Ervaringen Charlie Temple

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 14:08

De maten staan erbij!
Voor de rest is het idd wel een beetje gokken.
Ik wil ook nog eea bestellen voor erbij..
Had de barron besteld maar die was echt tw groot ik heb een klein hoofd.
Maar t model en t montuur vond ik wel leuk..

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 14:12

Emmaa_ welke sterkte heb je? Dat schept hoop voor mij, dat ze hem toch nog met dunnere glazen kunnen leveren :) Ik vind het montuur wel heel gaaf namelijk. En de prijs is uiteraard ook aantrekkelijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 14:19

Linda_Fleur schreef:
Emmaa_ welke sterkte heb je? Dat schept hoop voor mij, dat ze hem toch nog met dunnere glazen kunnen leveren :) Ik vind het montuur wel heel gaaf namelijk. En de prijs is uiteraard ook aantrekkelijk..

Ik heb deze in +0.75 dus amper sterkte, maar het glas steekt bij jou echt uit het montuur als ik dat goed kan zien? Dat lijkt me niet de bedoeling

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 14:38

Emmaa_ schreef:
Linda_Fleur schreef:
Emmaa_ welke sterkte heb je? Dat schept hoop voor mij, dat ze hem toch nog met dunnere glazen kunnen leveren :) Ik vind het montuur wel heel gaaf namelijk. En de prijs is uiteraard ook aantrekkelijk..

Ik heb deze in +0.75 dus amper sterkte, maar het glas steekt bij jou echt uit het montuur als ik dat goed kan zien? Dat lijkt me niet de bedoeling


Maar door haar sterkte steekt het zo uit. Je sterkte heeft invloed op hoe dik het glas is. Jij zal zelfs met een 1.5 index glaasje geen glas hebben wat uitsteekt.

Mariska88

Berichten: 813
Geregistreerd: 30-04-09

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 18:33

Iemand ervaring met de bril
Driften voor €9,99

Deze lijkt maar 4 mm groter te zijn dan mijn eigen, en voor zo weinig geld wel het proberen waard natuurlijk..

Mariska88

Berichten: 813
Geregistreerd: 30-04-09

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 07:39

Had naar mijn opticien gebeld
En die gaven mijn waardes door
Heb ook een 0,25 cilinder maar ze gaf verder niet aan wat de "as" waardes waren.. :+ Heb ik er nog niks aan..

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 13:33

Linda_fleur: heb je de orderbevestiging of factuur van Hans Anders nog? Je mag er een foto van pben als je wilt, dan kan ik als je wilt ontcijferen welke glazen erin zitten. Maar je kunt het ook in de winkel navragen.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 20:53

Ja die heb ik! Dit weekend alleen niet thuis dus ik kan hem niet bekijken.

Kreeg al via pb te horen van iemand dat met mijn sterkte index 1,67 voldoende zou moeten zijn om dunne glazen te krijgen. Nog geen reactie terug van CT helaas (heb donderdag gemaild) dus nu nog maar even geduld hebben.

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:18

Ik heb dezelfde sterkte ongeveer (-6 bij beide ogen) en mijn glazen zijn dunner in elk geval. Ik heb alleen wel een ander model, de Neil.

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 19:57

Hoe kleiner de diameter van het glas, hoe dunner de glazen worden. Dus met een hoge sterkte kun je het beste een kleiner rond model pakken.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:16

Ik mag mijn bril terugsturen en ze gaan proberen de glazen beter te slijpen dat ze dunner zijn :j

Heb gekeken op de bon van HA maar ik heb wel glazen met een index van 1,76. Daarbij is het montuur kleiner, dus automatisch ook dunnere glazen. Ik verwacht dus niet dat de glazen van CT net zo dun zullen worden maar als ze in ieder geval iets dunner kunnen worden dan zou ik daar al heel blij mee zijn.

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:51

1.76 is 4x dunner geslepen.

Anoniem

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:45

Ik ga voor een gewone bril toch naar de opticien omdat ct gewoon niet heeft wat ik zoek. Ben verliefd geworden op dit montuur bij de specsavers. Nu ben ik alleen niet zo fan van sc := maar ik vind m te leuk om te laten liggen denk :P
Afbeelding

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:49

Die vind ik je wel het beste staan van alle foto's die je tot nog toe hebt geplaatst :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 15:49

Super leuk!!

Anoniem

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:01

Thanks ladies, dat vond ik nou ook :P Heb nog van alles op gehad, maar deze bleef mijn favoriet.

Jildau

Berichten: 9406
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:13

Deze is supermooi Jolien! Staat echt heel leuk. :)

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:10

Super leuk Joolien! Lekker 50's :D is super 'in' nu!

Ik werk sinds kort bij een particuliere opticien. En ik mag een bril uitzoeken!
Ik vind deze echt geweldig, zo fout dat hij leuk is :P
Wat vinden jullie? (Hij lijkt op de foto wel groter dan in het echt).


Afbeelding

Anoniem

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:29

Die vind ik persoonlijk echt te groot..

Anoniem

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:32

Ik vind m niet zo goed bij je passen, of anders gezegd denk ik dat er vast een bril is die je mooier staat :D

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 22:03

Vind hem veel te groot voor je gezicht; in de breedte, maar ook de diepte van het glas. Vind het niet echt een bril die professionaliteit uitstraalt als je andere mensen montuuradvies moet gaan geven :=

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 07:12

Hij lijkt ook echt gigantisch op die foto _O- zal eens kijken of ik een betere kan maken.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:43

Jammer, CT kan de glazen niet dunner slijpen. Ze raden me aan om een kleiner montuur te kiezen maar mag ook mijn geld terug. Eens even snuffelen op de website of ik nog iets leuks vind. Vond de Barron wel erg mooi namelijk maar helaas niet voor mij weggelegd.

Edit: Gevraagd of ze de Denver kunnen leveren, deze glazen zijn 4-5 mm kleiner in hoogte en breedte. Ik ben benieuwd.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:03

Zaterdag de Denver ontvangen en het bevalt goed! Wel even wennen om door een andere bril heen te kijken maar vind het een leuk montuur. Misschien zelfs beter als de Barron. De glazen zijn nu een stuk minder dik omdat het glas minder breed is, het steekt maar een heel klein beetje uit het montuur maar is niet storend en de bril is nu niet zwaarder als mijn vorige.

Twijfel nu of ik de CEO op sterkte neem in zonnebril. Iemand ervaring met de getinte glazen van CT?

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:15

Uiteindelijk niet voor de ceo gegaan, maar de burton in zonnebril versie. Net besteld, ik ben benieuwd of de levering weer zo snel gaat :D