Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:52

Niet echt een van de levensvragen...

Maar ik ben al jaaaaaren en dan bedoel ik écht jaaaaaren gefascineerd door dit nummer van Roxette


En ik zou niet willen stellen dat mijn engels echt slecht is of zo... ik kan er best aardig mee uit de voeten.

Maar wat houdt 'Silver blue' in dit nummer nu in?


fohadie
Berichten: 4258
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:13

Waarom 1 bericht in dit topic is verwijdert maar de berichten die daarop reageren niet? Nu heeft het verwijderde bericht nog geen zin..

xSCWx
Berichten: 7041
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:25

Janine1990 schreef:
Niet echt een van de levensvragen...

Maar ik ben al jaaaaaren en dan bedoel ik écht jaaaaaren gefascineerd door dit nummer van Roxette
[ Video ]

En ik zou niet willen stellen dat mijn engels echt slecht is of zo... ik kan er best aardig mee uit de voeten.

Maar wat houdt 'Silver blue' in dit nummer nu in?

Ik heb even de tekst opgezocht, en het enige wat ik me kan bedenken is dat het symbool staat voor dood gaan (zilver-wolken, blauw-hemel). Als in “I would die for you”. Maarja dat is mijn interpretatie, ik kan nergens vinden wat zij er zelf over zeggen.
Ik vind het maar een saai nummer :P

La Vie en Rose 

Lestrange01

Berichten: 2788
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:40

Een tijd terug is mijn vriendin "out" gegaan na twee glaasjes wodka (het was haar eerste keer alcohol :o ). Er is toen een ambulance gekomen en de mensen die haar in de auto wilde krijgen probeerde haar wakker te maken zodat ze naar de ambulance kon "lopen". Toen hebben ze haar tegen haar borst geduwd en is ze wakker geworden.

Nu stond ik er naast, maar de duw op haar borst zag er zacht uit, toch had ze de dag daarna een grote blauwe plek en enorm veel pijn gedurende de komende twee dagen. Ik zit me nu al een tijdje af te vragen of de ambulance mensen dit expres doen, en dat ze weten dat die plek heel gevoelig is en er daarom op duwen?

Memories

Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 19:24

Dat lijkt mij inderdaad de pijnprikkel die ze toepassen om te controleren of iemand echt volledig buiten bewustzijn is of niet, iemand wordt in dat geval daar namelijk ook niet meer van wakker. De duwen/knijpen dan vrij hard en daar kun je idd wat langer last van houden.

Noisy

Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:39

Klopt wat Memories zegt.

Mijn moeder werd ook wakker van zo'n pijnprikkel toen ze haar bij bewustzijn probeerden te brengen tijdens haar hartaanval

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:40

Zou broodje Unox saus met tht 10/09/17 nog te eten zijn? Heeft in de koelkast gestaan

Een koude trui, is geen goede trui.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:42

xSCWx schreef:
Janine1990 schreef:
Niet echt een van de levensvragen...

Maar ik ben al jaaaaaren en dan bedoel ik écht jaaaaaren gefascineerd door dit nummer van Roxette
[ Video ]

En ik zou niet willen stellen dat mijn engels echt slecht is of zo... ik kan er best aardig mee uit de voeten.

Maar wat houdt 'Silver blue' in dit nummer nu in?

Ik heb even de tekst opgezocht, en het enige wat ik me kan bedenken is dat het symbool staat voor dood gaan (zilver-wolken, blauw-hemel). Als in “I would die for you”. Maarja dat is mijn interpretatie, ik kan nergens vinden wat zij er zelf over zeggen.
Ik vind het maar een saai nummer :P


Nou, ik kon het dus ook nergens vinden.
Maar ik had er nog nooit op deze manier over gedacht! Vind het een treffende gedachte, thanks!

Century

Berichten: 5898
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:01

Trui schreef:
Zou broodje Unox saus met tht 10/09/17 nog te eten zijn? Heeft in de koelkast gestaan


Ik hoop dat je 18 bedoelt... anders staat ie er wel heel lang. Maar ruim 1.5 maand met saus? Vraag me af of dat nog goed is. Kijken en ruiken zou ik zeggen :)

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:02

Nee echt 17 :’) Ik heb m maar weg gegooid

Gaat trouwens alleen om de saus he zonder t broodje

Een koude trui, is geen goede trui.

theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:05

Wij aten vorig jaar per ongeluk saus van 2014 (gebruiken we alleen met BBQ en we BBQen 2x per jaar ofzo) en niemand heeft er wat aan overgehouden :=

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:10

Ach, meeste saus zit ook genoeg suiker in om het goed te houden :')

xxxmh

Berichten: 3458
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:58

Ik vind mijn cv best saai maar ben ook niet zo creatief om er een heel kunstwerk van te maken. Is het gek om op de achtergrond een foto met een paard (wat ik het liefste doe) te zetten?

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Marjo

Berichten: 37150
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:14

xxxmh schreef:
Ik vind mijn cv best saai maar ben ook niet zo creatief om er een heel kunstwerk van te maken. Is het gek om op de achtergrond een foto met een paard (wat ik het liefste doe) te zetten?

Ja dat zou ik erg onprofessioneel vinden. Een CV hoeft ook geen kunstwerk te zijn. Gewoon een duidelijke lay-out kiezen en daarmee werken.

xxxmh

Berichten: 3458
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:27

Marjoow schreef:
xxxmh schreef:
Ik vind mijn cv best saai maar ben ook niet zo creatief om er een heel kunstwerk van te maken. Is het gek om op de achtergrond een foto met een paard (wat ik het liefste doe) te zetten?

Ja dat zou ik erg onprofessioneel vinden. Een CV hoeft ook geen kunstwerk te zijn. Gewoon een duidelijke lay-out kiezen en daarmee werken.


Mijn vader zei dat het wel kon maar ik twijfelde erg dus heb er nu een foto van mezelf bijgezet.

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

BarryPlopper

Berichten: 1093
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: Zwartsluis

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:15

ik zat afgelopen week in een hotel n Duitsland en daar zag ik dat de badkuip een water besparende kraan had, iemand enig ieder wat daar het nut van is??

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:47

Hoop niet dat dat betekend dat er uit die kraan water komt waar je er voor in heb liggen weken :’)

Een koude trui, is geen goede trui.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:49

Foto's op je CV zijn tegenwoordig ook al redelijk achterhaald was het laatste wat ik hoorde.
Opzich wel begrijpelijk met de komst van social media..

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:07

BarryPlopper schreef:
ik zat afgelopen week in een hotel n Duitsland en daar zag ik dat de badkuip een water besparende kraan had, iemand enig ieder wat daar het nut van is??


Dat houdt in dat er minder water tegelijk uit de kraan komt toch?
Geen idee welke theorie erachter zit om zo'n kraan boven een bad te hangen :')

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:08

amber15 schreef:
BarryPlopper schreef:
ik zat afgelopen week in een hotel n Duitsland en daar zag ik dat de badkuip een water besparende kraan had, iemand enig ieder wat daar het nut van is??


Dat houdt in dat er minder water tegelijk uit de kraan komt toch?
Geen idee welke theorie erachter zit om zo'n kraan boven een bad te hangen :')


Als ik in bad lag, deed ik regelmatig de kraan open om water opnieuw warm te krijgen. Misschien heeft het daarmee te maken?

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:17

In feite gebruik je evenveel water, lijkt me. Kan je ook douchen in de badkuip? Dat zou dan wel verschil maken.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:25

amber15 schreef:
In feite gebruik je evenveel water, lijkt me. Kan je ook douchen in de badkuip? Dat zou dan wel verschil maken.


Ik heb zo'n Grohe thermostaat kraan die je ook op laag verbruik kan zetten. Maar dat doucht echt voor geen meter. Sta je 3 x zo lang uit te spoelen :+

Nikass

Berichten: 16530
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:33

Knert schreef:
_Nadia_ schreef:
Toen ik aangifte wilde doen tegen mijn vader werd er gezegd dat hij een brief thuis zou krijgen met een oproep tot verhoor omdat ik aangifte had gedaan. Gezien dat 100% zeker mijn dood werd heb ik dat toen niet gedaan


Wat word ik droevig van zulke berichtjes.
Zelf een zware jeugd gehad,.. maar soms lees je erger. En ook jammer dat er meer een slechte jeugd kennen..


Ja dit raakt mij ook. Ik vind het heel erg voor je, Nadia :(:)

Myka
Berichten: 689
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:57

amber15 schreef:
In feite gebruik je evenveel water, lijkt me. Kan je ook douchen in de badkuip? Dat zou dan wel verschil maken.

Misschien gaat die kraan zo langzaam dat je geen zin hebt om zo lang te wachten tot je bad gevuld is en met mnder water genoegen neemt. :')

live laugh love

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:34

Ik heb mijn paardjes 3 jaar geleden verkocht wegens tijdgebrek en financieel lukte het gewoon niet meer.
Nu begint het de laatste tijd steeds meer weer te kriebelen :o Ben niet van plan om binnen nu en een jaar weer een paardje te kopen maar wel binnen nu en pak 'm beet 5 jaar. Als ik met mijn opleiding klaar ben en werk wat vastigheid heb.

Nu vraag ik me best af hoe het zit met de prijzen op de paardenmarkt. Is die erg gestegen en word dat alleen maar erger? Of is die redelijk hetzelfde ten opzichte van een aantal jaar terug? :)

Vind dat erg interessant om te weten, los van het feit of ik mijn hobby weer ga herpakken.

JM :#