Ervaringen Charlie Temple

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:52

Joolien schreef:
Ik ga voor een gewone bril toch naar de opticien omdat ct gewoon niet heeft wat ik zoek. Ben verliefd geworden op dit montuur bij de specsavers. Nu ben ik alleen niet zo fan van sc := maar ik vind m te leuk om te laten liggen denk :P
[ [url=m/0koNSS.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb uiteindelijk deze bril besteld :D Krijg m volgende week binnen. Ga nu een zonnebril wel bestellen bij CT.

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:30

Vraagje.. wat doen jullie met je oude brillen? Gooien jullie die weg? Mijn kast raakt een beetje vol met brillen op mijn oude sterkte

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 13:18

Ik heb nog twee oude brillen liggen voor als ik ooit ga klussen/schilderen of zo. Dan vind ik het zonde om m'n huidige bril op te hebben.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:28

Mijn oude brillen zijn vaak wel een beetje op en als het dan ook niet meer de goede sterkte is gaan ze de kliko in.

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:49

Veel brillenwinkels sturen oude brillen naar 3e wereldlanden :)

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:06

Bij bijvoorbeeld Hans Anders staat een box waar je oude brillen in kunt doneren :)

Anoniem

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:13

Afbeelding
Mn nieuwe bril straks mn zonnebril bij ct bestellen :)

Anoniem

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:12

Staat je goed!!

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 10:39

Leuk montuur Jolien! Vandaag komt hopelijk mijn CT zonnebril op sterkte binnen, ik ben zo benieuwd hoe dat gaat bevallen. Nog nooit een zonnebril op sterkte gehad maar met zweten in de zomer en zonnebrandcreme in je ogen in combinatie met lenzen is niet echt prettig.

Anoniem

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:20

En Linda, bevalt ie? Welke heb je besteld?
Ik heb zojuist eindelijk de Cloë besteld in de kleur serengeti. Ook als zonnebril :j

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:39

Ik heb de Burton besteld en binnen gekregen, maar ik vind hem toch niet zo mooi staan. Hij is iets te 'gewoon' voor een zonnebril daarvan heb ik het montuur graag wat groter/opzichtiger. Ik had expres een kleiner montuur gekozen om te voorkomen dat ik weer jampotglazen krijg maar deze is echt te klein. Kwa pasvorm staat hij verder goed en de glazen zijn even groot als mijn normale bril maar voor een zonnebril vind ik het net niet.

Twijfel nu of ik hem terugstuur en ruil voor de CEO of er gewoon helemaal vanaf zie.

Anoniem

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:48

Mm je kunt het altijd proberen toch?

Ik ben blij en tevreden met mijn Cloë :)
Afbeelding

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:53

Ohja die is leuk! Maar voor mij geen optie want dan krijg ik echt jampotjes. Heb jij gespiegeld glas erin zitten? Ik vind de glazen ook redelijk licht lijken van mijn bril, maar als ik hem op heb vind ik wel meevallen. Misschien vind ik gespiegeld glas toch leuker.

Ja ik denk de Ceo maar gewoon gaan proberen. Fijn dat terugsturen altijd mogelijk is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:00

Linda_Fleur schreef:
Ohja die is leuk! Maar voor mij geen optie want dan krijg ik echt jampotjes. Heb jij gespiegeld glas erin zitten? Ik vind de glazen ook redelijk licht lijken van mijn bril, maar als ik hem op heb vind ik wel meevallen. Misschien vind ik gespiegeld glas toch leuker.

Ja ik denk de Ceo maar gewoon gaan proberen. Fijn dat terugsturen altijd mogelijk is!


Nee ik heb niet gespiegeld :) Ja daraom zou ik het vooral proberen. Ook nog een optie is misschien Specsavers? Hebben ze nu 40% korting. Mijn vriend heeft een gewone bril besteld en was daar maar 100 euro voor kwijt met luxe glazen.

Anoniem

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:14

Leuk joolien.
Ik wil
Volgende maand ook weer wat bestellen.
Nog een gewone bril sowieso.
Zonnebril op sterkte draag ik bijna nooit, heb er 1 liggen.. draag t meeste lenzen...

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:18

Naar aanleiding van dit topic de gok gewaagd en net een zonnebril op sterkte besteld.
Ik draag tegenwoordig veel mijn bril(overgevoelig voor lenzen geworden helaas) maar vind het zó vervelend dat ik dan in de auto of gewoon zo dan last van de zon heb.

Heb wel de "luxe" versie gepakt dus ben 37.50 kwijt, ben heel benieuwd!
Had gelukkig het bonnetje van mijn gewone bril nog(paar maanden geleden nieuw bij de opticien laten aanmeten) dus de sterkte kon ik zo invullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 12:00

Nou dikke tegenvaller..
De virtuele paskamer ligt er al weken uit.
En ze negeren elke opmerking erover..

Peony
Berichten: 91
Geregistreerd: 09-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:45

Heeft er hier iemand ervaring met het bestellen van een bril met een hoge sterkte? Ik heb zelf -9,75 maar ik twijfel of ik het moet doen met deze sterkte.

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:10

Lijkt me een spannende beslissing Peony, ik vrees dat de glazen vrij dik zullen worden. kijk in ieder geval naar een kunststof rond montuur, bij voorkeur zo klein mogelijk. Daar worden de glazen het mooist in :)

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:26

Ik ga mee met _Hedi!
Heb je ook een cilindersterkte? Wat hoge sterkte icm cilindersterkte is ook wat tricky om zo online te bestellen. Grote kans dat de hoogte van de glazen (sterkte) dan niet goed zit en je niet prettig door je bril kijkt :j

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:32

Iejoorr schreef:
Ik ga mee met _Hedi!
Heb je ook een cilindersterkte? Wat hoge sterkte icm cilindersterkte is ook wat tricky om zo online te bestellen. Grote kans dat de hoogte van de glazen (sterkte) dan niet goed zit en je niet prettig door je bril kijkt :j


Ook dat! op het moment dat je naast het centrum van het glas kijkt (hoogte en pupildistantie word normaal gesproken aangemeten bij opticien), kun je een ongewenst prismatisch effect krijgen, oftewel; ongewild scheel kijken :P

Peony
Berichten: 91
Geregistreerd: 09-07-18

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 06:45

Ik heb geen cilinder. De bril die ik nu heb steekt ook een stukje uit ondanks dat ze het dunst geslepen zijn, ik denk dat dat blijft met mijn sterkte.

Een heel klein montuur gaat ook niet werken, dan heb ik maar een heel klein gezichtsveld en dat vind ik doodeng met traplopen en autorijden. :=
Ik twijfel nog even verder, bedankt voor de adviezen!

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:57

Als het niet bevalt kan je altijd terugsturen, ben je alleen verzendkosten kwijt. Ik kreeg met min 6 dikke glazen, heb hem geruild voor een kleiner montuur en nu heel tevreden.

Peony
Berichten: 91
Geregistreerd: 09-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:58

Linda_Fleur schreef:
Als het niet bevalt kan je altijd terugsturen, ben je alleen verzendkosten kwijt. Ik kreeg met min 6 dikke glazen, heb hem geruild voor een kleiner montuur en nu heel tevreden.


Okee klinkt goed, mag ik vragen welk montuur je nu hebt?

Ik zit te kijken voor deze: https://www.charlietemple.nl/brillen-st ... tal-white#

Vind de Barron ook heel leuk maar die is helemaal groot.

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:32

Ik blaas dit topic even nieuw leven in :o

Hoe bevallen de brillen? Ik heb vandaag 1 besteld. :D