Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:33

Of mijn bestelling van Ruiterhart Ruitersport nog gaat komen. Op 3 december besteld, nog steeds niets gezien. -O- Ook nooit een bevestigingsmail gehad. Ik heb ze gemaild en ze zeggen dat het komt, alleen niet wanneer... Hopelijk voor de feestdagen, kan ik deze maand nog rijden ;) .

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:57

eilleen333 schreef:
Of mijn bestelling van Ruiterhart Ruitersport nog gaat komen. Op 3 december besteld, nog steeds niets gezien. -O- Ook nooit een bevestigingsmail gehad. Ik heb ze gemaild en ze zeggen dat het komt, alleen niet wanneer... Hopelijk voor de feestdagen, kan ik deze maand nog rijden ;) .

Maar als ze het verzonden zouden hebben zou je toch gewoon een tracking code moeten kunnen krijgen?

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:59

c_alsemgeest schreef:
eilleen333 schreef:
Of mijn bestelling van Ruiterhart Ruitersport nog gaat komen. Op 3 december besteld, nog steeds niets gezien. -O- Ook nooit een bevestigingsmail gehad. Ik heb ze gemaild en ze zeggen dat het komt, alleen niet wanneer... Hopelijk voor de feestdagen, kan ik deze maand nog rijden ;) .

Maar als ze het verzonden zouden hebben zou je toch gewoon een tracking code moeten kunnen krijgen?

Ik denk dat zij de producten zelf nog moeten ontvangen. Toen ik bestelde kreeg ik wel iets van backorder, en ik dacht dat ik in de mail wel een verwachte levertijd zou krijgen, maar helaas. Zal ze nog eens mailen

Edit: het ene product staat niet meer op de site, en bij de ander staat nu levertijd 1-10 dagen. Dus in theorie zou het deze week moeten komen. Heb in de mail nog een keer gevraagd of ze me de bevestingsmail kunnen sturen.
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 13-12-17 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Happy16

Berichten: 4612
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:03

Hoe het komt dat mijn cactus ineens is leeggelopen -O-

Afbeelding

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:34

Is waarschijnlijk rot door teveel water. Je kunt hem nog redden als je er moeite voor wilt doen.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 19:09

Macs schreef:
Is waarschijnlijk rot door teveel water. Je kunt hem nog redden als je er moeite voor wilt doen.

Bevroren geweest is ook nog een optie. Totdat het gaat dooien lijken ze daar verrassend goed tegen te kunnen. Daarna niet meer.

Kuggur schreef:
Inderdaad, bekijk een ijsklontje maar eens.
Sneeuw bestaat uit kleine kristallen die licht weerkaatsen. Gemalen glas bv is óók een wit poeder.
Dat laatste bestaat alleen per definitie niet uit kristallen. Verder klopt het wel hoor. Het heeft inderdaad te maken met de verstrooiing en weerkaatsing van licht op kleine deeltjes die op zichzelf allemaal lichtdoorlatend zijn, maar die zich desondanks door hun vorm, afmeting en aantal heel anders gedragen.

Happy16

Berichten: 4612
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 19:34

Macs schreef:
Is waarschijnlijk rot door teveel water. Je kunt hem nog redden als je er moeite voor wilt doen.


Hij krijgt maximaal 1 keer per maand water, is dat ook teveel?

Te koud zou kunnen, hij staat wel op de tocht en m'n raam is vaak open. Maar ik vraag me af of hij echt zal bevriezen binnen?

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:28

Zeker teveel ja.
Kou is echt niet erg. Maar dan moet hij ook in winterrust kunnen. Dus tot maart geen water. Met kou verdampen ze vrijwel geen water dus blijft alles erin zitten. Het water in dit potje kan ook niet wegstromen aan de onderkant.

Happy16

Berichten: 4612
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:52

Ok, bedankt! Kan hij het beste gewoon in dit potje blijven? Want de aarde erin is best nat...

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:59

Ik zou kijken of je hem kunt enten. Hij gaat het in zijn geheel niet overleven, of je hem nu verpot of niet.
Je kunt het groene deel ook afsnijden en laten drogen op keukenpapier bij het raam. In het voorjaar gaat ie dan als het goed is zelf wortelschieten.
Ik heb het boek Het Plantenlab, leuk kerstcadeau als je meer wilt weten over de verzorging van de meest gehouden kamerplanten en cactussen. :)

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 21:44

Macs schreef:
Zeker teveel ja.

Te veel?? Ik heb juist begrepen dat cactussen wel graag water hebben, tot wel eens per week. :o?

germie

Berichten: 25935
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 21:49

Ik verzuip mijn cactus eens per maand. Echt tot het water boven de grond staat. Dan doe ik er niets aan tot de grond droog aanvoelt. Dat duurt 1-2 maanden. En daarna gaat ie bloeien. Daarna weer 'verzuipen'.

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 22:22

Dat kan prima inderdaad, maar dan moet hij wel warm staan zodat het water weer kan verdampen :)
Het water moet ook weg kunnen lopen, dus verzuipen en uit laten lekken tot drogen is prima. Potje met gat aan de onderkant dus. :)
Eens per week vind ik nog wel vrij veel.
Maar dat ligt er aan hoeveel water, hoe groot de cactus is, wat voor soort, op welke plek hij staat etc..

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:13

Waarom draven de meeste paarden en pony’s gewoon “normaal” maar die grandprix en hoge dressuurklasse paarden niet? Die dansen allemaal een soortvan alsof ze op lucht wandelen. Is dat aangeleerd? Zit dat erin?

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:46

Deels aangeleerd, deels hypermobiel, deels geselecteerd op zwevende gangen (waar de hypermobiliteit ook weer vandaan komt).

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:53

Mizora schreef:
Deels aangeleerd, deels hypermobiel, deels geselecteerd op zwevende gangen (waar de hypermobiliteit ook weer vandaan komt).


Aaah, dus ze zijn hypermobiel...

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:53

Welke bokker had ookal weer een egel als huisdier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:54

SavannahNx schreef:
Welke bokker had ookal weer een egel als huisdier?


Fenrir :j Die heeft volgens mij hele gave dieren geloof ik <3

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 00:07

Anoniem schreef:
SavannahNx schreef:
Welke bokker had ookal weer een egel als huisdier?


Fenrir :j Die heeft volgens mij hele gave dieren geloof ik <3

Waren dat geen tenreks? Of ben ik nu met iemand anders in de war?

germie

Berichten: 25935
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 07:08

SavannahNx schreef:
Mizora schreef:
Deels aangeleerd, deels hypermobiel, deels geselecteerd op zwevende gangen (waar de hypermobiliteit ook weer vandaan komt).


Aaah, dus ze zijn hypermobiel...

Dat heet ook wel de tweede draf. Wordt er in getraind. Uiteraard gaat het om paarden met van nature al goede gangen. Hypermobiel hoeft niet. Schoudervrijheid wel. En ze moeten willen zakken van achteren. Veel paarden zijn niet goed genoeg en verdwijnen via de achterdeur. Daar hoor je niets van. Je moet ook nog een niet blessuregevoelig paard hebben

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:11

Wij hebben een cactussenbak thuis.

Wat wij daarvoor gelezen hebben -> speciale grond die water goed weg laat lopen. En in ons geval zit er een ruimte onder de grond waar het water heen kan lopen (en verdampen). 1x in de maand krijgen ze een plens met water. In de winter niks.

germie

Berichten: 25935
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:34

Mijn cactus staat letterlijk te zwemmen en dan moet dat verdampen. Geen gaatjes onderin een pot. Gaat al jaren goed. Bloeit geregeld, krijgt geen mest enz. Al mijn kamerplanten krijgen eens per week zwemles en daar moeten ze het dan weer 1-2 weken mee doen. En ze sterven niet, iets wat van mij wel mag want ik heb liever kristallen op de vensterbank. Heb laatst eentje buiten gezet. Geen idee of die nog leeft. Zal eens kijken. Als een afgedankte plant de winter overleeft neem ik hem wel weer in huis. Ik kreeg ooit planten op verjaardagen. Nu verbied ik dat of men krijgt ze mee naar huis. Ik heb niets met kamerplanten.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:40

SavannahNx schreef:
Waarom draven de meeste paarden en pony’s gewoon “normaal” maar die grandprix en hoge dressuurklasse paarden niet? Die dansen allemaal een soortvan alsof ze op lucht wandelen. Is dat aangeleerd? Zit dat erin?

Driekwart van de tijd in de ring lopen ze in passage ipv draf - je krijgt punten als je de drafoefenongen passage achtig rijdt (muv de uitgestrekte draf).

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:46

Daarom zei ik al, ligt er aan welke cactus het is :) de een kan er beter tegen dan de ander.
En dan zijn het ook nog individuen; de ene plant van dezelfde soort is de andere niet.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:58

Is het nieuw dat je geen melding meer krijgt op facebook als iemand jarig is?