Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:45

Maar achter dat konijn een rennen is voor mijn hond erg spannend :)
En misschien kan hij hem in zijn dromen wel net pakken?

Ik vraag me ook altijd af als hij rent en gromt en piept in zijn slaap wat hij aan het doen is :D

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.


theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:48

Amy schreef:
Wat ik me afvraag...

Je hebt op de radio wel eens winacties voor kaarten voor een concert bijvoorbeeld. Hoe gaat dat in z'n werk? De eerste die smst is de winnaar? Of word dit random getrokken? En word je dan teruggebeld door de DJ of hoe gaat dat?

Qua winacties zou ik niet weten, maar bij bijvoorbeeld spelletjes of liedjes aanvragen wordt je vaak gebeld door iemand van het radiostation, die wat dingen over je vraagt (naam, beroep, leeftijd dat soort dingen wat de DJ's dan kunnen gebruiken), dan wrodt je vaak eventjes in de wacht gezet en daarna met de DJ doorverbonden. Als je opgehangen hebt krijg je dan die eerste persoon weer aan de lijn die nog even de laatste dingetjes met je regelt en je bedankt en ophangt enzo. Ik ben 5 keer op de radio geweest afgelopen paar jaar haha vandaar.

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:56

Haha onze hond piept soms in haar dromen of kwispelt heel hard... ziet er spannend uit iig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:07

annetm schreef:
Ik denk ook niet dat ze hele spannende avonturen beleven in hun dromen. Honden hebben niet zo'n voorstellingsvermogen of fantasie als mensen lijkt me, dus de droom zal niet anders zijn dan het dagelijkse leven van de hond.


Of het heel spannend is of niet weet ik niet maar mijn herder ligt soms wel te "blaffen" en kan liggend rennen.. voor hem is het op dat moment in ieder geval wel 'echt' maar raar opkijken omdat hij ineens in huis ligt in plaatst van dat hij midden in het bos loopt heb ik nog niet gezien.

Mizora

Berichten: 18071
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:13

Ik heb een hond die periodes nachtmerries heeft gehad, dan moest je haar ook echt voorzichtig wakker maken anders beet ze je vol. Eenmaal wakker had ze ook echt even tijd nodig om terug tot deze wereld te komen.

Ze had het nu al bijna een jaar niet meer gehad, maar toevallig recent weer eens.

Even een quote van een topic de volgende ochtend:
Citaat:
Mijn honden hadden vannacht geen toffe nacht. Eerst Ninthe al die om de haverklap om niets begon te grommen, daarna kreeg Noa een giga nachtmerrie (inclusief hard geloei). Eenmaal wakker gemaakt bleef ze hijgen en zelfs een stukje naar buiten durfde ze eigenlijk niet. Ze heeft de hele tijd met de staart tussen haar benen meegelopen. Terug heeft ze maar bij mij op bed gemogen, waarbij ze per direct zo veel mogelijk lichaamscontact probeerde te maken, maar waar ze normaal als ze eenmaal ligt blijft liggen, ging ze nu steeds verliggen. Ik vind het al lastiger slapen met hond opbed, maar zo werd het in slaap vallen welk heel lastig.

Mijn laptop heeft een instortend toetsenbord en verdraagt geen los toetsenbord meer. Hierdoor doen o.a. de backspace en Q (alt 81 en alt 113) het niet meer, en voegt hij soms letters dubbel toe, of geeft hij ze juist niet door. Mijn tablet daarentegen heeft een overactieve autocorrect. Mijn teksten zijn daardoor wel eens een zooitje.

Flowery

Berichten: 2442
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:29

PanamaD schreef:
Zal deze hg goed zijn voor het wassen van je outdoorjas om de waterdichtheid te houden of heb ik de verkeerde en moet ik die voor Textiel hebben?

[ [url=m/79ulFI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Denk ik de verkeerde gekocht!

Volgens mij is deze prima. Maar ik ga je er als voorheen outdoor-verkoopster wel op wijzen dat als je je jas wast met dit soort middel, de jas aan de binnenkant ook dat laagje krijgt en dus niet meer ademt :( Je kunt het beste een waterdichte spray kopen en de buitenkant insprayen, dan blijft de jas ademend! :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:31

Ja nu je dat zegt hebben wij ook een hondje gehad die het zich wel leek te herinneren.
Die werd dan wakker en kwam direct strak tegen je aan liggen en wilde echt even een knuffel on gerust gesteld te worden.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:33

Waarom heeft macht (met macht bedoel ik bijv. een heerser zoals napoleon of stalin) op het begin positieve invloeden maar naar langere tijd negatieve invloeden?

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:05

Flowery schreef:
PanamaD schreef:
Zal deze hg goed zijn voor het wassen van je outdoorjas om de waterdichtheid te houden of heb ik de verkeerde en moet ik die voor Textiel hebben?

[ [url=m/79ulFI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Denk ik de verkeerde gekocht!

Volgens mij is deze prima. Maar ik ga je er als voorheen outdoor-verkoopster wel op wijzen dat als je je jas wast met dit soort middel, de jas aan de binnenkant ook dat laagje krijgt en dus niet meer ademt :( Je kunt het beste een waterdichte spray kopen en de buitenkant insprayen, dan blijft de jas ademend! :)


Dankje! Geheel logisch. Dan breng ik dit terug en koop ik de spiuit variant. Ook van hg?

[o]

theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:07

Waarom kunnen sommige mensen op bokt wél meer dan 2 quotes in een bericht zetten? :(

Britta31

Berichten: 13065
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:18

Ja,hoe werkt dat?

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Anomien

Berichten: 7300
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:26

theadora99 schreef:
Waarom kunnen sommige mensen op bokt wél meer dan 2 quotes in een bericht zetten? :(



theadora99 schreef:
Waarom kunnen sommige mensen op bokt wél meer dan 2 quotes in een bericht zetten? :(




theadora99 schreef:
Waarom kunnen sommige mensen op bokt wél meer dan 2 quotes in een bericht zetten? :(


Als ze onder elkaar staan wil het prima hoor
Als ze ‘in’ elkaar staan niet...

Mama van mijn lieve meisjes

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:27

theadora99 schreef:
Waarom kunnen sommige mensen op bokt wél meer dan 2 quotes in een bericht zetten? :(

Waar zie je dat dan? Is mij tot nu toe nog nooit opgevallen.

*edit: ja, onder elkaar kan iedereen het. Lijkt mij dat theadora99 het over over meer dan twee niveaus geneste quotes heeft, toch?

Schoentje, kerstmuts en [o]


fleurtjeuh
Berichten: 10269
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:31

oomens schreef:
theadora99 schreef:
Waarom kunnen sommige mensen op bokt wél meer dan 2 quotes in een bericht zetten? :(

Waar zie je dat dan? Is mij tot nu toe nog nooit opgevallen.


Onder elkaar zoals knert laat zien kan wel
maar niet in elkaar

Mods kunnen het wel trouwens

Love is Love

My current situation is not my final destination.

theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:53

Afbeelding
Dit bedoel ik :+

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:55

Ik heb de quote even opgezocht. Klopt het dat hij van Leo is? Die is mod en kan dus meer dan twee berichten in quote doen.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:11

Waarom kan je geen periodieke betaling instellen naar de Belastingdienst toe?

Janneke2

Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:16

quintenvo schreef:
Waarom heeft macht (met macht bedoel ik bijv. een heerser zoals napoleon of stalin) op het begin positieve invloeden maar naar langere tijd negatieve invloeden?


...eh?
Welke positieve invloed? Lenin en Stalin hebben nauwelijks tot geen positieve invloed gehad - de Romanovs waren al verdreven, er kwam een soort van democratie en toen pleegden de bolshewiki een staatsgreep.

Accoord: om jezelf omhoog te werken zul je mensen om je heen moeten overtuigen, somehow.
Hoe positief je dit wil noemen is een vraag.

Napoleon was een genie. Hij begon als hooggeplaatste militair, en werd koning en kroonde zichzelf ( :') ) tot keizer - en was er daarna van overtuigd dat hij Rusland wel aan zou kunnen. Dat werd hem (en zeer veel van zijn soldaten) fataal.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:21

Een recenter voorbeeld is wellicht Turkije. Erdogan is democratisch verkozen door het volk een hele hoop te beloven; betere infrastructuur, genoeg geld zodat iedereen een auto voor de deur kreeg, rust en vrede etc. Mensen die weinig hebben zijn daar (erg logisch) gevoelig voor en zullen dus in principe veel doen voor zo'n machthebber als die beloftes maar waargemaakt worden. Zo lang de inwoners van een land niet keihard leiden onder de strenge machthebber zullen ze het gedogen en er in veel gevallen zelfs voor pleiten om meer macht aan die ene leider te geven. Doorgaans komt er uiteindelijk een punt waarop het volk inziet dat er niet veel meer te winnen valt en dan hun ogen opent om te zien dat die ene leider wel heel erg veel macht heeft gekregen en dat dat eigenlijk niet zo'n heel sterk idee is.

Hetzelfde is overigens gebeurd bij Hitler (niet dat ik nu de vergelijking trek tussen Turkije en pre-WOII Duitsland, maar er zijn zeker enkele gelijkenissen). Duitsland was keihard getroffen door WOI en een leider die de economie uit de slomp trok, infrastructuur aanlegde en zo veel wapens ging produceren dat iedereen ineens omkwam in het werk en in het geld is dan natuurlijk erg populair.

fleurtjeuh
Berichten: 10269
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:26

Wat is het beste moment om je haar te verven?
Dag na het wassen, 2 a 3 dagen na het wassen, net voordat je weer gaat wassen?
(ik was mijn haar 1x per week en ik gebruik shampoo en conditioner zonder siliconen, parabenen bla bla bla)

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:58

Als je snel last krijgt van irritatie van de verf op je hoofdhuid kan je het beste zo lang mogelijk wachten na het wassen van je haar, dan legt de olie iets meer bescherming op je hoofdhuid. Maar bij mij duurt het voor de verf wel altijd wat langer om te pakken als ik vettig haar heb dus dat is een afweging die je moet maken :))

fleurtjeuh
Berichten: 10269
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:01

Ik heb nooit last van mn hoofdhuid.
Maar vrieg het me meer af wat het moment is dat de verf het beste pakt.

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:06

Dat is in principe op schoon haar, maar het zal niet heel veel verschil maken als je het net gewassen hebt of 2 dagen later. Zo lang het niet echt vettig is of voelt komt het wel goed.

fleurtjeuh
Berichten: 10269
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:07

Thanks :)

Love is Love

My current situation is not my final destination.

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 07:12

Janneke2 schreef:
quintenvo schreef:
Waarom heeft macht (met macht bedoel ik bijv. een heerser zoals napoleon of stalin) op het begin positieve invloeden maar naar langere tijd negatieve invloeden?


...eh?
Welke positieve invloed? Lenin en Stalin hebben nauwelijks tot geen positieve invloed gehad - de Romanovs waren al verdreven, er kwam een soort van democratie en toen pleegden de bolshewiki een staatsgreep.

Accoord: om jezelf omhoog te werken zul je mensen om je heen moeten overtuigen, somehow.
Hoe positief je dit wil noemen is een vraag.

Napoleon was een genie. Hij begon als hooggeplaatste militair, en werd koning en kroonde zichzelf ( :') ) tot keizer - en was er daarna van overtuigd dat hij Rusland wel aan zou kunnen. Dat werd hem (en zeer veel van zijn soldaten) fataal.

Emmaa_ schreef:
Een recenter voorbeeld is wellicht Turkije. Erdogan is democratisch verkozen door het volk een hele hoop te beloven; betere infrastructuur, genoeg geld zodat iedereen een auto voor de deur kreeg, rust en vrede etc. Mensen die weinig hebben zijn daar (erg logisch) gevoelig voor en zullen dus in principe veel doen voor zo'n machthebber als die beloftes maar waargemaakt worden. Zo lang de inwoners van een land niet keihard leiden onder de strenge machthebber zullen ze het gedogen en er in veel gevallen zelfs voor pleiten om meer macht aan die ene leider te geven. Doorgaans komt er uiteindelijk een punt waarop het volk inziet dat er niet veel meer te winnen valt en dan hun ogen opent om te zien dat die ene leider wel heel erg veel macht heeft gekregen en dat dat eigenlijk niet zo'n heel sterk idee is.

Hetzelfde is overigens gebeurd bij Hitler (niet dat ik nu de vergelijking trek tussen Turkije en pre-WOII Duitsland, maar er zijn zeker enkele gelijkenissen). Duitsland was keihard getroffen door WOI en een leider die de economie uit de slomp trok, infrastructuur aanlegde en zo veel wapens ging produceren dat iedereen ineens omkwam in het werk en in het geld is dan natuurlijk erg populair.



Bedankt!