Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:31


theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:14

Zitten er NSAID in trachitol of strepsils (niet strepfen, daar weet ik het van)
Ik kom er niet uit op Google etc.

Janneke2

Berichten: 22746
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:58

Trachitol is een combi van een pijnstiller (lidocaine)
aluin (doet het gezwollen slijmvlies samentrekken)
en een ontsmetter.

Het verzacht 2 van de 5 verschijnselen van ontsteking - maar het is geen nsiad.

(Die 5 zijn pijn, zwelling, roodheid, warmte en functieverlies.)

Syrepsils werkt ontsmettend, dus ook geen nsaid.

Anomien

Berichten: 7383
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:20

Heb een advertentie AangemAkt. Ben het zat zoveel filmpjes te moeten versturen dus had ze bij de advertentie gevoegd.

Nu krijg ik te horen dat ze niet zichtbaar zijn..

Weet iemand hoe dat zit bij YouTube?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 02:29

Hoe kan het dat er bij de vliegtuig ramp op Tenerife nog 61 overlevenden waren? Zaten die dan op een plekje waar de KLM boeing niet doorheen ging?

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:12


Janneke2

Berichten: 22746
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:23

Shaggy09 schreef:
Hoe kan het dat er bij de vliegtuig ramp op Tenerife nog 61 overlevenden waren? Zaten die dan op een plekje waar de KLM boeing niet doorheen ging?


Volgens mij waten er nul overlevenden. |(

Bij de ramp in Faro waten er nog mensen die bijtijds het ene toestel konden verlaten - op Tenerife zijn beide toestellen direct in brand gevlogen/ geƫxplodeerd. |(

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:41

Janneke2 schreef:
Shaggy09 schreef:
Hoe kan het dat er bij de vliegtuig ramp op Tenerife nog 61 overlevenden waren? Zaten die dan op een plekje waar de KLM boeing niet doorheen ging?


Volgens mij waten er nul overlevenden. |(

Bij de ramp in Faro waten er nog mensen die bijtijds het ene toestel konden verlaten - op Tenerife zijn beide toestellen direct in brand gevlogen/ geƫxplodeerd. |(


Nee, 61 overlevenden. https://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegtuig ... n_Tenerife

Century

Berichten: 5962
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:44

Er waren inderdaad overlevenden van het vliegtuig dat op de baan stond.

Janneke2

Berichten: 22746
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:33

:o
...waarschijnlijk net als in Faro: er is nog een minieme hoeveelheid tijd om de nooduitgang te nemen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:53

Ja van de Pan Am waren 61 overlevenden.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:44

Soms vraag ik me iets persoonlijks af? Zal ik ooit een vriend hebben? Of ben ik te kieskeurig? Of past er werkelijk geen dekseltje op mij?
Ik ben niet wanhopig op zoek hoor, maar om mij heen is het net of ik de enige single ben.
Maar als je het nieuws mag geloven zijn er meer singles.

Verder vraag ik me af wanneer ze eens opschieten met het beoordelen van wat er aan mijn woning versterkt danwel gesloopt moet worden en wanneer ze de reeds lang geleden gemelde aardbevingsschade eens komen bekijken. Mijn geduld raakt op. Ik ben met een badkamerverbouwing bezig die nu hierdoor stilligt. Alles gaat zo traag als taaie stront.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:50

germie schreef:
Soms vraag ik me iets persoonlijks af? Zal ik ooit een vriend hebben? Of ben ik te kieskeurig? Of past er werkelijk geen dekseltje op mij?
Ik ben niet wanhopig op zoek hoor, maar om mij heen is het net of ik de enige single ben.
Maar als je het nieuws mag geloven zijn er meer singles.

Verder vraag ik me af wanneer ze eens opschieten met het beoordelen van wat er aan mijn woning versterkt danwel gesloopt moet worden en wanneer ze de reeds lang geleden gemelde aardbevingsschade eens komen bekijken. Mijn geduld raakt op. Ik ben met een badkamerverbouwing bezig die nu hierdoor stilligt. Alles gaat zo traag als taaie stront.

We wachten hier al 1.5 jaar en hier zijn ze wel langs geweest dus lang waarschijnlijk

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:53

Iedere keer als ik een reclame van stichting dierenlot voorbij zie komen, een minuut lang tijdens prime time... is het niet veel goedkoper en sws handiger om een kortere reclame te maken en je geld aan dieren te besteden? :o?

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:56

Eske_B schreef:
Iedere keer als ik een reclame van stichting dierenlot voorbij zie komen, een minuut lang tijdens prime time... is het niet veel goedkoper en sws handiger om een kortere reclame te maken en je geld aan dieren te besteden? :o?


Die reclame duurt langer dan 1 minuut haha. Hij duurt volgens mij 3 minuten.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:36

germie schreef:
Soms vraag ik me iets persoonlijks af? Zal ik ooit een vriend hebben? Of ben ik te kieskeurig? Of past er werkelijk geen dekseltje op mij?
Ik ben niet wanhopig op zoek hoor, maar om mij heen is het net of ik de enige single ben.
Maar als je het nieuws mag geloven zijn er meer singles.

Verder vraag ik me af wanneer ze eens opschieten met het beoordelen van wat er aan mijn woning versterkt danwel gesloopt moet worden en wanneer ze de reeds lang geleden gemelde aardbevingsschade eens komen bekijken. Mijn geduld raakt op. Ik ben met een badkamerverbouwing bezig die nu hierdoor stilligt. Alles gaat zo traag als taaie stront.


Oh ik weet iemand die op de grens woont en al een jaar op een reactie van de provincie wacht nav contraexpertise. Loopt inmiddels ook al zeker 2 jaar in totaal.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 07:06

Ik zal echt geen half jaar meer kunnen wachten. Mijn douche lekt. En niet bij mij maar bij de buren. Dat is nu dichtgekit maar geen duurzame oplossing. Bovendien ben ik kitranden controleren ook zat. Ik wacht tot februari, komen ze dan niet langs is rekening voor herstel scheuren in badkamer voor de nam/cvv/nationaal coordinator. Ik kan niet langer wachten.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 08:26

germie schreef:
Ik zal echt geen half jaar meer kunnen wachten. Mijn douche lekt. En niet bij mij maar bij de buren. Dat is nu dichtgekit maar geen duurzame oplossing. Bovendien ben ik kitranden controleren ook zat. Ik wacht tot februari, komen ze dan niet langs is rekening voor herstel scheuren in badkamer voor de nam/cvv/nationaal coordinator. Ik kan niet langer wachten.

Je kan zelf ook Eem bureau inhuren om je schade op te nemen. Kosten zijn eerst voor jezelf. Zo als je vast op tv hebt gezien kunnen meer mensen niet meer wachten.. tot aan onbewoonbaar zijn van huis waar nog niks voor is vergoed.
Zou ingeval niet snel hopen op geld terug tenminste.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 08:58

Waarom regent het de laatste tijd toch zo bizar veel? Net eindelijk een weekje droogheid begint de ellende weer

Captain

Berichten: 21371
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 09:30

Omdat het winter is. Vet poedersuiker want ik kan al letterlijk 6 weken NIETS met de paarden doen (ja vrijheidsdressuur maar dat zijn ze ook wel zat) omdat wij kleibodem hebben en de helft van de grond onder water staat door hoogwater. #hooray.

Janneke2

Berichten: 22746
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:06

Omdat de aarde opwarmt maar de golfstroom (nog) intact blijft.

Er is dus hartstikke warm water ten westen van Nederland en winden waaien meestal westwaarts - dus komt er vochtige lucht boven ons te hangen - en 'swinters valt dat vanwege de kou naar beneden.

(...en ik houd niet van regen!)

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:22

lenaa_tje schreef:
germie schreef:
Ik zal echt geen half jaar meer kunnen wachten. Mijn douche lekt. En niet bij mij maar bij de buren. Dat is nu dichtgekit maar geen duurzame oplossing. Bovendien ben ik kitranden controleren ook zat. Ik wacht tot februari, komen ze dan niet langs is rekening voor herstel scheuren in badkamer voor de nam/cvv/nationaal coordinator. Ik kan niet langer wachten.

Je kan zelf ook Eem bureau inhuren om je schade op te nemen. Kosten zijn eerst voor jezelf. Zo als je vast op tv hebt gezien kunnen meer mensen niet meer wachten.. tot aan onbewoonbaar zijn van huis waar nog niks voor is vergoed.
Zou ingeval niet snel hopen op geld terug tenminste.

En dat klopt niet he. Ik veroorzaak zelf geen schade aan mijn huis maar mag wel betalen? En als je daar nu geen geld voor hebt? Ik heb al mijn 3e schade lopen. De 2e is ook niet tot tevredenheid ' opgelost'. En waarom kan schade niet meteen mee met de inspectie van de woning?
Ik heb een nieuwe maatwerk douche besteld. Bij sloop wil ik expliciet deze grote douche terug en mijn speciale wokbrander. Er wordt mondeling gezegd lijk om lijk, watje hebtkrijg je terug, maar op papier heb ik nog niets. Zelfs de beloofde afspraak is nog niet gemaakt.
Waarom houdt Nederland boven de rivieren op? Ikben niet de enige met deze problemen. Dat weet ik. Maar laat ze eens opschieten en met geld over de brug komen. Is erelders ernramp inde wereld dan schieten ze geld en dat doet wel pijn. Logisch natuurlijk.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:29

Germie we zitten in het zelfde schuitje. ;)
Het geld van een bureau krijg je ook terug maar je moet dat eerst zelf voorschieten. Wil je het proces versnellen zou je dat kunnen doen. Maar het gedoe met de nam is een verschrikking we hebben nu 3x een aanbod gehad om de schade te laten zitten in ruil voor 1500 euro. Daar kunnen wij niet mee herstellen dus dat is geen optie. Maar zo is de situatie momenteel.
Woon je in een jonger huis en niet al te groot kan het wel sneller gaan. Hier verder op heeft de nam wel schade herstelt maar dit gaat om veel minder schade dan bij ons. En ook jongere huizen (huis uit 1904)

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:49

lenaa_tje schreef:
Germie we zitten in het zelfde schuitje. ;)
Het geld van een bureau krijg je ook terug maar je moet dat eerst zelf voorschieten. Wil je het proces versnellen zou je dat kunnen doen. Maar het gedoe met de nam is een verschrikking we hebben nu 3x een aanbod gehad om de schade te laten zitten in ruil voor 1500 euro. Daar kunnen wij niet mee herstellen dus dat is geen optie. Maar zo is de situatie momenteel.
Woon je in een jonger huis en niet al te groot kan het wel sneller gaan. Hier verder op heeft de nam wel schade herstelt maar dit gaat om veel minder schade dan bij ons. En ook jongere huizen (huis uit 1904)

Misschien een apart topic openen?
Mijn huis is uit 1970. Eerste schade werd direct hersteld. De tweede niet. C schade terwijl ik een rapport had van eerder waar dit niet op aangemerkt stond. Contra expert, gelijk krijgen maar geenherstel. Nu weer schade. En onze huizen moeten versterkt dan wel gesloopt worden.
En toen kwam de 3.4 van vorige maandag er weer bij.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:52

germie schreef:
lenaa_tje schreef:
Germie we zitten in het zelfde schuitje. ;)
Het geld van een bureau krijg je ook terug maar je moet dat eerst zelf voorschieten. Wil je het proces versnellen zou je dat kunnen doen. Maar het gedoe met de nam is een verschrikking we hebben nu 3x een aanbod gehad om de schade te laten zitten in ruil voor 1500 euro. Daar kunnen wij niet mee herstellen dus dat is geen optie. Maar zo is de situatie momenteel.
Woon je in een jonger huis en niet al te groot kan het wel sneller gaan. Hier verder op heeft de nam wel schade herstelt maar dit gaat om veel minder schade dan bij ons. En ook jongere huizen (huis uit 1904)

Misschien een apart topic openen?
Mijn huis is uit 1970. Eerste schade werd direct hersteld. De tweede niet. C schade terwijl ik een rapport had van eerder waar dit niet op aangemerkt stond. Contra expert, gelijk krijgen maar geenherstel. Nu weer schade. En onze huizen moeten versterkt dan wel gesloopt worden.
En toen kwam de 3.4 van vorige maandag er weer bij.

Ik geef gewoon antwoord op je vraag en wat je opties zijn :) jij reageert daarop met weer een antwoord? Maar goed jij ziet sat duidelijk anders