Beste vriend onbereikbaar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Beste vriend onbereikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-17 23:32

Hallo,

Ik zit hem echt even heel erg te stressen, mijn beste vriend heeft vanavond om half 7 voor het laatst gereageerd op een appje en is verder ook niet meer online geweest.
Hij heeft niet meer gereageerd op facebook snapchat en instagram ( voor dat mensen denken dat ik hem vol gooi met berichtjes met ' waar ben je ' is niet waar. Op snapchat stuur ik altijd random stuff en op instagram en facebook tag ik veel in memes. )
Normaal reageert hij hier altijd op, vrijwel direct. Ik vertrouwde het niet dus heb zijn zus een berichtje gestuurd met of hij thuis was. Nee dat was hij dus niet, ze dachten dat hij bij mij was.
Hij is voor het laatst weg geweest met de scooter want die is niet thuis.

Ik weet dat jullie hier niks aan kunnen doen maar ik wou het even van mij afschrijven, man wat is dit rot. :(


finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 23:35

Vanavond om half 7 is toch niet heel gek lang geleden? Ik zou me nog niet meteen zorgen maken. Misschien is zijn mobiel wel leeg of stuk.

Hopelijk reageerd die snel, dan kun je rustig gaan slapen!

When was the last time you did something for the first time?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 23:35

Dat is altijd heel akelig.Maar voor het zelfde geld is zijn batterij leeg.Gebeurt mij nogal eens.Meer dan afwachten kan je niet doen als je niet weet waar je hem zoeken moet.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-17 23:37

Maar hij is niet thuis, z'n ouders en z'n zus dachten dat hij bij mij was, hij is weggegaan met die reden

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 23:37

Wat een vervelende situatie... vooral als je je zo zorgen maakt. Goed in ieder geval dat je contact hebt gezocht met zijn zus. Misscien is het vast wat onschuldigs, maar altijd goed om te informeren en mensen op de hoogte te brengen als je toch even twijfelt.

Misschien kan je vast rustig proberen te gaan slapen met je telefoon op geluid? Dat je hem laat weten dat hij even kan bellen als hij thuis is om jou gerust te stellen? Hopelijk weet je snel meer, sterkte!

heb vertrouwen, houd moed

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 23:38

Als er geen aanleiding is om je zorgen te maken (depressie oid) blijf dan rustig TS, wellicht telefoon leeg of inderdaad onderweg op de scooter en niet mogelijk te kijken/reageren.

Snap je bezorgheid wel, niet leuk :(:)

met L' ego kun je niet bouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 23:39

Is er een reden om je zorgen te maken?
Zo niet, dan betekent 5 uurtjes offline zijn over het algemeen niet meteen dat er iets verschrikkelijks is gebeurd. Zoals beatje al schrijft kan de batterij leeg zijn, de telefoon kan gevallen en kapot zijn of hij is het online zijn even zat, ging wel naar jou toe maar besloot halverwege om naar vrienden te gaan en is daarmee bezig en niet met zijn telefoon.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-17 23:47

Zijn thuis situatie is niet fijn, veel ruzie, ouders gescheiden, net uit de kast gekomen en enorm veel druk op school. Bang om te falen, vandaag had hij een beslissende toets en daar kwam uit dat hij het jaar over moest doen op een lager niveau.
Daarom maak ik mij nu ook zorgen, het kan maar zo zijn dat hij het even niet meer ziet allemaal.

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Beste vriend onbereikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 23:49

Heb je echt geen idee waar hij naartoe gegaan kan zijn.? Een veilige plek voor hem misschien


Merell123

Berichten: 1026
Geregistreerd: 03-02-07
Woonplaats: De Rijp

Re: Beste vriend onbereikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 23:50

Kun je hem niet bellen?

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-17 23:51

Er is 1 plek waar hij eventueel zou kunnen zijn maar daar durf ik nu niet alleen heen. Dat is 7 km verderop in een natuurgebied, geen veilige plek.

Als ik hem bel gaat hij direct over in voice mail
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 13-06-17 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 23:52

Met je laatste toelichting snap ik je zorgen wel iets beter. Heeft hij andere vrienden, waar hij zou kunnen zijn en die je kunt contacten?

When was the last time you did something for the first time?

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: Beste vriend onbereikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 23:54

Sterkte Ts ik hoop dat het mee valt!


Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 23:56

:(:) :(:) :(:) Snap dat je even in de piepzak zit. Kun je iemand overhalen om mee te gaan?

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Joltsje

Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 23:58

Ooh wat vervelend ts.

Misschien met 1 van je ouders een rondje in de auto doen bij die plekken langs?

Be your best self

vopo914

Berichten: 310
Geregistreerd: 31-07-14
Woonplaats: 't hoge noord'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 23:58

He wat vervelend..snap dat je je zogen maakt..
In welk natuurgebied zou hij kunnen zijn?
Misschien is het hier in de buurt..
En idd misschien kun je contact opnemen met zijn vrienden?

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-17 00:01

Ik heb contact opgenomen met een paar vrienden, veel slapen al en ben nu met 1 iemand aan het praten en die heeft ook niks meer van hem gehoord.

Het gebied heet Schoonhoven (drenthe), weet niet of het echt onder een natuurgebied valt maar zo noem ik het altijd.
Mijn moeder ligt al op bed, ze vind dat ik mij geen zorgen moet maken

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Beste vriend onbereikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 00:09

Maken zijn ouders zich ook zorgen? Anders lijkt het me echt iets voor hen om alarm te slaan.
Gezien de context snap ik heel goed dat je bezorgd bent.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 00:10

Even aan zijn familie laten weten dat hij wel eens daar zou kunnen zijn? Dan kunnen zij hem eventueel gaan zoeken.

There was a man who entered a local paper's pun contest. He sent in ten different puns, in the hope that at least one of the puns would win. Unfortunately, no pun in ten did.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 00:12

Begrijp ik het goed dat hij bij één van zijn ouders woont, dus nog thuis woont? Maken zij zich geen zorgen gezien de situatie?
Woont zijn zus daar ook? Het is natuurlijk geen tijd om iemand ''even'' te bellen, maar misschien kun je zijn zus nogmaals appen om je zorgen uit te spreken en te vragen of hij al thuis is? Uren niet online vind ik op zichzelf totaal niet alarmerend, eerder gezond, maar gezien de situatie snap ik je zorgen heel goed en zou daar toch je gevoel in volgen.
Lastig is alleen dat je zo weinig kunt. Naar dat gebied toe gaan zou ik absoluut niet doen. Probeer contact te leggen met zijn zus en ouders. Hoe oud is hij ongeveer? Want ik neem aan dat zijn ouders op een doordeweekse dag gewend zijn dat hij om een bepaalde tijd wel weer thuis is?
Laatst bijgewerkt door Vayo op 14-06-17 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Dirndl

Berichten: 2355
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 00:13

TS, wat een nare situatie. Ik zou proberen rustig te blijven, hoe lastig dat ook is. Houd iig contact met zijn zus/ouders, zodat je weet als hij thuis toch verschijnt.

Dikke knuffel :(:)

"It is time to get drunk! If you are not to be the martyred slave of time, be perpetually drunk. With wine, with poetry, or with virtue, as you please."
~ Charles Baudelaire

Anchee

Berichten: 153
Geregistreerd: 15-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 00:17

Inderdaad, wat zegt zijn zus/rest van de familie? Probeer rustig te blijven.
Als je het echt niet vertrouwt misschien voorstellen dat ze de politie bellen en de situatie uitleggen? Of de familie vragen of zij vermissing doorgegeven hebben/door willen geven?
Rot situatie, hopelijk is hij snel terecht. P.S. misschien uitkijken met wat je allemaal online zet... Kan me zo voorstellen dat hij ook niet alles online wil hebben! (Hoewel ik snap dat het belangrijk was om je bezorgdheid uit te leggen)
Succes en hou ons op de hoogte! Y;(

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Beste vriend onbereikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-17 00:31

Ik wil inderdaad niet te veel infomatie open stellen maar z'n zus woont thuis en zijn moeder met die familie woont nu in het zuiden van Nederland.

Zijn vader en zus maken zich veel zorgen nu ze weten dat hij niet bij mij is. De politie bellen vind ik eigenlijk iets voor zijn vader, ik ben dan toch maar ' een vriendin'

Hij is 17 jaar en mag normaal nooit laat thuis komen en doet dat ook vrijwel nooit.

Anchee

Berichten: 153
Geregistreerd: 15-01-16

Re: Beste vriend onbereikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 00:35

Dat bedoelde ik ook in mijn post, de familie (in dit geval de vader/zus) adviseren de politie te bellen als ze het niet vertrouwen. En misschien de vader ook zeggen waar je vermoed dat hij heen is? Dan kan die gaan kijken?

jetwii
Berichten: 1285
Geregistreerd: 23-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 00:36

ik snap je bezorgheid.
politie zal nu ook nog niet veel doen, hoop het beste.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amandananana, Amazonbot, Besje, Facebook, GoogleAdsense, Ilse_C, Laj1, Marcella, PollyPancake, Selina, Suusw, Syzygy, Toffeltje, Typhoon en 210 bezoekers