Ervaringen Charlie Temple

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Flowery

Berichten: 2443
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-17 20:26

Ik zag al een paar keer de reclame op TV langskomen dat je tegenwoordig een bril kan kopen die de volgende dag geleverd wordt voor maar 25 euro >;) Eerst dacht ik: kan niet, ik heb laatst bijna 400 euro weggetikt voor een bril en het duurde 1,5 week voordat de glazen netjes op maat geslepen waren.

Maar nu kruipt toch de gedachte weer naar boven, wat nou als ik wél voor 25 euro een bril kan bestellen die morgen al op de mat ligt.

Ergens denk ik, wat als dit nou juist die marketingtruc is. Dat iedereen het probeert want het is maar 25 euro en als het dan vervolgens tegen valt, hebben zij de inkomsten al binnen.

Zijn er bokkers die eerder besteld hebben via deze site en hier dus ervaringen mee hebben?


Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:01

Ik had er nog niet van gehoord, maar als ik op deze site lees lijken de ervaringen wel prima te zijn. Ik gok alleen wel dat €25 echt een standaard bril is zonder kraswerende/ontspiegelde glazen. Voor iets als cilinders zal je waarschijnlijk ook extra moeten betalen, maar als je ogen verder niet te gek zijn, kan je het natuurlijk altijd proberen.
http://www.vergelijkopticiens.nl/review ... ie-temple/

Edit: Ik twijfel alleen een beetje aan de manier van het meten van de pupilafstand. Ik kan me haast niet voorstellen dat dat goed gaat.
https://www.charlietemple.nl/pd/

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:18

Ik heb een bril besteld bij Charlie Temple en heb hem nu vaker op dan mijn bril van de opticien. :o Ik had wel gekozen voor de net iets minder goedkope optie met ontspiegelde glazen, maar vanaf 30 euro krijg je gratis verzending. Het verschil in prijs tussen de eerste categorie en de tweede is dus eigenlijk minimaal. :)

Het duurde wel iets langer dan een dag voordat hij binnen was trouwens, maar voor dat geld kon ik wel een paar dagen meer geduld op brengen. :)

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:27

Ik heb toevallig gisteren een bril samengesteld bij Charlie Temple, hij zit nog in mijn winkelmandje omdat ik twijfel over het montuur. Mijn ogen zijn met -8,5 erg slecht en bij Charlie Temple moet ik dan 30 euro bijbetalen voor extra dunne glazen (in totaal komt het dan op 68 euro, nog niet veel natuurlijk). Als je een cilinder hebt moet je ook bijbetalen en een prisma kunnen ze niet corrigeren, begrijp ik van de website.

Ik heb wel eens eerder online een bril besteld, bij Lensway, daar was ik met 38 euro goedkoper uit.

"Life, man. I can't guarantee perfection, but I can guarantee intrigue."

Because friends don't waste wine when there's words to sell

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 00:07

Hier geen ervaring met Charlie temple maar een paar jaar terug een bril besteld bij brillen24, ook voor 25/30 euro oid. Mijn vriend had geen bril, alleen lenzen en dat was echt onhandig. :=

Ik had er ook niet echt iets van verwacht, en wat ik lastig vond was bepaalde dingen die je moest opmeten, plaats van de pupil enzo. Ik heb alles opgemeten bij hem en de gok maar gewaagd en inmiddels doet hij al zowat 4 jaar met z'n bril. Niet voor dagelijks gebruik dus, puur savonds en heel af en toe een dagje en hij is er heel tevreden mee.

Als het de bedoeling is om m full-time te dragen zou ik niet weten of ik het aan zou durven ivm die metingen die je zelf moet doen/gokken.

De Turtle.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 00:12

Mijn moeder heeft er eentje besteld. Wel varifocale glazen op sterkte en niet de standaard montuur. Ze heeft 68 euro moeten betalen maar is er ontzettend blij mee! Ze had nog het briefje van haar oogmeting dus invullen was zo gedaan. Duurde bij ons wel ietsjes langer maar dat kwam door de DHL die niet op tijd bezorgde achteraf. Kregen netjes excuses.

Be happy eat a snackkie

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:22

Wat murthul aanhaalt is wel een goed punt, je moet wel een recept hebben dat redelijk recent is. Ik sta onder controle bij de oogarts en krijg daar een recept. Heel soms kan je van de opticien een briefje krijgen met due gegevens, maar de meeste verkopen zelf liever de bril (wat natuurlijk logisch is).

"Life, man. I can't guarantee perfection, but I can guarantee intrigue."

Because friends don't waste wine when there's words to sell

Flowery

Berichten: 2443
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-17 15:27

Wat leuk dat er toch veel positieve ervaringen zijn! Mijn ogen zijn laatst nog opgemeten en die sterkte staat op mijn bon :) Dus dat deel komt goed!

Ik ga nog even rondkijken op de site, misschien dat ik dan toch een bril bestel :D

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 16:17

Klopt, je sterkte en dergelijke staat op je bon,
Maar de pupilafstand moet je nog wel zelf opmeten, hoewel ik niet bij CT heb besteld neem ik aan dat het daar hetzelfde is. Maar als je iemand hebt die je daarbij kan helpen is dat ook zo gedaan :j

De Turtle.

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 07:54

Ik heb een lichte brillentic O:) en pasgeleden nog twee brillen besteld bij Charlie Temple. Met recente oogmeting indd. Volgende dag in huis, twee brillen met glas geschikt voor beeldschermen, totaal 64 euro. Heb ook een (lichte) cilinder, pupilafstand al eens opgemeten. Ik vind het ideaal. Bij echt grote afwijkingen weet ik niet of ik het aan zou durven, maar dit gaat prima zo. Brillen24 ook al eerder besteld, dat duurt meestal wat langer voor ze binnen zijn.

rockwitch

Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 13:41

Charlie Temple nog niet geprobeerd, maar vl en ik hebben al jaren brillen van brillen24. Vorige keer had ik er 1 besteld en heb er 2 ontvangen. Precies dezelfde. Zitten prima en kan er ook gewoon echt goed mee zien. Dus ik ga geen honderden euro's meer uitgeven aan een bril.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

kaatje77

Berichten: 10428
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 13:49

Oh. Interessant. Ga de site eens bekijken :j

[VN] Alle ins en outs over het scheren van je paard
Levey 27-4-2011 Voor altijd in ons hart.....
Trotse mama van Stacey 24-9-2012 :+:
[ITP] Joris op de heide en aan het water door MelanieVS

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:28

Kun je via zo'n site dan ook via je verzekering betalen of evt declareren later wanneer je een vergoeding krijgt voor een bril?

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:41

Kon je bij CT nou ook desbetreffende bril 'passen' aan de hand van een foto? Of was dat bij een andere website? Ik heb nogal een moeilijk hoofd :Y)

Don't live the limited life, live the unlimited one.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:43

_Micha_ schreef:
Kun je via zo'n site dan ook via je verzekering betalen of evt declareren later wanneer je een vergoeding krijgt voor een bril?

Yes, dat is mogelijk :j

Ik heb een bril van Ace and Tate (gelijksoortig concept maar dan wat duurder) en ik heb er laatst eentje bij Charlie Temple besteld. Wel voor de ontspiegelde glazen gegaan dus was uiteindelijk 39 euro kwijt geloof ik. Vind het alsnog een prikkie voor een goede, degelijke bril. Scheelt dat ik een leesbril nodig heb, dat is met de sterkte iets makkelijker.

Jildau

Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 11:04

Even omhoog schoppen.

Ik heb zonet een zonnebril op sterkte besteld, pilotenmodel, ik heb een cilinderafwijking en kom op €50. Ben echt heel benieuwd of het bevalt, dan koop ik er ook een gewone bril want ze hebben superleuke monturen!

Ik had op Instagram even op #charlietemple gezocht en dan zie je ook allemaal selfies van mensen die er een bril vandaan hebben en welk montuur dat dan is. Leuk om al die voorbeelden te zien!

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 11:07

hier inmiddels 2 brillen besteld,echt super tevreden!

emr

Berichten: 1481
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 11:18

Super tevreden mee! Ik heb er drie en ze zijn alle drie echt dikke prima! Ik heb een afwijking van -10 en de glazen zijn dunner dan die van mijn opticien. Terwijl ik daar voor de meest dunne glazen ben gegaan. Ik heb echt alleen maar lof! Zou er zo nog een bestellen. Ik betaal wel €55,00 per bril maar vergeleken met de €450 bij de opticien, echt een hele vooruitgang!

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 12:09

Fijn om te lezen dat het ook met een hoge sterkte goed gaat, volgende week ga ik dan ook bestellen.

"Life, man. I can't guarantee perfection, but I can guarantee intrigue."

Because friends don't waste wine when there's words to sell

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 12:18

Ik ben ook nog steeds enorm blij met m'n bril van Charlie Temple! Hij draagt lekker, krijg er geen hoofdpijn van (krijg ik wel van mijn Ace & Tate bril jammer genoeg) en voor die prijs zou ik er zo nog drie bij kopen als ik niet maar af en toe een bril nodig had

Jildau

Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:10

Baal dat ik m'n zorgverzekering geld aan één DKNY bril heb besteed ipv aan 3 Charlie Temple brillen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:22

Ik wil er ook een bril bestellen.
Hebben jullie de gegevens opgevraagd bij de opticien?
Ik weet namelijk mijn sterkte wel maar de rest niet

Edit: de barron en de steven S spreken me aan heeft iemand die toevallig?

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:24

ik denk dat je dan een officiele oogmeting moet laten doen en als je geen bril koopt bij de opticien ben je daarvoor rond de 50 euro kwijt.

met die oogmeting kan je dan bestellen bij CT.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:27

Anoniem schreef:
Ik wil er ook een bril bestellen.
Hebben jullie de gegevens opgevraagd bij de opticien?
Ik weet namelijk mijn sterkte wel maar de rest niet

Edit: de barron en de steven S spreken me aan heeft iemand die toevallig?


Heb je niet eerder een bril gekocht? Vaak wordt de sterkte dan meegegeven op de bon of een aparte kaart.

Als je heel brutaal bent laat je bij Specsavers/Hans Anders gratis een oogmeting doen en vraag je de sterkte mee. Maar 1. wordt dat niet gewaardeerd, en 2. ze doen dat ook niet altijd voor je. En het is een beetje ongemakkelijk als je dat doet :))

Joe!

Anoniem

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:47

Dat laatste zou ik nooit doen. Dan betaal ik er gewoon voor.
Ik heb een bril van pearle kan alleen mijn gegevens niet vinden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, Amazonbot, Ania, anji, ComscoreBot, DieL_Zor, Facebook, herr_balou, JenniferU, LiDi, moeshie, perdjes, Reyndir, YandexBot en 195 bezoekers