Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:02

Je 'probeert' zwanger te worden, omdat je niet zeker weet of dat lukt. Maar als het eenmaal zover is, dan 'probeer' je daarna niet vader te zijn van het kind. Dat doe je gewoon.

Hij bedoelt wellicht het eerste en jij hoort het laatste?

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 17:11

safina schreef:
Je 'probeert' zwanger te worden, omdat je niet zeker weet of dat lukt. Maar als het eenmaal zover is, dan 'probeer' je daarna niet vader te zijn van het kind. Dat doe je gewoon.

Hij bedoelt wellicht het eerste en jij hoort het laatste?

Ja. Zo bedoelde hij het ook.

Hij bagitaliseerde het zo dat dat mij aan het twijfelen maakt.

Soms wordt ik moe van mijzelf. Zoals nu... :/

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:20

Ik lees het ook zoals Safina.
Je probeert om zwanger te worden.
En als dat lukt word je ouders. Ouders ben je de rest van je leven.

Ts wees niet te streng voor jezelf.
Je hebt al zoveel meegemaakt, gun jezelf rust en liefde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:48

Penny_Shadow schreef:
safina schreef:
Je 'probeert' zwanger te worden, omdat je niet zeker weet of dat lukt. Maar als het eenmaal zover is, dan 'probeer' je daarna niet vader te zijn van het kind. Dat doe je gewoon.

Hij bedoelt wellicht het eerste en jij hoort het laatste?

Ja. Zo bedoelde hij het ook.

Hij bagitaliseerde het zo dat dat mij aan het twijfelen maakt.

Soms wordt ik moe van mijzelf. Zoals nu... :/


Het is ook allemaal een vat vol emoties. :(:)

Speelt wat je hebt meegemaakt daarin ook nog een rol? Kan me bijvoorbeeld indenken dat voor jou een betrokken, warme en stabiele invulling van vaderschap niet iets vanzelfsprekends is. Of werkt dat niet zo?

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 22:38

Nouja. Vroeger was mijn vader niet de meest stabiele persoon in het gezin. We zijn ook een 1,5 jaar gescheiden geweest van hem doordat mijn ouders ooit op het punt hebben gestaan om te scheiden, maar dat uiteindelijk toch niet hebben gedaan.

De band die ik met mijn moeder heb is ook veel sterker als met mijn vader. Al moet ik zeggen dat de band met mijn vader in de jaren wel beter is geworden. Hij heeft wel altijd geprobeerd op zijn manier invulling te geven aan zijn rol.

En het was ook echt niet allenmaal slecht. We hebben vroeger ook hele leuke momenten gehad met mijn vader. Ik weet natuurlijk ook niet zo goed hoe een "normale" vader is. Doen die zoals de man die mijn vader nu is? Ik denk het wel, maar dat weet ik ook niet zeker.

Feit blijft dat het allenmaal gewoon rete spannend is. Puur omdat ik niet zo goed weet wat de uitkomst met mijn ouders gaat zijn als het eenmaal wel zo ver is. Al heb ik er ook wel redelijk vertrouwen in als ik zie hoe het bij mijn zusje gaat. Ze gaat veel met de kleine langs bij opa en oma. Maar zij heeft net als ik de zelfde voorwaarden opgesteld als dat ik ga doen.

Ik heb haar tot op heden ook nog niet verteld dat ik mn pa geconfronteerd heb. Ik weet ook nogsteeds niet of ik dat ga doen. Aan het einde van de dag blijft dat haar eigen strijd.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:21

Het klinkt me eigenlijk of er nog veel angsten en onzekerheden zitten bij jou. Heb je nog steeds begeleiding/hulp? Je hebt in september veel te verwerken gehad. Gigantische stappen gezet.

Door de vooruitgang die je geboekt hebt en de verbetering die je dan meemaakt denk je van “he, dat hebben we gehad, het gaat weer goed met me”.

Mijn persoonlijke ervaring met alle begeleiding diagnoses en psychologische hulp die ik heb gehad door de jaren merk ik dat mijn progressie en hulpbehoeftigen altijd in vlagen ging. Na intensieve therapie was er altijd een periode van bezinning/verwerking/rust nodig, om nog te kunnen zien wat er nog te doen stond.

Zou het kunnen dat alles wat je verwerkt hebt eind vorig jaar nu een beetje uitgesudderd is en er nu nog wat losse eindjes zijn waar je eigenlijk nog mee aan de gang zou willen?


Wat betreft je vriend en zijn commitment snap ik je angst wel. Maar ik denk niet dat het eerlijk is om de noodzaak van tijd vrij maken voor jou en voor jullie mogelijk toekomstige kind gelijk te stellen. Misschien denk ik hier te pragmatisch in. Maar de verantwooordelijkheid en inzet die voor een kind nodig is, die kun je niet verwachten dat die er is voor dat het kind er is. Ik ben precies zo. Ik ben een lui varken, tot het moet, tot die stok achter de deur er is. Ik heb realistische externe deadlines/afspraken/verantwoordelijkheden nodig om dingen echt voor elkaar te krijgen. Als je mij zou vragen de tijd en energie vrij te maken voor een verantwoordelijkheid die er nu nog niet is, dan zou ik ook falen. Maar als die verantwoordelijkheid er eenmaal is, dan ben ik er ook, voor 300%.

Moeten en graag willen zijn twee verschillende dingen, met verschillende prioriteringsafwegingen. Daarbij, al het werk dat hij nu kan doen om zijn bedrijf zo goed mogelijk van de grond te krijgen, is meer stabiliteit als er eenmaal een kind is. Misschien denkt hij ook wel “nu kei hard knokken voor een stabiel inkomen, nu kan het nog.... straks niet meer”

Belangrijkste is denk ik dat jullie blijven communiceren en blijven praten over dit soort dingen.

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 18:12

Mijn begeleiding is nog niet stop gezet, maar ik heb haar al wel een poos niet meer gezien. Misschien is het wel verstandig om weer een keer af te spreken.

Iets ander nieuws. Ik ben inmiddels een week over tijd. Met 1 dag getest maar negatief. Van de week nog maar een keer proberen.

Anoniem

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 10:07

Oeh, wat spannend! Wie weet....!

jolandapinky

Berichten: 269
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: rhoon

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:12

Spannend! Duim voorzichtig mee.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 23:48

Ik weet wel dat je graag zwanger zou willen worden of daar in ieder geval erg mee bezig bent, maar een eerste baan en een eigen bedrijf zijn ook erg leuk en uitdagend. Dat hebben jullie beiden ook nog niet meegemaakt en het is niet raar dat dat toch invloed heeft op hoe je je voelt. En misschien is het tijd om nog even een stap op de plaats te maken. Een kind krijgen heeft geen haast en een overhaaste beslissing is zeker niet goed als er nog allerlei zaken in je leven in beweging zijn. Haast jullie niet want je kunt zoiets inderdaad niet zomaar weer terugdraaien, hoe mooi het ook is het heeft consequenties voor de rest van je leven en ook voor jouw carriere en loopbaan kansen..

jolandapinky

Berichten: 269
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: rhoon

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 14:51

Ts hoe gaat het nu met je?

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 06:50

fargo schreef:
Ik weet wel dat je graag zwanger zou willen worden of daar in ieder geval erg mee bezig bent, maar een eerste baan en een eigen bedrijf zijn ook erg leuk en uitdagend. Dat hebben jullie beiden ook nog niet meegemaakt en het is niet raar dat dat toch invloed heeft op hoe je je voelt. En misschien is het tijd om nog even een stap op de plaats te maken. Een kind krijgen heeft geen haast en een overhaaste beslissing is zeker niet goed als er nog allerlei zaken in je leven in beweging zijn. Haast jullie niet want je kunt zoiets inderdaad niet zomaar weer terugdraaien, hoe mooi het ook is het heeft consequenties voor de rest van je leven en ook voor jouw carriere en loopbaan kansen..

Ik vind dit een beetje dramalama. Alsof je geen cariere meer kan maken als je moeder bent...

Ik ben uiteindelijk na een week overtijd toch ongesteld geworden. Beetje een rare cyclus. Kan gebeuren.

Verder gaat het best goed. Ik mag niet klagen. Bedrijf heeft nu een locatie. Vandaag contracten tekenen voor de franchise :D

Ik ga weer solliciteren.

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:03

Wat fijn om te horen dat het goed met je gaat. En lieve ts een kindje laat zich niet lijden, of jij je leven nu op orde hebt of niet.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:20

Penny_Shadow schreef:
fargo schreef:
Ik weet wel dat je graag zwanger zou willen worden of daar in ieder geval erg mee bezig bent, maar een eerste baan en een eigen bedrijf zijn ook erg leuk en uitdagend. Dat hebben jullie beiden ook nog niet meegemaakt en het is niet raar dat dat toch invloed heeft op hoe je je voelt. En misschien is het tijd om nog even een stap op de plaats te maken. Een kind krijgen heeft geen haast en een overhaaste beslissing is zeker niet goed als er nog allerlei zaken in je leven in beweging zijn. Haast jullie niet want je kunt zoiets inderdaad niet zomaar weer terugdraaien, hoe mooi het ook is het heeft consequenties voor de rest van je leven en ook voor jouw carriere en loopbaan kansen..

Ik vind dit een beetje dramalama. Alsof je geen cariere meer kan maken als je moeder bent...

Ik ben uiteindelijk na een week overtijd toch ongesteld geworden. Beetje een rare cyclus. Kan gebeuren.

Verder gaat het best goed. Ik mag niet klagen. Bedrijf heeft nu een locatie. Vandaag contracten tekenen voor de franchise :D

Ik ga weer solliciteren.


Ach ja prima als je een serieuze reactie af wilt doen als dramalama.. De keuze voor een kind op dit moment in je leven voordat je werkervaring op doet zal wel degelijk invloed hebben op wat later en nu direct je mogelijkheden zullen zijn. Een kind is een keuze. Succes ermee.

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-18 19:58

Dat snap ik zelf ook wel.

Ik ben er in dat opzicht ook niet zo mee bezig dat ik iedere maand kijk wanneer ik ovuleer en iedere maand teleurgesteld ben als het niet is gelukt. In tegendeel zelfs. We willen er allebij geen druk op leggen en doen dat dus ook niet. Het komt als het komt.

Anoniem

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 20:02

Fijn dat je er zo relaxed in staat! Ik hoop dat er snel een mooie baan op je pad gaat komen.

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 15:51

Maar weer eens een updateje.

Ik ben wat minder gaan werken waardoor ik meer "lucht" heb gekregen. Wat heel fijn is.

De relatie met mn ouders is prima. Het leven draait rustig door.

Verder had ik al wel eens wat opmerkingen gemaakt over mijn lichaamsgewicht. Ik ben iig niet zwaarder geworden het afgelopen jaar en zelfs een beetje afgevallen. Maar ik merk dat het erg lastig is om mee af te vallen.

Ik zou graag begeleiding krijgen. Maar ik denk dat ik niet zomaar een diëtiste nodig heb, maar iemand die ook ervaring heeft met PTSS en "emo-eten".

Ik wil mijzelf geen stempels geven, maar soms twijfel ik of ik geen bin eating disorder heb.

Wie kan mij verder op weg helpen?

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:19

Wat goed dat je je zelf wat meer de ruimte geeft, zodat je wat vrijer kan ademen en leven.
misschien kan de huisarts je doorverwijzen naar een dietiste die daar ervaring mee heeft? ik vind niet dat je stickertjes plakt, maar dat je juist aangeeft dat een reguliere dietiste je onzeker maakt met het feit of ze je dan wel snapt..

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 16:23

Ik ben eerder wel eens naar een diëtiste geweest en die vond niks mis met mij eet patroon en ik werd alleen maar dikker. Daar ben ik niet mee geholpen.

Ik weet wel dat BED ook een psychlogische component heeft. En het kan weken lang goed gaan met normaal eten en dan kan ik weer een enorme vreetbui krijgen. Voor mijn gevoel gebeurt dat niet zo heel vaak, maar blijkbaar toch vaak genoeg. Anders zou ik wel lichter zijn?!?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:26

Afvallen is natuurlijk de combinatie van net iets meer verbranden dan dat je eet.

Misschien zou het je lukken op je vrije dagen wat meer te bewegen? Net een stukje om fietsen bij het boodschappen doen, rondje wandelen of naar een sportschool?

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 16:30

Ik ga al extra wandelen. Ik hou ook een stappenteller bij. Ik probeer te letten op hoeveel er in gaat, maar het lijkt niet te helpen.

belle_boef

Berichten: 10733
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:32

Vergeet ook niet dat als je meer gaat bewegen spieren ook groeien en die zijn zwaarder dan vet. Kijk ook naar wat je kleding verteld, zit het juist ruimen of strakker

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 16:37

Ruimer wel en ik moet een riem om, anders zakt het af.

Laatst ook een broek een maat kleiner. Maar imo worden de broeken groter en de maataanduiding het zelfde.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:41

Afvallen hoort langzaam te gaan. Dus verwacht niet dat jij in 1 maand 10kilo minder weegt. Gebeurt dat wel zit het er wrs zo weer aan!

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 16:45

Dat snap ik ook. Maar ik ben nu bijna een jaar verder en maar +/-8 kilo lichter met ups en downs. Het frusteerd me best wel.

Soms overweeg ik zelfs om gewoon een maagverkleinig te laten doen, want dat ben ik "er maar vanaf". Dat is wat mijn simpele brein dan denkt. In mijn hart weet ik ook wel dat ik het onderliggende probleem dan nog niet aanpak.