Paard verkocht, en dan..?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Paard verkocht, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:33

haha ja dat zeker!

Faringo
Berichten: 8210
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Paard verkocht, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:38

En we hebben nog veel meer leuke ideeën voor de komende drie jaar :')

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:38

Ik moet eerlijk zeggen, dat toen ik van elke dag paarden voor andere mensen rijden, naar compleet niets meer te rijden hebben, ik wel echt in een gat gevallen ben.
Zeker omdat sociale contacten altijd nog in een weekeind kwamen ivm werk van mensen door de weeks.

Nu denk ik soms wel eens, pffff wééééér een half uur in de auto, 3 tot 4 uur op stal rond hangen en weer naar huis. Maar ik vind dit altijd nog beter dan geen paard(en) al zou ik wel tijd en geld over houden om andere leuke dingen te doen die ik (of we eigenlijk haha) moet laten

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:49

Toen ik stopte met mijn verzorgpaard had ik ook meer tijd over. Dat gaat nu op aan studie (een van de redenen van stoppen), relatie, andere sociale contacten en ook wel andere hobby's. Ik ging 2x in de week, maar was er toch 8 uur aan kwijt. Ik ben niet in een gat gevallen. Juist meer rust, en de tijd vult zich vanzelf wel op :). Het is bij mij niet helemaal gevuld, maar dat geeft dus juist die rust.

Maar ik mis het wel, na m'n studie wil ik het zeker weer gaan oppakken. Vind het nu vooral fijn dat ik makkelijker kan plannen omdat ik niet 2x een dagdeel bij de paarden zit.

Daantjee12

Berichten: 3082
Geregistreerd: 17-03-09
Woonplaats: Delft

Re: Paard verkocht, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:56

Na het verkopen van mijn paard zat ik net in een drukke periode met school. Dit zorgde voor genoeg afleiding enen dankzij de stage die ik op dat moment liep (honden) ook geen heimwee gehad.
Na deze studie ben ik op kaners gegaan en ben ik gestart met rugby. Het heeft me zoveel meer rust gegeven. Met oud en nieuw zat ik zelfs te denken dat dit het eerste jaar was dat ik geen stress had, niet 3 x hoefde te bellen of langs moest gaan om te kijken of het goed ging :+ het heeft mij heel veel rust gegeven, ook ondat ik weet dat ze heel goed staat. En nieuwe sport = nieuwe vrienden etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:01

Mocht je de paarden toch nog heel erg missen kan je ook opzoek naar een bijrijd-paard, verder heb je zometeen wel tijd om nieuwe hobby's te proberen! Zo roep ik al jaren dat ik OOIT eens een eigen schilderij met behulp van Bob Ross wil gaan maken. Het ziet er zo gemakkelijk uit als hij het doet, ik kom er alleen steeds niet aan toe..

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:05

Karma schreef:
Dappere keuze eigenlijk!


Eigenlijk heb ik besloten dat er toch maar 1 of 2 weg moeten, van mijn veestapel en van mijn vriend gaat er sowieso 1 weg.
Al onze paarden zijn óf nog niet bereden óf aan het revalideren óf er zit anderzijds veel werk in,
Het breekt me soms op, 4 paarden aan huis (het waren er eerst nog meer ;( ) en ik dacht dat ik na al die jaren misschien mij eens moet gaan focussen op eentje ipv meerdere.
Maar mijn 2 paardjes zijn wel ontzettend leuk en lief en dan heb ik mijn jaarling nog... welke moet dan weg? |o

Dus ik zit heel erg in dubio. Het lijkt me stiekem vaak fijn om helemaal geen paard meer te hebben, maar anderzijds kan ik er ook niet zonder. Of gewoon 1 rijpaard. Kun je je daar op richting ipv verdelen.


Heb zelf toen ook voor de keuze gestaan met 2 paarden waarvan ik er een weg wilde doen wegens tijd en niet kon kiezen.
Heb ze alletwee te koop gezet onder het mom van ik kan niet kiezen dan maar kijken wie als eerste weg is aan het beste huis.

Helemaal zonder zou ik denk ik niet kunnen. Niet vanwege een eventueel zwart gat, maar gewoon omdat het zo een deel van mij is.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Paard verkocht, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:17

Ik vond het heerlijk! Niet meer de zorgen om een paard, ik ging nl elke dag kijken of wel alles goed ging met haar en kon mij echt zorgen maken.
Veel meer tijd voor vrienden, jezelf, partner....
Veel meer geld over elke maand, scheelt mij 400 euro ongeveer.

En zoals aangegeven wordt hier kom je erachter dat sommige vriendschappen niets waard zijn als je niet meer dagelijks op stal komt....

Ik heb nu veel meer rust in mijn lijf.

2IJsjes
Berichten: 256
Geregistreerd: 31-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:32

Je zult merken dat de tijd die je aan je paard gaf, zo weer ingevuld wordt door iets anders. Geniet van "het niet meer moeten" en voor je het weet heb je een andere invulling van de tijd.

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 19:51

Wow wat een reacties al :)
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben, haha.
Ik wil misschien weer een studie beginnen, maar dat zou pas per augustus zijn dus dat duurt nog een half jaar. Misschien dat ik me wel ontpop tot poetsvrouw die het huis elke dag schoonmaakt. Dat hoopt mijn moeder tenminste :+

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:26

Aranel schreef:
Wow wat een reacties al :)
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben, haha.
Ik wil misschien weer een studie beginnen, maar dat zou pas per augustus zijn dus dat duurt nog een half jaar. Misschien dat ik me wel ontpop tot poetsvrouw die het huis elke dag schoonmaakt. Dat hoopt mijn moeder tenminste :+

Ik hoop wel dat je je vrije tijd die je nu krijgt voor iets creatiefs gaat gebruiken.Ik heb af en toe een paardloze tijd gehad doordat mijn paard overleden was en ik nog geen andere had kunnen vinden,da ging ik even lekker op vakantie,want dan had ik dus tijdelijk geen zorgen over een paard wat ik had achtergelaten! Als ik wel een paard heb dan zit ik me toch voortdurend zorgen te maken als ik niet bij hem kan zijn.

Shalimar

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Paard verkocht, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:48

Ik heb er nog wel eentje maar die wordt een dagje ouder dus ik moest noodgedwongen minderen qua training en meer rustdagen geven. Ook van een doe het zelf stal met zeven pony's naar een volpension gegaan met nog maar die ene pony. Dat was wel even wennen maar er kwamen ook nieuwe hobby's! Ik ben gaan kanoën en wandelen, en er is ook meer ruimte voor reizen en vrienden. Eigenlijk wel een heel fijne balans! Zonder zou ik echt niet kunnen, het zit in mijn DNA, en geniet nog van elk moment samen. Maar ik zie ook dat het zich best makkelijk weer opvult en ik een stuk minder gejaagd ben. Best fijn om dat ook bij anderen terug te lezen en ook wel bizar dat je grote hobby toch ook een hoop druk op de ketel zet in je dagelijks leven. Het blijft een way of life!

Anoniem

Re: Paard verkocht, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:31

Ik heb mijn paard verkocht toen ik hem 6,5 jaar heb gehad en na ruim 15 jaar rijden en eigen pony's/paarden. Ik heb hem heel bewust verkocht omdat we ons plafond hadden bereikt en hij nog een mooie leeftijd had voor een leerpaard. Bij alles ging het me goed af, tot hij bij ons wegreed met zijn nieuwe eigenaar.. Wat heb ik gejankt! :( Ik ben serieus 2 weken van slag geweest, hoefde ineens niet meer heen en had niks te doen.. Ik had dat echt niet verwacht

Doubtless

Berichten: 8478
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Paard verkocht, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 00:05

Ik ben na 15 jaar rijden anderhalf jaar geleden gestopt. Paard verkocht en niks voor terug gekocht. In de tussentijd heb ik boksles gevolgd, muziekles, begonnen met wielrennen, weer gestopt met boksen en inmiddels begonnen met schaatsen. Ik ben nog steeds op zoek naar dé vervanger: een hobby waar ik een paar avonden per week aan wíl besteden. Maar dat valt nog niet mee :Y)

Voordelen: Niet meer koukleumen op stal in de winter, het scheelt een heleboel geld en het gaf mij ook rust.

Qua sociale contacten inderdaad wel ervaren dat dat oppervlakkiger was dan verwacht.

GabberGill

Berichten: 5744
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 00:53

Pipodipo schreef:
Om je zwarte gat op te vullen kun je dus juist lekker elke avond thuis op de bank gaan zitten, dat schijnt ook superleuk te zijn! Je kunt wat vaker naar de bioscoop, de kroeg, theater en dergelijke dingen. Je kan (meer) sparen!! En dan van je spaargeld op vakantie, dat doen heel veel mensen. Je kan ook je nieuw gespaarde geld uitgeven aan iets duurs, nieuwe keuken of een nieuwe auto of zelfs een superdeluxe electrische fiets. Je kan gaan winkelen en uitgebreid gaan lunchen, eventueel gecombineerd in een korte vakantie of citytrip. Maar op een gegeven moment dan heb je alle films wel gezien, genoeg drankjes gedronken en winkels gezien en dan, dan ga je op internet geheel per ongeluk toch wat advertenties bekijken. Je moet toch weten wat er te koop is, niet waar??


Precies dit!

Ik heb altijd 5 paarden gehad. Nadat mijn laatste merrie overleed in 2014 heb ik gezegd te stoppen! 2 dagen later kocht ik een 4 maanden oud veulen! Ik heb hem tijdens mijn zwangerschap en na mijn bevalling meerdere keren te koop gezet. Ik heb dit weer ongedaan gemaakt en heb hem gehouden, waarom zou je zeggen? Heel simpel. Hij is mijn maat, mijn rust en toch wel mijn stabilisator. Hij begrijpt mij en ik begrijp hem. Hij is nu bijna 3 jaar van mij en hij heeft me al door een hele hoop zware periodes heen geholpen. Overlijden moeder, familie die achterbaks bleek, huisuitzetting noem maar op. Had ik hem gekocht als ik helder had gedacht? Dat zeker niet, maar hij is mijn maat en gaat nooit meer levend weg.

MyWishMax

Berichten: 25298
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:42

Ik heb honden genomen, was net samen gaan wonen en ben intensief met de honden gaan sporten. :') Nu na een aantal jaar wilde ik weer proberen te gaan rijden, maar het is nogal moeilijk om dat passend te maken qua tijd. :=

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Paard verkocht, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:06

Ik heb ook lange tijd meerdere paarden gehad, maar heb het langzaam afgebouwd. Ik had ook minder plezier in rijden en mijn rug begaf het ook, uiteindelijk mijn paarden bij een amazone geplaatst en genoten vanaf de zijlijn. Toen weer het eea verkocht tot ik er één overhield. Die heb ik helaas 2 jaar terug in moeten laten slapen. Mede door een lange ellende rechtszaak om mijn oude huis ook niet de middelen gehad om iets nieuws te kopen en ik vond het wel fijn om de verplichtingen (ook financieel) niet meer te hebben. Afgelopen 2 jaar wel bijrijder geweest voor 2 a 3 dagen per week, maar nu net bevallen van 2e kindje dus wellicht in het voorjaar weer eens kijken ;) (he Natas)

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:14

Eske_B schreef:
Toen ik stopte met mijn verzorgpaard had ik ook meer tijd over. Dat gaat nu op aan studie (een van de redenen van stoppen), relatie, andere sociale contacten en ook wel andere hobby's. Ik ging 2x in de week, maar was er toch 8 uur aan kwijt. Ik ben niet in een gat gevallen. Juist meer rust, en de tijd vult zich vanzelf wel op :). Het is bij mij niet helemaal gevuld, maar dat geeft dus juist die rust.

Maar ik mis het wel, na m'n studie wil ik het zeker weer gaan oppakken. Vind het nu vooral fijn dat ik makkelijker kan plannen omdat ik niet 2x een dagdeel bij de paarden zit.

Dit heb ik ook een beetje, alleen moest ik noodgedwongen stoppen door verkoop van verzorgpony.
Nu met studie had ik het ook niet meer kunnen doen. Ik ging 3x in de week minimaal, als ik vaker kon ging ik vaker. In de periode tussen de verkoop van mijn verzorgpony en het beginnen van mijn studie had ik dus wel echt een gat. Daarnaast ook een licht gat in mn hart doordat ik nooit had gewild dat mijn maatje weg ging dus dat maakte het denk ik wel een stuk zwaarder, als het bewust je keus is zal het misschien toch meer een bevrijding zijn dan een gat.
Nu is het gat dus gevuld door studie en eerst door reistijd en nu het onderhouden van mijn eigen kamer :+ Maar ik mis het wel enorm in de vakanties. Dus inderdaad; na mijn studie ga ik het weer oppakken en ga ik serieus denken over een eigen paard zodra de financiën het toelaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:15

Hier ook pony verkocht en moet er, ondanks dat ik paarden nog steeds heel lief vind, niet meer aan denken (voorlopig) om aan een nieuw paard te beginnen. Heb welgeteld 1 dag gehuild, maar dat was meer omdat ik zoiets had van 'waarom heb ik deze keus niet eerder gemaakt'. Niet in een compleet gat gevallen, maar in complete rust gevallen en ik ging me toen pas beseffen wat voor leuke dingen en vriendschappen ik heb gemist in plaats van dat eeuwige gezeur en gedoe rondom paard. Nooit een dagje weg want oliebol, wie moet die knol verzorgen. Nooit meer dat gehannes en gezoek naar een bijrijdster. En gewoon 's avonds thuis op de bank beviel me ook best goed, vooral in de winter :+

Klinkt heel cru, maar als je niet meer wil, wil je niet meer. En hobby's kun je ook weer ontwikkelen en al ontwikkel je ze niet en ga je lekker bankhangen 's avonds en bokken; lekker boeiend :+

En in alle eerlijkheid ben ik blij toe ook dus, want inmiddels past een paard dus totaal niet meer in m'n leven. Leuk om naar te kijken en om af en toe te aaien. Niet meer om zelf mee te knutselen. Ben uit m'n paarden-ik gegroeid.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:58

Ik ben dan niet paardloos maar mijn paardenleven is wel flink op de schop :P

Waar ik eerst 5/6x per week trainde en regelmatig wedstrijden reed ben ik langzaam "afgezakt" naar 2/3x per week rijden en geen wedstrijden meer. Ik trok het gewoon niet naast alle andere verplichtingen die ik had en heb. Altijd haast, nooit iets voor de volle 100% doen, altijd stress.

Ik rijd nu op de maandag en de vrijdag. Donderdag wordt mijn paard gelongeerd en wanneer het uitkomt pak ik nog een dag in het weekend mee.

Ik heb echt weer plezier in het paardrijden terwijl ik dacht het een beetje kwijt te raken.

Ik kan heerlijk paardrijden maar heb daarnaast genoeg tijd om eens lekker op de bank te hangen, het hardlopen weer een beetje op te pakken of bijvoorbeeld te borrelen met vrienden zonder naar de klok te kijken.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 03:51

3jaar geleden ook mijn paard verkocht. heb alle paardenspullen verkocht van het paard. Toen viel ik wel even in een gat.. ik had onwijs veel tijd en ook nog eens extra geld over... ja en dan......

Ik was gewent om altijd weg te zijn, school ver weg, thuiskomen en naar paard /vriend en weekenden ook altijd wel druk druk en nog drukker...

Je went eraan om meer tijd te hebben, ik kreeg toen mijn eerste huis met vriendlief dus ging daar helemaal in op.. overigens had ik mijn knieschijf gebroken gehad en was ik herstellende in die periode dus had ik al enigszins geleerd om tijd te hebben omdat ik dus niks kon ,..

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 16:55

Ik herken het TS.

Ik heb een maand geleden mijn paard (eigen fok na 11 jaar) verkocht.
Al ruim 20 jaar heb ik altijd paarden gehad.

Ik val ook echt in een zwart gat.
Als ik na mijn werk thuis kom ben ik onrustig, ik kan niet genieten van het niet te hoeven verzorgen van de paarden.

Gelukkig krijg ik over 2,5 week de sleutel van mijn nieuwe huis, wellicht dat ik dan minder toekom aan verveling.

Anoniem

Re: Paard verkocht, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 00:40

Ik werd depressief en kwam er niet meer vanaf ^^ nee, zonder gekheid. Imara toen verkopen was een van de betere keuzes in mijn leven.

Nu rijdt ik haar bij bij haar nieuwe eigenaren, zo kun je zien hoe gek het kan lopen en ik ben hier meer dan tevreden mee! Het is zwaar zonder paard, je maatje, je bezigheid maar de vrijheid en financieële vrijheid is ook echt fijn!

M_arjolein

Berichten: 1428
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:08

Helaas ook mijn paard moeten verkopen.
Eerst nog geprobeerd met bijrijders e.d. dingen kunnen
regelen, maar het ging helaas niet meer ivm studie en baan.
Ook merkte ik dat de klik onder het zadel wat was
komen te vervallen.

Ik heb haar 3 jaar gehad, dus niet super lang, maar mis
het echt ontzettend. Kan ook niet aan haar denken zonder
te janken haha. Gelukkig rijd ik momenteel nog wel 2 a 3 x
in de week op een tinker, deze probeer ik de dressuurbasis
wat bij te brengen, wat best goed lukt.

Ik had sowieso al in de planning om begin volgend jaar als ik
klaar ben met mijn studie weer een paard aan te schaffen.
Er is nu alleen een wel heel leuke 2-jarige op mijn pad
gekomen. qua tijd zou dit perfect zijn, als ik dan klaar ben
met school kan ik lekker met haar aan de slag en zij kan
nu nog lekker een jaar in de opfok staan.

Ies_

Berichten: 2891
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:29

Toen ik besloot mijn pony's te verkopen waren de dikste tranen om het idee dat ik daarna na al die jaren opeens geen paarden meer zou hebben. Ik was enorm bang dat ik spijt zou krijgen en in een gat zou vallen. Maar in werkelijkheid heb ik geen seconde spijt gehad en ze amper gemist. Opeens zijn er geen verplichtingen meer, hou je geld over en vind je spontaan heel veel andere dingen die je paardentijd opvullen. Ik vraag me nu juist af hoe ik dat ooit gedaan heb met paarden. :D