Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Froukje
Forever young

Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:23

Waarom gebruiken ze op bouwplaatsen groene bouwlampen als het donker is?

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.


Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:25

Dat heeft een minder verstorende werking voor de flora en fauna rond de plant heen, dan normaal wit/blauw/geel licht.

Elk bad heeft er eendje.

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:25

http://vaarweltl.nl/groene-led-verlichting/

De kleur groen (~540 nm) kenmerkt zich door haar specifieke eigenschappen voor wat betreft licht en fysiologische reacties, met groene led verlichting is er uitermate goed de juiste lichtfrequentie te verkrijgen. Samen met de kleur blauw heeft groen een minder verstorende werking voor flora en fauna.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

Froukje
Forever young

Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:30

Dank! Weer wat geleerd.

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:32


xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:43

Ala ik de griep heb/ziek ben oid. werk ik gewoon door dus ja dan kan ik ook wel naar de Etos :') maar ik begrijp dat veel mensen dan liever in bed liggen. Daarom viel dat kwartje niet nee :D

La Vie en Rose 

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 01:31

Hier zijn aardig wat dakpannen weggewaaid. Deze heb ik met de buurman samen netjes op 1 hoop geveegd (1 parkeervak vol). Hoe moet dit worden afgevoerd en wie moet dit doen? Is dit taak van de gemeente? Of van de bewoners, of hoe zit dit?

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 07:32

We zijn hier thuis op dit moment aan het zoeken naar een 'nieuwe' auto, nu heb ik twee mooie aanbiedingen gezien maar beide wagens betreft het een import auto. Nu reageer ik daar terughoudend op: klopt dit? Of is er met import auto's niks mis?
Import wil zeggen dat het bouwjaar is beide gevallen 2011 is en eerste toelating in NL staat op 2016.
Kortom: kan ik zo'n wagen 'veilig' kopen of koop ik een ex-schade auto of andere problemen?

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 07:39

AmyII schreef:
We zijn hier thuis op dit moment aan het zoeken naar een 'nieuwe' auto, nu heb ik twee mooie aanbiedingen gezien maar beide wagens betreft het een import auto. Nu reageer ik daar terughoudend op: klopt dit? Of is er met import auto's niks mis?
Import wil zeggen dat het bouwjaar is beide gevallen 2011 is en eerste toelating in NL staat op 2016.
Kortom: kan ik zo'n wagen 'veilig' kopen of koop ik een ex-schade auto of andere problemen?



Ik zelf zou het niet doen of het moet wen hele zeldzame uitvoering zijn .
90% van de tijd zijn de kilimoterstanden teruggedraaid en is niet de hele historie bekend

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 08:04

Ah bedankt voor je antwoord, dan weet ik nu dat mijn terughoudendheid klopt.

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(


c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 08:34

Ik heb ooit een keer een vrij nieuwe import gekocht, via een echte Alfa Romeo dealer... alles was "goed" en gecontroleerd kreeg ik te horen.
Een jaar later kwamen er allemaal gebreken bij deze vrij nieuwe auto die je normaal pas ziet wanneer ze rond de 150.000 op de teller hebben terwijl deze nèt 40.000 op de teller had staan. Na ook nog eens een gebroken koppelings kabel heb ik hem helemaal na laten kijken bij een andere onafhankelijke Alfa dealer... was hun inschatting dat die al ruim 150.000 op de teller moest hebben door alle slijtage die ze zagen en informatie die ze uit konden lezen. Erg terug gedraaid dus.
Voor mij nooit meer een import (of een alfa :') )
Enige uitzondering zou ik maken bij een oldtimer die ik zelf laat importeren :+

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 09:58

Ik rij momenteel in een duitser rond.
En dat dan weer naar volle tevredenheid.
Ik wilde een kleine diesel en die zijn er in Nederland amper te vinden.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:59

Er hoeft niks mis mee te zijn. Ken een dealer die auto's uit Duitsland koopt. In Duitsland zijn auto's met bijv hagelschade niet gewild. Deze dealer koopt ze, knapt ze goed op en verkoopt ze dan nog steeds voor een goede (nette) prijs. Dat komt omdat de BPM dan erg laag of geheel weg gestreept kan worden.

Ik ben zelf wel terughoudend naar auto's uit Italië of Frankrijk, omdat we allemaal weten hoe dat gereden wordt. In Duitsland is het verplicht om aan te geven of er ooit een ongeval gebeurd is met de wagen. En met een goed bijgehouden onderhoudsboekje kun je vaak alle kmstanden terug vinden. En de km-ers worden met een TUV ook gecontroleerd.

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:39

Is er een site of programma waarmee je kunt kijken welke kleuren er bij je paard staan? Ik weet dat er een app is waarbij je een foto van jezelf kunt uploaden en dan kijken welk kapsel leuk staat.
Maar ik wil graag wat puzzelen met kleuren :D

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:40

Amy schreef:
Is er een site of programma waarmee je kunt kijken welke kleuren er bij je paard staan? Ik weet dat er een app is waarbij je een foto van jezelf kunt uploaden en dan kijken welk kapsel leuk staat.
Maar ik wil graag wat puzzelen met kleuren :D


Dress My Horse :')

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:01

NinaCharlie schreef:
Amy schreef:
Is er een site of programma waarmee je kunt kijken welke kleuren er bij je paard staan? Ik weet dat er een app is waarbij je een foto van jezelf kunt uploaden en dan kijken welk kapsel leuk staat.
Maar ik wil graag wat puzzelen met kleuren :D


Dress My Horse :')


.
Laatst bijgewerkt door Lumi op 19-01-18 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt


Nargles don't believe in you either!

• / • / • / •
There are still good people in this world. And if you can't find one, be one.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:04

Haha, die app ken ik uit het Le Mieux topic en heeft mij toen wel geholpen met kleuren kiezen. Ook al kies je andere merken denk ik wel dat je er een beetje wijzer uit wordt qua kleuren. :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 15:06

Hoe werkt dat bij jullie bij de apotheek?
De neuroloog schrijft me medicijnen voor voor een half jaar. Zodat ik weer vooruit kan tot aan een volgende consult.
Deze stuurt hij zelf per mail naar de apotheek.

Kom ik dan bij de apotheek krijg ik niet al die medicijnen mee maar delen ze dat door midden. Prima.
Maar dan krijg ik een papieren receptje mee dat ik nog een herhaalrecept heb voor de andere resterende tabletten.
Dit herhaalrecept moet ik dan meenemen voor de volgende keer als ik het resterende op kom halen.

Nu kwam ik gisteren langs de apotheek gereden ik dacht, oh ja, kan ik wel vast meenemen.
Ah sh.t recept ligt nog thuis.
Toch even naar binnen gegaan, hun hebben immers de mail van de neuroloog gehad en zelf het recept doormidden gedeeld, dan weten ze toch ook dat ik nog een "tegoed" heb.
Kreeg het echt niet mee.
Nu zit de apotheek hier 10 km vandaan dus kan ik er speciaal weer voor terug, toch best irritant.
Voor naar mijn idee een onnodig iets omdat ze toch weten welke medicijnen ik heb.

Maar nu vroeg ik me af, is dat wettelijk beleid dat het zo moet?
Is het een verzinsel van deze apotheek zelf?
Hoe zit dat nu eigenlijk?

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 15:15

Bruintje mijn apotheek werkt hetzelfde.
Terwijl ze in hun computersysteem kunnen zien wat er al is uitgegeven van een medicijn.
Geen idee waarom ze dus zo moeilijk doen.

[o]

Macs

Berichten: 7635
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 15:17

Je zit met een 15 dagen uitprobeer termijn bij nieuwe medicatie. Dan moet je inderdaad het restant zelf ophalen met je herhaalrecept.
Ze voeren in de computer gewoon 15 dagen (meestal dus 15 stuks in) en kunnen dan niet zien dat hij er meer heeft voorgeschreven. Dat bewijs is jouw briefje.
Oude recepten terugzoeken is mogelijk maar heel veel werk. De werkdruk is al mega hoog dus ik snap wel dat ze in sommige gevallen jou die service niet kunnen bieden en je toch echt met je eigen briefje moet komen. Heb ook gemerkt dat als je dit soort dingen vaak doet bij patiënten ze er elke keer van uit gaan dat je het wel doet, terwijl je geen pauze hebt gehad en er nog 10 mensen staan te wachten :o (daarom werk ik er ook niet meer :') )

Maks :+:

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 15:21

Nee ik bedoel niet de 15 dagen termijn, het gaat om medicijnen die ik al jaren gebruik.

Bij luuntje dus ook :)
Ik vind het zo omslachtig tegenwoordige tijd.

Ik heb nog nooit bij ons bij de apotheek gestaan met nog 10 andere mensen overigens :)

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 15:26

Bij mij is het doorgeven van naam en geboortedatum voldoende als ik het recept ben vergeten. Het kan dus wel. Maar ik heb het aangegeven dat alle apothekers in mijn dossier kunnen komen zodat ik geen problemen krijg als ik bijv. Op vakantie ben en ineens medicatie moet hebben. Elekronisch patientendossier, heet dat zo?

theadora99

Berichten: 3630
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 15:46

Mijn moeder (en ik ook met bijv de pil) kregen geen recept meer maar gaan naar de apotheek, geven geboortedatum door en eventueel naam of adres en dan kijken zij en geven het mee. En mijn pil komt van de gynaecoloog in het zh en mama’s pillen ook vanuit het ziekenhuis hier.

♡♡♡♡♡

Macs

Berichten: 7635
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:48

Dan kan het zijn dat je voor max. 3 maanden mee krijgt.
Baliewerk is maar 20% van het werk, achter de schermen gebeurt er van alles..
Als je het jaren achtereen gebruikt is het handig om in het herhaalsysteem te komen. Dan zetten ze het automatisch elke 3 maanden voor je klaar. Maar daar moet je je wel voor aanmelden, en ik weet niet of elke apotheek dat heeft.

De een is strenger dan de ander wat dat betreft hoor. Zeker als het om opioiden of verslavende middelen gaat.

Maks :+:

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:53

Gaat om bètablokkers.
Ik krijg inderdaad voor 3 maanden mee en dat vind ik prima.
Maar dat ik dan een papieren recept mee krijg en het niet in de pc blijft staan bij mijn naam vind ik zo 1990. ;)

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amandananana, Anoukjuuuhh, brennie85, Koekie73, Lestrange01, Lestria, mokkaboon, Saartjuh_b, SemrushBot, Tigress, Typhoon, xMyrth en 199 bezoekers