Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:19

Janneke2 schreef:
SavannahNx schreef:
Ruikt de poep van een veganist minder dan dat van een mens dat gewoon vlees eet?

Ja.
Poep van vleeseters stinkt.

Hoezo: 'iemand die gewoon vlees eet'? ;)

(Van bruine bonen kun je idd gaan winden - categorie 'harde klinkers', er is ook een categorie 'zachte stinkers'.)


Hoe kan het dan dat ik de ontlasting van honden die rauw vlees krijgen niet vind stinken en dat van de honden die brok eten wel?


SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:31

Janneke2 schreef:
SavannahNx schreef:
Ruikt de poep van een veganist minder dan dat van een mens dat gewoon vlees eet?

Ja.
Poep van vleeseters stinkt.

Hoezo: 'iemand die gewoon vlees eet'? ;)

(Van bruine bonen kun je idd gaan winden - categorie 'harde klinkers', er is ook een categorie 'zachte stinkers'.)


Oh god. Ben je op je teentjes getrapt omdat ik zeg “gewoon vlees eet”? Ik bedoel daarmee dat de meeste mensen geen veganist zijn, maar sommige wel en was benieuwd want poep van paarden vind ik bvb veel minder stinken dan dat van een hond die bvb vers vlees krijgt.

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

lor1_1984

Berichten: 12038
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:38

Over het algemeen stinkt de poep van een herbivoor minder dan dat van een carnivoor, hoewel beiden erg of juist niet kunnen ruiken afhankelijk van verschillende factoren.
Het feit dat een hond vaak veel minder stinkt en veel compactere keutels neerlegt wanneer je vers voert (of graanvrij tov de 'reguliere' brokken) is omdat reguliere brokken vaak veel granen en andere vulmiddelen bevatten die niet of maar deels verteerd worden.
Ik kan bijv alle hondendrollen van mijn hondje in de container gooien zonder dat er klachten komen over stankoverlast terwijl (bijvoorbeeld) de buren wel klachten krijgen als zij datzelfde doen met de poep van hun hond enkel omdat mijn hond graanvrij voer krijgt en de hond vd buren reguliere brok.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:47

lor1_1984 schreef:
Over het algemeen stinkt de poep van een herbivoor minder dan dat van een carnivoor, hoewel beiden erg of juist niet kunnen ruiken afhankelijk van verschillende factoren.
Het feit dat een hond vaak veel minder stinkt en veel compactere keutels neerlegt wanneer je vers voert (of graanvrij tov de 'reguliere' brokken) is omdat reguliere brokken vaak veel granen en andere vulmiddelen bevatten die niet of maar deels verteerd worden.
Ik kan bijv alle hondendrollen van mijn hondje in de container gooien zonder dat er klachten komen over stankoverlast terwijl (bijvoorbeeld) de buren wel klachten krijgen als zij datzelfde doen met de poep van hun hond enkel omdat mijn hond graanvrij voer krijgt en de hond vd buren reguliere brok.


Dat weet ik, mijn vraag was dan ook aan Janneke gericht omdat zij stelt dat de ontlasting van vleeseters in het algemeen stinkt. Dat is dus niet waar. Ik heb met verschillende soorten vleeseters gewerkt en zolang ze geen blikvoer of brokken toegevoegd kregen stonk de ontlasting niet.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:51

Conclussie: poep stinkt gewoon altijd :+
Sorry als ik mensen kwets met het hele “iemand die gewoon vlees eet” gebeuren :)

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

lor1_1984

Berichten: 12038
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 19:22

dees_daan schreef:
lor1_1984 schreef:
Over het algemeen stinkt de poep van een herbivoor minder dan dat van een carnivoor, hoewel beiden erg of juist niet kunnen ruiken afhankelijk van verschillende factoren.
Het feit dat een hond vaak veel minder stinkt en veel compactere keutels neerlegt wanneer je vers voert (of graanvrij tov de 'reguliere' brokken) is omdat reguliere brokken vaak veel granen en andere vulmiddelen bevatten die niet of maar deels verteerd worden.
Ik kan bijv alle hondendrollen van mijn hondje in de container gooien zonder dat er klachten komen over stankoverlast terwijl (bijvoorbeeld) de buren wel klachten krijgen als zij datzelfde doen met de poep van hun hond enkel omdat mijn hond graanvrij voer krijgt en de hond vd buren reguliere brok.


Dat weet ik, mijn vraag was dan ook aan Janneke gericht omdat zij stelt dat de ontlasting van vleeseters in het algemeen stinkt. Dat is dus niet waar. Ik heb met verschillende soorten vleeseters gewerkt en zolang ze geen blikvoer of brokken toegevoegd kregen stonk de ontlasting niet.

Maar mijn hond eet gewoon brokken, alleen dan een graanvrije variant. :)
Voor mij ook wel een stukje gemakzucht want ik hoef niet te klooien met vlees ontdooien, menu's samenstellen etcetc.
Daarnaast krijgt hij soms blikvoer of smuldier, maar de kat lust geen smuldier dus dan zit ik met een heel pakje voor een hondje van nog geen 6kg. :+

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 19:58

Mijn honden krijgen ook wel eens brok, als ze uit logeren gaan bijvoorbeeld of als er even geen vlees voor handen is maar ook dan stinken ze hier echt wel, en ook dat is een graanvrije brok.
Ik zeg niet dat brok slecht is, maar de stelling dat ontlasting van vleeseters stinkt klopt gewoon niet.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:05

dees_daan schreef:
lor1_1984 schreef:
Over het algemeen stinkt de poep van een herbivoor minder dan dat van een carnivoor, hoewel beiden erg of juist niet kunnen ruiken afhankelijk van verschillende factoren.
Het feit dat een hond vaak veel minder stinkt en veel compactere keutels neerlegt wanneer je vers voert (of graanvrij tov de 'reguliere' brokken) is omdat reguliere brokken vaak veel granen en andere vulmiddelen bevatten die niet of maar deels verteerd worden.
Ik kan bijv alle hondendrollen van mijn hondje in de container gooien zonder dat er klachten komen over stankoverlast terwijl (bijvoorbeeld) de buren wel klachten krijgen als zij datzelfde doen met de poep van hun hond enkel omdat mijn hond graanvrij voer krijgt en de hond vd buren reguliere brok.


Dat weet ik, mijn vraag was dan ook aan Janneke gericht omdat zij stelt dat de ontlasting van vleeseters in het algemeen stinkt. Dat is dus niet waar. Ik heb met verschillende soorten vleeseters gewerkt en zolang ze geen blikvoer of brokken toegevoegd kregen stonk de ontlasting niet.


Heb je ook met kleinklauwotters gewerkt?
Of rekenen we viseters apart wat betreft ontlasting?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:38

Nee, wel met een europese otter en ik kan niet zeggen dat die geur me bij gebleven is. Verder heb ik qua viseters alleen met vogels gewerkt en ook daar geen moeite mee gehad. Ik zeg ook niet dat het met alle vleeseters zo is, wel dat het niet zo is dat de ontlasting van alle vleeseters erger is dan de ontlasting van alle niet vleeseters.
Het antwoord van Janneke2 vind ik gewoon flauwekul, dat is alles.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:57

Oh maar ik wilde me ook helemaal niet in de discussie mengen eigenlijk. Maar ik dacht gelijk: dan heb je nooit klein klauw otter poep geroken...
Ik vind vogelsontlasting sowieso niet echt vergelijkbaar met zoogdieren eigenlijk.
Ben overigens wel benieuwd waar je werkt/gewerkt hebt?
Europese otters ruiken idd niet zo bijzonder. Als je ooit klein klauw otter ontlasting geroken hebt vergeet je echter het nooit meer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 23:09

In een opvang, 99% inheemse dieren dus. Bij vogels is het anders inderdaad maar ook bij de zoogdieren heb ik er dus geen last van gehad, alleen bij de egels maar die kregen er kattenvoer bij.
Er zullen vast nog wel meer vleeseters en niet vleeseters zijn die echt stinken, als ze een natuurlijk dieet krijgen zal het wel een functie hebben.

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 23:24

Ik stuitte op een topic over allergieën en kruisbesmettingen... En toen begon ik me (wederom) af te vragen...

Ik werkte in een kaasfabriek, hier mochten we (als kantoor personeel!!) géén pindakaas op ons brood. Er mochten geen snickers in de automaat zitten etc. etc. Geen noten dus, in verband met kruisbesmetting.
Maar waar wordt dan een notenkaas gemaakt? En houdt een kaasboer deze kazen dan ook apart?

Aight
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:16

Janine1990 schreef:
Ik stuitte op een topic over allergieën en kruisbesmettingen... En toen begon ik me (wederom) af te vragen...

Ik werkte in een kaasfabriek, hier mochten we (als kantoor personeel!!) géén pindakaas op ons brood. Er mochten geen snickers in de automaat zitten etc. etc. Geen noten dus, in verband met kruisbesmetting.
Maar waar wordt dan een notenkaas gemaakt? En houdt een kaasboer deze kazen dan ook apart?


Ik weet het precieze antwoord niet, maar misschien dat er in die fabriek (waar notenkazen worden gemaakt) waar ook andere kazen worden gemaakt erbij geschreven wordt: kan sporen van noten bevatten.

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 17:13

Hoe ik mijn frituurpan schoon ga krijgen. Ding zit helemaal onder het vet, maar krijg het er niet af. Heb geprobeerd afwasmiddel, cif, en nog een schoonmaakmiddel dat het vet moet verwijderen. Iemand nog tips? :=

------------------------------

Nyaleti

Berichten: 6105
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 17:14

Meliaforever schreef:
Hoe ik mijn frituurpan schoon ga krijgen. Ding zit helemaal onder het vet, maar krijg het er niet af. Heb geprobeerd afwasmiddel, cif, en nog een schoonmaakmiddel dat het vet moet verwijderen. Iemand nog tips? :=


Eerst lang laten weken in warm water misschien? Bij ons gaat het er altijd zo af met Cif en een simpele ontvetter, dan wel met de ruwe kant van een schuursponsje

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 17:19

casperzazoe schreef:
Meliaforever schreef:
Hoe ik mijn frituurpan schoon ga krijgen. Ding zit helemaal onder het vet, maar krijg het er niet af. Heb geprobeerd afwasmiddel, cif, en nog een schoonmaakmiddel dat het vet moet verwijderen. Iemand nog tips? :=


Eerst lang laten weken in warm water misschien? Bij ons gaat het er altijd zo af met Cif en een simpele ontvetter, dan wel met de ruwe kant van een schuursponsje


Ik kan niet de hele pan in het water zetten. Alleen de binnenpan waar het vet echt in gaat, die krijg ik ook wel schoon. Maar die buitenkant van die pan.. :')

------------------------------

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 17:22

Kan je die pan ergens in zetten? Want dan kan je een vaatwasblokje in heet water proberen...

moonsparkle
Berichten: 21702
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 17:57

Hoe kan het dat mensen in koudere Europese landen het gelukkigst zijn? Ik heb echt zon nodig en ook vitamine d te kort wat bij mij zorgt voor depressies.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 18:08

Meliaforever schreef:
casperzazoe schreef:
Hoe ik mijn frituurpan schoon ga krijgen. Ding zit helemaal onder het vet, maar krijg het er niet af. Heb geprobeerd afwasmiddel, cif, en nog een schoonmaakmiddel dat het vet moet verwijderen. Iemand nog tips? :=

Ik kan niet de hele pan in het water zetten. Alleen de binnenpan waar het vet echt in gaat, die krijg ik ook wel schoon. Maar die buitenkant van die pan.. :')

Slecht gequote maar;
Dasty van de wibra ! Is ie zo weer als nieuw !

[o]

Aight
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 18:21

moonsparkle schreef:
Hoe kan het dat mensen in koudere Europese landen het gelukkigst zijn? Ik heb echt zon nodig en ook vitamine d te kort wat bij mij zorgt voor depressies.


Omdat dat over het algemeen ook de landen zijn met het sociaalste zorgsysteem, weinig werkeloosheid, weinig armoede, etc :) Dat is natuurlijk wel voor een groot deel bepalend

Janneke2

Berichten: 22725
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 19:38

...en fysiek hebben we ons als noord Europeanen aangepast aan de barre omstandigheden: een huid die maximaal veel vitamine D kan aanmaken (inclusief blond/rood haar en blauwe/groene ogen).

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

moonsparkle
Berichten: 21702
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:52

Blauwe ogen, rood haar check maar toch zwaar te kort :')

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Janneke2

Berichten: 22725
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:05

..ja, dat kan.
Ook als je voldoende buiten komt.

Lang leve de 21ste eeuw: capsules bijslikken. (En ik 'baadt 's winters zon' met een daglicht lamp - wat een heerlijke uitvinding!)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:45

Waarom doet sigarettenrook in je ogen zo’n zeer?

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 07:34

Wat gebeurt er snachts met je lichaam als je echt badend in het zweet wakker wordt?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fleurtjeuh, LiDi, Marocje, Pieneappel en 214 bezoekers