Baby en kinderkleding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 08:39

Hier ook zulke kruippakjes. Zijn idd heerlijk ket warm weer.

Heerlijk zo’n bibliotheek. Mijn moeder heeft dat ook thuis. Hele voorhuis is studiejaren/biljartkamer en alle wanden zijn bekleed met boekenkasten (kamer van 12 x 6 meter). Heerlijke ruimte is dat.

Hier zijn boekjes echt groot favoriet. Moet echt voorlezen en ze kijkt uitgebreid.

Favoriete boekjes zijn hier: Het Muizenhuis (aanrader zoveel te zien en zo mooi!), Als ik een dinosaurus had..., Nijntje, Jip en Janneke, Heb jij misschien Olifant gezien en de Kleine Walvis.

Je hebt echt een paar hele mooie peuterboeken erbij gekregen de afgelopen jaren. Niet standaard en veel te zien. Zoals Muizenhuis en Olifant (speelt olifant verstoppertje in huis met een jongen en moet je ieder plaatje Olifant vinden).
Bestel ze vaak via Grasonderjevoeten.

Vandaag Julia mooi aankleden. Het is vaderdag, maar ook 2 jaar geleden dat haar oma overleed (vlak voor dr geboorte) dus gaan zo met opa lunchen. Dus mag ze extra mooi aangekleed worden voor opa.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 09:23

Vind ze ook erg fijn, alleen jammer van die drukknoopjes haha

Maar vind ze eigenlijk alleen leuk als het echt jumpsuits zijn. Dus beetje model tov kruippakjes zonder model.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 09:24

Muizenhuis hebben we hier ook boeken van. Ontzettend mooi gemaakt. Ook wat geluidenboeken, nijntjesboeken, originele verzamelboek van beatrix potter, tiny boeken, thelwell, hele reeks franse peuterboekjes waar ze veel in kijkt, bobbi, lotje boeken, heksenbaby, krokodil die wel een kindje zou lusten,... eigenlijk teveel om op te noemen. Hier neemt ze een paar keer per dag een boek uit de kast en klimt op de bank om te lezen.

Hier vanmiddag high tea, overgrootvader is jarig.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 09:57

In groningen hebben we meerdere leuke kinderwinkels zitten, ik loop er regelmatig langs om te speuren naar leuke boeken voor op de verlanglijst.

De ‘bieb’ is ook echt een van mijn favoriete plekken in het huis. Op de foto zie je 1 hoek maar hij loopt rondom door idd dus je zit helemaal tussen de boeken, haard erbij aan en lekker op de bank met een kop thee. Hopelijk doet KL tzt een beetje leuk mee in dat plaatje :))

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 09:58

In Amsterdam heb je een echt muizenhuis. Zo tof :) kan je ook bezoeken geloof ik

MaritB

Berichten: 8626
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 10:12

B vind boekjes ook heel leuk. Jij kijkt zelf graag in zijn kartonnen boekjes en wordt er echt blij van.

Ga ik wat meer mee doen :)

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 10:40

Ik koop maandelijks een aantal boeken. Heerlijk. Gister zag ik nog een aap op straat, die moet er nog komen :)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 10:47

Ik koop veel boeken op de rommelmarkt en de kringloop. En tijdens de jaarlijkse "geef een boek cadeau" maanden.
Spaar voor gup vast geronimo stilton boeken en voor mup thea stilton boeken. Richard scarry vind ik ook fantastisch

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 11:32

Keet schreef:
In Amsterdam heb je een echt muizenhuis. Zo tof :) kan je ook bezoeken geloof ik


Ja in de OBA, wordt ook veel georganiseerd. Hier ook veel boeken, ook voor uk. De hele zolder staat vol.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:50

Afbeelding

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:55

lieveli schreef:
Keet schreef:
In Amsterdam heb je een echt muizenhuis. Zo tof :) kan je ook bezoeken geloof ik


Ja in de OBA, wordt ook veel georganiseerd. Hier ook veel boeken, ook voor uk. De hele zolder staat vol.


Dacht dat het in een winkelpandje bij een gracht was.
Eerste tuindwarsstraat. Vlakbij de lindegracht enzo.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 14:54

Mijn zoon is met 10 maanden al lid van de bieb. Ik lees veel. Moet ook meer met hem gaan lezen.

Heb nu kleding drama met hem. 95% maat 68 is echt te kort en alle broekjes op 2 maat 74 zijn nog veels te groot. Shirts wisselt maar 68 is voorbij. Broeken zijn echt te wijd en te lang.

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 16:14

Gup is sinds zijn geboorte al lid van de bieb. Elke 2 weken nieuwe boekjes halen. Hij vindt het inmiddels ook echt leuk om te helpen met uitkiezen en heeft ook verzoekjes, zo leuk.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 16:32

Dat weet ik niet, maar het grote huis staat sws in de OBA op de jeugdafdeling.

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 16:52

Ja Muizenhuis is echt te gek. Je kan ook zelfmaak kitjes ervan kopen. Als Juul wat ouder is wel echt heel leuk.

Momenteel is ze ook gek van haar Sylvanian Families huis. Kan ze uren mee zitten.

Ben beetje de babydozen met kleertjes aan het uitzoeken. Echt niet voor te stellen dat rompers maat 62 ooit te ruim waren. Dat is zo mini.
Wel lastig hoor van een zomerbaby naar winterbaby. Dan heb je niks aan mouwloze rompers en korte broekjes/jurkjes. Kan dus denk ik aardig wat weg

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:04

Sylvanian families is erg leuk maar N. nog te jong voor. Ze had al een FP boerderij en vandaag het huis opgehaald, mooi dealtje op mp, amper gebruikt voor weinig geld. Die dingen vindt ze nu heerlijk spelen. Samen met duplo/grimms en haar keuken en popje.

Eind juni sale bij frugi, daar nog het een en ander inslaan. Verder zijn we voor een tijdje voorzien. Ik had veel lange mouw rompers. Maar was putje winter en vrij koud huis. S zomers vaak mouwloze of geen.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:14

Ik heb alleen maar mouwloze rompers.
Heb me wel altijd afgevraagd wat mensen met lange mouw rompers doen :? Heb er wel wat gekregen maar ze nooit aangetrokken := dat zit toch voor geen meter?
Mijn kind heeft het ook altijd warm dus hoef m ook niet erg dik aan te kleden. Altijd maximaal een dunne longsleeve, ook nooit gebreide truien enzo, zweet ie als een otter :=

Hier valt trouwens van boeken Charlotte dematons ook goed in de smaak :j geweldig die mooie platen :)

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:19

Verootje die zijn mooi idd. Ik kende ze niet maar zag ze in de ouders van nu. Nu staat een daarvan op mn verlanglijstje bij bol.com

Niwla

Berichten: 4115
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:28

Herkenbaar verootje. Die van mij draagt alleen lange mouwen rompers onder een tuinbroek. Ik vond het ook altijd zo opgepropt zitten die lange mouwen onder een truitje, dus dat was eens maar nooit weer.

Leuke tips voor kinderboeken! Wij zijn sinds vorige week allemaal weer lid van de bieb, heerlijk!

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:30

Ik gebruik rompers lange en korte mouw. Met de warmte slaapt hij in de slaapzak met alleen een romper lange mouw. Gebruik momenteel alleen de korte mouw

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:36

Mijn dochter had wel lange mouwen rompers. Vooral omdat truitjes voor baby's zo dun zijn vond ik het fijn. Wandelen met je kind in de wind en vorst, lekker laagjes aan..

En ook hier sliep ze in romper lange mouw en slaapzak in de winter.

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 20:42

Hier ook alleen Eerste winter wat lange mouwen rompers. Daarna alleen maar kort. Aan begin vond ik dat wel fijn idee. Ook omdat kind mee moet naar paard.

Zal die boeken eens bekijken! Ben altijd in voor mooie nieuwe boeken.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:46

Cemlys schreef:
Verootje die zijn mooi idd. Ik kende ze niet maar zag ze in de ouders van nu. Nu staat een daarvan op mn verlanglijstje bij bol.com


Ik heb die van Nederland en die van Sinterklaas.
Die van Nederland kijkt ie vaak, maar wel alleen naar drie dezelfde platen steeds :') (net zoals dat ie maar 2 boeken wil lezen :+) maar het is echt leuk met een peuter die leert praten, begrijpen en ontdekken.

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:55

Oudste wou altijd boekje lezen voor het slapen. Jongste helaas niet.

Alle boekjes liggen werkeloos in de kast. Hij vind er niets aan.l

Hier altijd romper lange mouw gebruikt in de winter onder longsleeve.

Zomers romper korte mouw. Mouwloze nooit gebruikt.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:30

verootjoo schreef:
Cemlys schreef:
Verootje die zijn mooi idd. Ik kende ze niet maar zag ze in de ouders van nu. Nu staat een daarvan op mn verlanglijstje bij bol.com


Ik heb die van Nederland en die van Sinterklaas.
Die van Nederland kijkt ie vaak, maar wel alleen naar drie dezelfde platen steeds :') (net zoals dat ie maar 2 boeken wil lezen :+) maar het is echt leuk met een peuter die leert praten, begrijpen en ontdekken.

Nederland staat al op mn lijstje! Die leek me echt mooi. Ik hou wel van plaatjesboeken. Zo mooi voor de fantasie. Kent iemand het boek kijk, konijnen van daphne louter?
Ook alleen maar platen, maar eigelijk best een gek boek.

Afbeelding
Dit is een plaat eruit