Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:09

Stamper schreef:
Hoe je ineens met een dik oog wakker wordt. En 1000% zeker dat er niks gebeurd is snachts! :+


Muggen.

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier


Macs

Berichten: 7628
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:52

Verstopte traanbuis?

Maks :+:

Anomien

Berichten: 7367
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:05

Janine1990 schreef:
tylando schreef:
Heb je niet iets van dat je op ene been meer steunt of er meer mee beweegt dan het andere.
Net zoiets als links of rechtshandig?


Ik heb een zittend beroep :P

Het is ook echt zo extreem, dat als ik in het weekend 's ochtends mijn rijlaarzen aantrek, ik aan de bovenkant er nog wel wat vingers bij in kan stoppen. Maar doordeweeks na het werk de linker niet eens dicht krijgt.


Kan zijn dat je vroeger of nu ook, meer met 1 been over elkaar zit dan andersom.

Probeer op je werk meer te bewegen.
Trek bijvoorbeeld een steunkous aan.

Mama van mijn lieve meisjes

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:33

Macs schreef:
Verstopte traanbuis?

Dit volgensmij. Toen ik nachtlenzen droeg had ik dit met enige regelmaat en dan zat er ook veel 'vuil' (opgedroogd traanvocht :Y) ) in en vlak langs mijn oog.

Janine1990

Berichten: 43798
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:35

Knert schreef:
Kan zijn dat je vroeger of nu ook, meer met 1 been over elkaar zit dan andersom.

Probeer op je werk meer te bewegen.
Trek bijvoorbeeld een steunkous aan.


Ben me niet heel erg bewust van of ik dat doe, zal er eens op letten.
Maar dan kan van vroeger nog steeds invloed hebben? En hoe dan?

Steunkouzen ga ik inderdaad maar weer eens opscharrelen, want dat maakte het dragen van laarzen wel wat dragelijker :+

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 23:22

Is iemand die veel weet, slimmer dan iemand die veel vraagt?

Hebben dieren een eigen taal en geweten?

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 23:27

Iemand die veel weet heeft het eerst ook gevraagd/opgezocht dus lijkt me wel 'slimmer' (imo niet veel met intelligentie te maken) dan degene die het nog moet vragen.

Alle dieren communiceren wel op een of andere manier met soortgenoten. Bij sommigen (vb dolfijnen) is dat ingewikkelder dan bij bijvoorbeeld konijnen.

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 23:50

Damned schreef:
Iemand die veel weet heeft het eerst ook gevraagd/opgezocht dus lijkt me wel 'slimmer' (imo niet veel met intelligentie te maken) dan degene die het nog moet vragen.

Alle dieren communiceren wel op een of andere manier met soortgenoten. Bij sommigen (vb dolfijnen) is dat ingewikkelder dan bij bijvoorbeeld konijnen.


:)*

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

gerlindie

Berichten: 4627
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 23:53

Wij hebben een thermometer die de temperatuur van iets meet door er een soort laserstraal op af te sturen.
Hoe doet dat apparaatje dat?
Je drukt op het knopje, hij stuurt licht uit, ik neem aan dat het apparaatje dan iets betekent aan de teruggekaatste lichtstraal, maar wat?

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

APCIII
stokpaard connaisseur

Berichten: 2666
Geregistreerd: 25-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 00:04

gerlindie schreef:
Wij hebben een thermometer die de temperatuur van iets meet door er een soort laserstraal op af te sturen.
Hoe doet dat apparaatje dat?
Je drukt op het knopje, hij stuurt licht uit, ik neem aan dat het apparaatje dan iets betekent aan de teruggekaatste lichtstraal, maar wat?


Heel grote kans dat die laserstraal alleen maar is om te laten zien waar je op richt.

Ik probeer het een beetje versimpeld uit te leggen, de werkelijkheid is een tikkeltje ingewikkelder.

De meeste van dat soort apparaatjes hebben een sensortje wat reageert op warmtestraling afkomstig van het te meten object. Door hem via een soort van "kijkgaatje" te laten kijken is 'ie zo gemaakt, dat 'ie alleen warmtestraling uit één richting kan opvangen. Daardoor is nauwkeuriger te richten, en dus ook te meten.

...wie de laars z'n schoentje Kerstmuts Ozosnel [&] winterbuitenrit niet past, knipt hem op maat...

Banyu
Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 02:15

SavannahNx schreef:
Stamper schreef:
Hoe je ineens met een dik oog wakker wordt. En 1000% zeker dat er niks gebeurd is snachts! :+


Muggen.


Het jeukt niet. Maar wel enorm pijnlijk en dik.

Zit meer bij t wenkbrauw botje, ook geen ingegroeide haartje oid.

c_alsemgeest

Berichten: 20619
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 07:48

SavannahNx schreef:
Is iemand die veel weet, slimmer dan iemand die veel vraagt?

Hebben dieren een eigen taal en geweten?


-ligt eraan hoe degene die veel weet zijn kennis toe past.
En bij de persoon die veel vraagt ligt het eraan welke vragen hij stelt :)

Dieren (de meeste dan) hebben wel een geheugen... maar een echt geweten niet. Dat deel (delen) van de hersenen zijn ook minder ontwikkeld.
Maar ze kunnen we oorzaak en gevolg onthouden, dus kunnen door ervaring en conditionering wel inschatten dat het baasje boos gaat worden als ze iets gesloopt hebben zeg maar.

Hoe het voor dolfijnen en bepaalde mensapen e.d. zit durf ik niet te zeggen want die hebben iets meer ontwikkeling.
Maar er zijn in dit topic vast mensen die het wel echt weten :P

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 09:20

oomens schreef:
TrIjNiE__ schreef:
Nou ik ga toch voor de Nederlandse uitspraak dan :+

Toch is het een interessante vraag wanneer we dat wel of niet doen. Wanneer spreken we een woord met een vreemde oorsprong volgens onze eigen regels uit en wanneer niet?
Bij een woord als 'baby' doet niemand het, en bij 'flat' of 'energie' alleen de Vlamingen. Zit daar nog een bepaald patroon achter?


Het woord homoscedasticiteit zou ik Nederlands uitspreken omdat het aangepast is aan de Nederlandse taal. Terwijl baby en flat letterlijk uit het Engels zijn overgenomen :)

Ik studeer revalidatiewetenschappen en kinesitherapie (in Nederland fysiotherapie) dus het is geen hoofdvak. Ik zie op de Wikipediapagina dat in het Duits weer een k ipv c gezegd wordt, moeilijk dit :')

I hope your day is as nice as your butt! ;)

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:30

Ik heb gister gekookt voor een grote groep. Er heeft een hele tijd (zeker 2 uur) gesneden, rauwe kip op een snijplank gelegen naast het gasfornhuis. Dit was over en heb het nu ingevroren... maar zou het straks nog wel veilig zijn om dit te ontdooien en weer te eten?

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Cowboy55
Berichten: 8472
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:57

Eske_B schreef:
Ik heb gister gekookt voor een grote groep. Er heeft een hele tijd (zeker 2 uur) gesneden, rauwe kip op een snijplank gelegen naast het gasfornhuis. Dit was over en heb het nu ingevroren... maar zou het straks nog wel veilig zijn om dit te ontdooien en weer te eten?


Bij het koken (uiteraard!) goed door bakken....waarom niet?

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 15:12

Stamper, bij mij jeukte het ook niet was alleen heel dik en heel pijnlijk had een mug op mn ooglid gestoken erg fijn.. moest meteen naar de ha en koelzalf smeren.

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Banyu
Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:09

SavannahNx schreef:
Stamper, bij mij jeukte het ook niet was alleen heel dik en heel pijnlijk had een mug op mn ooglid gestoken erg fijn.. moest meteen naar de ha en koelzalf smeren.


Het zou kunnen hoor. Nog geen mug gezien haha!

Maar als ik buk zeg maar, dan voel ik er wel een soort van druk.

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 09:52

Hoe vervuilend is roken nu eigenlijk voor het milieu t.o.v. bijvoorbeeld autorijden? Tabaksrook is ook niet echt gezond.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Macs

Berichten: 7628
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:33

germie schreef:
Hoe vervuilend is roken nu eigenlijk voor het milieu t.o.v. bijvoorbeeld autorijden? Tabaksrook is ook niet echt gezond.

Hier ben ik ook benieuwd naar.
Ik vind het trouwens nog steeds bizar dat mensen peuken gewoon op straat gooien. Shag is nog niet zo'n ramp (behalve voor de vogels) maar die filters blijven ook lang liggen

Maks :+:

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:00

germie schreef:
Hoe vervuilend is roken nu eigenlijk voor het milieu t.o.v. bijvoorbeeld autorijden? Tabaksrook is ook niet echt gezond.

Tabaksrook is niet echt lekker, maar vooral niet heel veel. Een groot deel van de bestanddelen slaat lokaal neer (kijk maar eens in een ruimte waar lang gerookt is) en de rest verdunt vanzelf (the solution to pollution is dilution). Daar komt bij dat er geen fossiele brandstoffen worden verstookt, dus de netto bijdrage aan de CO2-uitstoot zit niet in het verbranden van sigaretten maar in productie, transport en verpakking.
Verreweg het grootste probleem zullen weggegooide peuken zijn. Die breken maar heel langzaam af en geven al die tijd hun gif af in de directe omgeving. Niet heel fijn dus (behalve wanneer je ze als slimme vogel inzet tegen nestparasieten).

Schoentje, kerstmuts en [o]

Janine1990

Berichten: 43798
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:22

Ik lees af en toe dingen over (hormonale) anticonceptie, met name ervaringen...
Die ik zelf totaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal niet herken. Dus ik vraag me af: Wat maakt dat het ene lichaam extreem reageert, waar het bij het andere lichaam lijkt alsof er niets is veranderd?

Captain

Berichten: 21358
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:40

Geen idee, ik heb jaaaaaren de pil geslikt zonder problemen. Maar nu kan ik er niet meer tegen en ben ik twee weken doodziek zodra ik er weer mee begin. Is overigens dezelfde pil en dezelfde samenstelling want waren stripjes die ik aan het begin ook slikte.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:22

Citaat:
Verreweg het grootste probleem zullen weggegooide peuken zijn. Die breken maar heel langzaam af en geven al die tijd hun gif af in de directe omgeving. Niet heel fijn dus (behalve wanneer je ze als slimme vogel inzet tegen nestparasieten).

Dat laatste tussen haakjes, ik neem aan dat dat puur hypothetisch is? Alhoewel bijv. kraaien, roeken en eksters wel hele slimme vogels zijn, dus wie weet.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:31

Askja schreef:
Citaat:
Verreweg het grootste probleem zullen weggegooide peuken zijn. Die breken maar heel langzaam af en geven al die tijd hun gif af in de directe omgeving. Niet heel fijn dus (behalve wanneer je ze als slimme vogel inzet tegen nestparasieten).

Dat laatste tussen haakjes, ik neem aan dat dat puur hypothetisch is? Alhoewel bijv. kraaien, roeken en eksters wel hele slimme vogels zijn, dus wie weet.

Het schijnt inderdaad dat ze bij kraaiachtigen meer dan eens peuken in het nest hebben aangetroffen. Die hebben ze dus zelf daarin verwerkt. Dat, of ze roken stiekem in bed.

Schoentje, kerstmuts en [o]

Macs

Berichten: 7628
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:42

_O- :+

Nu je dit aanhaalt weet ik weer dat er inderdaad bewijzen zijn voor vogels die het gebruiken tegen parasieten in hun nest. :)

Maks :+:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: brittms, IASCrawler, Jannie79, Kimmej, Pytje, Winna, YandexBot en 177 bezoekers