Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Mizora

Berichten: 18087
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:05

Subjectief is je eigen mening, intersubjectief is de gedeelde mening van de groep

actief is bezig zijn, interactief is met elkaar bezig zijn.

Inter staat dus voor meerdere personen of voorwerpen die samen bezig zijn.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"


Macs

Berichten: 7632
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:15

Ah thanks! Zoals je het nu zegt had ik het zelf ook wel kunnen bedenken :+ concentratie is even ver te zoeken.. :P

Maks :+:

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:09

Waarom dragen mensen die al een hoofddoek dragen soms nog een haarnetje over hun hoofddoek? (Zag het al een aantal keer bij de MC Donalds) :+

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:46

Misschien voor deeltjes stof die loslaten van de hoofddoek? Zeg maar wat hoor.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:34

Waarom lijkt (is) het zo dat baby’s en jonge kinderen altijd zo ontzettend mooie lange wimpers hebben?


Kan je geweigerd worden voor een baan als je bijvoorbeeld “te knap” bent? Weet even niet hoe je het moet omschrijven, maar bijvoorbeeld als je als vrouw (jonge vrouw) solliciteerd bij een penitentaire inrichting en je dus aanstootgevend kan zijn voor de mannen die daar zitten, dat ze je dan weigeren om je looks?

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:20

SavannahNx schreef:
Waarom lijkt (is) het zo dat baby’s en jonge kinderen altijd zo ontzettend mooie lange wimpers hebben?


Kan je geweigerd worden voor een baan als je bijvoorbeeld “te knap” bent? Weet even niet hoe je het moet omschrijven, maar bijvoorbeeld als je als vrouw (jonge vrouw) solliciteerd bij een penitentaire inrichting en je dus aanstootgevend kan zijn voor de mannen die daar zitten, dat ze je dan weigeren om je looks?


Officieel sowieso niet. Geen idee of dat zou gebeuren. Denk dat looks niet veel uit maken, meer gedrag en hoe je er bij loopt. Daarbij: wie bepaalt wat knap is? Wat de een mooi vind kan de ander niks vinden.
De vrouw die door de sollicitatie commissie aan wordt genomen omdat ze niet knap zou zijn, kan wel veel aanstootgevender zijn dan de vrouw die ze op looks zouden weigeren...

LisaaBloem

Berichten: 1661
Geregistreerd: 17-09-10
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:21

SavannahNx schreef:
Waarom lijkt (is) het zo dat baby’s en jonge kinderen altijd zo ontzettend mooie lange wimpers hebben?


Kan je geweigerd worden voor een baan als je bijvoorbeeld “te knap” bent? Weet even niet hoe je het moet omschrijven, maar bijvoorbeeld als je als vrouw (jonge vrouw) solliciteerd bij een penitentaire inrichting en je dus aanstootgevend kan zijn voor de mannen die daar zitten, dat ze je dan weigeren om je looks?




Waarschijnlijk bedoel je het niet zoals je het neerzet, maar hoe kan het in godsnaam 'aanstootgevend' zijn als je er mooi uitziet?! >;)
En waarom geldt deze vraag niet voor mannen?

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:24

Jammer dat het verkeerd word opgevat.
In mijn omgeving zijn een aantal jongens die in jeugddetentie hebben gezeten, en die vertelde mij dat als je dat werk wilt gaan doen, dat je al snel geweigerd zou worden als je “een mooie vrouw” zou zijn omdat de jongeren je dan zouden verkrachten of aanranden.

Natuurlijk is de definitie van knap bij iedereen anders maar ik doelde meer op, soms word je geweigerd ivm tattoo’s of piercings, maar kan je ook geweigerd worden op je uiterlijk?

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:42

Officieel gezien dus niet. Mag je niet geweigerd worden omdat je te knap of niet knap genoeg bent. Dat het niet gebeurd is wat anders natuurlijk.

Ik denk ook niet dat die jongeren gelijk hebben. Want hoe weet je dan welke vrouw door géén enkele jongere knap genoeg gevonden wordt om te verkrachten?
Denk ook niet dat als dat gebeurt het perse met uiterlijk van de vrouw te maken heeft maar meer in hoeverre de vrouw als makkelijke prooi over komt.
Dat je als jonge vrouw niet aangenomen wordt omdat je niet sterk genoeg in je schoenen staat en niet genoeg levenservaring hebt lijkt me niet heel raar. Maar dat heb je dan allemaal nodig om met de doelgroep om te kunnen gaan...

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:11

Ik denk dat er wel op gelet wordt. Dat het niet mág, tuurlijk. In het geval zoals genoemd, denk ik dat je als superslanke, bloedmooie barbiepop in zo'n instelling agressie op kunt wekken.

Dat lijkt me voor mannen ook gelden overigens.

Of het voor hoeft te komen weet ik niet. Als je solliciteert naar een cipiersfunctie lijkt me dat je ook best een beetje bij moet kunnen zetten, fysiek gezien, en dat de standaard iele modepopjes (ook mannen!) simpelweg als tochtstrip gebruikt worden bij de eerste de beste rel.

Dat wil niet zeggen dat vrouwelijke cipiers lelijk moeten zijn, of in jute zakken rond moeten lopen in hun vrije tijd... maar een mooie vrouw zoals wij, gewone bokkers, is ook iets anders dan supermodellen zoals wij ze zien (prachtig professioneel gestyled en je moet ze vastbinden want ze waaien weg)

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:38

Discrimineren op uiterlijk mag niet maar een werkgever zal wel eerder kiezen voor een medewerker die geen gevaar loopt tijdens de werkzaamheden. Al gok ik dat jongeren in een PI niet zo heel erg snel de kans zouden krijgen om zich te vergrijpen aan een bewaker, en als ze de kans zouden krijgen ze daar wellicht ook wel wat beter over na zouden denken.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:55

Emmaa_ schreef:
Discrimineren op uiterlijk mag niet maar een werkgever zal wel eerder kiezen voor een medewerker die geen gevaar loopt tijdens de werkzaamheden. Al gok ik dat jongeren in een PI niet zo heel erg snel de kans zouden krijgen om zich te vergrijpen aan een bewaker, en als ze de kans zouden krijgen ze daar wellicht ook wel wat beter over na zouden denken.


Dat denk jij idd...

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:57

Maaarrr... Thanks voor de antwoorden allemaal. :)

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 16:10

Je kan natuurlijk wel een hoop 'breken' met je uiterlijk. Als jij van jezelf weet dat je een hele slanke taille hebt en een flinke voorgevel, kan je natuurlijk een heel strak blousje/hemdje aandoen, of je kan een wat wijdere trui/vest aandoen die íets minder accentueert.
Niet zozeer dat je jezelf bewust 'lelijk' moet maken, maar er zijn natuurlijk wel manieren om je pluspunten íets minder te accentueren.

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:37

Om op je specifieke vraag te antwoorden: nee ze kijken bij een detentie/gevangenis etc. niet naar uiterlijk. Er werken gewoon goed uitziende vrouwen. Vrouwen kunnen soms juist een kalmerende werking hebben als iets dreigt te escaleren.
Ik zou ook geen ander beroep weten waar je "te knap" voor kan zijn (en inderdaad, wat is te knap? Wie bepaald dat?)

La Vie en Rose 

c_alsemgeest

Berichten: 20624
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:45

Nee... bij de PI werken ook hele knappe vrouwen.
Als je duidelijk bent en grenzen stelt is het prima werkbaar.
En een seksueel ontremd persoon kijkt ook niet echt meer of je "lekker" bent of niet... als voorbeeldje; het zijn van een vrouw met eventueel bepaalde haarkleur kan al genoeg zijn.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 21:12

Hoelang ben je ongeveer bij Body Worlds Amsterdam??

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 21:44

Janine1990 schreef:
Hoelang ben je ongeveer bij Body Worlds Amsterdam??



Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 21:49

NinaCharlie schreef:
Janine1990 schreef:
Hoelang ben je ongeveer bij Body Worlds Amsterdam??



[ [url=m/OJoLD3.png]Afbeelding[/url] ]


WTF... Thanks! _/-\o_

Nooit aan gedacht om daar naar te kijken!
Googlen op geschreven ervaringen, verder was ik niet gekomen! :')

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 22:06

Ik zie het wel eens staan en ik moest er gelijk aan denken bij jouw vraag. Nu hopen dat die info klopt. _O-

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 22:08

NinaCharlie schreef:
Ik zie het wel eens staan en ik moest er gelijk aan denken bij jouw vraag. Nu hopen dat die info klopt. _O-


Staat ook bij bvb Albertheijn “mensen besteden hier gewoonlijk 2 tot 3 uur” nou ik ken niemand die 3 uur lang boodschappen doet joehoe :+

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 22:09

Dan heb jij mijn moeder nog nooit ontmoet :+

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 22:10

Klopt ongeveer wel :j

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 22:10

Steeph schreef:
Dan heb jij mijn moeder nog nooit ontmoet :+


:') :') opzoek naar de beste koopjes

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 22:12

Steeph schreef:
Dan heb jij mijn moeder nog nooit ontmoet :+


_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik herken dit... Blablablablablablablabalblabalbalblalba :j :j



NinaCharlie schreef:
Ik zie het wel eens staan en ik moest er gelijk aan denken bij jouw vraag. Nu hopen dat die info klopt. _O-


Ik ga dit zeker vaker gebruiken!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, carineken, ComscoreBot, IASCrawler, Isabelle98, Lestria, liedje89, Lijsken, NadjaNadja, Slagroomsoes, YandexBot en 142 bezoekers