Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 15:06

Ik zag vanochtend een stadsbus door het rode licht rijden. Krijgen deze ook een boete (of bijv voor te hard rijden) en zoja; wie betaald deze dan?

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 15:21

Reed hij echt door rood of hing er een bus stoplicht naast die wel op ‘groen’ stond?

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 15:32

[***] schreef:
Macs schreef:
Ja. Dit gebeurt ook als je geen wond hebt. Meeste spul gaat ook door je huid heen.

Dus stel je smeer heel veel alcohol op je huid, kan je dan ook dronken worden?


Nee.
Lang niet alle moleculen gaan door je huid heen (gelukkig maar! Denk aan zware metalen...)
Alcohol is bovendien te vluchtig om binnen te kunnen dringen tot je bloedbaan.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:17

Je kunt wel dronken worden als je alcohol door je slijmvliezen opneemt heb ik begrepen, denk maar aan bijv de alcoholtampon die een tijdje in sommige dorpen ontzettend populair was.

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:52

Piekosjj schreef:
Ik zag vanochtend een stadsbus door het rode licht rijden. Krijgen deze ook een boete (of bijv voor te hard rijden) en zoja; wie betaald deze dan?


Er zijn soms speciale verkeerslichten voor de bussen, misschien was deze wit (dan mogen ze rijden).
En ja die kunnen gewoon geflitst worden en dus worden ze beboet. Vaak betaald de chauffeur deze zelf.

Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 17:12

Hier in Zweden zijn er geen busstoplichten :D dus dat kan dan niet het geval zijn. Maar mijn vraag is beantwoord!

Edit; vlak voor het stoplicht haalde diezelfde bus ons van rechts in om ons daarna even flink af te snijden (met een trailer!) dus ik denk dat de chaffeur wellicht z’n dag niet helemaal had

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 19:03

Hoeveel paar sokken en onderbroeken hebben is ''normaal''?

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 19:07

Divers schreef:
Hoeveel paar sokken en onderbroeken hebben is ''normaal''?


Van lingerie kan je noooooit genoeg hebben :D

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 19:14

:') True. Ik ben zelf niet gewend om bijv. iedere week kleren te wassen (en heb dus ook best veel) dus vraag me af hoe andere bokkers dat voor elkaar hebben.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 19:16

Divers schreef:
:') True. Ik ben zelf niet gewend om bijv. iedere week kleren te wassen (en heb dus ook best veel) dus vraag me af hoe andere bokkers dat voor elkaar hebben.


Ik was ook eigenlijk maar eens per week... Maar ik hou wel van lingerie, dus ik heb altijd wel wat.
En zorg er altijd voor dat ik praktisch ondergoed heb voor het rijden. Loop en rij het liefst in strings, maar naadloze strings zijn niet bepaald een optie om mee te rijden... Gaan niet alleen in je naad zitten zeg maar :+

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 21:19


Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 22:25

Voor rijden alleen al heb ik er een stuk of 10. Maar goed, ik ben ook altijd bang om zonder schone te komen zitten.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 22:30

Veulen84 schreef:
Voor rijden alleen al heb ik er een stuk of 10. Maar goed, ik ben ook altijd bang om zonder schone te komen zitten.


Bang???

Als het bij mij dan toch op zou raken, zou ik gewoon gaan wassen. Dan ligt er ook al wel zoveel in de wasmand :')

En anders liggen er nog wel minder favoriete onderbroeken in de kast.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 22:57

Sinds wanneer zijn overvliegende vliegtuigen net discoballen?

Ik lig naar de sterren te kijken en kan me niet anders herinneren dan het knipperende rode lampje. Echter zie ik daar nu nog zeker vier witte lampjes wild bij knipperen.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 23:10

Knert schreef:
Of iemand er ooit is achter gekomen of emmelie verhey in de “onopgeloste zaken” van Alberto Stegeman zelf een aandeel had in dat hele stalk gebeuren.

https://www.sbs6.nl/programmas/onopgelo ... evering-5/



Ze komt uit nunspeet

Als je op haar naam googlet (evt icm gestalkt) komen er wel wat dingen naar voren maar het zijn allemaal theorieën van kijkers.
Heb er nl laatst zelf ook naar gezocht uit nieuwsgierigheid.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 23:16

Ik heb overigens een stuk of 20 onderbroeken, maar daarvan zijn er ong 15 die ik standaard draag.
Ivm veel zweten wissel ik wel 2-3x daags dus ik moet algauw 2 kledingwassen draaien per week.
Sokken draag ik alleen als het koud is of als ik schoenen aandoe, maar daar heb ik ook wel een 15 paar van liggen denk ik.
Broeken wissel ik ook minimaal 1x per dag, idem voor shirts.

Ik vind het zelf het fijnst als ik iig 2x daags kan wisselen van ondergoed zonder elke 2-3 dagen te moeten wassen.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 03:23

Ik wil vakantie aanvragen voor december. Een week voor o&n, tot week na o&n. Maar mijn contract loopt tot 28-12. Is t wijsheid ivb. contractverlenging?

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 03:37

Janine1990 schreef:
Sinds wanneer zijn overvliegende vliegtuigen net discoballen?

Ik lig naar de sterren te kijken en kan me niet anders herinneren dan het knipperende rode lampje. Echter zie ik daar nu nog zeker vier witte lampjes wild bij knipperen.


Het rode lampje wat je ziet zijn de anti collision lights die je op de buik ziet. Er zit er ook een op de rug van het vliegtuig. Deze knipperen en gaan aan bij de start van de motoren voor pushback en gaan pas weer uit als de motoren uitgeschakeld zijn na de landing bij de gate. Dit als waarschuwing voor het grondpersoneel dat de motoren aan zijn en ze dus niet binnen de rode lijnen van het platform moeten komen want dan zijn ze gehakt.

Dan heb je nog de navigatielichten.. rechts de groene lamp aan de vleugel, links de rode lamp en aan de staart een witte lamp zodat andere vliegtuigen/mensen zien of het vliegtuig naar ze toe, van ze af, naar links of naar rechts vliegt.

Dan de strobe verlichting, dit zijn de flitsende witte lampen aan uiteindes van de vleugel en aan de staart die aan gaan op het moment dat het vliegtuig een startbaan op rijdt en uit gaat na het verlaten van de landingsbaan. Tijdens de vlucht zijn deze ook aan om het vliegtuig zichtbaarder te maken.

En verder heb je dan nog de taxi lichten en de take-off en landings lichten maar deze zijn alleen op de grond/op een bepaalde hoogte aan.

Afbeelding

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 03:46

Vealosz schreef:
Ik wil vakantie aanvragen voor december. Een week voor o&n, tot week na o&n. Maar mijn contract loopt tot 28-12. Is t wijsheid ivb. contractverlenging?


Ik zou het denk ik wel doen. Voor het zelfde geld wordt het verlengd, en kan je geen vakantie meer aanvragen. Lastig....

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 03:57

Banyu schreef:
Vealosz schreef:
Ik wil vakantie aanvragen voor december. Een week voor o&n, tot week na o&n. Maar mijn contract loopt tot 28-12. Is t wijsheid ivb. contractverlenging?


Ik zou het denk ik wel doen. Voor het zelfde geld wordt het verlengd, en kan je geen vakantie meer aanvragen. Lastig....


Ja ik vind het ook heel lastig... Zouden ze niet moeilijk doen tegen die tijd omdat ik toch in die periode vakantie heb? -O-

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 08:49

Laatst zat er een sprinkhaan op mn auto spiegel, die heeft zo'n 50km meegereisd. Zou een sprinkhaan ook beseffen dat hij heel ergens anders terecht is gekomen?

gerlindie

Berichten: 4640
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 08:57

Mijn buren zijn op vakantie, dus ik pas op hun dieren.
Nou is hun kat hoogzanger, en mag ze eigenlijk niet meer naar buiten uit angst dat ze zich ergens op de boerderij gaat verstoppen voor de bevalling.
Maarze wil wel graag naar buiten.
Zou ik haar aan bijvoorbeeld een logeerlijn buiten kunnen laten lopen, wanneer ik er ben?
Of zou dat teveel stress geven voor een poesje zwanger van haar eerste nestje?
(Ze is woensdag uitgerekend, mocht dat wat uitmaken)

Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 08:57

Vealosz schreef:
Ik wil vakantie aanvragen voor december. Een week voor o&n, tot week na o&n. Maar mijn contract loopt tot 28-12. Is t wijsheid ivb. contractverlenging?


Voor 28-11 moet jij horen of je verlengd gaat worden.
Maar zou t risico niet nemen om te wachten.

Dus lijkt mij niet echt een probleem...
Zou gewoon even praten met je werkgever.

Froukje
Forever young

Berichten: 10839
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 09:08

gerlindie schreef:
Mijn buren zijn op vakantie, dus ik pas op hun dieren.
Nou is hun kat hoogzanger, en mag ze eigenlijk niet meer naar buiten uit angst dat ze zich ergens op de boerderij gaat verstoppen voor de bevalling.
Maarze wil wel graag naar buiten.
Zou ik haar aan bijvoorbeeld een logeerlijn buiten kunnen laten lopen, wanneer ik er ben?
Of zou dat teveel stress geven voor een poesje zwanger van haar eerste nestje?
(Ze is woensdag uitgerekend, mocht dat wat uitmaken)

Waarom zou je dat überhaupt willen als ze eigenaren aangegeven hebben dat ze de kat niet buiten willen hebben?

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 10:56

Ze zal het echt wel overleven en na een tijdje went ze er ook aan om binnen te zitten.Onze boederijkat heeft een maand binnen gezeten toen ze medicijnen nodig had.De eerste week was moeilijk,veel miauwen bij de deur en later werd ze rustiger.Ze was wel super blij toen ze weer naar buiten kon.