Mooie én comfortabele sandalen. Kan dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Jildau

Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Mooie én comfortabele sandalen. Kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:56

Die van jou vind ik dus echt veel te klein, die had ik terug gebracht en een maatje groter gekocht.


germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:58

Jildau schreef:
Die van jou vind ik dus echt veel te klein, die had ik terug gebracht en een maatje groter gekocht.

Heb ik ook geprobeerd, maar die passen niet. Dus die zijn echt TE GROOT. Ik bestel sandalen altijd een maat kleiner dan dichte schoenen. Tja, dat is mijn mening he. En ik ben niet de enige hoor, je hebt 2 groepen sandalen dragers: de mensen met passende en de mensen met te grote :D. Ik draag ze zo vol trots en ben er blij mee. Langer is echt te groot. Dit staat gewoon netjes.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Mooie én comfortabele sandalen. Kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:00

Toch heeft germie gelijk: een zachte neus of het gebrek aan neus maakt dat de voet helemaal voorin tegen de rand mag zitten. Hierdoor gaan de tenen niet knijpen om de schoen, slipper of sandaal vast te houden

...

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:01

Ik zie toch vaak meer mensen met te kleine sandalen lopen, dan te groot := Zeker mensen van niet Nederlandse achtergrond (hoe zeg je dit netjes zonder discriminerend over te komen? :+) hebben vaak te kleine schoenen aan. Ik vind het er ook altijd zo vreemd uitzien als tenen over de rand komen, dat doet toch enorm zeer met lopen?

Jildau

Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:04

Ik weet niet wat de officiele regels zijn maar ik heb mijn lelijke Birkenstocks ook een maat kleiner dan mijn dichte schoenen en dan komt mijn teen net niet tegen de voorkant, dat vind ik perfect. Kan er wel een foto maken als dat iets toevoegt. :D Maar op de foto van Germie zit haar grote teen op de rand en dat vind ik niet fijn lopen.

Edit: en ik draag ze zeker niet vol trots want vind ze vreselijk lelijk. Maaaaar ze lopen fijn!

Jolien87

Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:07

germie schreef:
Jolien87 schreef:
Ze passen! *\o/*
Let niet op mijn scheve tenen. :=
[ [url=m/0Pysck.jpg]Afbeelding[/url] ]

sorry, maar ik vind ze echt te groot. Er zit een enorm stuk voor je tenen. Dat noem ik niet passend. Zo wil ik geen sandalen hebben. Ze mogen bij mij niet uitsteken zeg maar, want dan loopt het niets.

Valt me op dat je 2 groepen sandalen dragers hebt. Mensen die ze dus groot of te groot hebben. En mensen die ze zoals ik dragen. Kennelijk zijn er verschillende meningen. LOL


Gelukkig wil ik mijn sandalen wel zo hebben dus dat probleem is opgelost. "LOL".

Jildau, ik denk dat de regel 'draag wat jij lekker vindt zitten' hier op van toepassing is.

Jildau

Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Mooie én comfortabele sandalen. Kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:11

Ja inderdaad die regel pas ik ook toe maar omdat er gesproken wordt over wie er gelijk heeft en er volgens mij helemaal geen 'gelijk hebben' is in deze.

Die van jou vind ik nog best okee voor sandalen Jolien! En dat zegt wat. :D

Jolien87

Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:15

Jildau schreef:
Ja inderdaad die regel pas ik ook toe maar omdat er gesproken wordt over wie er gelijk heeft en er volgens mij helemaal geen 'gelijk hebben' is in deze.

Die van jou vind ik nog best okee voor sandalen Jolien! En dat zegt wat. :D


Dankjewel. :) Ik ben bang dat als ik ze een maat kleiner neem dat mijn hak over de zool heen gaat en op deze manier zitten ze perfect. Ik heb er de hele dag op het werk op gelopen en ik heb nergens last van gehad. Alleen de leertjes tussen mijn grote tenen moeten nog soepel worden, maar het voetbed zit helemaal goed.

Ik geloof ook niet dat het hier om 'gelijk' moet gaan, je draagt wat lekker zit. En hoewel te kleine slippers of sandalen mij ook absoluut niet lekker lijken lopen, moet de mensen die dit wel doen vooral niet laten.

Anoniem

Re: Mooie én comfortabele sandalen. Kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:34

Ik heb mijn sandalen van Ali Express binnen..
En ze zitten gegoten! Heerlijk voetbed en kan er echt lang op lopen. Echt mega blij mee! *\o/*

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:42

Knijpen heeft niet te maken met de lengte van het vetbed, maar met de wijdte van de bandjes.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Flying_Angel

Berichten: 15711
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 19:15

Afbeelding

Even een voetfoto! Lekker zonder nagellak :))
Is dit een beetje correct?

Live free <3 [o]

Jildau

Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 19:36

Dat vind ik dus juist goed Rikst!

Zo heb ik het ook:

Afbeelding

Avelienvd

Berichten: 7222
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Mooie én comfortabele sandalen. Kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 20:00

Bobje heb je daar van linkje?

Ik draag mijn sandalen ook liever iets ruimer
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14689
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 20:12

De een draagt de t-shirts graag een maatje ruimer omdat die dat lekker vind zitten, de ander draagt de sandalen liever een maatje ruimer omdat dat comfortabel is voor diegene... leef en laat leven? :)

Ik heb vandaag eindelijk ook sandalen gekocht <3 Deze van Gabor
Afbeelding
Ik heb er meteen een dag op gelopen in de stad en ik heb geen blaar of pijntjes, gewoon niks <3

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Mooie én comfortabele sandalen. Kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 21:51

Ik heb vandaag ook mijn olukai upenas kunnen passen, evenals de Teva Capri die ik besteld had. Ik vond de olukai minder fijn als de teva. Vond ze erg druk staan met al die bandjes en de een zat ruimer als de ander. De teva's passen fijner, maar het voetbed is iets harder. Zal morgen een tijdje erop gaan lopen om te kijken of ze goed genoeg bevallen.

Anoniem

Re: Mooie én comfortabele sandalen. Kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 21:59

Met smalle voeten heb je inderdaad eerder een kleinere maat nodig. Mijn dochtertje kan met sandalen ook nooit/ amper slagen helemaal als we ze "op de groei" kopen niet. En dan vind ik het belangrijker dat ze qua breedte passen als dat ze nog een duimbreedte groeiruimte heeft. Dit jaar had ze na 6 schoenenwinkels keuze uit 2 paar waarvan 1 acceptabel zat en de ander goed aansloot. Ofwel, ze had geen keuze en na de zomer zullen ze ook niet meer passen :')

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 22:11

Afbeelding

Toevallig een 'voetenfoto' gemaakt deze week. In de spiegel kan je goed zien hoeveel ruimte ik bij het lopen over heb. Sandalen zijn zeer veel gedragen en zitten super.

Germie omdat jij vind dat je tenen aan de rand horen te zitten betekend het nog niet dat de andere groep dus te grote sandalen draagt. Dat is kolder.

Je hebt 2 groepen dragers. 1 die houdt van de tenen tot aan de rand en 1 die houdt van ruimte over tot de rand.

Ach als het maar lekker loopt denk ik dan.

Heb vandaag een goedkoop paar er bij besteld bij van Haren. Foto volgt als ze binnen zijn.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Jolien87

Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 22:14

Ben ik me een potje blij! Ik dacht dat ik mijn vorige paar teva slippers in een onoplettend moment had weggegooid omdat ik vorig jaar een niet paar had gekocht maar ik heb ze gewoon nog! *\o/*

Avelienvd

Berichten: 7222
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Mooie én comfortabele sandalen. Kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 22:23

Zo vond ik laatst deze terug
Niet elegant. Wel handig
Afbeelding

Qimm

Berichten: 15155
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Mooie én comfortabele sandalen. Kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 22:26

Oh my :')

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Avelienvd

Berichten: 7222
Geregistreerd: 28-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 22:27

:D Jup lelijk. Maar wel handig om met de hond mee het water in te gaan. Verder idd niet voor dagelijks gebruik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 22:31

Avelienvd schreef:
Bobje heb je daar van linkje?


Zeker!
Zelfs met mijn brede voeten passen ze echt super. Slippen niet en hij past qua lengte vooral heel goed.

Kijk eens wat ik heb gevonden op AliExpress
http://s.aliexpress.com/YBR3aeQb

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 22:31

Telpeva schreef:
De een draagt de t-shirts graag een maatje ruimer omdat die dat lekker vind zitten, de ander draagt de sandalen liever een maatje ruimer omdat dat comfortabel is voor diegene... leef en laat leven? :)

Ik heb vandaag eindelijk ook sandalen gekocht <3 Deze van Gabor
[ Afbeelding ]
Ik heb er meteen een dag op gelopen in de stad en ik heb geen blaar of pijntjes, gewoon niks <3



Echt heel leuk! Ik ga een rondje googlen

...

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Mooie én comfortabele sandalen. Kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:05

https://m.vanharen.nl/NL/nl/shop/000030 ... ?q=1210428

Ik heb deze gekocht. Niet helemaal in het topic passend want voor dat geld is het nep leer en niet mega top qua voetbed maar ze zitten prima voor een avondje uit eten of een feestje en ik vind ze mooi.

Eigen foto (lastig een foto maken als je ze aan hebt)
Afbeelding
Afbeelding

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 17:29

Jildau schreef:
Ik weet niet wat de officiele regels zijn maar ik heb mijn lelijke Birkenstocks ook een maat kleiner dan mijn dichte schoenen en dan komt mijn teen net niet tegen de voorkant, dat vind ik perfect. Kan er wel een foto maken als dat iets toevoegt. :D Maar op de foto van Germie zit haar grote teen op de rand en dat vind ik niet fijn lopen.

Edit: en ik draag ze zeker niet vol trots want vind ze vreselijk lelijk. Maaaaar ze lopen fijn!


Precies goed dus. Zo heb ik het me laten uitleggen door een verkoopster in een winkel met een hele grote collectie Birkenstocks. Ze moeten precies om je voet vallen. Wist ik dus eerst ook niet (weer wat geleerd). Daarom moet je Birkenstocks dus minimaal een maat kleiner kopen dan je gewone schoenmaat (bij mij zelfs 2 maten).

Kijk ook naar het model trouwens. De teenslipper zat niet goed bij mij, heb toen Papillio gekocht met 3 bandjes over de voet.
Aangezien ze na 8 jaar toch echt wel aan vervanging toe waren heb ik laatst een paar Hush Puppies bij de Scapino gekocht en ik moet zeggen die bevallen tot nu toe ook heel goed (ook een maat kleiner dan mijn schoenmaat trouwens)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hanneke1989, Lalidan, Yentaah en 98 bezoekers