Ervaringen Charlie Temple

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
_Hedi

Berichten: 1690
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 23:13

Leuke bril! Lijkt op die van mij :D maar de mijne is goudkleurig.


Fair
Berichten: 3555
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 10:03

Anoniem schreef:
Is dat de ceo?


Jaa!


Ik vind het ook wel fijn dat dit gewoon samen met HA gaat. :o Ik had gewoon aangegeven dat ik echt geen bril kon vinden, dus dat ik online wou bestellen. Ik kreeg toen gewoon mijn sterkte mee en ze hebben aangeboden om de bril in te stellen als hij binnen was. :) En ze zeiden ook dat ik echt een bril met van die neusdingetjes moest want mijn neus is enorm klein. :+
Laatst bijgewerkt door Fair op 18-11-17 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 10:13

Ik heb de ceo namelijk ook

Fair
Berichten: 3555
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 10:15

Aah leuk! Wat vind je er van? :j

Anoniem

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 10:18

Ik vind hem fijn. Heb m in goud.
Had ook de barron die stuur ik terug, is mij te groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:02

Jaaa een CT topic! Ik ga een zonnebril op sterkte daar bestellen! Waarschijnlijk de Florence, maar ik ga nog even verder snuffelen.
Iedereen tevreden tot nu toe?

Afbeelding

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:08

Aangezien ik laatst naar de opticien moest voor een veiligheidsbril op sterkte, kwam er ook weer een oogmeting.
Ik heb nu alle benodigde informatie. Volgende maand op CT maar eens kijken voor een nieuwe bril/zonnebril. :D

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

_Hedi

Berichten: 1690
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 23:31

Joolien: super leuk zo'n vlindermodel! Ik ben inmiddels bij een andere opticien mogen beginnen dus voor mij binnenkort een gratis bril :):) joepie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:33

Nog steeds tevreden over m’n ceo.
Wil er nog een bril bij bestellen want m’n dure rayban bril is na een paar jaar versleten ( glazen ).

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:40

Ik zou het ook wel eens willen proberen, een bril van Charlie Temple.
Ik heb nu een jaar of vier m'n huidige bril en die was duur. Nu merk ik dat ik steeds meer hoofdpijn begin te krijgen dus ik heb zo'n vermoeden dat m'n sterkte niet goed meer is.

Dus ik zou mijn ogen laten opmeten bij de opticiën en vraag dan mijn gegevens op papier om elders een bril te bestellen. Ik durf het bijna niet omdat ik dat best banketstaaf vind eigenlijk. Hoe hebben jullie dat aangepakt? Ervoor betalen is mij bekend en logisch, maar buiten dat.

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:32

Gewoon opticien binnenlopen en zeggen: Hoi, ik wil graag alleen een oogmeting, kan dat?

Don't live the limited life, live the unlimited one.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:01

Ik hoorde van een vriendin dat CT de oogmeting kan regelen.
Ik heb laatst 2 brillen à €9,95 bij Kruidvat gehaald
zijn nu ook ‘min’-brillen.
Maar een zonnebril op sterkte van CT lijkt mij ook wel wat(!)

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

Anoniem

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:19

Zij regelen dat njet hoor, waarom en hoe zouden ze dat moeten doen.

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:22

nontie schreef:
Gewoon opticien binnenlopen en zeggen: Hoi, ik wil graag alleen een oogmeting, kan dat?



Dat kan. Alleen betaal je dan +/ - €30 voor de uitdraai.

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:25

En maken jullie de brillen zelf op maat? Of loop je daar ook een winkel voor binnen?

Ooit een bril bij EyeLove gekocht in een Etos filiaal, en dat meisje kreeg die bril echt niet goed op mijn hoofd afgesteld. Kon ik nog naar een opticien :o
Die bril was trouwens waardeloos, qua montuur en qua glazen.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:28

Naar mijn mening blijft een bril ook vakwerk. Opticiens hebben daar voor geleerd.
Daarvoor ga je toch niet naar een drogist? Slechte zaak.

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

Anoniem

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:40

In mijn geval draag ik mijn bril niet dagelijks (eigenlijk alleen bij hoofdpijn of wazig door medicatie, en vaak tijdens het autorijden) en dan koop ik liever een leuke, modieuze bril voor een paar tientjes die misschien niet 100% perfect zit dan dat ik geld uitgeef voor maatwerk terwijl ik weet dat ik twee maanden later toch weer een nieuwe bril wil.

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:42

Maar de glazen moeten wel goed afgesteld zijn. Anders zit je alsnog met hoofdpijn, of erger meer schade. Want je ogen gaan zich aanpassen.

Daar doelde ik meer op ;)

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:49

Hier een niet zo tevreden klant. Met een recente oogmeting een bril besteld. Ik heb namelijk 1 goede bril van de opticien waar ik nieuwe glazen in had laten zetten en wilde er graag een bril bij om af te wisselen. Bij CT twee brillen besteld, zou de volgende werkdag bezorgd worden. Mail gekregen dat het twee dagen langer zou duren omdat mijn glazen niet op voorraad waren. Na een week nog niets in huis, dus er maar achteraan gemaild. Toen werd hij dezelfde dag verstuurd. Het waren hele leuke, mooie brillen, maar qua sterkte klopte er bij mij geen hol van. Als ik mijn opticienbril op zet kon ik veraf prima zien, met de CT brillen zag ik niets. Leek wel of ze gewoon vensterglas in de bril hadden laten zitten. Uiteindelijk de brillen maar retour gedaan, was even een gedoe want de retour werd niet goed verwerkt, maar uiteindelijk netjes geld terug gehad. Misschien heb ik net pech gehad, als ik al die enthousiaste reacties lees...

Kayleigh__

Berichten: 1071
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Soesterberg

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:59

Hier een goede ervaring. De bril was eigenlijk bedoeld als extra naast mijn lenzen, maar ivm problemen met droge ogen heb ik de bril nu constant op.
Heb de sterkte overgenomen van de lenzen. Zie prima met de bril en toevallig heeft de opticien de glassterkte nog nagemeten toen ik weer op controle voor de lenzen was. Sterkte was prima, opticien was zeer verrast dat de bril en sterkte zo goed waren.

Nessie

Berichten: 8574
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:03

Ik wil er ook gaan bestellen, maar moet eerst nog een nieuwe oogmeting doen. Zit alleen nog te kijken waar, want blij zullen opticiens niet worden als ik een meting doe maar geen bril afneem.. (Ik zie hierboven al wat tips daarvoor! *Gaat verder lezen*

Ik wil onderstaande bril gaan aanschaffen :)
https://www.charlietemple.nl/brillen-maverick/

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:10

Die staat hier op de wensenlijst als zonnebril. Met ‘mirror’ glazen. :))

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

Nessie

Berichten: 8574
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:25

Ja stoer! :D

Ik heb een basic versie zonnebril van de Primark, enigszins soortgelijk. Toen dacht ik okay ik wil een vergelijkbare bril op sterkte hebben. (Want ik vind de meeste brillen bij me niet zo tof, maar voor autorijden en tv kijken is een bril toch een prettige afwisseling op lenzen). Zit dus alleen nog even waar ik een nieuwe oogtest ga doen, want ik merk wel dat mijn lenzen niet meer helemaal perfect zijn qua sterkte ivm lezen van verkeersborden.
Afbeelding

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 15:36

Jaaa naar aanleiding van dit topic heb ik vanochtend een bril besteld en zojuist de melding dat hij klaar is en wordt verstuurd, ik ben zo ontzettend benieuwd.

Ik heb de Barron besteld in Crystal Peach. Zie hem bij meerderen hier voorbij komen, ik denk dat het montuur wel op mijn hoofd past want ik heb niet een heel klein hoofd.

Als het bevalt ga ik ook een zonnebril op sterkte nemen. Normaal gesproken draag voornamelijk lenzen in de zomer maar met zonnebrandcréme en alle weersinvloeden wil dat nog weleens irriteren, en als ik dan toch vaak een zonnebril op zet kan het er ook één met sterkte zijn.

Ik las hier iets over jampotglazen bij een hoge sterkte, ik heb zelf -6,5 en -6,25 dus ik ben benieuwd hoe dat is. Ik heb een oogmeting van 2 jaar terug gebruikt omdat ik nog prima zie met die bril en ik de HA daar ook niet mee wil vervelen (al meer dan 10 jaar trouwe klant bij HA overigens en nooit klachten, maar de prijs bij CT is wel heul aantrekkelijk). Mocht het heel goed bevallen zullen er in de toekomst meerdere montuurtjes volgen (afwisselen!) dan doe ik nog wel een keer een nieuwe oogmeting.

Nessie, volgens mij is het wel zo dat de sterkte voor lenzen en een bril verschillend is. Volgens mij heb ik voor mijn lenzen -5,5 terwijl ik met bril dus over de -6 heen zit. Dat is wel iets om mee rekening te houden.

_Hedi

Berichten: 1690
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 15:52

Hier een opticien in opleiding :)
Ik heb zelf geen ervaring met CT, maar ik vermoed dat mensen met een hogere sterkte meer last ondervinden dan mensen met zeer weinig sterkte. Deels misschien omdat de glazen bij CT volgens mij niet verdund worden (tip; als je een hogere sterkte hebt, ga dan voor een kunststof montuur met ronde glazen. Dan is de diameter kleiner, en worden de glazen iets dunner).
Ik denk dat het grootste probleem met hogere sterktes vooral komt doordat CT de glazen niet 'aantekend'. Als het midden van het glas niet recht voor de pupil word afgetekend krijg je 'ongewenst prismatisch effect', om een lang verhaal kort te maken: je zou zomaar eens 'scheel' (en dus dubbel) kunnen gaan kijken met de bril hihi.
Met een lage sterkte is het effect zo weinig dat je er waarschijnlijk geen last van hebt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daaf4ever, eva1969, Jette, Kirsha, Lis_Ol, Mutsie93, Noor, nuscaniels, Soepkipje, YandexBot en 196 bezoekers