Baby en kinderkleding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:05

IMJ schreef:
Ik heb daar wel heel erg over na gedacht. Niet omdat ik ze niet krijgen kan maar er zijn nog zoveel kinderen die zonder liefde opgroeien..

Maar.. Ik ben inmiddels 40.. Ik denk dat je met zo'n kindje veel thuis moet zijn. Zeker in het begin.. daarbij moet (zo was het wel iig) je getrouwd zijn.. enz..
Boven de 42 komt er een kindje dat boven de 4 jaar is meen ik. Vaak met een handicap. Vraag me niet waarom maar zo zijn die regels (toen ik me er in verdiepte iig)..

Pleegkinderen hebben helaas vaak een flinke rugzak..
Ik heb hierover gesproken met mijn werkgevers (artsen) en mensen met pleegkinderen in het gezin. De biologische kinderen waren er vaak niet zo blij mee.. de pleegkinderen kregen zoveel aandacht (uiteraard door de problemen) dat ze zich achtergesteld voelden. Nu wil ik dit niet stigmatiseren natuurlijk! Maar je weet niet wat je 'krijgt'.. Bovendien kan een pleegkind zo weer weggaan.. zou mijn hart breken geloof ik.

Toch speelt het nog altijd door mijn hoofd. Misschien als ik ooit toch besluit te stoppen met werken..


De zus van mijn schoonzus heeft dit gedaan. En inderdaad. Dat jochie heeft zoveel issues dat hun eigen kind behoorlijk in het niet valt. Het is behoorlijk tegen gevallen zachtjes gezegd.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:16

caro29 schreef:
De “vader” van mijn zoon heeft een dochter. Hij ziet haar 1x per 2 weken 3u. Ik en mijn zoon bestaan niet voor meneer. Vindt het ondertussen prima


Wat een hond Caro. Beter kwijt dan rijk maar nog steeds een hond.

Tita, wat naar ook :( kan me goed voorstellen dat je daar last van hebt.

Ben wel blij dat ik even mijn hart kon luchten en jullie verhalen heb gelezen. Inderdaad heeft ieder huisje zijn kruisje maar ik vergeet dat soms...

rossi

Berichten: 889
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: landgraaf

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:31

Vanuit mijn werk kom ik ook regelmatig pleegkinderen tegen. En ik zou ook heel graag wel pleegkind willen opvangen maar hier zitten ook echt heel veel haken en ogen aan. Zie vanuit de praktijk toch wel dat het vaak hrel pittig is. En als dan zou ik er pas voor kiezen als onze kids ouder zijn want die moeten toch wel veel inleveren want een pleegkind heeft toch vaak een rugzakje. Heb wel echt respect en bewondering voor ouders die dit traject aangaan.

pmarena

Berichten: 48104
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 07:58

Lief jurkje en dat sjaaltje van de penguin Jitske :+:

Pleegkinderen en adoptie....mooi maar pittig. Je moet het wel extreem graag willen om daar aan te beginnen. Hier zou een kindje dat het nodig heeft best welkom zijn, maar een heel "vreemd" kind in huis halen met God weet wat voor issues zou ik ons eigen kind toch niet aan willen doen...

Mocht er nou een kindje uit de buurt zijn ofzo dat blijft plakken en die kleine kan er goed mee opschieten, dan vind ik het nog iets anders.

Bij pleegkinderen lijkt het me vooral het ergste dat je aan allerlei regels gebonden bent en je je moet houden aan de wensen van ouders, ook al gaan die lijnrecht tegen jouw eigen gevoel in. Dat zou mij teveel storen, ik zou gewoon willen dat het kind meedraait zoals mijn eigen kind.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:07

Mijn broertje en zusje zijn beiden geadopteerd. Is ook pittig. Heb het van dichtbij meegemaakt.

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:32

Meurning, pittige dingen gelezen op familiegebied, virtuele knuffel voor iedereen die het kan gebruiken.

Hier heeft mopje de Zara hondentrui aan met een zwarte legging en lichtroze strikhaarband en de grijze panter falcotto’s. Straks een taartje met oma eten (en heel even shoppen) en oma heeft een boutique en kan mooie kinderkleren ook zeer waarderen! Ze koopt soms ook echt leuke dingen! Nu K wat ouder is vindt ze dat lastiger inschatten maar we gaan straks even naar een grote kinderkledingzaak in het dorp waar we heen gaan, zit toevallig naast het koffietentje waar we hebben afgesproken.. ‘toevallig’..

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 08:51

Mijn vader was geadopteerd. Hij behoort tot de generatie ‘gestolen’ kinderen waar onlangs een item over was op npo 1. Gedurende enkele jaren kon jeugdzorg besluiten dat een kind werd geadopteerd ook als de ouders niet wilde.
Mijn grootouders hadden een kind maar geen woning (woningnood) en hij woonde in Canada voor zijn studie/promotie.
Mijn oma was jong en ongepland zwanger, maar goed ze trouwde en hij deed gewoon universiteit. Maar toch niet het plaatje wat ze wilde.
Dus ongeschikt...
Mijn vader is goed terecht gekomen en heeft een geweldige jeugd gehad. Voor mijn oma is dit een groots trauma. Ook al hebben we al 15 jaar goed contact, is ze echt onze oma en overgrootoma. Maar ze zegt nog steeds mijn kind is gestolen.
En dat blijf ik dus lastig vinden aan adoptie. Hoeveel kinderen zijn gestolen kinderen. Zeker uit buitenland is dat lastig te controleren.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:19

Inderdaad mijn broertje en zusje zijn ruim 30 jaar geleden geadopteerd. Kans is groot dat er daar ook wel iets schort

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:27

Het is een ontzettende business, ik heb er met Joon serieus naar gekeken omdat bio niet per sé hoefde. Maar er worden nog steeds kinderen afhandig gemaakt én er zijn steeds meer onderzoeken die uitwijzen dat kindjes beter af zijn in hun eigen cultuur, uitzonderingen daargelaten. Weet dat mijn moeder een tijdje veel cliënten had met hechtingsstoornissen.

Uiteindelijk hebben wij van adoptie afgezien maar een pleegkind staat nog open.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:50

Ik zal wel weer raar zijn maar de ellende van ander hoef ik niet die bezorgen mijn kinderen zelf wel

Mijn fokker van mijn kat was zo'n lieve vrouw ruim 40 pleegkinderen opgevangen heeft met 3 nog contact wat haar weer pijn doet zevus onlangs op 89 jarige leeftijd overleden

Heeeee
Voor de twijfelaars van MP er is een waardering systeem :D
Klikt op de verkoper zijn naam en je krijgt details te zien

Ik heb 2x 5 sterren :D

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:24

Mijn nieuwste trui is ook binnen. Heb ik nog besteld voor de koopstop. Na allerlei verhalen over onthoofde dieren was ik een beetje huiverig maar totaal niet nodig geweest. Hij is echt leuk en heeft amper wat gekost. Afbeelding

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:27

Leuk!

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:30

Leuk Caro!

Dubbel zo die verhalen over adoptie. Het kan echt een fantastische oplossing zijn voor kinderen, maar inderdaad ook een heel wat moeilijker verhaal voor kind ofwel biologische ouders.

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:04

Hmmm, ik heb voor t eerst een jeans meegenomen van Hema.. het is een super skinny model maar ik vind ‘m best wijd.. bovenaan zit ie wel perfect maar de pijpen zijn niet skinny.. of nou ja, niet zoals een ander broekje die we hebben.. twijfel of ik ‘m hou. De kleur is wel heel mooi!

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:42

Ik hou meestal alles Kristelhans, heel slecht, ook als het niet precies is zoals verwacht. maar als hij bovenaan wel goed zit en de kleur is mooi, dan kan je er vast wel wat mee?

die print hebben ze mooi gehouden idd Caro29!

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:44

Ja ik meestal ook.. straks m’n wederhelft maar eens om zn mening vragen.. die heeft een kledingwebshop en goede smaak hahaha!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:52

Caro, die trui vind ik echt super leuk!

Ik vind 'de ellende' van een ander wel wat respectloos.. dat is geen verwijt naar jou Tita.. ik voel dat zo, omdat je met 'de ellende' verwijst naar het kind..een kind er niets aan doen kan in welk wiegje hij geboren is maar verdient evengoed liefde.
Ik moet altijd denken aan die lab-aapjes die ze zonder moeder of met kunstmoeder (soort pluche ding) lieten opgroeien.. Denkend aan hoe die aapjes zich aan hun kunstmoeder vastklampten..

Heftig verhaal Lautje.. Heeft hij ook nog contact met zijn pleegouders?

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:57

Leuk truitje Caro!

H&M bestelling is binnen. Het meeste valt inderdaad wijd zeg! Had 2 effen broekjes erbij, die gaan retour. Zijn net zo lang als wat hij nu draagt maar 4cm breder. :') Bruine truitje gaat ook terug, heel groot vierkant model en de mouwen zijn veel te lang. Kwaliteit valt ook beetje tegen, had een zachter stofje verwacht. Echt jammer. Groene olifantentrui is juist wel fijn zacht, de salopette valt mooi en dat vossensetje is heel leuk!

Ik ga wel een Noppies broekje erbij kopen, heb er eentje in 56 en die valt mooi smal. Wil nog een simpel effen broekje, we hebben nu alleen maar broekjes met print of streepjes in 62.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 15:00

Die trui is echt heel leuk!

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 15:07

IMJ mijn vader leeft al een paar jaar niet meer. Zijn adoptievader is overleden toen hij 18 was en zijn adoptiemoeder jaar of 15 terug. Pas nadien contact gekregen met zijn biologische moeder.
Maar hij zelf altijd gezegd dat hij echt geweldige ouders heeft gehad en een geweldige jeugd.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 15:25

Oh sorry.. gelukkig heeft het voor hem goed uitgepakt!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 15:47

Zo, een hoop bij te lezen. Veel (schoon)familieperikelen. Ik herken zeker een aantal dingen, maar omdat ik nogal herkenbaar ben ivm profiel vind ik het vervelend om daarover uit te wijden. Jullie zijn niet alleen in ieder geval..

Adoptie hier ook wel overwogen, maar mijn man ziet dat helemaal niet zitten. We sponsoren wel een kindje in Uganda, maar op afstand dus.

Super leuke trui Caro! En geen onthoofde dieren, hahaha :')

Ik weet niet of mijn kind me dit in dank gaat afnemen, maar ik kon het echt niet laten:
Afbeelding

Hier in mijn woonplaats gaat het kinderkledingwinkeltje waar ik met regelmaat oa. Z8 shop er mee stoppen. Ze zoekt een opvolger en nu overweeg ik een carriereswitch.. maar ik ben van mezelf eigenlijk helemaal geen ondernemer, vind in loondienst werken echt prima. Toch lijkt het me erg leuk.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 15:54

Pippi Langkous zei ooit "ik heb het nog nooit gedaan, dus denk dat ik het wel kan"
Zou een spannend avontuur zijn!

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 16:18

Keet schreef:
Pippi Langkous zei ooit "ik heb het nog nooit gedaan, dus denk dat ik het wel kan"
Zou een spannend avontuur zijn!


Ja! Kinderpostzegels hebben dit jaar een tas met die tekst, ik heb 'm uiteraard gekocht.

Cool avontuur inderdaad, probeer!

IMJ schreef:
Caro, die trui vind ik echt super leuk!

Ik vind 'de ellende' van een ander wel wat respectloos.. dat is geen verwijt naar jou Tita.. ik voel dat zo, omdat je met 'de ellende' verwijst naar het kind..een kind er niets aan doen kan in welk wiegje hij geboren is maar verdient evengoed liefde.
Ik moet altijd denken aan die lab-aapjes die ze zonder moeder of met kunstmoeder (soort pluche ding) lieten opgroeien.. Denkend aan hoe die aapjes zich aan hun kunstmoeder vastklampten..

Heftig verhaal Lautje.. Heeft hij ook nog contact met zijn pleegouders?


Ja het klinkt wel cru. Mijn ouders hebben ook 2 keer iemand in huis genomen, niet echt pleeg maar wel meer contact dan een gewoon kind van de woongroep waar mijn mamsie toen werkte. Geen contact meer mee, maar ja zo gaat dat. Pleegkinderen komen vaak met een kapotte gebruiksaanwijzing maar ik denk wel dat Joon en ik er erg geschikt voor zijn. Oot en eventuele broertjes/zusjes moeten dan wel groter zijn en er ook voor open staan.

Leuke trui Caro!

Voor de dierenprint liefhebbers:

https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0522952015.html

En omdat je hem goed kunt aansnoeren en oprollen kun je met een 74 ook wel die 86 aan.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 16:24

Trui komt van Ali. Staan echt leuke dingen op. Had daar ook de vossentrui gekocht.