Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:53

Hoe kunnen papegaaien zo goed woorden uitspreken zonder lippen?

bzquinto

Berichten: 233
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:13

Ik word vaak wakker, maar kan dan niks bewegen alleen mn ogen. Erg vervelend en eng
Volgens mij heet t slaapverlamming

bzquinto

Berichten: 233
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:14

Chasingmood schreef:
Hoe kunnen papegaaien zo goed woorden uitspreken zonder lippen?


Die hebben wat ik geleerd heb een langere luchtpijp en dus ook andere stembanden die dit mogelijk maken :j

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:09

bzquinto schreef:
Chasingmood schreef:
Hoe kunnen papegaaien zo goed woorden uitspreken zonder lippen?


Die hebben wat ik geleerd heb een langere luchtpijp en dus ook andere stembanden die dit mogelijk maken :j

Sterker nog, helemaal geen stembanden.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:58

bzquinto schreef:
Ik word vaak wakker, maar kan dan niks bewegen alleen mn ogen. Erg vervelend en eng
Volgens mij heet t slaapverlamming



Ja eng he

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:59

Sleep paralysis. Lijkt me heeeeel eng als je dingen ziet

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 20:01

Citaat:
Dat, of ze roken stiekem in bed.
:D Vooral in deze tijd van het jaar }>

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 12:15

In een Engelse auto... zit de schakelbak links van je.. en het stuur aan de rechter zijde. Snap ik.

Maar zit dan de 1e versnelling ook links? Of is dat ook gespiegeld?

Dus 1,2,3
En daaronder 4 en 5

Of 3,2,1
En daaronder 5 en 4.??

Piekosjj

Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 12:26

De versnellingen zitten exact hetzelfde als in onze auto’s :j

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 13:36

Zit het in Arabische landen wel andersom? :+

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 16:44

Janine1990 schreef:
Ik lees af en toe dingen over (hormonale) anticonceptie, met name ervaringen...
Die ik zelf totaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal niet herken. Dus ik vraag me af: Wat maakt dat het ene lichaam extreem reageert, waar het bij het andere lichaam lijkt alsof er niets is veranderd?

Elk lichaam gereageerd anders. En soms zijn ook de invloeden niet zo groot als je denkt of merk je het niet. Een oud collega van mij is een keer gewisseld na advies van mij (ze had een best wel zware pil) en merkte naderhand dat ze aanzienlijk minder snel gestressed was, minder opgefokt. Ze zou dat nooit verweten hebben aan de pil toen. Naderhand vallen kleine puzzelstukjes op hun plaats.

Maar eerlijk is eerlijk, bij mezelf heb ik nooit een echte invloed bespeurd. Maar ik zit ook al ca 7 jaar zonder de pil, dus misschien ben ik het gewoon vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 09:08

Riddershow schreef:
Janine1990 schreef:
Ik lees af en toe dingen over (hormonale) anticonceptie, met name ervaringen...
Die ik zelf totaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal niet herken. Dus ik vraag me af: Wat maakt dat het ene lichaam extreem reageert, waar het bij het andere lichaam lijkt alsof er niets is veranderd?

Elk lichaam gereageerd anders. En soms zijn ook de invloeden niet zo groot als je denkt of merk je het niet. Een oud collega van mij is een keer gewisseld na advies van mij (ze had een best wel zware pil) en merkte naderhand dat ze aanzienlijk minder snel gestressed was, minder opgefokt. Ze zou dat nooit verweten hebben aan de pil toen. Naderhand vallen kleine puzzelstukjes op hun plaats.

Daarnaast is het deels misschien het nocebo-effect, de tegenhanger van het placebo-effect.

Als je verwacht last te krijgen van allerlei bijwerkingen is de kans groter dat je ook echt last krijgt.
What Is the Nocebo Effect
Wikipedia Nocebo

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 13:43

Omdat ik er met google niet uit kom... achterin m'n voorraadkast stonden nog 2 pakken zilvervliesrijst. Ze zijn helemaal dicht en waren houdbaar tot februari 2018. Zou ik ze nog steeds kunnen eten?

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 13:46

Met dat soort droog spul kan dat prima. Meestal is de THT dan eerder een uiterste verkoopdatum dan een houdbaarheidsdatum. Ik zou het dus gewoon opeten :j

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:45

Eske_B schreef:
Omdat ik er met google niet uit kom... achterin m'n voorraadkast stonden nog 2 pakken zilvervliesrijst. Ze zijn helemaal dicht en waren houdbaar tot februari 2018. Zou ik ze nog steeds kunnen eten?


Oooh dat zou ik wel aandurven.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 20:11

Na 2,5 uur wachten hebben wij eindelijk ons bestelde eten gekregen, is het raar dat wij eigenlijk niet meer willen betalen...?

furious

Berichten: 7105
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 20:16

SavannahNx schreef:
Na 2,5 uur wachten hebben wij eindelijk ons bestelde eten gekregen, is het raar dat wij eigenlijk niet meer willen betalen...?


Als ze niet gemeld hebben dat het zo lang zou duren zou ik ook geen zin meer hebben om te betalen.

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 20:22

furious schreef:
SavannahNx schreef:
Na 2,5 uur wachten hebben wij eindelijk ons bestelde eten gekregen, is het raar dat wij eigenlijk niet meer willen betalen...?


Als ze niet gemeld hebben dat het zo lang zou duren zou ik ook geen zin meer hebben om te betalen.



Nou... als je 2,5 uur wacht om toch je eten te krijgen... heb je wel degelijk gebruik gemaakt van een dienst.

Als je niet zo lang wilde wachten had je het eerder af moeten kappen en ze aanspreken. Maar als je zit te zitten en weliswaar voor 2,5 uur... tja dan zou ik betalen maar wel bij de kassa een opmerking plaatsen. Wellicht bieden ze je korting aan. Maar uit jezelf besluiten niet te betalen en wel gebruik maken van een dienst en er zelfs 2,5 uur op zit te wachten.. vind ik ook niet kunnen. Dan ben je uit op gratis eten.

Je had je eerder moeten melden. Ook al is het van hun zeker niet proffesioneel. echt niet. Maar soms kan het in een restaurant ook in de soep lopen. Laat ze dan zelf komen met een gepaste oplossing als je ze er op aan spreekt. En niet achteraf.

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:20

Was het in een restaurant of heb je het thuis laten bezorgen?

Je had in t eerste geval ook even een medewerker kunnen vragen erachteraan te gaan. In het tweede geval had je ook even kunnen bellen om te vragen of het nog lang ging duren...

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:27

Thuisbezorgen, na 1,5 uur wachten hebben we gebeld en zeiden ze dat ze moesten wachten tot de bezorger er was. 1 uur later kwam de bezorger dan eindelijk en na een lange discussie zei die dat we de volgende keer niet hoefte te betalen maarja daar heb ik nu niks aan. Het was ook nog es helemaal koud :(

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 09:29

wat ik me gisteren afvroeg... Hoe weet je hoe de padjes die in een voorgevormde BH zitten, horen te zitten als de door de wasmachien verfrummeld zijn... :+
Want de vorm van die padjes komt niet heel erg overeen met de vorm van de bh zeg maar -O- Ik denk dat ze nu ondersteboven zitten :')

Froukje
Forever young

Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 09:37

BH weggooien en er 1 kopen met een vaste pad :+ Wat een ellende vond ik dat altijd met bikini's altijd :') Je krijgt ze nooit weer zo goed als ze zaten.

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 09:46

Neeee het is een hele dure speciale sportbh... -O-
Als ik eenmaal weer weet hoe ze moeten, maak ik ze zelf wel vast :')

Froukje
Forever young

Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 09:48

Maar als je het idee hebt dat ze nu op de kop zitten, draai er 1 om en vergelijk ze even.

gerlindie

Berichten: 4631
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 09:54

Bij bikini's had ik van die driehoekige pads, die moesten met de brede kant onder een de 'punt' omhoog