Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xChanelx
Berichten: 1921
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 18:23

Tivoli schreef:
Hebben meer last van een leeftijdsverificatie bij een outlook account?
Ik ben gewoon volwassen maar kan niet op mijn mail komen. Ik moet een id bewijs sturen? Wat willen zij met al mijn persoonlijke gegevens :(
De uploadlink werkt ook niet,die stuurt me weer naar pagina 1.

Anders moet ik maar een nieuwe account aanmaken staat er. Moet ik van allllllessss dan m’n mailadres gaan wijzigen?!


Klinkt nogal onbetrouwbaar... Ik zou zeker niets doorgeven.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 19:56

Voor een spoorwegovergang (tegenwoordig ook bij enkel spoor) staat altijd een bord 'wacht tot het rode licht gedoofd is, er kan nog een trein komen'.

Nouja, hartstikke logisch :+

Dit staat niet bij een brug over het water... Mensen wachten hier echter wel heeeeeeeeeeul vaak tot het rode licht gedoofd is.
Moet dit???

MoriMann

Berichten: 799
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: This side of reality

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:11

Als de brug dicht is, heeft de aanstormende boot daar meer last van dan de voetganger/fietser/automobilist die er overheen gaat. Bij een brug is het grootste risico van alvast vertrekken dat je een slagboom op je hoofd/dak krijgt. Neemt niet weg dat het netjes is om gewoon te wachten. Maar ja, haast.

Een trein gaat over het algemeen gewoon door. En die geven niet mee..

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:27

MoriMann schreef:
Als de brug dicht is, heeft de aanstormende boot daar meer last van dan de voetganger/fietser/automobilist die er overheen gaat. Bij een brug is het grootste risico van alvast vertrekken dat je een slagboom op je hoofd/dak krijgt. Neemt niet weg dat het netjes is om gewoon te wachten. Maar ja, haast.

Een trein gaat over het algemeen gewoon door. En die geven niet mee..


Jammer dit... mijn vraag leek me vrij normaal?

Of kom jij zo weinig op de weg, dat je nooit hebt gezien dat het licht van de brug nog enige tijd blijft branden terwijl de bomen omhoog zijn. :+

MoriMann

Berichten: 799
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: This side of reality

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:42

Ik kom op mijn dagelijkse route twee beweegbare bruggen tegen, dus ik ben daarmee bekend. Bij die bruggen zie ik zelden iemand wachten tot het rode licht gedoofd is :n Bomen (half) open? Gas erop! Waar mensen wel wachten lijkt het me eerder een (goede) gewoonte. De afspraak is tenslotte dat wel met zijn allen stoppen voor een rood licht.

Helaas hebben mensen vaak haast en nemen dan risico's die in sommige gevallen groter zijn dan in andere gevallen. Dan kan een waarschuwingsbord er net even voor zorgen dat ze toch opletten en overwegen net even langer te wachten. Mensen erop wijzen dat er nog een trein kan komen, ondanks dat de bomen misschien al open zijn kan net even het besef inschakelen dat het gevaarlijk is om direct te gaan rijden.

Ik probeerde overigens niet eens (echt) flauw te zijn, sorry als het zo overkwam.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:48

Maar als ik dus van eu naar eu bel is dat binnen de bundel? Dus van uk naar Frankrijk is binnen Mn bundel?

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:48

Het is toch een vrij normale vraag of het nu wel of niet strafbaar is om voor het doven van het licht de brug te betreden?

Het gaat hier om een groot kanaal, met brede tafelbruggen waar twee vrachtwagens elkaar prima kunnen passeren en je bovendien de overkant kan zien. Ik zou niet weten wat voor risico ik dan nog aan moet denken, aangezien je ook prima links en rechts (beide kanten makkelijk een km zicht) iets kan zien aankomen.

Dus zeker geen gevalletje 'wacht tot het rode licht gedoofd is, er kan nog een boot komen'.

MoriMann

Berichten: 799
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: This side of reality

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:59

Janine1990 schreef:
Het is toch een vrij normale vraag of het nu wel of niet strafbaar is om voor het doven van het licht de brug te betreden?

Het gaat hier om een groot kanaal, met brede tafelbruggen waar twee vrachtwagens elkaar prima kunnen passeren en je bovendien de overkant kan zien. Ik zou niet weten wat voor risico ik dan nog aan moet denken, aangezien je ook prima links en rechts (beide kanten makkelijk een km zicht) iets kan zien aankomen.

Dus zeker geen gevalletje 'wacht tot het rode licht gedoofd is, er kan nog een boot komen'.


Volgens mij kun je altijd een bekeuring (of op zijn minst een waarschuwing) krijgen als je door rood rijdt. Of dat nu op een brug, een spoorwegovergang of een kruispunt is. Rood betekent stoppen. Als zal het van de situatie afhangen hoeveel prioriteit eraan wordt gegeven.

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 22:32

Trui schreef:
Maar als ik dus van eu naar eu bel is dat binnen de bundel? Dus van uk naar Frankrijk is binnen Mn bundel?



Misschien kun je dit soort dingen beter aan je provider vragen. Die hebben daar de juiste antwoorden op. ;)

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 22:35

Die geven dus elke keer een ander antwoord.

Nyaleti

Berichten: 6137
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 23:36

Trui schreef:
Die geven dus elke keer een ander antwoord.


Ligt aan je provider. Bij mij (Ben) valt de UK binnen m'n bundel dus gaat het zonder extra kosten van m'n belminuten af.
MB's heb je tegenwoordig overal dus als je twijfelt kun je het beste Whatsapp bellen

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 08:01

Trui schreef:
Ik moet een mail laten beantwoorden door mijn ouders. Ik dus ook.

Ik heb het zowel door een ander laten proberen, als onder m’n eigen account een kopie van m’n ID geprobeerd te sturen.
Ik blijf maar op ‘verzenden’ van het formulier klikken, maar er gebeurt niks! :( (zowel op mobiel als op laptop)
Ik ben al drie dagen bezig en heb al vanaf afgelopen donderdag geen mail meer ontvangen!
Al m’n loonstroken en belangrijke zaken staan er in!
Contact opnemen met support lukt ook niet! Ze verwijzen me door naar een halfslachtig forum waar ik geen bericht kan plaatsen.

Ik denk er zwaar over om een Gmail account te maken en dan kan outlook lekker in de stront zakken -:(-

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:02

Nooit, maar dan ook echt nooit op dat soort mailtjes antwoorden. Een programma dat jouw mail beheert heeft niks aan jouw ID-kaart en zou dat ook niet nodig hebben om jouw mailtjes voor je te behandelen. De kans is groot dat dit nep is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:10

Tivoli, ik zou dit ook niet vertrouwen. Ik zou niet weten waarom je een minimale leeftijd zou moeten hebben voor een e-mailaccount en begrijp niet wat ze met je ID-bewijs willen. Dat je op een link moet klikken om iets te uploaden klinkt ook als phishing. Virusscanner geeft nog niks aan?

Wel heel erg vervelend, zeg! Is er niet een ander apparaat (bijv. mobiel, tablet) waar je standaard op ingelogd bent, zodat je je wachtwoord nog kunt wijzigen en belangrijke mails gauw kunt opslaan? En heb je op Google al de tekst gezocht die je in beeld krijgt? Ik zit met een hotmailaccount bij Outlook en ik kom er probleemloos in.

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:39

Zal
Dat niet alles met GDPR te maken hebben? Hoor het uit meerdere hoeken dat Outlook minderjarigen nu toestemming moet laten vragen van ouders. Volgens mij 21- al ivm amerikaans bedrijf.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:57

Jans schreef:
Zal
Dat niet alles met GDPR te maken hebben? Hoor het uit meerdere hoeken dat Outlook minderjarigen nu toestemming moet laten vragen van ouders. Volgens mij 21- al ivm amerikaans bedrijf.


Ik word 19 over een paar dagen maar ik gebruik outlook gewoon zelf. Nooit toestemmings vragen gehad ofzo.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:20

Nee, maar zoals Jans zegt gaat er eind mei nieuwe privacy wetgeving in. Veel (als het goed is alle) bedrijven die iets doen met gegevens van anderen zijn daar dus nu mee bezig.
Het zou goed kunnen dat de regels voor gegevens van minderjarigen zijn aangescherpt, en je daarom nu wel vragen krijgt waar je ze eerder niet kreeg.

Neemt niet weg dat je bij alle mailtjes die persoonlijke gegevens van je willen altijd erg goed moet checken of ze wel legitiem zijn.

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:35

Al helemaal als het gaat om het uploaden van je identiteitsbewijs. Ik las net dat ze Whatsapp ook 'verboden' willen maken voor iedereen onder de 16 maar vind dat ook zoiets raars. Ik zou nooit mijn identiteitsbewijs delen met zo'n grote corporatie, al helemaal niet als die ook nog eens onder Facebook zit :=

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:47

WA vraagt alleen of je ouder dan 16 bent, je moet dan op 'ja' klikken en dan is het klaar. :) Verder controleren ze niet.

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:49

Ah ja. Ik gok dat het iets te maken heeft met de nieuwe privacywetgeving en dat mensen onder de 16 daar niet zelf toestemming voor mogen geven. Maar vind het nog steeds wel raar, Whatsapp is toch een veel gebruikte manier van communicatie ook juist voor jongeren die hun eerste telefoon krijgen met ouders bijvoorbeeld. Massaal overstappen op Telegram dan maar?

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:51

"We verscherpen onze privacyvoorwaarden, stuur ons een kopie van je ID kaart" :+

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:25

MoriMann schreef:
Janine1990 schreef:
Het is toch een vrij normale vraag of het nu wel of niet strafbaar is om voor het doven van het licht de brug te betreden?

Het gaat hier om een groot kanaal, met brede tafelbruggen waar twee vrachtwagens elkaar prima kunnen passeren en je bovendien de overkant kan zien. Ik zou niet weten wat voor risico ik dan nog aan moet denken, aangezien je ook prima links en rechts (beide kanten makkelijk een km zicht) iets kan zien aankomen.

Dus zeker geen gevalletje 'wacht tot het rode licht gedoofd is, er kan nog een boot komen'.


Volgens mij kun je altijd een bekeuring (of op zijn minst een waarschuwing) krijgen als je door rood rijdt. Of dat nu op een brug, een spoorwegovergang of een kruispunt is. Rood betekent stoppen. Als zal het van de situatie afhangen hoeveel prioriteit eraan wordt gegeven.


Dit.

Rood is rood en bij rood licht moet je stoppen.

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 11:14

Wat gebeurt er eigenlijk met de bloemstukken die bij het crematorium achterblijven?Bij een begrafenis worden de stukken op het graf gelegd.

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 12:12

Bij mijn laatst bijgewoonde crematie lagen ze allemaal op het pad van de parkeerplaats naar het gebouw toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 12:45

Britta31 schreef:
Wat gebeurt er eigenlijk met de bloemstukken die bij het crematorium achterblijven?Bij een begrafenis worden de stukken op het graf gelegd.

Mijn oma had allemaal bloemen van de gasten gekregen die kwamen, dus wij hebben een bloemstuk mee naar huis genomen...