Telefoon versus camera

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Telefoon versus camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:25

Hallo allemaal,

Ik zit ernstig in twijfel.. In Mei ga ik naar Amerika. Ik heb geen camera en riep heel hard dat alleen mijn telefoon wel genoeg was voor de foto's en dat er eventueel ook zat anderen zijn die veel goede foto's maken (ik ga met een groep)

Gisteren dacht ik daar toch weer anders over en heb ik een camera besteld via Coolbleu. Nou had ik het er vandaag over met mijn collega en die zei dat mijn telefoon zo'n goede camera heeft dat dat helemaal niet nodig is..

Mijn telefoon is een Samsung Galaxy S7 Edge, dit artikel geeft idd aan dat het echt een goede camera is.. https://tweakers.net/reviews/4431/8/sam ... amera.html

De camera die ik heb besteld is een Sony CyberShot DSC-WX350 White. Een leuke kleine camera voor een beginner en ideaal voor de vakantie..

Wat is nu beter?


Anoniem

Re: Telefoon versus camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:52

ik weet niet precies hoe dat zit met de Samsung. Ik heb nu een LG G5 en die maakt echt hele goede camerawaardige foto's. Waar wil je de camera voor gebruiken?

Ik heb bijv deze foto gemaakt. Is maar heel minimaal bewerkt. Als ik m al bewerkt heb, weet t niet eens zeker. :P
Afbeelding

Anoniem

Re: Telefoon versus camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:54

Ik ga in Mei naar Amerika, staat in de OP ;) Verder zal ik de camera amper gebruiken..

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:57

Niet dezelfde camera en mobiel.. Maar als ik de foto's vergelijk en op 100% inzoom zie ik overduidelijk verschil. Terwijl mijn mobiel ook goede foto's zou moeten maken. :+
En met de camera's heb ik veel meer en vooral betere zoom dan mijn mobiel.
Maarja, heb ook geen mobiel gekocht om foto's en filmpjes mee te maken. :P

Mijn compacte camera heb ik gekocht voor het filmen. Merk duidelijk verschil en met mijn spiegelreflex (die ook niet even in je zak gedouwd kan worden) is filmen geen succes. Mobiel maakt vaak bagger filmpjes dus dat vond ik steeds zonde. En met de compacte kan ik ook gewoon foto's maken natuurlijk. Snel gepakt en makkelijk op zak. Ideaal. Vooral het touwtje voor om je pols. :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33777
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:59

Heb je geen familielid waarvan je een camera mag lenen? Ik vind zelf een aparte camera wel fijn omdat anders je telefoon zo snel leeg is. En je mist toch de scherpte... Zoals de foto van Jolien die is toch niet mooi scherp!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:01

MarlindeRooz schreef:
Heb je geen familielid waarvan je een camera mag lenen? Ik vind zelf een aparte camera wel fijn omdat anders je telefoon zo snel leeg is. En je mist toch de scherpte... Zoals de foto van Jolien die is toch niet mooi scherp!

Komt door FB, hij is heul scherp. :P

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:19

Ik vind wel dat je met een goede camera mooiere foto's kunt maken.
Zeker met oog op evt. Af laten drukken.
Máár... moet je je dan wel verdiepen in de camera en niet in de autostand fotograferen maar alles handmatig instellen voor het mooiste resultaat.
Als je daar nog niet handig mee bent,lijkt een goede mobiel mij voldoende.

    Jasper 121017

    ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

    prugelpiet

    Berichten: 12552
    Geregistreerd: 20-01-12

    Re: Telefoon versus camera

    Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:24

    S7 maakt zeker hele goede foto's! galoppeer met een paard door het water en hij fotografeert elk druppeltje scherp. Maar dan heb je wel je telefoon sneller leeg.

    I am because you were

    Anoniem

    Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:44

    Tivoli schreef:
    Ik vind wel dat je met een goede camera mooiere foto's kunt maken.
    Zeker met oog op evt. Af laten drukken.
    Máár... moet je je dan wel verdiepen in de camera en niet in de autostand fotograferen maar alles handmatig instellen voor het mooiste resultaat.
    Als je daar nog niet handig mee bent,lijkt een goede mobiel mij voldoende.


    Ja en dat ga ik dus echt niet doen denk ik.. kan trouwens ook met mijn telefoon..

    Willeke_

    Berichten: 2997
    Geregistreerd: 19-09-06

    Re: Telefoon versus camera

    Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:33

    Ik heb ook een S7 maar heb een camera gekocht voor de reizen. Met de camera kan je veel meer, mits je je idd verdiept en niet met de auto stand werkt. Zolang je hem wel op auto hebt staan, kun je net zo goed de camera op je telefoon gebruiken!

    Guinevere

    Berichten: 5601
    Geregistreerd: 22-04-03
    Woonplaats: Verenigde Staten

    Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:09

    Landschapfoto's red je het met je telefoon wel, maar als je ergens op in wil zoomen dan heb je gewoon een camera nodig. Ik zou zelf niet zonder camera op vakantie willen, maar ik ben best handig met mijn camera.

    Kijk anders thuis eens hoe de foto's er op een groot scherm uitzien, wanneer je ergens op in hebt gezoomt. Bij die van mij (S7) wordt het al snel niet mooi.

    Kerstmuts

    miccamaaike

    Berichten: 8684
    Geregistreerd: 29-08-08
    Woonplaats: Zuidwolde

    Re: Telefoon versus camera

    Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:53

    Met je telefoon inzoomen gaat hem niet worden, dan verlies je heel veel kwaliteit. Met een camera kun je doorgaans wel inzoomen.

    Zou zelf echt niet zonder camera op vakantie willen, al was het maar een kleine compact camera. Valt er niet iets te lenen?

    Skessa_
    Berichten: 10593
    Geregistreerd: 02-10-09

    Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:58

    Telefoon fotos zijn leuk, maar als je echt foto's wil laten afdrukken of later wil uitvergroten red je dat gewoon niet met je telefoon. Bestanden zijn veelste klein.

    Roodvos

    Berichten: 6644
    Geregistreerd: 03-04-04
    Woonplaats: Op een bult SiO2

    Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:26

    Camera, zonder twijfel. O.a. vanwege het al genoemde polsbandje. Je pakt je camera dan toch sneller dan je telefoon. Bovendien kan je voor je camera een stuk eenvoudiger een tweede accu en een aparte lader aanschaffen (zou ik zeker doen!). Je kan zo altijd een extra accu meenemen, en hoef je nooit te twijfelen of je die foto nog wel kan maken of dat je anders de batterij van je telefoon leeg hebt.

    Een beetje moderne camera kan meerdere beelden achter elkaar maken, en zo kan je een reeks schieten en leuke actiefoto’s maken. Mijn compacte camera is met 1 hand te bedienen, dat lukt mij met de mobiel niet. Een camera heeft een goede beeldstabilisatie (scherpe foto ondanks wat bewegen/betere scherpte bij inzoomen).

    De door jou genoemde camera heeft ook wifi zie ik. Dat is ideaal. Appje op je telefoon zetten, en je kan zo geselecteerde foto’s overzetten naar je mobiel en ze dan delen, zonder dat gelijk je hele geheugen(kaart) van je gsm vol loopt. Als je groepsgenoten ook de app downloaden, kan je ook foto’s naar hun telefoon overzetten. Dat kost wel relatief veel batterij van de camera, dus doe dat pas aan het einde van de dag als je weer in je hotel/appartement terug bent.

    Met de app van mijn Fujifilm kan ik de camera ook op afstand bedienen met mijn mobiel, en zo bijvoorbeeld een groepsfoto maken.

    Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
    Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
    Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




    Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
    ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

    Yv_
    Berichten: 19115
    Geregistreerd: 14-12-03
    Woonplaats: Westland

    Re: Telefoon versus camera

    Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:11

    Het is maar wat je eisen zijn. Vakantiefoto's moeten voor mij altijd met mijn spiegelreflex.
    Zéker als ik naar landen ga waar de natuur, wildlife of weet ik het wat anders is dan hier. Voor een stapvakantie of een weekendje weg ga ik die camera niet meezeulen en vind ik telefoonfoto's prima. Weet niet waar je precies heen gaat in de USA?

    Foto van Jolien kan wel scherp zijn, maar er zit 9 scherptediepte in en daarbij lijkt-ie bewerkt of met een ander oogje genomen, want het lijkt me stug dat die gebouwen en bomen links zo schuin staan in werkelijkheid.

    ♥ Rewrite the Stars ♥


    Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, Ik_is_Ik, manonnevot, nuscaniels, Sandyislief, senna21, SjakieXX, YandexBot, Zil en 161 bezoekers