Baby en kinderkleding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 07:38

Leuk topic.
Hier een mannetje van 1jaar en 4maanden in maat 86 (rompers liever een maat groter) en een meisje van 3,5 in 110/116
Ik koop bijna alles tweedehands. 2x per jaar naar de kinderkledingbeurs. Alleen een stapel rompers, maillots en onderbroeken haal ik nieuw.
Als kind wilde ik nooit nieuwe kleren aan :=
En ik ben begonnen om zelf kleren te maken :o

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 08:41

Kind is 3 weken en heeft maat 62, maar dat kan hij nog wel even aan. De sale zit er ook bijna weer aan te komen, hopelijk dan nog een keer lekker scoren :D

In Laren zit Store of Daydreams, dat is echt een aanrader. Esmeralda kindermode zit daar ook, die hebben voor baby's echt bijzondere dingen. Mooie handgeborduurde pakjes bijvoorbeeld, echt beeldschoon. <3

Kaka schreef:
EstherMe schreef:
Wat een grote kinderen hebben jullie allemaal haha


En ik vraag me juist af of mijn kind echt zo'n buffel is :') (14 mnd, kledingmaat 92, schoenmaat 23).

Voor merkeninspiratie vind ik dit een fijne blog: http://babyccinokids.com Komen hele bijzondere dingen voorbij.


Mooie blog!

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:05

Hier een mannetje van 9 maanden met maat 74/80. Ik vind dat de jongenskleding vaak erg donker en kleurloos is. Daarom heb ik m'n moeder maar aan het werk gezet :P Zij vond het vroeger altijd al leuk om onze kleding te maken, dus die hobby heeft ze nu weer opgepakt. Bijkomend voordeel is dat je de kleding gewoon passend maakt en het niet te lang of te wijd is :)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:51

Store of daydreams is inderdaad leuk. Maar heb daar zulke baggerservice en onbeschofte communicatie van gekregen dat ik er niet meer kom :n

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 10:32

benangelique schreef:
Kwaliteit zie je er idd aan af maar sinds mijn jongste op school zit krijgt hij gewoon goedkope kleding aan en draagt hij 1 paar schoenen. Alles gaat stuk binnen recordtijd of zit vol vlekken die ik er niet uit krijg


goedkoop shoppen is meer (koop) waar voor je geld!! dus nog grotere kasten aanschaffen ;)

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 10:43

Hier vier kinderen. Ze dragen van alles van Jottum en Tommy Hilfiger tot Hema en HM.

Mijn jongste heeft nu maat 62/68 en draagt altijd een boxpakje. Shirtjes sn broekjes vind ik voor die kleintje niet zo fijn. Hij zit ook heel veel in de draagdoek en zo'n shirtje kruipt dan helemaal onder zijn oksels. Gelukkig heb je tegenwoordig echt zulke leuke boxpakjes.

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 10:55

Ik ga binnenkort op familiebezoek in Laren maar eens kijken dan bij die winkel!

Volgende maand maar weer een keer naar Roermond.

Zometeen maar weer een beetje de kledingkast gaan ruimen. Zijn wat shirtjes 74 die echt te kort zijn, maar die stiekem zo leuk zijn dat ik maar uit blijf stellen om ze weg te leggen.
Heb vanmorgen een jurk 80 aangetrokken en dat paste angstvallig goed :Y)


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _lautje_ op 25-05-17 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 11:12

Nu onze kabouter wat langer in 1 maat blijft hangen durf ik het ook wat meer aan om merkkleding te kopen :+
Heb t 1x gedaan met feetje in maat 62. Die heeft ie aangehad tot ie een worst erin leek want hij was zo leuk (hartstikke stom natuurlijk achteraf). :+

Moet zeggen dat het bij ali er trouwens wel aan wát je koopt. Zo blijft kleding van Carters via Ali keurig ook na tig keer wassen :)

En dit pakje is ook al minstens 20x gewassen (en in de droger geweest) en heeft minimale krimp en/of schade;

Afbeelding


Afbeelding

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 11:17

Boxpakjes gebruik ik dan weer helemaal niet, dat staat mijn zoon op een of andere manier gewoon niet. Dat maakt hem teveel 'baby' ofzo (hij is pas 11 weken :+ ). In de doek gebruik ik het liefst een romper met een broekje, idd vanwege het opkruipen.

Ik heb een stoere jeans voor hem, van name-it, die is heerlijk zacht van binnen. Ik zou er ook nog wel een in mt 62 willen hebben, maar online durf ik ze niet te kopen ivm de stugheid. Dat ga ik een baby niet aantrekken.

Jullie noemen wel hele leuke winkels, maar duur zeg! Dat vind ik echt nog te gek voor maat 56-68 :=

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 11:46

Leuk!
Hier een zoon van bijna 4 en een dochtertje van 16 maanden.

Ik ben gek op Gap, voor ZL daar een aantal spijkerbroeken gekocht die echt voelen als joggingbroeken.
Joggingbroeken vond ik op deze leeftijd echt niet mooi meer staan.

Verder het liefste rompers van de Hema.

En hier verkopen ze een merk, Terre de Marin, erg leuk ook!
Zara vind ik ook leuk en ik koop ook wel wat van Kiabi voor erbij, dat is geen geweldige kwaliteit maar ook echt niet duur.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 17:59

Leuk, ik ben wel dol op kleertjes voor onze dochter, maar redelijk anti-merk en haal vooral bij de Hema en tweedehands. Ben helemaal wild van dit jurkje die staat ook zo leuk
Afbeelding

Heb vandaag een super leuk jurkje ontdekt van Quapi, dus die wil ik eigenlijk nog wel kopen alleen niet voor de volle mep.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:50

Ik ben vandaag naar prenatal, babydump en babyplanet geweest. Van alles gekocht. Lang leve de kortingen. Van alles tussen de 25 en 50% afgeprijsd. Leuke dingen van noppies gescoord voor leuke prijsjes

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:57

Leuk Caro, heb je foto's?

Zonnebloem, schattig jurkje maar een nog schattiger kind! Knappie!

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:58

Afbeelding
Afbeelding

Niet top kwaliteit foto's
Onderste is mintgroen maat 50. Complete set
Laatst bijgewerkt door caro29 op 25-05-17 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:59

Oooh dat wordt een stoer mannetje! Wat leuk!

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:02

Ik ben geen fan van echte babyspullen met konijntjes en zo. Moet wel beetje stoer. Heb voor later allerlei stoere overhemden gekregen. Wil niet te kinderachtig.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:05

Oh houd op scheid uit, ik heb een mosgroen badstoffen boxpakje gehad met nijntje erop. Fout fout fout. Ik heb tegen iedereen gezegd dat ik geen Woezel, Pip en Nijntje wil. Jip en Janneke is mijn limit.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:15

Woezel en pip vind ik wel leuk. Heb het boxkleed daarvan maar voor de rest nee. Qua speeltjes prima allemaal maar kleding moet stoer.
Ik heb veel kleding al gekregen. Moet bijv alleen vestjes of zo nog kopen. Alles wat niet mijn stijl is gaat naar Afrika. Sws alles waar pappa of zo op staat gaat naar goed doel en oranje

Tess__

Berichten: 1067
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:16

Ohhh leuke kleertjes Caro! Die noppies pakjes zijn zo heerlijk de eerste periode. Was bij mees destijds t enige wat een beetje aansloot en niet afzakte en veel te breed/lang was!

Zeker een leuk jurkje Zonnebloem! Quapi heeft ook echt hele leuke dingen en moet zeggen dat t geld wel echt waard is als je de kwaliteit na veel dragen en wassen nog ziet.

Herkenbaar hoor Lieveli. Had een Jip en Janneke pakje en 1 overslag shirtje van Nijntje. Maar dat was meer omdat t een hele zoektocht was naar overslag shirtjes maatje 44 toen en er wel snel wat moest komen toen meneer uit de couveuse mocht. Ze hebben me 9 maanden verteld dat ik een groot kind zou krijgen. Met 38+5 bevallen van een kruimel van net 3 kilo en 46cm := . Dus dat ene pakje maat 50 wat ik dacht voor niets gekocht te hebben was een beetje weinig :').

Ik had ook helemaal niks met die papa's kanjer en oma's knuffel dingen. Kleertjes mogen best een beetje uitgesproken zijn bij die kleintjes.

Ga vanavond maar eens online speuren naar wat leuke dingen. Vakantiegeld is binnen dus er kan weer gekocht worden!

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:21

Tess, jij bent mijn hoop in bange dagen. Ik schijn ook groot te fokken, maar mijn leukste pakjes zijn maat 50. Zodra het kind mag komen ga ik die pizza eten die op facebook rondgaat, waar je spontaan van gaat bevallen. Hoppa. Moet. Maat. 50. Passen.

Tess__

Berichten: 1067
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:33

lieveli schreef:
Tess, jij bent mijn hoop in bange dagen. Ik schijn ook groot te fokken, maar mijn leukste pakjes zijn maat 50. Zodra het kind mag komen ga ik die pizza eten die op facebook rondgaat, waar je spontaan van gaat bevallen. Hoppa. Moet. Maat. 50. Passen.


:') :') :')

Mevrouw neemt u maar gerust maat 62 mee in de vluchtkoffer hoor het zou nog wel eens een flink kind kunnen zijn.

Mevrouw gefeliciteerd met de geboorte van uw zoon, we hebben begrepen dat hij Mees heet? Leuke naam! Hoe groot is hij? Oh 3010 gram, prima gewicht voor deze termijn! Sorry wat zei u? 3 kilo? Ze hadden 5 gezegd >;)

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11572
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:44

Hahaha hier zeiden ze ook dat er een heel lang kind uit zou komen, vk gokte 56 cm. Kwam daar een schrielkip van net 50 cm en 3500 gram. Verzoop in 56, echt niks pastte die eerste weken :=
Toen wel heel blij met Noppies etc, dat viel tenminste beetje mooi smal!

Overigens ook zoveel miskopen gehad tijdens de zwangerschap. Superlief joggingpakje in maat 56 gehad van m'n zusje. Was ook echt mooi, alleen viel het enorm groot en was het heel warme stof. Moment dat ze dat pastte was het midden juli geloof ik :oo

Mocht hier nog een tweede komen dan hoop ik dat toch wel beetje te voorkomen, er is nu echt wel veel ongedragen weggegaan of opgeborgen

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:46

Hier hadden ze de schatting goed. Klopte helemaal

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 20:34

Hier klopte de schatting ook. Mijn zoontje was met zijn geboorte 3112 gram en 48cm. Hij was met de 6 maanden check 7700 gram en 70 cm. Dat was mijn dochter pas met 7 maanden en zij was zwaarder en langer met de geboorte. :+

Mijn zoontje heeft 62 en 68 maar heel kort aangehad. Heeft nu 74 en sommige shirtjes zelfs al 80 :+

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 20:35

Hier zou ook een mega kind komen. Want ik had zo'n gruwelijke buik. Meerdere groeiecho's.
Maar ook 50cm en 3610 gram. Tsja als mama 1,57 is dan past er ook niet veel in dus voor mij was het een groot kind om te torsen :Y)

Echt Nijntje en dat soort dingen en teksten die zou ik ritueel verbrand hebben...
Overigens heel veel kleertjes gekregen en allemaal echt leuk en mooi spul. Veel Noppies, babyface en Feetje. En ik voor voor paar honderd euro aan cadeaubonnen voor de lokale baby boutique.