Ervaringen Charlie Temple

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ImLucky

Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:51

ik ga mijn zonnebril montuur bestellen bij CT denk ik. ze hebben niet de kleur glazen die ik wil, dus heb zowel CT als mijn eigen opticien benadert en zij zeggen bijde dat ik de glazen via mijn eigen opticien kan kopen (in de kleur die ik wel wil. vind het super fijn dat dit zo kan gezien studenten butget

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:26

Ik las vandaag dat je je bril gewoon kunt declareren bij de verzekering. Toevallig wilde ik nog langs Eyewish gaan omdat ze nu de aanbieding hebben dat je een zonnebril op sterkte gratis krijgt bij een gewone bril. Dus eens kijken wat er mogelijk is, maar het is echt een paar 100 euro en dat heb ik gewoon niet de komende tijd. Dus ga ik ook voor een CT.

Nu heb ik vanmiddag wat brillen geprobeerd en dit model vind ik leuk, maar die kan ik niet vinden op de site van CT -O-

Afbeelding

Wat vinden jullie het leukste staan?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ik heb ook zonnebrillen gepast. Ze lijken allemaal heel groot op mn hoofd _O-
Ik vind de laatste het leukst denk ik.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:21

Ik heb geen ervaring met brillen van Charly Temple. Ik heb mijn brillen bij EyesAndMore vandaan. Op het recept staat geen pupilafstand zag ik.
Ik heb wel bij Ali expres duikbrillen op sterkte besteld met dit recept en dat is goed gegaan. Ook die van mijn zusje met -8.5 en -9 is goedgegaan. Evenals een zwembrilletje voor haar.

De kunststof monturen vind ik lelijk, die staan niet bij mijn gezicht. Ik heb wel metaal nodig.

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:31

Joolien ik zou denk ik iets lichters doen. Ik had zelf altijd donkere brillen maar nu ik via CT een lichte heb kies ik eigenlijk altijd voor die. Ik heb zelf de Steve S in de kleur crystal peach maar je hebt nu veel meer van die lichte "doorzichtige" kleuren. Bijvoorbeeld Barron of Grande Rotonde. Vind het bij mij een stuk vriendelijker en zachter ogen en hoor nu ook dat het mensen helemaal niet opvalt dat ik een bril draag. Vandaar ook dat ik nu voor model CEO kies.

Anoniem

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:53

Ceo is echt fijn.
Ik wil juist wel nog een wat “ zwaarder” montuur erbij maar dan in bruin tint of bv groen.
Had de barron maar die is net iets té groot

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:07

Jildau schreef:
Joolien ik zou denk ik iets lichters doen. Ik had zelf altijd donkere brillen maar nu ik via CT een lichte heb kies ik eigenlijk altijd voor die. Ik heb zelf de Steve S in de kleur crystal peach maar je hebt nu veel meer van die lichte "doorzichtige" kleuren. Bijvoorbeeld Barron of Grande Rotonde. Vind het bij mij een stuk vriendelijker en zachter ogen en hoor nu ook dat het mensen helemaal niet opvalt dat ik een bril draag. Vandaar ook dat ik nu voor model CEO kies.

Grappig dat je dat zegt, want deze vond ik stiekem ook leuk. Heel erg wennen, maar het misstond niet. En ik draag nog wel eens oogmake-up en dat komt met zon bril beter uit de verf.
Alleen balen dat ze dan dit soort montuur niet hebben bij CT.

Afbeelding

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:32

3e van onder van boven de zonnebrillen vind ik het mooiste staan Joolien

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 06:47

Even gekeken bij CT, helaas hebben ze geen brillen die ik mooi vind. Ik wil geen plastic, dus dan valt 95% af. De titanium brillen hebben te ronde glazen. Ik wil dat juist een beetje rechthoekig hebben. En dan wel brede gekleurde poten. Jammer. Gelukkig betaal je bij Eyes and More ook maar iets van 70 per bril (wachten op aanbieding 3 voor 200). En dan zit oogmeting en alles er bij in.

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 07:08

Joolien schreef:
Jildau schreef:
Joolien ik zou denk ik iets lichters doen. Ik had zelf altijd donkere brillen maar nu ik via CT een lichte heb kies ik eigenlijk altijd voor die. Ik heb zelf de Steve S in de kleur crystal peach maar je hebt nu veel meer van die lichte "doorzichtige" kleuren. Bijvoorbeeld Barron of Grande Rotonde. Vind het bij mij een stuk vriendelijker en zachter ogen en hoor nu ook dat het mensen helemaal niet opvalt dat ik een bril draag. Vandaar ook dat ik nu voor model CEO kies.

Grappig dat je dat zegt, want deze vond ik stiekem ook leuk. Heel erg wennen, maar het misstond niet. En ik draag nog wel eens oogmake-up en dat komt met zon bril beter uit de verf.
Alleen balen dat ze dan dit soort montuur niet hebben bij CT.

[ [url=m/GLudL0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Probeer CT anders een berichtje te sturen of ze eventueel zo’n soort montuur binnenkort in de collectie krijgen.
Ze hebben regelmatig wat nieuws en zijn ook benieuwd naar wat mensen nu zoeken zodat ze het assortiment daar op aan kunnen passen. Wie weet hebben ze dan volgende maand zoiets in het assortiment.

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 08:19

Die eerste esprit zou nog kunnen, De rest vind ik eigenlijk allemaal wat te breed lijken Joolien :o doordat je ogen erg aan de binnenkant van het glas staan, is het vaak net alsof je scheel kijkt :x en ik zou inderdaad voor een iets lichter kleurtje kijken!

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:06

Hé jammer, ik was gister niet thuis toen de postbezorger kwam. DHL levert helaas bij mij nooit automatisch bij de buren, heb de ervaring dat ze of het pakket in de voortuin leggen maakt niet uit wat erin zit (mijn gerepareerde telefoon O:) ) of ze nemen het pakket weer mee terug en proberen de volgende dag opnieuw. Nouja ik heb de bezorgtijd nu in de avond gezet hopelijk kan ik vanavond mijn nieuwe bril proberen <3

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:33

Iejoorr schreef:
Met water afspoelen kan in principe nog :j Alleen daarna afspoelen met inzetvloeistof (of wat je ook gebruikt voor inzetten). Niet met water afspoelen en dan inzetten!
Liefst natuurlijk met vloeistof zelf afspoelen. Mocht je twijfelen aan het afspoelen met vloeistof kan je altijd even langs je opticien gaan. Ligt namelijk ook aan welke vloeistof je gebruikt :D


Ja heel goed :D

emr: wat fijn dat hij zo goed bevalt! Ik lees op internet hele wisselende verhalen, maar voor mij leuk om te leren :D

joolien: die ray ban is leuk! Ik zou inderdaad niet voor zwart gaan.. maakt hard

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:50

Mijn bril gisteravond kunnen ontvangen. Prachtig montuur, maar helaas ik vind de glazen wel echt dik. Ze steken aan een kant flink uit het montuur zeker wel 1,5 keer als mijn huidige bril. Ik ga nog wel contact opzoeken met CT want ze hebben het op de website over een index van 1,6 of 1,67 dus ik ben benieuwd of dit dan 1,6 is en ze eventueel nog dunner kunnen. Maar gekeken op de website van hans anders en die hebben een nog hogere index dus waarschijnlijk heb ik die in mijn huidige bril zitten.

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:42

Linda_fleur: 1.5 is onverdunt, 1.6 is 1x dunner, 1.67 is 2x dunner, 1.74 is 3 dunner en bij Hans Anders kunnen ze zelf 1.76 (4x dunner) slijpen :)
Ik werk nu bij een particulier maar ik kom van Hans Anders haha.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:53

Ik ben zelf heel tevreden met CT! Ik had van de echte brillenboer een bril gekocht, en ondanks dat ik er wel 4x mee terug ben geweest kan ik er nog steeds niet doorheen kijken.
Toen was ik het zat en er een van CT gekocht. Inmiddels heb ik er 3.. 1 voor in de auto, 1 bij de tv en een zonnebril. De zonnebril was bij aflevering wel scheef trouwens.

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:03

Heyhooi ik heb het hele topic bijna gelezen en ik kom even binnen vallen met een vraag.
Ik heb zelf geen bril maar mijn vriend wel en met -7 denk je dan snel dat je alleen maar bij die dure kan. Nu leek Charlie temple mij ideaal alleen hij houd er niet zo van dat je niet kan passen zegmaar, heel begrijpelijk. Hebben jullie ervaring met eyelove brillen? Die hebben winkels of zitten bij de DA/DIO in en dan kun je wel passen. We willen wel gewoon beide proberen maar dan heb je opeens twee brillen waarvan de een beduidend beter is dan de andere.

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 17:02

Ik heb dinsdagmiddag besteld en nog helemaal geen bericht met dat 'ie verzonden is.. Hoop zo dat ie dan morgen wordt verzonden en er zaterdag is. Vorige keer had ik hem gewoon de volgende dag in huis. Nu wordt het sowieso 4 dagen en als hij morgen niet wordt verzonden dan precies een week.

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 07:14

Linda_Fleur schreef:
Mijn bril gisteravond kunnen ontvangen. Prachtig montuur, maar helaas ik vind de glazen wel echt dik. Ze steken aan een kant flink uit het montuur zeker wel 1,5 keer als mijn huidige bril. Ik ga nog wel contact opzoeken met CT want ze hebben het op de website over een index van 1,6 of 1,67 dus ik ben benieuwd of dit dan 1,6 is en ze eventueel nog dunner kunnen. Maar gekeken op de website van hans anders en die hebben een nog hogere index dus waarschijnlijk heb ik die in mijn huidige bril zitten.

Welke sterkte heb je? :D

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 13:10

Ik heb -5,5 en -6 en ik vrees dat ik bij hans anders ook de ultradunne glazen heb (index 1.76).

Wel heb ik contact gehad met de klantenservice en de vrouw vroeg of ik een foto wilde sturen van de dikte van de glazen, dan gaat hun opticiën er naar kijken want mogelijk stond de machine niet helemaal goed afgesteld. Zij vertelde dat ze een collega naast haar had zitten met hetzelfde montuur (Barron) met glazen -8 en zij daar geen problemen mee had. Bij mij steken de glazen echt lelijk uit plus de bril is een stuk zwaarder. Ik heb nog geen reactie maar ik hoop dat ze een bril met dunnere glazen kunnen leveren en anders kan de bril gewoon terug. Hoe dan ook komt het goed :)

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 13:12

Afbeelding

Dit is overigens de foto van de glazen. Links HA bril en rechts CT.

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 13:16

Ik zal rond -2.75/-3 zitten, iemand ervaring met of die glazen ook dikker zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 13:31

Jep, -5 hier.
Heb gekozen voor dunnere glazen.

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 13:42

Ik heb er 1 voor mn dochter gekocht. Zij heeft +5 en heb voor de dunste glazen gekozen. Maar vind het niks. Heb een Nike bril van eyewish en die is perfect. Alleen haar glazen zijn al bijna 150 euro per stuk geloof ik :') maar je ziet wel echt verschil. Gelukkig is het maar 50 euro wat ik weggegooid heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 13:44

Linda_Fleur schreef:
[ [url=m/4TlzWi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is overigens de foto van de glazen. Links HA bril en rechts CT.

Oh wow. Ik heb ook Barron maar mijn glazen zijn echt niet zo dik. Dit lijkt me gewoon een foutje.

Mariska88

Berichten: 813
Geregistreerd: 30-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 14:02

Misschien eens het proberen waard
Mijn brillen hebben het wel zwaar hier haha.. Heel fijn zaagsel, veel zand en 2 jonge Kids die mijn bril wel eens proberen te pakken en te pletten :+

Heb alleen wel een smal hoofd
Val tussen de dames en kinder maat in
Dus dat is misschien even lastig..
Iemand hier ervaring mee?
Kan altijd mijn huidige bril even opmeten...