Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:12

SayaJones schreef:
c_alsemgeest schreef:
Ja... het kan gaan irriteren en je huid kan kapot gaan. Onder gips is je huid best week. Weet niet hoe lang je er al in zit?
Maar normaal als je het op zijn kop houdt, en het gips aan de andere kant tegen je arm/been drukt zodat er een ruimte ontstaat waar het object in zit. Wil het er met een beetje schudden vaak wel uit komen.
Ik spreek namelijk uit ervaring :')



Schudden enzo heb ik geprobeerd maar ik vrees dat ie in het verband is komen vast te zitten ofzo :')
Superdom ook _O-
Ik zit er nu 5 weken in, woensdag mag het er af, daar ga ik niet dood aan, toch? _O-
Ik voel hem gewoon nergens meer, van alles geprobeerd incl schudden en duwen maar ik voel gewoon niets. Maar nu is de huid rond mn pols waar ie als het goed is zit, ook redelijk doof geworden :+


Stofzuiger geprobeerd?

Tegen de jeuk had je trouwens beter gipsspray kunnen gebruiken :D

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:19

Annenas schreef:
badeendje schreef:
Ik had laatst een discussie met iemand en bedacht me opeens het volgende:

In Nederland vinden we het normaal dat bedragen op 5 cent worden afgerond. De ene keer betalen we wat meer, de andere keer wat minder en onderaan de streep maakt het dus waarschijnlijk niets uit. Stel dat we de 5 centjes in de ban doen en van nu af aan gaan afronden op 10 centen. Zouden we dan nog steeds onderaan de streep gelijk eindigen? Gevoelsmatig zeg ik dat het niets uit maakt, maar waar ligt dan die grens?


Wat zou je er op jaarbasis dan op besparen als je bij een bedrag van bijvoorbeeld 1.68 met je pin betaald en een bedrag van 1.72 contant? :+
al ben je dan wel een enorme gier


Stel dat je krap 3x per dag boodschappen doet, dan komt dat neer op 1000x per jaar. Ik ga er vanuit dat je gewoon de spullen koopt die je nodig hebt en niet mikt op de .x2 of .x7. In dat geval heb je:
- 200x .03 of .08 = 200 x 2ct winst is 4 euro
- 200x .04 of .09 = 200 x 1ct winst is 2 euro
- 200x .05 of .00 = 200 x 0ct
- 200x .06 of .01 = 200 x 1ct winst is 2 euro
- 200x .07 of .02 = 200 x 2ct winst is 4 euro

Totaal verdien je er dus 12 euro op 1000x boodschappen doen = 1.2% korting.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:52

Wanneer gaat mijn onkruid een keer dood???
De droogte gaat ten koste van heel wat planten. Maar het onkruid is zó hardnekkig :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:57

Janine1990 schreef:
Wanneer gaat mijn onkruid een keer dood???
De droogte gaat ten koste van heel wat planten. Maar het onkruid is zó hardnekkig :oo

Niet. Wat je wel kan doen is wat azijn over de wortels gieten, dan drogen ze uit en kan je het er een stuk makkelijker uit trekken.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:02

Emmaa_ schreef:
Janine1990 schreef:
Wanneer gaat mijn onkruid een keer dood???
De droogte gaat ten koste van heel wat planten. Maar het onkruid is zó hardnekkig :oo

Niet. Wat je wel kan doen is wat azijn over de wortels gieten, dan drogen ze uit en kan je het er een stuk makkelijker uit trekken.


Oplossing zoek ik niet per se, moet gewoon ff schoffelen. Maar ik begrijp beslist niet waarom er zo veel dood gaat maar het onkruid gewoon echt de lucht in schiet.

Schijnt trouwens heel slecht te zijn voor de grond, azijn...

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:07

Snap ik dus ook niet. Werkelijk al mijn mooie plantjes zijn dood maar het onkruid staat me tot de knieën 8)7

Froukje
Forever young

Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:12

Onkruid vergaat niet :)) Die uitspraak hebben ze niet voor niets bedacht :+

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:47

Froukje schreef:
Onkruid vergaat niet :)) Die uitspraak hebben ze niet voor niets bedacht :+


Misschien moeten we ons afvragen waarom we het onkruid noemen en niet gewoon sterke gewassen. :')

Maar dan nog... hoelang kan dat spul tegen droogte.

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:51

Hier toch redelijk wat brandnetels in de tuin die nu toch echt verdrogen (het midden van het gras trouwens ook. Dat is geel en plat).

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 23:06

Waarom zeggen sommige landen “vaderland” en sommige landen “moederland” ?

Macs

Berichten: 7635
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 23:06

Misschien kan je er gebruik van maken! Veel onkruiden hebben juist hele goede eigenschappen :))

theadora99

Berichten: 3630
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 23:09

https://onzetaal.nl/taaladvies/moederland-vaderland/

Hie kan het dat bijvoorbeeld ijsjes niet gelijkmatig smelten? Als ik een raket zou nemen en neer zou zetten (rechtop in warme omgeving) smelt eerst de uiterste onderkant, dan het topje en dan de zijkanten en de rest (ja, ik heb dit uitgeprobeerd :+). Waarom is dat?

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 06:10

Hoe heb je hem vast gezet? Nog in je hand?

De onderkant is denk ik gedeeltelijk zwaartekracht en evt extra warmte van de hand. De bovenkant is een kleiner oppervlakte, dus dat smelt sneller. Dan de zijkanten hebben een groter oppervlak, dus daar heeft ook de warmte minder invloed op.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 06:48

Ik heb mijn tuin ook lukraak omgeschoffeld. Paardenbloemen blijven staan en de Japanse zaailingen gingen dood. Met deze droogte hoef je geen restjes op te ruimen, alles droogt uit na losschoffelen. Dat is dan het voordeel van droogte.
Maar azijn helpt niet genoeg tegen onkruid tussen tegels. Ik heb toch maar weer glyfofaat gehaald. En zelfs dat lijkt minder goed dan vroeger. Ook ken ik mensen die formaline gebruiken tegen onkruid. Maar dat stinkt enorm en mag je nietcinademen.
Maar mijn tuin is weer onkruidvrij, nu alleen nog tussen de tegels. Helaas lukt gifvrij niet. Ik heb het 1.5 jaar geprobeerd. Maar misschien gaat azijn en minder gif lukken.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 07:03

germie schreef:
Ik heb mijn tuin ook lukraak omgeschoffeld. Paardenbloemen blijven staan en de Japanse zaailingen gingen dood.

Wat bedoel je met Japanse zaailingen?

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 07:56

Je kan het ook gewoon krabben met een mesje. Is wat werk, maar helpt vele malen beter dan gif spuiten. En resultaat is vele malen mooier/netter!

Ben ook niet iemand die het onkruid laat liggen na het schoffelen. Daar doe ik het niet voor :P

Ik ben overigens wel te lui om dat onkruid in mijn voordeel te gaan gebruiken. Wat een werk, kan me wel wat beters bedenken :')

Vraag me nog steeds wel af hoelang dat spul kan overleven.

Ohja en waardoor krijg je zuring in je tuin? Vorige bewoner had een volière dus aan onkruid door vogelzaad geen tekort. (Voliere is weg en de grond daaruit is ook afgevoerd, want lag hoger dan de rest)

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 08:14

Ik heb voldoende aan wat azijn sprayen, en daarna met zo'n voegenkrabber eroverheen. Ik veeg het wel altijd op, anders heb ik het idee dat er nog zaadjes uit komen en die weer verder gaan groeien :')
Gif spuiten doe ik sowieso niet, we hebben heel veel naaktslakken rond kruipen, en ook veel egels. Ben veel te bang dat die die zooi binnen krijgen.

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:17

Ik brand het gewoon weg. Werkt echt super, zeker nu. Je kan bij de action van die hittebranders kopen. Gif zou ik nooit doen. We hebben ons milieu nog langer nodig.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:18

Branden ga ik nu maar niet aan beginnen... weg hortensias :')

Maar wel bedankt voor de tip! Ik ga ff shoppen bij de action!

Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:26

Branden durf ik nu ook niet.

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:29

Janine1990 schreef:
Branden ga ik nu maar niet aan beginnen... weg hortensias :')

Maar wel bedankt voor de tip! Ik ga ff shoppen bij de action!


De boel gaat niet meteen in vlammen op hoor. Je ziet het gewoon rustig verschrompelen en uit elkaar vallen. Tussen de tegels enzo kan nu prima.

Zou hem niet op droog blad zetten. Maar levende planten bevatten relatief veel vocht.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:33

Weet ik... maar door dat branden zijn hier in de omgeving al diverse brandjes ontstaan in koniferen en schuttingen. :D

Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:35

Ik denk dat het gazon ook gelijk in de fik vliegt.En het huis en wei met de dieren.

_Karlijn
Berichten: 6453
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 12:25

Kunnen dieren ook weleens niet slapen?

Cowboy55
Berichten: 8482
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 12:37

_Karlijn schreef:
Kunnen dieren ook weleens niet slapen?


Je bedoelt in de zin van: "Ze liggen maar wat te woelen maar kunnen niet slapen?"

Ik zie onze kat wel eens onrustig zijn. Maar of ie dan wel zou willen slapen maar het niet KAN, geen idee. Ik zou niet weten hoe je daar achter zou kunnen komen.