Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 19:26

Janine1990 schreef:
bruintje123 schreef:
Die handtekening van die notaris uniek is en zoveel kost?

Ja echt belachelijk bij de standaard dingen.


Das toch niet écht zo? Het kost onwijs veel tijd om überhaupt notaris te worden, dus het is toch hopelijk wel wat meer dan wat standaard dingen?

Ik vond bij de huizen kopen veel wel standaard.
heden ten dagen verschenen voor mij [naam]


Natuurlijk stonden er wat specifieke dingen in die de assistente ingevoerd had en de notaris overheen gelezen :P

nee het zal vast niet zo zijn zoals ik stel, maar ook niet omdat het zo enorm uniek is wat je krijgt.

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 19:26

Komen chilipepers uit Chili? Dat vraag ik me af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 19:27

Ik vraag me af of het voor bijv kikkers uitmaakt of je boomschors als ondergrond in de tuin hebt of gewoon gras? Ik wil volgend jaar boomschors in een gedeelte van de tuin hebben zodat er niet zoveel onkruid op komt maar er zitten wel veel kikkers in de tuin en die hoeven van mij niet weg..

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 19:28

Waarom mijn ascheurkalender zo vaag is. Maandag tot en met vrijdag heel weinig ruimte en in het weekend een heel vierkant?
Ik doe meer doordeweeks dan sweekends hoor haha... (meeste mensen denk ik)

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 19:29

Hoe kan het trouwens dat wanneer ij naar huis aan t fietsen ben totaal niet hoef te plassen en zodra ik voor een dichte poort sta enorm nodig? :+

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 19:32

GarBel schreef:
Hoe kan het trouwens dat wanneer ij naar huis aan t fietsen ben totaal niet hoef te plassen en zodra ik voor een dichte poort sta enorm nodig? :+


Ik dacht letterlijk dat ik de enige was haha....

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 19:35

Meestal is het een programmering in jezelf en een spelletje dat je brein met je uithaalt. Als je elke dag als je thuis komt van school/werk gaat plassen, gaat je brein dat zien als iets wat elke dag gebeurt. Dus als jij bij de poort staat, of bij de voordeur en je krijgt de sleutel er niet in, dan merk je ineens dat je vet nodig moet plassen.

APCIII

Berichten: 2666
Geregistreerd: 25-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 19:38

Emmaa_ schreef:
Meestal is het een programmering in jezelf en een spelletje dat je brein met je uithaalt. Als je elke dag als je thuis komt van school/werk gaat plassen, gaat je brein dat zien als iets wat elke dag gebeurt. Dus als jij bij de poort staat, of bij de voordeur en je krijgt de sleutel er niet in, dan merk je ineens dat je vet nodig moet plassen.

Haha, inderdaad. Moet je jezelf eens aanleren om 's avonds zowel vóór als na het tandenpoetsen te gaan plassen. En dan na een week die "na het poetsen" overslaan }>

Maar een ander deel is dat je tijdens het fietsen je aandacht op fietsen kunt houden, waardoor het "ik moet zo nodig" naar de achtergrond verdrongen wordt. Totdat je stilstaat, en tijd over hebt om aan wat anders te denken.

ikkedus
Berichten: 3275
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 19:56

lieveli schreef:
_Mirjam schreef:
Leuke nieuwe OP GarBel!


Ik vraag me af het werkelijk zou helpen met wakker worden als ik het zou leren om koffie te drinken.


Ik heb ergens gelezen dat een appel eten beter helpt!


Je ogen open doen is echt de beste manier!

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 19:57

Oeh leuk topic! Ik meld me ook.

GarBel schreef:
Hoe kan het trouwens dat wanneer ij naar huis aan t fietsen ben totaal niet hoef te plassen en zodra ik voor een dichte poort sta enorm nodig? :+


Ik had dat altijd als ik naar stal ging. Wanneer ik het negeerde (wat de ene keer wel lukte en de andere keer niet) en met paardlief bezig was was er niks meer aan de hand, maar zodra ik uit de auto stapte moest ik plassen :+

Ik vroeg me laatst hardop af, aan mijn vriend, waarom het vrouwelijk geslachtsdeel ook wel poes of doos wordt genoemd (of andere benamingen) en het mannelijk geslachtsdeel wel eens hengel ofzo..

Ik zou het niet kunnen verzinnen in elk geval :+
Wel bedacht ik me; met een hengel kunnen mannen vrouwen 'aan de haak slaan' maar mijn vriend vond hem erg flauw. Ik kon er wel om lachen in elk geval..

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 20:00

LoveUggs schreef:
Wel bedacht ik me; met een hengel kunnen mannen vrouwen 'aan de haak slaan' maar mijn vriend vond hem erg flauw. Ik kon er wel om lachen in elk geval..

_O-

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:04

Waarom wordt de deadline voor docenten voor cijfers plaatsen zo makkelijk verplaats als ze nog niet klaar zijn met hun nakijkwerk, maar is er bij ons niks mogelijk als de deadline opeens 2 dagen eerder is dan hij normaal zou zijn met dit soort opdrachten. Dacht dat het op de universiteit professioneler zou gaan :roll:

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:09

Eske_B schreef:
Waarom wordt de deadline voor docenten voor cijfers plaatsen zo makkelijk verplaats als ze nog niet klaar zijn met hun nakijkwerk, maar is er bij ons niks mogelijk als de deadline opeens 2 dagen eerder is dan hij normaal zou zijn met dit soort opdrachten. Dacht dat het op de universiteit professioneler zou gaan :roll:


Waarom is het überhaupt al zo moeilijk om een studie te kiezen die aansluit op banen waarin je je interesseert? :')
Oke, misschien heb ik wat gevonden, misschien...
Weet niet :+

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 20:13

Nieuw topic, nieuwe ronde vragen }>
Als giraffen bevallen valt hun kind naar beneden. Maar breekt die baby nooit iets?

Edit: wat dacht de eerste persoon die een koe besloot te melken? :+
Laatst bijgewerkt door _Anke op 23-05-17 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:18

GarBel schreef:
Nieuw topic, nieuwe ronde vragen }>
Als giraffen bevallen valt hun kind naar beneden. Maar breekt die baby nooit iets?

Nee, baby's hebben veel kraakbeen wat flexibel is :)

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:47

Is het giraffes of giraffen? En stel een dierentuin wil een nieuwe giraffe ofzo, hoe vervoeren ze dat beest dan?

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:50

In een trailer waarvan de kap omlaag kan bij bruggen etc

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:52

mariekerocky schreef:
Is het giraffes of giraffen? En stel een dierentuin wil een nieuwe giraffe ofzo, hoe vervoeren ze dat beest dan?

Google even "meervoud giraffe" en "vervoer giraffe"

APCIII

Berichten: 2666
Geregistreerd: 25-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:54

Steeph schreef:
mariekerocky schreef:
Is het giraffes of giraffen? En stel een dierentuin wil een nieuwe giraffe ofzo, hoe vervoeren ze dat beest dan?

Google even "meervoud giraffe" en "vervoer giraffe"

Als je alles moet googlen, kunnen we dit topic net zo goed weer opheffen _O-

Paardcool
Berichten: 210
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:55

Wat zal huisdieren denken over ons?

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:58

Volgens mij denkt mijn kat regelmatig dat het personeel niet veel van katten begrijpt...
(Wat ik als personeel zijnde maar bevestig. Die bevestiging vindt zij dan wel weer prettig.)

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:59

GarBel schreef:
Nieuw topic, nieuwe ronde vragen }>
Als giraffen bevallen valt hun kind naar beneden. Maar breekt die baby nooit iets?

Edit: wat dacht de eerste persoon die een koe besloot te melken? :+


Voor zover ik weet zagen ze de katten en kittens melk opdrinken wat uit de uiers kwam gelekt, dus de mens dacht, dat kunnen wij ook!

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 21:01

Mijn hond kijkt me regelmatig met schaamte aan als ik mee sta te blèren met yourube :+

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 21:01

Hangt van het huisdier af. Een kat ziet ons als onderdanen.

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 21:03

Iemand vroeg dit in het vorige topic waar nog niet op geantwoord was:

Citaat:
Waarom gaat mijn neus altijd jeuken als ik mijn tanden poets?

Bij mij komt het door elektrisch poetsen wat de trillingen doorgeeft aan mijn neus. Echt zo irritant. :+

En over het plassen op bepaalde tijden: ik heb mezelf geconditioneerd om na het tandenpoetsen te plassen. Dus ook al ben ik net geweest, ik pies altijd bijna in mijn broek tijdens het tandenpoetsen _O-