Terroriserende schoonmoeder

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:18

Zo heeft de mijne een keer haar buurvrouwen meegenomen voor een wandeling naar ons huis toen we hem net hadden gekocht. Is ongeveer een half uurtje wandelen. Toen hebben ze binnen koffie gedronken en zijn weer naar huis gegaan. Dit hoorden wij dus de volgende dag.. ik kwam om te klussen en zag ineens allemaal koffiekopjes staan.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:29

En dan ook niet even afwassen, of was het water nog niet aangesloten en hadden ze de koffie in een koffiekan mee? }>

Zo onbeschoft dit.

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:55

We hebben een vaatwasser, dus daar hadden ze prima ingezet kunnen worden. Dat ze even koffie wilden drinken als tussenstop: prima. Maar vraag het even i.p.v. gewoon ons huis te laten zien aan anderen zonder dat wij hier iets van weten.

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 14:08

Ik snap niet dat al die schoonloeders automatisch de sleutel van het huis van hun zoon/dochter hebben? Absoluut onbestaanbaar dat mijn ouders óf schoonouders die ooit zouden hebben willen hebben. (En no way dat ze zo'n sleutel ooit gekregen zouden hebben als ze er wel om hadden gevraagd)

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 14:16

Mijn ouders hebben een sleutel, dus mijn partner heeft zijn moeder ook gegeven. Maar ze komt niet ongevraagd langs of binnen.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 14:20

Dat dus. Ik heb ook een sleutel van Mn ouders hun huis en kan bij schoonpapa ook binnen als het moet. Maar binnen kunnen is niet hetzelfde als binnen mogen.

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 14:22

Ze mogen best een sleutel hebben, maar ongevraagd binnen komen is niet oke. Dit is een aantal keer gebeurd, toen heb ik gezegd dat ik de sleutel terug wilde als ze het nogmaals deden en sindsdien bellen ze altijd aan. Ik wil gewoon vrij kunnen zijn in mijn eigen huis en niet bang hoeven te zijn dat ineens iemand in mijn huis staat.

Franciee
Berichten: 738
Geregistreerd: 19-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 14:22

Ik vind mijn schoonmoeder ook een naar mens. Deels vanwege de manier waarop ze mijn vriendin (haar dochter dus) behandelt.
Het is gewoon nooit een keer goed. Mijn vriendin is bijvoorbeeld wat te zwaar en dan zegt ze: Zou je niet eens wat gaan afvallen (zelf al jaren +30kg overgewicht). Mijn vriendin zegt dan: Ja ik zal wel weer eens een abonnement afsluiten bij de sportschool. Schoonmoeder: Oh maar dat moet je niet doen hoor, dat kost veeeel te veel geld. Hier wil je een ijsje/zak chips. :roll:

Wij werken in de zomervakantie (studenten) erg veel, soms wel 80 uur in de week. Dan zegt ze: Zou je niet eens wat vaker thuis blijven, je werkt zoveel. Dan gaat ze een week wat minder werken en dan klinkt het: Zou je niet eens wat meer gaan werken 8)7

Altijd dit soort tegenstrijdige dingen. Als we ergens heen zijn geweest (festival, dagje weg etc) vraagt ze ook nooit of het leuk was maar altijd hoeveel het heeft gekost of ze zegt dat dat vast wel duur is geweest.

Als we een keer een blikje red bull ofzo drinken klaagt ze dat dat zo slecht voor je is terwijl ze zelf alleen maar cola drinkt en de ene sigaret met de andere aansteekt.

Ze komt tijdens de examens wel eens op bezoek in ons studentenhuis en dan wil ze mijn was ook meenemen om thuis te doen. Lief aangeboden, dat zeker. Maar ik weet ook dat er een moment komt dat ze dat tegen me gaat gebruiken. Afgelopen zomer hebben we ruzie gehad over het verjaardagscadeau dat ik wilde geven aan mn vriendin. Ik had bij vrienden €100 geregeld en ik vroeg of ze ook geld wilde geven zodat mn vriendin een tweedehands spiegelreflexcamera kon kopen. Dat was belachelijk, daar moet ze dr geld niet aan uitgeven, daar hebben we dr nog nooit over gehoord, zonde van het geld, ze moet maar X kopen van dat geld etc etc etc. Heeft schoonmoeder dus tegen vriendin gezegd wat ik haar wilde geven voor de verjaardag. Was ik niet blij mee. Heb ik gezegd. Toen was ik ineens ondankbaar want ze deed toch altijd mijn was, ik heb daar nooit bedankt voor gezegd (van te voren deed ik dat, als het klaar was, paar keer bloemen gegeven, paar keer merci chocolade gekocht..), ze hebben mij nooit leuk gevonden, ze liet zo niet tegen zich praten door iemand van 21 %)
Twee weken later kwam ik daar weer en toen was er ineens niks meer aan de hand. Sure. Klaar mee :+

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:31

lieveli schreef:
Mijn ouders hebben een sleutel, dus mijn partner heeft zijn moeder ook gegeven. Maar ze komt niet ongevraagd langs of binnen.

Mijn ouders ook hoor.
Ze komen eigenlijk nooit onaangekondigd.
Heel af en toe mams wel. Maar dan belt ze netjes aan. Drinkt een bakkie, bemoeit zich nergens mee en gaat weer.

Mijn pa maakt hier het trappenhuis schoon op de dinsdag om de 2 weken. Ik ben dan zelf vaak niet thuis maar heb hem gezegd dat hij rustig de sleutel mag gebruiken voor een bak koffie.
Hij doet dat eigenlijk nooit. Alleen als ik thuis ben en dan moet ik hem echt roepen of hij een bakkie wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:31

Ibbel schreef:
Ik snap niet dat al die schoonloeders automatisch de sleutel van het huis van hun zoon/dochter hebben? Absoluut onbestaanbaar dat mijn ouders óf schoonouders die ooit zouden hebben willen hebben. (En no way dat ze zo'n sleutel ooit gekregen zouden hebben als ze er wel om hadden gevraagd)


Hier was het alleen voor de verbouwing, wij waren er niet de hele dag en schoonvader zat dan thuis. Die ontving dan bijv. de stukadoor :j
Zodra we er echt gingen wonen heb ik alle sleutels terug gevraagd, schoonouders vonden dat een beetje raar. Mijn ouders begrepen het prima.
Nu heeft mijn moeder alleen een sleutel en voor de rest niemand.

@Franciee, och wat irritant die tegenstrijdigheid. Dan weet je toch nooit waar je aan toe bent :=

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:41

Ik vind het echt niet meer dan logisch dat mijn ouders de sleutel van mijn huis hebben. Maar ik weet ook zeker dat ze hem nooit zullen gebruiken zonder dat ze er toestemming voor hebben. Mijn vader had er in het begin nog wel een handje van om gewoon door te lopen (als ik wist dat ze kwamen), maar dat heeft mijn moeder hem afgeleerd.

Als mijn (theoretische) schoonmoeder gewoon door zou lopen mijn huis in als ik er niet ben, of meer van dat soort fratsen, dan zou ze hem ook heel snel weer in kunnen leveren.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:20

Hier bellen ze altijd van tevoren maar eigenlijk komen ze alleen op uitnodiging. Spontaan best zelden.
Mijn schoonpa heeft wel sleutel en bakje om de garage open te maken, zodat hij met de sportwagen weg kan.
In principe hoeft hij dan niet verder dan de garage en misschien de gang. In praktijk gok ik dat hij alles doorloopt.
Voor hij de auto oppikt stuurt schoonma altijd een smsje. Meestal een half uur ervoor en 99,9% van de tijd als ik er niet ben (en vriend uiteraard ook niet).
En 99% van de tijd is er dan ook net niet gepoetst :+
Tel daarbij op dat hij katten smerige stinkbeesten vindt...

Dus vanaf nu komt die vent niet meer om de auto als er niemand thuis is.

Christiene
Berichten: 7719
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:49

ik zou echt niet onverwacht iemand binnen willen hebben.
weet jij veel sta je net gezellig te doen tot weet ik veel waar ze opeens voor je neus staan..

sleutel ligt wel bij mensen maar die vragen altijd voor ze komen.

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 17:46

Daar had mijn ex-schoonloeder dus een handje van. Die stapte gerust zonder aankondiging op zaterdagochtend 9 uur het huis binnen terwijl mijn ex en ik nog in bed lagen. Ik ben ook wel eens half naakt de vadkamer uitgelopen om me in de slaapkamer aan te kleden en toen liep ik haar ineens tegen het lijf. Mijn ex was er niet eens, ze kwam gewoon even het huishouden doen.
Flikker op man.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:10

Goof schreef:
Daar had mijn ex-schoonloeder dus een handje van. Die stapte gerust zonder aankondiging op zaterdagochtend 9 uur het huis binnen terwijl mijn ex en ik nog in bed lagen. Ik ben ook wel eens half naakt de vadkamer uitgelopen om me in de slaapkamer aan te kleden en toen liep ik haar ineens tegen het lijf. Mijn ex was er niet eens, ze kwam gewoon even het huishouden doen.
Flikker op man.

:7 ik zou gek worden.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:20

Goof schreef:
Daar had mijn ex-schoonloeder dus een handje van. Die stapte gerust zonder aankondiging op zaterdagochtend 9 uur het huis binnen terwijl mijn ex en ik nog in bed lagen. Ik ben ook wel eens half naakt de vadkamer uitgelopen om me in de slaapkamer aan te kleden en toen liep ik haar ineens tegen het lijf. Mijn ex was er niet eens, ze kwam gewoon even het huishouden doen.
Flikker op man.


Moordneigingen hoor...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:22

Ik zie me al staan met een koekenpan in de aanslag om de hoek als ik merk dat iemand binnenkomt en het kan vriend niet zijn... voor hetzelfde geld sla je iemand de hersens in.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:28

Altijd een knip op je deur nemen jongens :))

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:29

Ik denk dat sommigen zo'n klap uitdelen uit wettige zelfverdediging weleens als een fikse opluchting zouden ervaren :o O:)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:01

Varekaj schreef:
Ik denk dat sommigen zo'n klap uitdelen uit wettige zelfverdediging weleens als een fikse opluchting zouden ervaren :o O:)

Nouu eigenlijk prima plan... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:14

xxwienekexx schreef:
Varekaj schreef:
Ik denk dat sommigen zo'n klap uitdelen uit wettige zelfverdediging weleens als een fikse opluchting zouden ervaren :o O:)

Nouu eigenlijk prima plan... :')

Het telt niet als je haar uitgenodigd hebt en stiekem staat te wachten met je koekenpan. ;)

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 23:07

... -O-

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:40

Mijn eigen ouders hebben zelfs geen sleutel, mijn beste vriendin en vriend wel haha. En ik woon alleen. :P

Vind dat geen fijne gedachte. :P

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:56

Mijn woonbegeleiding heeft een reservesleutel en wanneer ik weg ben de persoon die de dieren verzorgt ook.
Zou mijn moeder vlakbij wonen dan zou zij ook een sleutel hebben, ze maakt er geen misbruik van dus zou haar er gerust mee kunnen vertrouwen. :)

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 14:45

Wat een verhalen weer zeg.
Dan valt die van mij wel mee.

Zomaar binnen komen in huis... Ik zou woest worden. Zijn ze nou helemaal gek geworden.