Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:16

Macs schreef:
Laatst ervaring gehad met palliatieve fase van oma helaas. Maar de arts zei dat prikkels er voor zorgen dat het lichaam alert blijft en daardoor minder snel overlijdt. Het advies was dus ook zo min mogelijk bezoekers en geluid, omdat het lichaam de prikkels wel binnenkrijgt (maar niet verwerkt, Oma was al in coma namelijk) het was alleen het lichaam wat nog in leven was.
Dus misschien is dat de reden waarom mensen die al ziek zijn overlijden wanneer ze alleen zijn.

Sterkte! Het is een vreselijke achtbaan..


In het geval van mijn oma was ze niet alleen (nachtverpleging en mijn tante), maar ik vind dit wel heel erg interessant en logisch!

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:26

Macs schreef:
Laatst ervaring gehad met palliatieve fase van oma helaas. Maar de arts zei dat prikkels er voor zorgen dat het lichaam alert blijft en daardoor minder snel overlijdt. Het advies was dus ook zo min mogelijk bezoekers en geluid, omdat het lichaam de prikkels wel binnenkrijgt (maar niet verwerkt, Oma was al in coma namelijk) het was alleen het lichaam wat nog in leven was.
Dus misschien is dat de reden waarom mensen die al ziek zijn overlijden wanneer ze alleen zijn.

Sterkte! Het is een vreselijke achtbaan..


Ik denk dat dit ook wel logisch is. We zitten nu met zn 4e.. maar het grootste gedeelte met zn 3e. Ik heb vrij genomen van mijn stage ( nouja, hoop dat de praktijkopleider zn mail morgen leest ) en zit hier van s’ochtends tot s’avonds een beetje in mn oma’s oude luie stoel.

Ik vind de dood ontzettend interessant, misschien is dat ook wel onderdeel van mijn eigen rouwproces.

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:55

Knert schreef:
Waarom als ik onder de zonnebank lig (ivm depressiegevoeligheid en niet om poepiebruin te worden) ik van die bewegende dingetjes zie als ik tegen het licht kijk.

Alsof het een grote petrischaal is met zwemmende spermazaadjes


Zwemmende spermazaadjes _/-\o_

Merula123

Berichten: 2505
Geregistreerd: 02-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:01

Ik ga vandaag voor het eerst met de metro en ik vroeg me af of je daarvoor nog een speciaal reisproduct op je ov chipkaart moet zetten zoals bij de trein? Of kan je gewoon altijd inchecken bij de metro?

(Voordat je voor het eerst met een ovchipkaart met de trein kan moet je er een treinreisproduct opzetten, anders kan je niet inchecken)

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:42

Merula123 schreef:
Ik ga vandaag voor het eerst met de metro en ik vroeg me af of je daarvoor nog een speciaal reisproduct op je ov chipkaart moet zetten zoals bij de trein? Of kan je gewoon altijd inchecken bij de metro?

(Voordat je voor het eerst met een ovchipkaart met de trein kan moet je er een treinreisproduct opzetten, anders kan je niet inchecken)



Kan gewoon met een ovchipkaart hoor. Wel zorgen dat je genoeg geld erop heb staan. Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat je een reisproduct op je kaart moet zetten? Das toch alleen als je met een abbo of met korting reist? Ik heb nog nooit een treinproduct op mijn kaart gezet toen ik nog zonder abbo reed en toch kon ik gewoon in en uitchecken?

Merula123

Berichten: 2505
Geregistreerd: 02-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:57

fohadie schreef:
Merula123 schreef:
Ik ga vandaag voor het eerst met de metro en ik vroeg me af of je daarvoor nog een speciaal reisproduct op je ov chipkaart moet zetten zoals bij de trein? Of kan je gewoon altijd inchecken bij de metro?

(Voordat je voor het eerst met een ovchipkaart met de trein kan moet je er een treinreisproduct opzetten, anders kan je niet inchecken)



Kan gewoon met een ovchipkaart hoor. Wel zorgen dat je genoeg geld erop heb staan. Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat je een reisproduct op je kaart moet zetten? Das toch alleen als je met een abbo of met korting reist? Ik heb nog nooit een treinproduct op mijn kaart gezet toen ik nog zonder abbo reed en toch kon ik gewoon in en uitchecken?
Oké, bedankt! Ik heb student ov dus dat zit wel goed, haha.

Hm, apart. Toen ik voor het eerst met de trein ging reizen met mijn ov-chipkaart moest ik eerst bij zo'n apparaat mn kaart geschikt maken voor de trein, anders kreeg ik een foutmelding bij het inchecken. Misschien is dat laatst veranderd ofzo, was alweer een paar jaar geleden.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:58

Klopt, had ik ook! Maar dat kwam omdat ik mn OV van RET had besteld, en niet van NS, daar kwam het denk ik door. Voor de metro hoeft het iig niet als het goed is!

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:06

Merula123 schreef:






Hm, apart. Toen ik voor het eerst met de trein ging reizen met mijn ov-chipkaart moest ik eerst bij zo'n apparaat mn kaart geschikt maken voor de trein, anders kreeg ik een foutmelding bij het inchecken. Misschien is dat laatst veranderd ofzo, was alweer een paar jaar geleden.[/quote]

Ah, student ov noem ik idd een abbo. Das anders dan dat je een nietpersoonlijke ov hebt. Masr voor metro hoef je idd niets extras erop hebben staan behalve genoeg geld.

Merula123

Berichten: 2505
Geregistreerd: 02-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:21

fohadie schreef:
Merula123 schreef:





Hm, apart. Toen ik voor het eerst met de trein ging reizen met mijn ov-chipkaart moest ik eerst bij zo'n apparaat mn kaart geschikt maken voor de trein, anders kreeg ik een foutmelding bij het inchecken. Misschien is dat laatst veranderd ofzo, was alweer een paar jaar geleden.


Ah, student ov noem ik idd een abbo. Das anders dan dat je een nietpersoonlijke ov hebt. Masr voor metro hoef je idd niets extras erop hebben staan behalve genoeg geld.[/quote]Dat was voordat ik student ov had, dus het zal inderdaad wel verschillen waar je hem besteld hebt.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:42

Knert schreef:
Waarom als ik onder de zonnebank lig (ivm depressiegevoeligheid en niet om poepiebruin te worden) ik van die bewegende dingetjes zie als ik tegen het licht kijk.

Alsof het een grote petrischaal is met zwemmende spermazaadjes

Omdat iedreen die heeft ;) .
Zijn "floaters", kleine eiwitdeeltjes in het glasachtig lichaam van het oog. Volkomen normaal.

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 15:28

Weet iemand wanneer jeans centre de broekenactie 2 voor 100 heeft?

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 15:43

Sta ik dan met mijn bristol broekje van 2 voor 40 euri :p

Data voor zoiets kunnen veranderen, vaak kunnen winkelmedewerkers je meer vertellen

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:26

khirshanta schreef:
Sta ik dan met mijn bristol broekje van 2 voor 40 euri :p

Data voor zoiets kunnen veranderen, vaak kunnen winkelmedewerkers je meer vertellen


:')

Ik zou willen dat ik er 2 voor 100 kon krijgen. Laat staan 2 voor 40!

Maar dergelijke acties zijn toch vaak aan het eind van het kwartaal? Ivm kinderbijslag? Staat me iets van bij...

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:35

Er staat hier af en toe opeens een kleine auto voor onze voortuin met een man erin.
Man stapt niet uit, doet niks geks, rijdt wel het gras kapot (van de gemeente niet can ons) echter is het wel heel vreemd dat die auto er elke keer ruim een half uur staat te draaien..

Wij wonen in een redelijk luxe wijk waardoor een kleine auto überhaupt al opvalt. Ons huis ligt aan het einde van een doodlopende straat.

Moet ik hier wat mee? Moet ik aangifte doen of een melding maken? Het voelt zo vreemd

Anomien

Berichten: 7380
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:36

Gewoon laten gaan. Jammer van het gras. Maar een melding maken gaat mij te ver.

Houd hem jn de gaten en spreek hem desnoods aan. Of schrijf zijn kenteken voor de zekerheid op.

Zou je hem niet kunnen vragen of alles goed gaaf? Is ie verward? Weg kwijt... oudere man.
Niet kunnen keren


Etc
Laatst bijgewerkt door Anomien op 22-02-18 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:37

Is daar niet een pokegym? :Y)

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:39

Paulina schreef:
Er staat hier af en toe opeens een kleine auto voor onze voortuin met een man erin.
Man stapt niet uit, doet niks geks, rijdt wel het gras kapot (van de gemeente niet can ons) echter is het wel heel vreemd dat die auto er elke keer ruim een half uur staat te draaien..

Wij wonen in een redelijk luxe wijk waardoor een kleine auto überhaupt al opvalt. Ons huis ligt aan het einde van een doodlopende straat.

Moet ik hier wat mee? Moet ik aangifte doen of een melding maken? Het voelt zo vreemd

Toevallig heb ik pas geleden van de politie gehoord: als je een verdachte situatie ziet (dus ook al zijn het maar personen die door de straat lopen) mag je 112 bellen. Je onderbuikgevoel zegt je of iets goed is of niet, we weten allemaal hoe een "normaal persoon" door de straat loopt (onderweg naar huis, werk etc.) dus afwijkend gedrag pik je (onderbewust) snel op. Bel de politie, dan komen ze waarschijnlijk even langs om de man te controleren.
Edit: en als je het aandurft kan je uiteraard eerst de man zelf aanspreken.

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:45

ik zou zeker geen 112 bellen... maar gewoon het reguliere politienummer en een melding maken.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:48

Kenteken opschrijven en doorgeven aan het landelijk politie nummer.

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:55

c_alsemgeest schreef:
ik zou zeker geen 112 bellen... maar gewoon het reguliere politienummer en een melding maken.

Dat zou ik in 1e instantie ook niet doen maar de politie geeft aan dit juist wel te willen zodat zij sneller aanwezig zijn, mocht er wel wat aan de hand zijn. Ze rijden liever een keer te veel voor niks dan een keer te weinig.
Edit: voordat ik wist dat je voor dit soort dingen 112 mag bellen en ik het 0900-8844 nummer belde was de dame aan de telefoon zelfs gepikeerd dat ik niet direct 112 had gebeld.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:02

Als het een terugkerende gebeurtenis is, en er verder niets gebeurt, zou ik dit aan de wijkagent doorgeven.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:03

Shanna schreef:
Is daar niet een pokegym? :Y)

Dat zou ik inderdaad ook evenjtes eerst controleren :+

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:23

Moet de plek waar een aangifte is ondertekend kloppen in de aangifte zelf?

Mijn broertje heeft vanmorgen aangifte gedaan van zware mishandeling. De plaats waar de aangifte is gedaan is plaats L. echter staat in de aangifte dat hij in plaats Z. is ondertekend. We hebben het politiebureau al gecontacteerd, maar daar kregen we een redelijk vaag antwoord :Y)

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:28

daarover heeft de politie toevallig laatst een mooi schemaatje gemaakt. Is het een directe dreigende situatie of is het een verdachte situatie (waarbij ze niemand op heterdaad kunnen betrappen)? In het laatste geval gewoon 09008844 en 112 bij echte spoed/bedreiging of verdachte situatie (dus als ze iemand op heterdaad kunnen betrappen)

Persoonlijk zou ik 8844 bellen

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:52

Is het raar om aangifte te doen van diefstal van hooi? bij ons jatten ze regelmatig flink wat hooi van de ronde balen.Het kost niet zo heel veel natuurlijk,maar ik vind dat ze er vanaf moeten blijven.
Kan je daar aangifte van doen?