Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 15:39

SavannahNx schreef:
Ze wilde mij woensdag de pil niet meegeven omdat ie niet meer verkocht mocht worden omdat ie nu vernieuwd word, maar voor 50,- per doosje mocht ik hem toch wel meenemen voor nood. Ik zei nee bedankt ik wacht wel tot de nieuwe pil er morgen is. Vond het aardig bizar :+


Dat heet toch corruptie? :')
WTF!

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 15:41

Janine1990 schreef:
SavannahNx schreef:
Ze wilde mij woensdag de pil niet meegeven omdat ie niet meer verkocht mocht worden omdat ie nu vernieuwd word, maar voor 50,- per doosje mocht ik hem toch wel meenemen voor nood. Ik zei nee bedankt ik wacht wel tot de nieuwe pil er morgen is. Vond het aardig bizar :+


Dat heet toch corruptie? :')
WTF!


Jaaa was echt heel raar.. Ze zei ja ze komen morgen binnen die worden vergoed. Dus ik dacht naja dan maar 1 dagje langer wachten en vergoed krijgen ipv die apotheek 50,- per doosje toestoppen

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 15:45

Waarschijnlijk kon je het originele merk wel meekrijgen (die zijn duur), maar wordt die niet vergoed. Dus moet je betalen. Een dagje wachten en je krijgt het van de fabrikant die wél vergoed wordt.
De mensen van de apotheek kunnen ook niet toveren toch :+
Ik stel voor dat als je aan de balie staat en je bent het ergens niet mee eens je gewoon vráágt hoe en wat. Of het thuis opzoekt hoe het zit. Alles wat jullie hier beschrijven ligt niet in de handen van de apotheek maar in die van (je eigen!) verzekering of de leverancier. Maar degene die gewoon zijn werk probeert te doen krijgt de volle laag over zich heen. Het zijn ook maar mensen, ze willen je echt niet opzettelijk pesten. Maar ik vond het ook altijd erg moeilijk om na de 10e boze klant nog vrolijk te blijven. ;)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 15:48

Macs schreef:
Waarschijnlijk kon je het originele merk wel meekrijgen (die zijn duur), maar wordt die niet vergoed. Dus moet je betalen. Een dagje wachten en je krijgt het van de fabrikant die wél vergoed wordt.
De mensen van de apotheek kunnen ook niet toveren toch :+
Ik stel voor dat als je aan de balie staat en je bent het ergens niet mee eens je gewoon vráágt hoe en wat. Of het thuis opzoekt hoe het zit. Alles wat jullie hier beschrijven ligt niet in de handen van de apotheek maar in die van (je eigen!) verzekering of de leverancier. Maar degene die gewoon zijn werk probeert te doen krijgt de volle laag over zich heen. Het zijn ook maar mensen, ze willen je echt niet opzettelijk pesten. Maar ik vond het ook altijd erg moeilijk om na de 10e boze klant nog vrolijk te blijven. ;)


Als ik het bericht van Savannah lees, heeft ze gewoon uitleg gekregen hoor... Pil wordt vernieuwd, dus krijgt ze de oude niet mee. Tenzij ze 50 euro dokt.

Ik heb ook wel eens in een soortgelijke discussie (weliswaar niet om geld) gestaan bij de apotheek. Dan herhaal ik wel eens exact wat de medewerker tegen mij zegt, alleen dan in een vraag: "Dus ... ?" En als ze dan zeggen: "Ja dat is correct." Dan is het toch nutteloos om verder te vragen?

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 16:00

Janine1990 schreef:
SavannahNx schreef:
Ze wilde mij woensdag de pil niet meegeven omdat ie niet meer verkocht mocht worden omdat ie nu vernieuwd word, maar voor 50,- per doosje mocht ik hem toch wel meenemen voor nood. Ik zei nee bedankt ik wacht wel tot de nieuwe pil er morgen is. Vond het aardig bizar :+


Jaaa was echt heel raar.. Ze zei ja ze komen morgen binnen die worden vergoed. Dus ik dacht naja dan maar 1 dagje langer wachten en vergoed krijgen ipv die apotheek 50,- per doosje toestoppen


Nou - de ziektekostenpremie betaalbaar houden heeft ook charmes.

Het geld verdwijnt niet geheel en al in de zakken van de apotheker....

Dat een verzekeraar alleen de nagemaakte medicijnen vergoedt is op zichzelf genomen prima.

Slordiger is het, dat er vaak niet wordt bijverteld:
nagemaakte medicijnen mogen van het College ter beoordeling van geneesmiddelen op de markt (jawel) komen als ze een werkzaamheid hebben die tussen de 80% - 125% van het originele merkmedicijn liggen.

Weet je dit percentage, kan het soms zin hebben net iets meer of minder te slikken....

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 16:10

Janneke2; het gaat om de pil... Savannah zit waarschijnlijk nog in een leeftijd waarop deze gewoon wordt vergoed. Ik moet het zelf gewoon betalen. Hoe dan ook, lijkt me dat het zelf betalen nog steeds goedkoper is dan die 50 euro per doosje :') Ik betaal volgens mij rond de 16 euro per keer, prikpil. Dus dat is 3 maanden. Ik meende dat de gewone pil niet heel veel meer kost.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 16:12

Citaat:
Alles wat jullie hier beschrijven ligt niet in de handen van de apotheek maar in die van (je eigen!) verzekering of de leverancier.



Wat ik geschreven heb over niet mee krijgen omdat ik het zelf gestopt zou hebben lag toch echt in de handen van de apotheek.

Medicijnen niet in de pc per naam opslaan maar de klant de last geven van een papiertje wat je 3 maanden moet bewaren ligt toch echt aan de apotheek en nergens anders aan.

Thyrax mee willen geven als je daar niet om vraagt nadat je eindelijk ingesteld bent op de euthyrox.
Onder de noemer, ja andere willen ook weer terug op thyrax.
Ja andere ben ik niet. Daarnaast betalen jullie dan het extra bloedprikken weer??

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 16:28

Janine1990 schreef:
Janneke2; het gaat om de pil... Savannah zit waarschijnlijk nog in een leeftijd waarop deze gewoon wordt vergoed. Ik moet het zelf gewoon betalen. Hoe dan ook, lijkt me dat het zelf betalen nog steeds goedkoper is dan die 50 euro per doosje :') Ik betaal volgens mij rond de 16 euro per keer, prikpil. Dus dat is 3 maanden. Ik meende dat de gewone pil niet heel veel meer kost.


Nee ik zit niet meer in die leeftijd maar deze word toevallig wel vergoed door mijn zorgverzekeraar. En inderdaad, ze mocht ze officieel niet meer meegeven omdat hij vernieuwd was, maar als het nood was mocht ik toch de oude mee voor 50,- per doosje.

Ik had een hele zware pil, omdat ik steeds erdoor kwam, en die kostte mij ook geld. Kreeg er alleen elke dag hoofdpijn van dus toen deze voorgeschreven gekregen en echt een top pil. Nu is die dus vernieuwd maar heb hem alsnog de volgende dag gratis opgehaald :)

Jij begrijpt me idd goed Janine

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 16:31

Oh is dat tegenwoordig met 18? Wist ik niet, dacht dat het nog op 21 was..

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 16:54

Janine1990 schreef:
Oh is dat tegenwoordig met 18? Wist ik niet, dacht dat het nog op 21 was..


Ik heb ook geen idee maar deze werd in elk geval vergoed haha

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 19:04

Ik kreeg net een reclame van Oenibiol. De reclame gaat over een pilletje, waardoor je per dag ongeveer 400 calorieën meer verbrandt. Hoe werkt dit precies, wat doet dat pilletje dan in je lichaam?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 19:05

Als zon pilletje bestond was iedereen slank.

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 19:07

Hoe het werkt? Je lichaam in paniek stand brengen, hartslag giga verhogen en vaak ook iets laxerends/vochtafdrijvends.
Gezond? Nee absoluut niet...
Je kan ook dagelijks een beetje speed nemen... heb je hetzelfde effect :+

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 19:27

c_alsemgeest schreef:
Hoe het werkt? Je lichaam in paniek stand brengen, hartslag giga verhogen en vaak ook iets laxerends/vochtafdrijvends.
Gezond? Nee absoluut niet...
Je kan ook dagelijks een beetje speed nemen... heb je hetzelfde effect :+


Who needs een neusschotje anyway? _O-

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 19:35

NinaCharlie schreef:
c_alsemgeest schreef:
Hoe het werkt? Je lichaam in paniek stand brengen, hartslag giga verhogen en vaak ook iets laxerends/vochtafdrijvends.
Gezond? Nee absoluut niet...
Je kan ook dagelijks een beetje speed nemen... heb je hetzelfde effect :+


Who needs een neusschotje anyway? _O-


:')

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:30

Waarom word mn voet ineens uit het niks ijskoud en daarna voel ik hem niet meer, zit nu te wrijven, maar het gebeurd zo vaak. Zomaar uit het niks is ie bevroren, heb gewoon al heel de dag van die knuffelsokken aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:43

Wat is het verschil tussen categorie 1 en categorie 3 fruit? Waarom zijn ingevroren blokjes fruit van categorie 3 niet geschikt voor mensen maar wel voor dieren? Ik heb al gegoogled maar kan niet vinden welke eisen er per categorie gesteld worden.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:50

Klasse 1 is voor perfecte groente en fruit. DE perfecte kleur en vorm.

2 is bijvoorbeeld waar de vorm niet mooi is.

3 is alleen voor de industrie.
Wat daar dan zo mis mee is? Geen idee.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:56

Gevonden.
10% afwijking
Verder gewoon goed. Zonde dus dat het niet in de winkel voor de mens ligt.
--------


Het doel van dit project is om mensen op de hoogte te brengen van de AGF Klasse 3. Aardappelen, groenten en fruit in deze klasse hebben een afwijking van meer dan 10 procent en worden niet aan de consument aangeboden. Een deel van de AGF Klasse 3 gaat naar diervoederbedrijven. Het overgrote deel van deze groenten en fruit verdwijnt echter direct op de composthoop. Renée Boute wil deze groenten- en fruitsoorten zichtbaar maken om de consument te laten ervaren dat er niets mis is met deze producten. Ze heeft gekozen voor een kookboek dat op smakelijke wijze laat zien dat groenten- en fruitsoorten uit de AGF Klasse 3 niet op de composthoop horen.




Samen met chef-kok Willem Versteeg heeft Boute een aantal recepten samengesteld met afgekeurde groenten- en fruitsoorten als hoofdingrediënt. Deze groenten- en fruitsoorten zijn verwerkt tot flinterdunne gedroogde vellen die als pagina’s in het boek zitten. Zij vormen het speciale ingrediënt van de gerechten en fungeren zo als kers op de taart. De rol van deze etenswaren wordt 180 graden gedraaid: van compost naar duurzame kost.

www.reneeboute.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:07

Ah dankjewel! +:)+ zonde inderdaad, ik vroeg het me af omdat het bedrijf waar ik vlees voor de honden wil bestellen ook blauwe bessen en blokjes papaya, mango en ananas verkoopt. Van categorie 3 dus, voor (dierentuin)dieren. Maar die zouden dus ook prima in een smoothie kunnen :+

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:08

SavannahNx schreef:
Waarom word mn voet ineens uit het niks ijskoud en daarna voel ik hem niet meer, zit nu te wrijven, maar het gebeurd zo vaak. Zomaar uit het niks is ie bevroren, heb gewoon al heel de dag van die knuffelsokken aan..


Wordt hij ook wit?
Dan moet je even het syndroom van raynaud googlen...

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:17

Dees.
Ik zou het zonder problemen doen :j

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:20

Categorie 3 geldt ook voor de winterpenen die we krijgen voor de paarden? Zeg maar die 25 kilo zakken voor 3 euro, vaak nog aan huis bezorgd ook :+
Waar we voor een kilo in de supermarkt gewoon 1,50 betalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:28

bruintje123 schreef:
Dees.
Ik zou het zonder problemen doen :j


Ik ook. Toch maar eens kijken of ik extra ruimte in de vriezer kan maken.

Ik denk het wel Janine1990, die zullen ook niet helemaal perfect zijn.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:30

Nee, die zijn zeker niet perfect :') Krom, twee benen... En af en toe wat plekjes... Nouja, even schillen en de plekjes er uit snijden en je kan prima hutspot ervan stampen! :D