Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avis

Berichten: 1217
Geregistreerd: 11-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 23:20

Dit is misschien wel een hele stomme vraag, maar ik stel hem toch:

Ik heb al enige tijd een Russische dwerghamster, die met me is meeverhuisd. Nu is het zo dat er hier dus muizen blijken te zitten en ik vroeg me daarom af of mijn hamster op enige manier gevaar loopt? Dan doel ik hoofdzakelijk op z'n gezondheid.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 07:29

Avis schreef:
Dit is misschien wel een hele stomme vraag, maar ik stel hem toch:

Ik heb al enige tijd een Russische dwerghamster, die met me is meeverhuisd. Nu is het zo dat er hier dus muizen blijken te zitten en ik vroeg me daarom af of mijn hamster op enige manier gevaar loopt? Dan doel ik hoofdzakelijk op z'n gezondheid.

Als die hamster zo bijterig is als veel andere hamsters, dan zou ik mij vooral zorgen maken om de gezondheid van de muizen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:00

Avis schreef:
Dit is misschien wel een hele stomme vraag, maar ik stel hem toch:

Ik heb al enige tijd een Russische dwerghamster, die met me is meeverhuisd. Nu is het zo dat er hier dus muizen blijken te zitten en ik vroeg me daarom af of mijn hamster op enige manier gevaar loopt? Dan doel ik hoofdzakelijk op z'n gezondheid.

Hoe zit hij gehuisvest? Kunnen ze er bij? En het voer goed afsluiten. Meer kan je niet doen.

Nikass

Berichten: 16699
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:16

Kimmie25501 schreef:
Nikass schreef:
Kun je me zeggen welke app dat is?


De app heet RFV, als je dat zoekt kom je er wel :)


Gevonden, bedankt!
Op de telefoon staan ze nog goed, dat is wel het vreemde. Maar ik ga het proberen ;)

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:10

Ik had daar vroeger ook last van, maar dat was toen ik nog een veel lagere windows had. Als je windows hebt, welke windows heb je? Ik had het vooral bij windows 7, lang geleden :')

NNikki
Berichten: 243
Geregistreerd: 09-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:26

Wanneer je je Snapchat app verwijderd, en later weer installeert, krijg je dan de snaps die je hebt gekregen nog binnen of niet?

Avis

Berichten: 1217
Geregistreerd: 11-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:51

MarlindeRooz schreef:
Avis schreef:
Dit is misschien wel een hele stomme vraag, maar ik stel hem toch:

Ik heb al enige tijd een Russische dwerghamster, die met me is meeverhuisd. Nu is het zo dat er hier dus muizen blijken te zitten en ik vroeg me daarom af of mijn hamster op enige manier gevaar loopt? Dan doel ik hoofdzakelijk op z'n gezondheid.

Hoe zit hij gehuisvest? Kunnen ze er bij? En het voer goed afsluiten. Meer kan je niet doen.

Hij zit in 'n aquarium met gazen deksel. Het voer zit sowieso altijd in van die luchtdichte, glazen potten.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:55

Dan zou ik me geen zorgen maken.

Avis

Berichten: 1217
Geregistreerd: 11-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 13:29

MarlindeRooz schreef:
Dan zou ik me geen zorgen maken.

Oké. Dank je! :)

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 13:52

Wat zijn de regels van straatactiviteiten? Of verschilt dit per gemeente?
Ik woon in een gezellige wijk/straat waar we met lekker weer vaak bij 2-3 huizen voor op de stoep wat drinken of de bbq aanzetten. Er zijn geen tuinen.
Er zijn dan maximaal 10 volwassen mensen die op normale toon wat kletsen.

Nu is er een gezin die op een aparte manier ons benaderd (via whatsapp, ze wonen er tegenover) Het moet volgens hun om 8 uur stil zijn omdat hun 12/13 jarige kinderen moeten slapen en huilend naar beneden komen als we om 9 uur nog wat staan te praten. :=

Ah fijn, dat was de emotionele kant :')

-Er geldt een APV in onze straat - dus alcohol nuttigen op straat is in principe verboden. Echter is er geen overlast als in overmatig drankgebruik/geluid en om 23.00 is het stil. Over het alcoholgebruik klagen ze trouwens niet.
-Er wordt gezegd dat wij een vergunning moeten aanvragen voor het gebruik van de openbare ruimte.
-Aan de andere kant kan je subsidie aanvragen om buurtactiviteiten te organiseren, echter doen we dit 2 keer per jaar gewoon uit eigen zak. We vragen wel een vergunning aan om de straat voor de helft af te zetten.
-Dit gaat echt om eens per maand, met lekker weer, een gezellige borrel/bbq op straat rond avondeten tot een uurtje of 22-23

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 13:53

Zou imo gewoon moeten kunnen. Zeker als je je qua tijden aan geluidsoverlast houdt. Wij doen dat hier ook in de straat, gerust de BBQs voor de deur en met een deel van ons rijtje lekker eten :j

fleurtjeuh
Berichten: 10316
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:47

Doe je azijn tegen stinkende was in het voorwasbakje, het gewone wasmiddelbakje of in het wasverzachterbakje?

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:48

Als je het ook nog gewoon wast in het wasverzachterbakje.

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:53

Macs schreef:
Wat zijn de regels van straatactiviteiten? Of verschilt dit per gemeente?
Ik woon in een gezellige wijk/straat waar we met lekker weer vaak bij 2-3 huizen voor op de stoep wat drinken of de bbq aanzetten. Er zijn geen tuinen.
Er zijn dan maximaal 10 volwassen mensen die op normale toon wat kletsen.

Nu is er een gezin die op een aparte manier ons benaderd (via whatsapp, ze wonen er tegenover) Het moet volgens hun om 8 uur stil zijn omdat hun 12/13 jarige kinderen moeten slapen en huilend naar beneden komen als we om 9 uur nog wat staan te praten. :=

Ah fijn, dat was de emotionele kant :')

-Er geldt een APV in onze straat - dus alcohol nuttigen op straat is in principe verboden. Echter is er geen overlast als in overmatig drankgebruik/geluid en om 23.00 is het stil. Over het alcoholgebruik klagen ze trouwens niet.
-Er wordt gezegd dat wij een vergunning moeten aanvragen voor het gebruik van de openbare ruimte.
-Aan de andere kant kan je subsidie aanvragen om buurtactiviteiten te organiseren, echter doen we dit 2 keer per jaar gewoon uit eigen zak. We vragen wel een vergunning aan om de straat voor de helft af te zetten.
-Dit gaat echt om eens per maand, met lekker weer, een gezellige borrel/bbq op straat rond avondeten tot een uurtje of 22-23

Normaal ben ik van het ''niet zeiken, het is maar tot 10 uur en dan moet het stil zijn'' maar als je nu eens een uurtje eerder begint zodat je een uurtje eerder klaar bent?

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:14

In de APV zou je dit kunnen vinden..

Google APV aanvullend met je woonplaats

Als het er niet in staat zou je het volgens de normen en waarden in kunnen vullen.
Mijn ervaring; licht altijd omwonenden in.
Geplande overlast wordt minder snel als overlast ervaren als onverwachte overlast: en dat is bewezen!

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 13:00

Er was toen een bokker die haar oude pony terug kocht van de manege. Welke bokker was dat? Was een voskleurige pony die weer door verhandeld was. Heeft toen ook in de penny gestaan.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 13:03


Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 15:20

Jaa, Lotje inderdaad! Dankjewel!

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 16:03

Als je een mestonderzoek doet wanneer is het beste om het mest te vangen? Ochtend of avond of maakt dit niet uit?

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 16:33

PanamaD schreef:
Als je een mestonderzoek doet wanneer is het beste om het mest te vangen? Ochtend of avond of maakt dit niet uit?

Zo vers mogelijk, of 's ochtends of 's avonds ook nog uit maakt weet ik niet

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 21:40

Volgens mijn da, van een week lang elke dag één drol.

Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 23:25

Riddershow schreef:
Volgens mijn da, van een week lang elke dag één drol.


Dat is dan niet meer te testen...
Veel te oud de mest.

Vreemd.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:19

Jolliegirl schreef:
Riddershow schreef:
Volgens mijn da, van een week lang elke dag één drol.


Dat is dan niet meer te testen...
Veel te oud de mest.

Vreemd.

Ik heb geen kennis wat dat betreft, maar de eistjes blijven er toch gewoon in zitten? Je moet het inderdaad niet buiten laten liggen, maar ik verzamelde het in een kleine vuilniszak en aan het eind v.d. week ging het naar de DA. Ze had toch echt (vooral bij de 1e keer) een besmetting ontdekt.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 17:54

Hoe kan ik spinnendraden hebben in mn gezicht terwijl ik gewoon midden op straat loop? Soms ook in mijn 6-10 meter brede tuin loop ik tegen spinnenwebben aan midden in de tuin. Ze kunnen toch niet een web spannen in het niks?

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 18:01

SavannahNx schreef:
Hoe kan ik spinnendraden hebben in mn gezicht terwijl ik gewoon midden op straat loop? Soms ook in mijn 6-10 meter brede tuin loop ik tegen spinnenwebben aan midden in de tuin. Ze kunnen toch niet een web spannen in het niks?


https://nl.wikipedia.org/wiki/Herfstdraad