reisweek naar Parijs, of toch niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSBSx
Berichten: 239
Geregistreerd: 01-07-14

reisweek naar Parijs, of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 18:30

met school hebben we in Mei een reisweek, je kon uit verschillende bestemmingen kiezen... ik wou graag Spanje, maar dit zat al vol. toen bleven er alleen landen over waarbij de activiteiten mij saai leken, behalve Parijs... Dus heb ik voor Parijs gekozen. Nu ben ik best bang aangelegd en denk ik veel na. Ik ben nu regelmatig te bang om naar Parijs te gaan vanwege de aanslagen. Ja, ik weet dat de kans heel klein is dat er iets gebeurd als ik er ben en ja, Parijs is ook heel groot. Maar toch...

Nu leek zeilen over de Noordzee mij ook wel wat, dit onderneem je niet snel zelf, reizen naar een land zoals Frankrijk oid. wel. Maar toch ben ik bang dat ik spijt ga krijgen als ik niet gewoon naar Parijs ga en dan moet er een heleboel geregeld worden en dergelijke. Ik weet gewoon absoluut niet wat ik moet nu. Ik wil me ook niet laten beheersen door angst, maar hier kan ik toch vrij weinig aan doen. Wat zouden jullie mij voor advies geven? :(:)

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: reisweek naar Parijs, of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:35

Ik zal je even helpen relativeren: die zeilboot kan zinken en dan verzuip je, in Parijs kan je gedood worden bij een aanslag en als je de deur uit loopt kun je overreden worden door een auto en ben je ook dood.

Kortom: overal ter wereld kan er iets gebeuren. Doe gewoon wat je het leukste lijkt. :)

Anoniem

Re: reisweek naar Parijs, of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:38

Precies wat Palmera zegt.
Laat je niet leiden door angst. Gebruik je gezonde verstand en meer kun je niet doen. Tegen ongelukken en idioten kun je je niet weren.
Doe wat jij het liefste wil doen. Parijs is super! Zeilen klinkt ook gaaf.

xSBSx
Berichten: 239
Geregistreerd: 01-07-14

Re: reisweek naar Parijs, of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 18:39

ik snap dat ik me niet moet laten leiden door angst, maar dat is nogal een 'issue' bij mij.

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:41

De kans dat je overlijdt in een auto ongeluk is vele malen groter dan dat je in een terroristische aanslag terecht komt. Daarbij kan in Madrid of Barcelona (etc) ook iets gebeuren dus dat maakt het verschil niet.

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: reisweek naar Parijs, of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:44

Gewoon lekker gaan.
Hartstikke leuk met leeftijdsgenoten.

Onze zoon gaat naar Elba over 2 maanden met school.
Mijn man vliegt dinsdag weer naar Munchen.

Kans dat er onderweg van huis naar school/werk iets gebeurd is groter dan naar het buitenland gaan.

Xjosee

Berichten: 1625
Geregistreerd: 14-03-09

Re: reisweek naar Parijs, of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:27

Ik zou gewoon gaan. Volgens mij ben je momenteel nog het veiligst op de plekken waar al een aanslag geweest is. Ik vond Parijs erg gaaf!

123321
Berichten: 4370
Geregistreerd: 05-04-08

Re: reisweek naar Parijs, of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:31

Ik was afgelopen zomer in Parijs en heb me geen moment onveilig gevoeld. Overal loopt bewapende (militaire) politie rond en de controles zijn veel strenger geworden. Alleen op Parijs station heb ik mezelf al 4 keer moeten legitimeren :j

Domi_94

Berichten: 2047
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Re: reisweek naar Parijs, of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:39

Ik zou ook gaan, de kans dat iets gebeurt is zeer klein. En vergeet niet te genieten van de stad en alle leuke activiteiten ;)

wiifke

Berichten: 1474
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:44

Ik ben er nu en je merkt er echt niks van, er hangt een hele ontspannen sfeer in de stad. Het is ook alweer een jaar geleden en in de tussentijd is het in allemaal andere landen gebeurd. Ik denk dat de dreiging in Parijs wel wat mee valt. Ondanks dat is de beveiliging in de stad wel groot, je moet je niet af laten schrikken door de vele politieagenten en soldaten met geweren om hun schouder.

Maar het is zeker de moeite waard, een onwijs mooie stad!

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:59

Waarom denk je dat er wat gaat gebeuren? Wie of wat maakt je bang? Die zaken moet je aanpakken en verder moet je lekker genieten van het leven en leuke dingen doen. Ongelukken kunnen overal gebeuren net als aanslagen daar kun je je leven niet op plannen. Wel kun je leuke dingen doen en genieten en het leven voor jezelf zo leuk mogelijk maken.

Littera

Berichten: 2053
Geregistreerd: 11-04-12
Woonplaats: Onder de zon en boven de grond

Re: reisweek naar Parijs, of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:15

Ik ben net terug uit Parijs. Het enige waarvan ik schrok, was de hoeveelheid zwervers op straat. Het was fantastisch, ik ben gewoon bij alle 'grote' plekken en in de metro geweest en ik heb me geen moment onveilig gevoeld.

Overal kan iets gebeuren. Er kan morgen ingebroken worden in je huis door een gewelddadige overvaller, je kunt onderweg naar school onder een auto komen of de trein kan ontsporen...

Echt, ga gewoon naar Parijs. Het is een prachtige stad met verrassend aardige inwoners als je een beetje Frans spreekt of dat probeert, en het is alle angst niet waard.

Als je ergens vragen over hebt of iets wilt weten of een specifieke plek, mag je me altijd een berichtje sturen. Parijs is in elk geval een echte aanrader! (Ik heb 12 dozen macarons meegenomen naar huis, alleen daarvoor al moet je eigenlijk gaan, zo lekker :') )

xSBSx
Berichten: 239
Geregistreerd: 01-07-14

Re: reisweek naar Parijs, of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 21:49

Enorm bedankt voor jullie berichten, voel me een stuk fijner na de ervaringen te lezen van anderen... Ik moet maar gewoon gaan denk ik... anders ga ik steeds meer dingen niet doen vanwege angst en gaat het me overheersen...

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:56

Ik was een paar weken terug in Parijs. In le marais vrij dichtbij de Bataclan.

Je kon er vrij goed wat van merken dat er een aanslag geweest is want iedere ochtend liepen daar bewapende militairen door de straat.

Verder inderdaad een zeer ontspannen sfeer. Het was geweldig.

Gewoon gaan om wat Palmera al zegt. Het leven is niet zonder gevaar. Je kan je zelf wel alles ontzeggen.

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: reisweek naar Parijs, of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:45

Ts ik heb het idee dat wanneer je niet gaat iets erg leuks gaat missen.
Straks durf je niet meer naar de winkel, naar school of een blokje om met de hond.
Je leeft maar 1x, geniet zoveel mogelijk als het kan.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:19

Overigens zou ik heerlijk gaan zeilen! Parijs ga je vast nog wel eens heen.

MeggiieTommy
Berichten: 399
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:33

Herkenbare angst helaas. Vorig jaar mei met familie en vriend een week vlakbij Parijs gezeten en een dag Parijs. Van te voren best bang, op het moment was die angst weg, voelde er me ook niet onveilig.
ik zou dus gewoon gaan :j

Jamiie
Berichten: 461
Geregistreerd: 13-07-06
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: reisweek naar Parijs, of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 04:19

Ik ben afgelopen jaar (april) ook naar Parijs geweest en heb me geen moment onveilig gevoeld!
Ik zou zeker gaan. Prachtige stad! <3