Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:41

Op wat voor afstand kunnen telefoons verbinding maken met een tv? En hoe doen ze dat zonder verbinding? Want mijn wi-fi wachtwoord is zó ingewikkeld...

Kreeg net een melding op tv dat [Phone] Raptor probeert verbinding te maken.

_Karlijn
Berichten: 6462
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:39

Waarom kun je in tattooshops vaak alleen contant betalen? Terwijl er vaak wel honderden euro's per klant uitgegeven worden..?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:54

Om creatief te kunnen boekhouden ;)

Amber_anne

Berichten: 6914
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:55

Shaggy09 schreef:
Ik heb mijn paardjes 3 jaar geleden verkocht wegens tijdgebrek en financieel lukte het gewoon niet meer.
Nu begint het de laatste tijd steeds meer weer te kriebelen :o Ben niet van plan om binnen nu en een jaar weer een paardje te kopen maar wel binnen nu en pak 'm beet 5 jaar. Als ik met mijn opleiding klaar ben en werk wat vastigheid heb.

Nu vraag ik me best af hoe het zit met de prijzen op de paardenmarkt. Is die erg gestegen en word dat alleen maar erger? Of is die redelijk hetzelfde ten opzichte van een aantal jaar terug? :)

Vind dat erg interessant om te weten, los van het feit of ik mijn hobby weer ga herpakken.


De markt is nu wat hoger dat ik laatst te lezen omdat er minder paarden zijn gefokt. Nu de markt hoog is gaan mensen natuurlijk weer fokken waardoor de prijs uiteindelijk weer gaat zakken. Net als met huizen en gewoon de economie

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 22:10

Is de gewone cola of de cola light van de mac zoeter? Net gehaald maar geen idee welke de normale of welke de light is O:)

Noisy

Berichten: 5401
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 22:19

De Light heeft een chemische smaak vind ik. Die vind ik dan ook zoeter. Dat komt waarschijnlijk omdat de zoetkracht van synthetische suikers veel groter is dan van gewone suikers

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:27

Dreamy schreef:
Is de gewone cola of de cola light van de mac zoeter? Net gehaald maar geen idee welke de normale of welke de light is O:)


Heb je beiden gehaald? Dan zit er in de light in de deksel een "deukje" om ze te kunnen onderscheiden. Sowieso is de cola van de mac anders, ze maken het aan met hun eigen limonade namelijk. Als je zit wat er gebeurd als ze inschenken, zie je constant; water, zwart, water, zwart. Dus het is eigenlijk geen echte cola.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:42

Dat gebeurd ook bij een bar/kroeg als ze niet vanuit de fles schenken. Maar dan kan het nog steeds originele van Coca Cola zijn. Dat is dan een geconcentreerde versie die aangelengd wordt. Het enige wat kan zijn is dat de mix niet helemaal goed is waardoor dus te veel/weinig mineraalwater wordt toegevoegd.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:47

Dat is de postmix. Dan is het nog gewoon van coca cola of pepsi! Zit volle zak siroop in! Zit 10L in! Als ze flessen moeten gaan gebruiken, tja....

Afbeelding

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:55

Weet iemand wat voor beestje dit is? Het was ongeveer 1mm groot en hij zat ineens in een schoon vaatdoekje dat ik uit de kast haalde :\ ik ben nu bang dat er nog meer in mijn kast of in mijn kleren zitten..
Afbeelding
Op de foto is het niet heel duidelijk, maar hij had kleine pootjes en een soort pluimpje op de achterkant van zijn lichaam

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:57

IsaCalixa schreef:
Weet iemand wat voor beestje dit is? Het was ongeveer 1mm groot en hij zat ineens in een schoon vaatdoekje dat ik uit de kast haalde :\ ik ben nu bang dat er nog meer in mijn kast of in mijn kleren zitten..
[ [url=m/EuXgI4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lijkt een larve van een tapijtkever.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:14

Of een zilvervisje?

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:17

Hij was te klein voor een zilver visje, maar lijkt ook iets te dun/lang te zijn voor een tapijtkever larve.. hoop niet dat ik die heb, heb al wel verder gezocht tussen mijn andere spullen in de kast maar heb er niet meer gevonden. Ook geen uitwerpselen of velletjes.

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 12:15

Larve van een zilvervisje.
Ze zaten hier laatst in mijn brinta.
Dus alles gaat in potten :+

Anomien

Berichten: 7382
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 12:17

Macs schreef:
Larve van een zilvervisje.
Ze zaten hier laatst in mijn brinta.
Dus alles gaat in potten :+


En hoe smAakte hij?

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 12:21

Echt ranzig zeg!

Als wij zo iets terug zouden krijgen op het werk zou het echt een regelrechte ramp zijn. VWA etc.

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 12:36

Whahaha uhhh ik heb het niet opgegeten.
Ik ga toch voor gefrituurd ipv vers ;)

Ik woon in een huis van 1890 dus dan heb je soms te dealen met dit soort dingen als gevolg van slechte afwerking en isolatie :')

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 12:38

Macs schreef:
Whahaha uhhh ik heb het niet opgegeten.
Ik ga toch voor gefrituurd ipv vers ;)

Ik woon in een huis van 1890 dus dan heb je soms te dealen met dit soort dingen als gevolg van slechte afwerking en isolatie :')


Hoeft daar niet per se mee te maken te hebben.
Het huis van mijn ouders is van 1908 en die hebben dat in de afgelopen 30 jaar nog nooit gehad. Dus ook voordat het aan deze tijd voldeed.

Wel zat er eens een maad in een pistachenoot. Zakje had ik net aangebroken...

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:15

Macs schreef:
Larve van een zilvervisje.
Ze zaten hier laatst in mijn brinta.
Dus alles gaat in potten :+

Nee. Zilvervisjes kennen geen volledige gedaanteverwisseling. De nymfen zien er min of meer uit als een kleinere versie van de adulten. Het dier op de foto van de vraagsteller lijkt daar in de verste verte niet op.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:16

Heb een huis van 1895... en afgezien van spinnen heb ik niet veel last van ongedierte...

Maar we hebben de afwerking dan wel een upgrade gegeven de afgelopen 10 jaar :Y)

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:17

oomens schreef:
Macs schreef:
Larve van een zilvervisje.
Ze zaten hier laatst in mijn brinta.
Dus alles gaat in potten :+

Nee. Zilvervisjes kennen geen volledige gedaanteverwisseling. De nymfen zien er min of meer uit als een kleinere versie van de adulten. Het dier op de foto van de vraagsteller lijkt daar in de verste verte niet op.


In Brinta klinkt me meer als een meelworm

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:22

Meelwormen staan hier in de koelkast voor de ratten, daar lijken ze niet op.
Die wormen zaten trouwens wel/ook in de pakken meel (het waren er maar 6 in totaal, niet een hele berg hoor :+ ), maar ze zagen er echt anders uit. En aangezien het hier stikt van de zilvervisjes legde ik die link eigenlijk. Verder geen ongedierte hier hoor :+

En de leeftijd van het huis maakt natuurlijk niet uit, de staat wel. En het is hier slecht geisoleerd en verwarmd, met overal kieren waar ze zich lekker in gaan verstoppen :)

Ik ben benieuwd wat het dan wel is :)

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:35

jasses zilvervisjes, mijn huis (oude school. verbouwd in 1998) is ervan vergeven. Iemand een goed idee hoe ze te verjagen? (ze mogen niet dood van mijn man, want ze zijn "nuttig" volgens hem)

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:18

Hey Jolliegirl,

Mag ik vragen welke converter jij gebruikt? Ik zoek nog een veilige maar krijg op allerlei websites virusmeldingen etc.,

Jolliegirl schreef:
casperzazoe schreef:
Je kan googlen op MP3 converter, je vult een link in van YouTube en deze wordt omgezet en opgeslagen. Even je telefoon aan je laptop hangen en het komt zo in de standaard muziek app van je telefoon.
Kan ook via je telefoon en dan via chrome de linkjes omzetten maar dan ben je wel lang bezig



Dit kan gewoon op je telefoon.
Ik heb een tabblad van de converter..
Sl het gewoon op op mn telefoon.

Kost geen extra moeite hoor.

Youtube link kopieren.
Plakken.
Naar je lijst gaan, nummer zoeken en tadaa

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 16:44

iirrssjjee schreef:
Dreamy schreef:
Is de gewone cola of de cola light van de mac zoeter? Net gehaald maar geen idee welke de normale of welke de light is O:)


Heb je beiden gehaald? Dan zit er in de light in de deksel een "deukje" om ze te kunnen onderscheiden. Sowieso is de cola van de mac anders, ze maken het aan met hun eigen limonade namelijk. Als je zit wat er gebeurd als ze inschenken, zie je constant; water, zwart, water, zwart. Dus het is eigenlijk geen echte cola.


Dat was niet gebeurd (dat van dat deukje), dus vandaar de vraag over de smaak zelf :D