Ervaringen Charlie Temple

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 00:09

Ja dat had ik toen ook bij de Specsavers bij mijn bril. Alleen heel handig daar stond geen pupilafstand bij. Had ik er nog niks aan :')

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!


Jildau

Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 00:11

Ik heb serieus gewoon alleen die gegevens die op de website van Hans Anders bij je account komen te staan verstuurd. Al 3 brillen mee besteld. Ik stuur screenshot ervan mee en de volgende dag heb ik een nieuwe bril.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 07:03

Ik heb een bril van charlie temple van 9,99 prima bril ben er heel blij mee. Scheelt hoop geld als onze hond weer keer der tandjes erin zet :')

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 07:56

Ik heb aan beide ogen een cylinder en een sterkte van -4.75. Alleen mijn glazen (dungeslepen) kosten bij een reguliere opticien al €150. Ik heb ooit een bril gekocht bij een soortgelijke website. Maar de pupilafstand klopte niet, die berekende ze op een bepaalde manier, aangezien deze dus niet op mijn recept stond.
Die bril heb ik op een gegeven moment maar weg gegooid aangezien ik er knap hoofdpijn van kreeg.

Hans Anders heb ik zelf slechte ervaring mee en hoor veel dezelfde klachten over verkeerde oogmetingen. Dus daar ga ik niet meer naartoe.

Wel jammer aangezien een bril helaas bij mij noodzakelijk kwaad is en lenzen geen optie zijn. Ik zie bij Charlie Temple zoveel leuke brillen voorbij komen.

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

Anoniem

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:20

Je kan t proberen en evt retourneren toch..?

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:25

Mijn vader is al zo'n 35 jaar (gediplomeerd) opticien en manager van een HA, en heb 2,5 jaar voor 'm gewerkt, dus daar heb ik wel vertrouwen in :)). Heb toen met zo'n gratis glazen actie voor 39 euro een supertoffe bril kunnen kopen <3

Polette vind ik naast Charlie Temple en Ace and Tate ook erg tof en budgetproof, maar kun je niet retourneren dacht ik.

Een verkeerde pupilafstand is erg rot kijken idd... dus zomaar nog een keer online bestellen zou ik niet doen.

Anoniem

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:43

Ik twijfel gewoon enorm tussen modellen, de ene kan Je dan ook al niet " passen"...
Dat vind ik dus wel heel vervelend.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:52

Ja hier hetzelfde. Wil graag een rond, metalen montuur, maar moet wel goed bij mijn gezicht passen... die durf ik niet op de gok te kopen.

Joe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:09

Toch twee brillen besteld ben benieuwd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:37

Heb Ze binnen. T lijkt alsof ik moet wennen is dat
Normaal?

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:38

Heb je een nieuwe sterkte? Of draag je nu sinds een tijdje weer een bril?

Joe!

Anoniem

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:43

Nee geen nieuwe sterkte.
Draag al jaren bril en lenzen afgewisseld.
Heb sinds gisterenavond ( uitgezonderd naruurlijk mer slapen haha) m'n bril gedragen.
En nu net de ct brillen binnen

_Hedi

Berichten: 1690
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:02

Hoi! Mag ik me ook melden? Leuk om te lezen over deze ervaringen.
Ik ben zelf opticien bij een bekende keten en ik weet dat het heel belangrijk is om de juiste pd en hoogte (dus de afstand tussen de pupillen en hoogte in het glas) te bestellen bij een sterkte hoger dan + of - 2.00. Dus dat vind ik griezelig bij het bestellen van zo'n bril. Heb er wel eens over na zitten denken om eens te proberen :) ze kunnen het natuurlijk ook goedkoper maken doordat ze veel minder personeel hebben en ook geen huur van winkels hoeven te betalen. Maar ik heb -2.50 en een cilinder aan beide kanten. Mijn pd weet ik wel maar de hoogte is lastig schatten bij een bril die je nooit hebt op gehad. Gaat dat bij jullie goed?

Het andere nadeel vind ik dat je een kunststof montuur niet kan passen, als deze niet perfect op de neus aansluit gaat die namelijk afzakken..
Het afstellen van de bril kan ik bij mezelf doen haha :D

Mijn buurvrouw heeft laatst een zonnebril besteld bij charlie temple en zij heeft een vrij hoge cilindersterkte. Donkere glazen kijken altijd rustiger dan blanke, maar ze is er wel tevreden oven!
Misschien dat ik het toch eens ga proberen, want je kunt nooit genoeg brillen hebben _O-

Edit: wij mogen inderdaad ook geen metingen doen en die daarna meegeven.. Wat ik ook wel kan begrijpen want ik heb er een hoop werk aan en vervolgend krijg ik er niks voor terug hihi. We mogen wel bestaande gegevens meegeven :)

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:13

Hier ook een tevreden klant. Een bril van de opticien is gewoonweg veel te duur voor mij, daarom uitgeweken naar CT. En helemaal blij mee, voor €50 was ik klaar, had de iets duurdere glazen genomen.
Volgens mij heb ik het Barron montuur, weet het niet 100% zeker. Zo ziet hij eruit op m'n kop:

Afbeelding

@_Hedi: Geldt dat voor gratis metingen? Kun je bij opticiens wel een betaalde meting doen en dan het recept meekrijgen?

It is not the hardware in your hands, but the software in your heart.

_Hedi

Berichten: 1690
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:18

Simoonzel: die bril staat je super! Je hebt een kunststof montuur met 'sleutelgat' opening bij de neus, slim! Die passen veel sneller goed dan een gewone ronde brug.
Bij ons zijn metingen altijd gratis inderdaad :) Bij ons kun je niet betalen voor een meting. Maar ik heb eens gehoord dat je bij Eyewish een meting kan meekrijgen voor 50 euro.. maar dan heb je er alsnog niet heel veel aan denk ik haha.


Ik zou brillen overigens altijd met ontspiegeling pakken, super irritant zonder..

Anoniem

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:34

Ik heb de barron ook maar vind m te groot dus die wil ik gaan ruilen.

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:46

Haha snap ik darkchrystal, hij is wel groot dus daar moet je van houden.

@Hedi Ik hoop dat ik tegen de tijd dat ik weer een nieuwe bril moet ergens terecht kan waar ze je een papiertje meegeven tegen betaling, want materiaal van de opticien kan ik gewoon niet betalen. :=

It is not the hardware in your hands, but the software in your heart.

_Hedi

Berichten: 1690
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:52

Ja snap ik! Hoewel Hans Anders ook ieder jaar rond de jaarwisseling een gratis glazen actie heeft :) dan heb je een bril incl kraswering en ontspiegeling vanaf 39 euro incl meting ^^

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:56

Moet er wel iets voor je tussen zitten :') was bij mij wel het geval, bij mijn vriend totaal niet.

Joe!

_Hedi

Berichten: 1690
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:18

Ach, er is in ieder geval meer keuze dan bij CT _O-

Anoniem

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:22

Zal meevallen in de goedkopere monturen.

_Hedi

Berichten: 1690
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:26

Wij hebben bij ons in de winkel (Valkenswaard) keuze uit ongeveer 100 verschillende eigen dames merk monturen :) maar wij hebben een iets grotere collectie dan de meeste winkels.

Fair
Berichten: 3555
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:54

Ik heb zelf altijd de voorkeur voor een opticien, maar ik ben de vorige keer echt niet geslaagd bij de standaard opticien. Ik wou perse een lichtgewicht bril (titanium) omdat ik anders enorm veel pijn en irritatie krijg. Alleen zijn die er nog helemaal niet in de meeste opticiens binnen mijn prijscategorie. Ik loop nu nog met mijn oude bril die niet meer sterk genoeg is voor mijn ogen.(ik heb -2.25 en -1.75, de bril is -1.25 en -0.75). Best wel jammer. Ik hoop dat de meeste opticiens binnenkort meer lichtgewicht brillen hebben. :)

Fair
Berichten: 3555
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 20:09

Ik heb inmiddels mijn bril van TC. Mijn laatste oogmeting toch gekregen bij HA. Ik haal daar altijd mijn brillen maar ze hadden dit keer echt niet wat ik wou.

Afbeelding

Ik moet behoorlijk wennen want mijn sterkte is behoorlijk veranderd met mijn andere bril. Maar hij zit heel prettig en wat is de wereld mooi nu ik weer scherp kan zien. :D

Anoniem

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:51

Is dat de ceo?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BETUWE, Bytespider, CupCakes_, Elitedeux, ElSea, gigil, Ineke2, juval, keeslover2, Koekie_186, Mizora, moonsparkle, mylittlejoy, SentiBot, Symke, TheNovelist, Westhof en 192 bezoekers