Goederen bestellen uit Spanje: belasting betalen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Goederen bestellen uit Spanje: belasting betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-17 08:42

Goedemorgen Bokkers,

Ik wil graag nieuwe eetkamerstoelen bestellen via www.superstudiodesign.nl. Het gaat om een bedrag van €119,60 voor de stoelen en €45,98 verzendkosten.
Nu zag ik dat de stoelen uit Spanje worden geleverd en ik vraag me af of ik dan nog rekening moet houden met extra kosten zoals invoerrechten en/of belasting. Ik weet wel dat je bij sites als Aliexpress boven de €20 kunt rekenen op extra kosten maar ik heb werkelijk geen idee of dat ook voor deze webshop geldt.
Wie kan mij hier meer over vertellen?
Alvast bedankt voor de reacties!


tengeltje11
Berichten: 7072
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Goederen bestellen uit Spanje: belasting betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 08:44

binnen europa is er een vrije handelsovereenkomst,dus neen,enkel dingen buiten de eu vallen onder btw en taksen e.d.

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Goederen bestellen uit Spanje: belasting betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:00

Precies. China - geen EU, Spanje = EU.

Ondanks het .nl adres en het +31 telefoonnummer op de site lees ik bij contact ook "Het Nederlandse telefoonnummer is momenteel buiten gebruik. U kunt contact met ons opnemen op het Spaanse telefoonnummer". Het zal dus gaan om een Spaans bedrijf. Je betaald als particulier Spaanse btw, volgens google 21% net als bij ons.

Let er wel op dat klachtenafhandeling en retourneren naar Spanje een stuk lastiger / duurder is dan binnen NL !! Zou het alleen aandurven als dit bedrijf zeer goede recensies heeft.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, Anomien, Babootje, Bowo, C_estmoi, DPTomboy, Fiesta14, gonniee, GoogleAdsense, JoT, KarinW86, laura22, LiDi, Lijsken, lyanne_sanne, maaikemuis, maessie, Majestic-12, Misslev, NadjaNadja, Nicollevs, PetalBot, Rianneko, Selina, stella92, SUSANNEx, Traiectum, vilheide, Winged, Zilfstar en 70 bezoekers