Asexueel,hoe zit dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: Asexueel,hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 07:15

Ik dacht altijd dat aseksueel helemaal geen seks nooit was. Maar het kan ook dis iemand zijn die wel af en toe seks heeft en daar dan misschien ook wel opgewonden van wordt maar niet zelf zal beginnen? Of hoe zit dat dan? Wel seks maar toch aseksueel?

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Asexueel,hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:42

Daar kan ik zelf uit eigen ervaring helaas geen antwoord op geven, omdat het voor mij echt een no-go is.

goriginal

Berichten: 233
Geregistreerd: 30-08-14
Woonplaats: Borger

Re: Asexueel,hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:52

Nu heb ik een vraag, hoe kijken asexuelen aan tegen kinderen? Heb je daar dan ook geen behoefte aan? Of zou je dan eerder adopteren of iets in die trant?

MoriMann

Berichten: 799
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: This side of reality

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:55

Primavera schreef:
Ik ben zelf aseksueel. In mijn geval vindt ik knuffelen en zoenen wel heel fijn en vindt ik het ook leuk om de man te plezieren maar ik ben nooit geil en voel er zelf helemaal niks bij :P

Mis ik dat; ja eigenlijk wel. Zou heel graag willen voelen wat een man nou voelt als we bezig zijn. Stoor ik me eraan; mua niet echt. Zo lang ik wel plezier blijf houden in t bevredigen van de man is het voor mij prima. Hij hoeft alleen niet perse bij mij wat te doen :+


Precies dit.

Voor mezelf totaal geen behoefte aan, maar geen bezwaar om zo af en toe 'mee te doen' (klinkt wat negatief/onwillig, maar is absoluut niet zo bedoeld) om mijn vriend een plezier te doen. Misschien een beetje als meegaan naar een concert van de favoriete artiest van je geliefde, terwijl je de muziek zelf totaal niet boeiend vindt. Je doet het voor de ander, maar het is wel fijn om hem er zo van te zien genieten. Dat maakt het het de moeite waard. Ik geniet er op een totaal andere manier van, zeg maar.

Waar ik 'tegenaan loop' is vooral dat mensen het zich totaal niet kunnen voorstellen dat je geen behoefte hebt aan seks. Meestal is het 'Je bent de jusite nog niet tegengekomen' of zelfs, en dat vindt ik verdrietig of zelfs bijna bedreigend 'Je moet gewoon een goede beurt hebben, dan gaat het wel over'. Dan kan je ook wel tegen iedereen zeggen dat ze bisexueel zijn, maar gewoon nog niet die juiste man/vrouw zijn tegengekomen of gewoon een keer een wilden nacht met iemand van hetzelfde/andere geslacht moeten beleven :Y) Vandaar dat ik het er meestal maar niet over heb.

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:48

_Micha_ schreef:
Ik dacht altijd dat aseksueel helemaal geen seks nooit was. Maar het kan ook dis iemand zijn die wel af en toe seks heeft en daar dan misschien ook wel opgewonden van wordt maar niet zelf zal beginnen? Of hoe zit dat dan? Wel seks maar toch aseksueel?


In mijm geval dus niet. Ik wil prima seks hebben maar dan wel voor hem. Niet voor mij. Beetje water bij de wijn doen ;) ik walg er iig niet van Mar ik voel er ook niks bij. Ik zal er ook niet snel zelf aan beginnen omdat ik de drang daar gewoonweg niet toe voel. Maar als de man het duidelijk aangeeft dan help ik m wel hoor :P

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:50

goriginal schreef:
Nu heb ik een vraag, hoe kijken asexuelen aan tegen kinderen? Heb je daar dan ook geen behoefte aan? Of zou je dan eerder adopteren of iets in die trant?


Ik persoonlijk wil geen kinderen. Lijkt me verschrikkelijk... Heel egoïstisch van mezelf maar ik heb het gevoel teveel te moeten opofferen en dat heb ik er niet voor over.. Ik werk wel met kinderen en dat vindt ik dan wel weer super leuk. Alleen de leuke dingen hahah en als ze vervelend worden gaan ze weer naar huis :+

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Asexueel,hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:10

Ik weet nog niet of ik kinderen wil. Als dan zou ik waarschijnlijk liever adopteren of als het écht moet dan sex om een eigen kindje te hebben. Maar waarschijnlijk wel met tegenzin :=

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:11

goriginal schreef:
Nu heb ik een vraag, hoe kijken asexuelen aan tegen kinderen? Heb je daar dan ook geen behoefte aan? Of zou je dan eerder adopteren of iets in die trant?


Mijn zus heeft kinderen. Ik vind ze alleen 'leuk' als ze lief zijn. 1 ding scheelt, als ze niet naar mijn zus en mijn moeder luisteren en ik zeg er wat van. Dan kunnen ze ineens wel luisteren. :+

Ik heb altijd al gezegd dat ik geen kinderen wil, komt er ook niet. :P

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Asexueel,hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:23

Wat een eye-opener dit topic zeg! In mijn omgeving is het ook standaard "je bent de juiste nog niet tegen gekomen" en meer van dat soort dooddoeners.
Ik dacht altijd dat ik raar was, maar blijkbaar ben ik dus ace :+ Toch fijn om te weten dat dit ook normaal kan zijn.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Asexueel,hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:57

1% van de bevolking is het. Dus het komt best veel voor, maar mensen geven het niet snel toe. Ik heb echt niets met seks. Maar ben een romantic asexual.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Asexueel,hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 20:35

Wauw,diep respect voor al jullie open en eerlijke antwoorden! Heb er echt al meer van geleerd. Wat een moeilijk onderwerp wel blijkt, hoop van harte dat degene hiermee gelukkig worden, zonder of met partner!

Orthos
Berichten: 380
Geregistreerd: 25-12-12

Re: Asexueel,hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:39

Ik heb ooit een relatie gehad met een jongen die ace was, althans zo noemde hij zichzelf. In het begin geloofde ik er helemaal geen zak van want mannen houden toch van seks...? :') Toch ace, hield wel heel erg van romantische dingen doen. Uiteindelijk uit elkaar gegaan omdat het niet echt klikte. Maar niet vanwege dat.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:49

Oud huisgenoot van mijn vriend is asexueel. Hij gaf ook aan wel een relatie te willen, maar dan zonder sex. Gewoon praten, knuffelen en zoenen (soms). Maar meer niet.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:54

Es_ther schreef:
Oud huisgenoot van mijn vriend is asexueel. Hij gaf ook aan wel een relatie te willen, maar dan zonder sex. Gewoon praten, knuffelen en zoenen (soms). Maar meer niet.

Idem hier. Massages en knuffelen zeker.

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:59

Als iemand persoonlijkere vragen heeft mag diegene mij gerust pb'en.

Merk inderdaad dat, net zoals veel seksualiteiten of zelfs nog meer dan de andere seksualiteiten als "slechts een fase" gezien word.

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:00

ik herken me hier ook wel een beetje in, heb wel al 5 jaar een vriend en af en toe wel sex, maar als we het niet zouden hebben zou ik het ook niet missen zegmaar, ik heb de drang niet en heb vaak ook geen zin erin, niet vanwege hem maar vind het altijd zo'n gedoe, verplicht iets.

heb wel meerdere bedpartners gehad maar ook nog nooit klaar gekomen door 1 van hun, kan mezelf ook niet ontspannen tijdens de sex en vind het daarom denk ik ook geen hol aan :P

en kinderen? wilde ik vroeger wel maar hoe ouder ik wordt hoe minder behoefte ik eraan heb.
houd het wel bij mijn hond, dat is mijn kindje :P

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:03

Ik ben asexueel en ik vind zoenen echt smerig.

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:11

Ik volg :)
Vind het wel een heel interessant onderwerp. Heb nooit echt naar ace gekeken als een echte geaardheid zoals homoseksualiteit. Dit trekt mijn beeld wel eventjes open. Wel fijn dat jullie er allemaal zo openlijk over kunnen praten, en rot dat mensen durven zeggen dat het gewoon een 'fase' is... Ik ben zelf niet ace, maar heb wel een periode gehad met mijn ex vriend dat ik eenmaal we bezig waren ik er helemaal niks aan vond en liever meteen stopte. Dus ergens snap ik het wel

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:24

CalipsoLover schreef:
Ik volg :)
Vind het wel een heel interessant onderwerp. Heb nooit echt naar ace gekeken als een echte geaardheid zoals homoseksualiteit. Dit trekt mijn beeld wel eventjes open. Wel fijn dat jullie er allemaal zo openlijk over kunnen praten, en rot dat mensen durven zeggen dat het gewoon een 'fase' is... Ik ben zelf niet ace, maar heb wel een periode gehad met mijn ex vriend dat ik eenmaal we bezig waren ik er helemaal niks aan vond en liever meteen stopte. Dus ergens snap ik het wel


ik heb ook zo'n ex gehad, die dacht alleen aan zichzelf en ook dat was een reden om maar gewoon geen sex meer te hebben, helaas kon hij dat niet hebben en ging dat bij een ander zoeken en liep erna te verkondigen met het nieuwe meisje dat hij nog nooit zulke goede sex had gehad in 1,5 jaar tijd (hadden 1,5 jaar een relatie) helaas vond zij er ook niks aan dus was eenmalig, lag dus niet alleen aan mij.

Van mij hoeft het ook niet persee heb niet echt de behoefte, vind het niet erg maar vind lekker knuffelen en samen een band hebben en dingen kunnen delen veel belangrijker dan sex

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Asexueel,hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:32

Interessant! Dus als ik het goed begrijp zijn jullie kort gezegd eigenlijk nooit geil? :+
En misschien een intieme vraag, maar hoe staan jullie tegenover masturbatie? Doen jullie dat dan ook nooit?

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Asexueel,hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:38

Nooit geil klopt niet. Maar ik denk bij de zeldzame keren nooit aan mensen en de aanwezigheid van anderen (en dan bedoel ik relatie vriend/vriendin ofzo) is dan ook een mega afknapper :')

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: Asexueel,hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 14:32

Wow, Echt diep respect voor jullie. zit echt vol indrukwekking te lezen!
Hier heb ik echt nooit bij stil gestaan dat mensen dit ook hebben. leer echt super veel! lees ook mee :D

Confession
Berichten: 1383
Geregistreerd: 19-01-09

Re: Asexueel,hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:06

Ik vind dit wel heel interessant. Ik zit namelijk de laatste tijd ontzettend te twijfelen over hoe ik tegenover intimiteit sta en of ik zelf wel/niet aseksueel ben. Ik heb nl helemaal niet de behoefte aan seksuele intimiteit. Ik zou het heerlijk vinden om gewoon met iemand te knuffelen, maar daadwerkelijk seks met iemand hebben? No, thank you. Dit gevoel is bij mij vooral ontstaan na vorig jaar wat vervelende ervaringen te hebben opgedaan met een jongen. Ik kan mij ook echt niet inbeelden dat ik ooit een relatie wil/zal hebben en dit is denk ik puur omdat bij een relatie nou eenmaal intimiteit hoort.

Ik vind het ook wel vrij beangstigend omdat ik wel zou willen dat ik deze behoeftes had en ik ook het idee heb dat ik mijn leven nu niet to the fullest kan leven...

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:20

Damned schreef:
Interessant! Dus als ik het goed begrijp zijn jullie kort gezegd eigenlijk nooit geil? :+
En misschien een intieme vraag, maar hoe staan jullie tegenover masturbatie? Doen jullie dat dan ook nooit?

Ja hoor, masturberen kan gewoon. Dat is immers geen seks of seks gerelateerd.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:34

germie schreef:
Damned schreef:
Interessant! Dus als ik het goed begrijp zijn jullie kort gezegd eigenlijk nooit geil? :+
En misschien een intieme vraag, maar hoe staan jullie tegenover masturbatie? Doen jullie dat dan ook nooit?

Ja hoor, masturberen kan gewoon. Dat is immers geen seks of seks gerelateerd.


Nou masturberen is voor mij wel seksgerelateerd hoor. Ik doe het omdat/als ik geil ben. Ik kan niet het nieuws kijken en ondertussen even casual mijn foef betasten.