Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 22:52

Denken jullie dat er dan geen verschil in kwaliteit van lenzen zit? Omdat jullie ze wel online bestellen.

Of laten jullie je ogen desondanks om de zoveel tijd testen bij de opticien?

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 00:27

Shanna schreef:
Maar een webwinkel heeft niet enkel opticiens in dienst. Orderpickers zijn een stuk goedkoper dan opticiens. De opticiens die ik ken hebben wel enkel opgeleid personeel in de winkel rondlopen.
Daarbij is een pand in een dorpskern/ drukke winkelstraat een stuk duurder dan een pand op een industrie-terrein. Bij de meeste webwinkels betaal je overigens ook gewoon verzendkosten, vaak ook retourkosten.


Inderdaad orderpickers zijn goedkoper. Maar je hebt er wel meer van nodig. Daarnaast zit er waarschijnlijk nog steeds wel een opticien of meerdere om de gegevens te controleren en vragen te beantwoorden.

Een pand op een industrieterrein is soms wel goedkoper. Maar heel veel industrieterreinen zijn gesloten voor webwinkels. Je mag je er dus niet vestigen of alleen onder voorwaarden. Verhuurlocaties die zich er wel voor lenen zijn vaak ineens ook duurder, door de hoge populariteit.
Natuurlijk als je in de pc hoofdstraat zit ben je duurder uit, maar dat hoeft dus niet.

Inderdaad, je betaal vaak wel verzendkosten- en retourkosten. Maar verzendkosten dekken alleen de verzending. Niet de verpakking, vulling, printing enz. De nos heeft toevallig vandaag een interessant stuk online staan over retouren. Die zijn een gigantische kostenpost.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 00:44

waar dat ene topic is over oude pc games en of die nog actief loopt

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 00:59


Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 01:00

ja die! ahhh helaasss! ik heb nog n hoop van dat soort dingen liggen die de prullenbak in gaan als niemand ze wil

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 01:28

Trui schreef:
ja die! ahhh helaasss! ik heb nog n hoop van dat soort dingen liggen die de prullenbak in gaan als niemand ze wil


Je kan altijd een berichtje in de groep gooien.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 09:06

Je mag mij daar ook over PB-en! :))

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 09:28

Brillen haal ik bij de eyesandmore. Die meten ook op.
Lenzen ging bij mij niet meer, en ik heb echt van alles en nog wat geprobeerd qua opticiens, en altijd zeiden ze ja, geen probleem. Op den duur had ik de allerduurste super luchtdoorlatende lenzen en nog steeds gortdroge ogen. Na 2 uur ging het niet meer. En toch probeerden ze me aan lenzen te houden. Ben toen gewoon zo'n supergoedkope winkel voor brillen binnengestapt, ogen laten opmeten en geen lenzen meer en problem solved.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 13:47

Is er hier iemand die (iets) van statistiek weet of iig zijn gal erover wil spuwen?
Als ik in excel een gemiddelde bereken van 0.99, dan kan de Standaarddeviatie SD toch nooit 0.86 zijn? Dat is bijna even groot, maar ik kan mijn fout niet ontdekken.
De andere groep heeft een gemiddelde van 0.65, en een SD van 0.63...

Heb het op verschillende manieren berekend. Het is wel zo dat de waardes ontzettend ver uit elkaar liggen, maar zo'n belachelijk grote SD heb ik nog nooit meegemaakt, en heb ik ook niet bij de andere resultaten die ik aan het verwerken ben. Alleen bij deze twee groepen.
Iemand die mij kan vertellen of dit kan en zo ja, hoe interpreteer ik dat dan precies? Mijn statistiekboeken leggen het me niet goed (genoeg) uit.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 14:41

eilleen333 schreef:
Is er hier iemand die (iets) van statistiek weet of iig zijn gal erover wil spuwen?
Als ik in excel een gemiddelde bereken van 0.99, dan kan de Standaarddeviatie SD toch nooit 0.86 zijn? Dat is bijna even groot, maar ik kan mijn fout niet ontdekken.
De andere groep heeft een gemiddelde van 0.65, en een SD van 0.63...

Heb het op verschillende manieren berekend. Het is wel zo dat de waardes ontzettend ver uit elkaar liggen, maar zo'n belachelijk grote SD heb ik nog nooit meegemaakt, en heb ik ook niet bij de andere resultaten die ik aan het verwerken ben. Alleen bij deze twee groepen.
Iemand die mij kan vertellen of dit kan en zo ja, hoe interpreteer ik dat dan precies? Mijn statistiekboeken leggen het me niet goed (genoeg) uit.

Waarom zou bij een gemiddelde van 0.99 de standaardafwijking geen 0.86 kunnen zijn? De standaardafwijking is een maat voor de spreiding binnen je groep. Dat staat verder volledig los van de vraag om wélke waarde heen die groep verspreid ligt.

Happy16

Berichten: 4611
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 18:59

Hebben dieren ook wel eens kriebelhoest?

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:45

Kan een slot vanzelf open gaan?

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:03

@ Happy ja alleen zijn wij mensen vaker ziek en hebben dus ook vaker geïrriteerde luchtwegen.
@ Amanda, vanzelf nooit natuurlijk haha. Er zal binnenin dan iets niet goed zitten denk ik?


Ik heb een vraag over APA: ik wil een podcast invoegen. Er zijn 3 presentatoren, 1 persoon van productie en 1 van montage. Het programma heeft een naam en een titel. Plaats is onbekend.
Wat moet ik benoemen en wat niet? Dekt de titel de namen van de personen, of moeten die er allemaal bij? Of alleen een deel?

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 09:59

eilleen333 schreef:
Is er hier iemand die (iets) van statistiek weet of iig zijn gal erover wil spuwen?
Als ik in excel een gemiddelde bereken van 0.99, dan kan de Standaarddeviatie SD toch nooit 0.86 zijn? Dat is bijna even groot, maar ik kan mijn fout niet ontdekken.
De andere groep heeft een gemiddelde van 0.65, en een SD van 0.63...

Heb het op verschillende manieren berekend. Het is wel zo dat de waardes ontzettend ver uit elkaar liggen, maar zo'n belachelijk grote SD heb ik nog nooit meegemaakt, en heb ik ook niet bij de andere resultaten die ik aan het verwerken ben. Alleen bij deze twee groepen.
Iemand die mij kan vertellen of dit kan en zo ja, hoe interpreteer ik dat dan precies? Mijn statistiekboeken leggen het me niet goed (genoeg) uit.


:= Ik vins het nog wel mee vallen. Ik vond een tijd terug bizarre biologische waardes met een gemiddelde van 1066. En daar hoorde een SD bij van 2890 :') En dat was echt geen foutje, maar er zaten wat extremen bij waardoor de verdeling al geen goeie normaalverdeling meer was en dan krijg je dat.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:02

Happy16 schreef:
Hebben dieren ook wel eens kriebelhoest?

Natuurlijk.
Voor zoogdieren etc geldt dat hun slijmvlies precies hetzelfde werkt als bij ons.

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:31

Als er op de brievenbus staat 7100 t/m 9999 in de ene bus en overige nummers in de andere, waar moet een brief voor 9400 dan in als dat een Belgische postcode is? (ik woon in Nederland)

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:31

Overige.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:32

Lienie_F schreef:
Als er op de brievenbus staat 7100 t/m 9999 in de ene bus en overige nummers in de andere, waar moet een brief voor 9400 dan in als dat een Belgische postcode is? (ik woon in Nederland)


Overige natuurlijk.
De andere is alleen voor Nederland.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:08

Lienie_F schreef:
Als er op de brievenbus staat 7100 t/m 9999 in de ene bus en overige nummers in de andere, waar moet een brief voor 9400 dan in als dat een Belgische postcode is? (ik woon in Nederland)



Die moest ik even 3x lezen: 9400 zit tussen 7100 en 9999 dus leek me logisch. Maar ik begrijp dst je Buitenlandse post wilt versturen vanuit Nederland? Dan is het enige juiste antwoord: overige. De postcodes die jij noemt gaan over Nederlandse postcodes. Buitenlandse postcodes gaan altijd in overige.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 21:38

waar t topic is over welke cadeaus je kan vragen voor je verjaardag

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 00:06


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 07:20

Hoe kan een doof persoon of iemand met spraakproblemen contact krijgen met de hulpdiensten als bijvoorbeeld 112?
Is er een sms systeem?

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 07:23


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 07:33

Thanks!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:21

Wat mag je van zgn vegan plastic laklederen synthetisch lederen schoenen van Marco Tozzi verwachten?
Ik heb ergens eind augustus een paar gekocht en nu vandaag barst ineens overal het 'lakleder'. Beetje snel. Zijn weinig gedragen ( je krijgt er enorme zweetpoten in omdat het synthetisch leder is en ik elke dag andere schoenen draag).
Iemand ervaring met deze terugsturen naar Zalando?
Mag natuurlijk absoluut niet gebeuren.
Ik vond ze erg gaaf en normaal wil ik alleen leer, maar men zegt dat de materialen tegenwoordig beter zijn. Nou, geef ik 3 keer zo veel uit heb ik wolky schoenen die zeker 8 keer zo lang meegaan.