Terroriserende schoonmoeder

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2638
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:01

Jeminee wat schrik ik van de verhalen hier zeg... :oo
Ik heb ook eens een schoonloeder gehad. Zij vond mij niet goed genoeg voor haar zoon en heeft ons heel erg tegen elkaar opgezet. Toen mijn ex vreemd begon te gaan en bepaalde... Euh... Niet leuke dingen deed bij mij vond ze dat mijn eigen schukd. Want haar engeltje kon níks fout doen. Nog steeds blij dat ik daar op tijd weg heb kunnen komen (ook vanwege mijn ex, maar zijn moeder was ook echt wel een k*twijf)

Mijn huidige schoonouders zijn toffe mensen. Ik zal niet zeggen dat ik altijd dol op ze ben, want met name mijn schoonmoeder is een verschrikkelijke bemoeial en wil echt het naadje van de kous weten, soms zelfs op het stalkerige af, maar verder kan ik het prima met ze vinden en hebben ze over het algemeen ook veel respect voor mij en mijn vriend.
Die situaties die hier geschetst worden zijn echt verschrikkelijk, moet er niet aan denken....

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:24

Nessa schreef:
Maar ik snap het echt niet. Je wilt toch dat je zoon gelukkig is?


Dat zou je wel denken en verwachten. Dat je ouders blij zijn dat jij als kind gelukkig bent met de partner die in zijn/haar leven is. Dat dat soms niet de keuze van de ouders is is tot daar aan toe maar om het zo lastig te maken is niet echt normaal en komt zoals helaas velen weten niet ten goede van de verstandhouding en de contacten enzovoorts.

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:51

Jeetje wat een verhalen.
Dan heb ik echt geluk met me schoonmoeder.

Jadeleigh263
Berichten: 834
Geregistreerd: 30-08-13
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:03

Och wat een verhalen allemaal ik dacht namelijk dat de moeder van mijn ex vreselijk was, maar sommige verhalen overtreffen het! :=

Toen ik nog met mijn ex had, had de moeder van mijn ex gezegd tegen mijn moeder dat ik beter geen relatie met haar zoon kon hebben. Waarom ze dat precies zei, ben ik nooit achter gekomen. Ik heb met mijn ex een leuke relatie gehad alleen met zijn moeder kon ik slecht door 1 deur. Zijn moeder vond het namelijk nodig om alle foto's van de exvriendin van mijn exvriend in huis te hebben toen ik met hem een relatie had en begrijp me niet verkeerd, soms kunnen exen goede vrienden blijven maar helaas was dat niet alles. Ook als ik er was had ze het vaak over die exvriendin dat ze zo lief was voor haar twee andere zoontjes en het altijd zo gezellig was toen zij nog een relatie had met mijn exvriend. Ook vond ze het heel normaal dat wanneer ik er was, om ook die exvriendin langs te laten komen. Het leuke is nog, mijn exvriend vond dat helemaal niet leuk want zijn exvriendin was vreemd gegaan tijdens hun relatie. Om nog even meer uit te leggen hoe de situatie was, zijn moeder wist dat zij was vreemdgegaan maar bleef haar maar de hemel in prijzen. Ik ben nog nooit vreemd gegaan, had haar zoon nog nooit pijn gedaan, we hadden altijd veel plezier samen maar alsnog kon ik niet tippen aan die exvriendin. Dan voel je je wel klein, zeker aangezien ik toen ook wat jonger was dan nu en ik het heel moeilijk vond om dat elke keer te horen. Of dat al niet erg genoeg was, moest ze elke keer in discussie gaan als ik iets vertelde. Waarom ik bepaalde dingen op die manier had gedaan en hoe ik dat in mijn hoofd kon halen. Ik heb dit 3 jaar volgehouden maar het heeft voor veel negativiteit in mijn vorige relatie gezorgd.

Echter, nu ben ik al meer dan twee jaar samen met een hele leuke jongen. Ik ben twee jaar geleden zelfs bij hem en zijn ouders ingetrokken, iets waarvan ik zelf dacht dat ik dat nooit maar ook echt nooit zou doen. :+ En ik moet zeggen, ik heb nu echt de liefste schoonmoeder die ik mij kan bedenken. Het is echt een wereld van verschil en ik kan alles met haar bespreken. :D


Dus hoe het nou precies zit met dat sommige schoonmoeders aardig zijn en andere niet... ik weet het niet helaas, maar ik ben blij dat ik goed terecht ben gekomen en ik zou hier nooit meer weg willen :o

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:05

Pfff ik ven echt jaloers op degene die een lieve schoonmoeder heeft ...

Ik ben niet meer bij m’n “schoonouders” geweest sinds ze me uitschold op het marktplein in het bijzijn van een hele hoop mensen ... m’n hele verleden gooide ze daar even op straat en niet geheel zachtjes ...
m’n vriend praat er niet over maar we waren er niet met de feestdagen geweest en ook niet met hun verjaardagen dus eigenlijk hoopte ik dat het contact een beetje verbroken was tot ze vorige maand ineens op z’n verjaardag kwamen dit kreeg ik ook heel wijselijk 10 minuten voordat ze kwamen te horen ...
Stoom kwam denk ik uit m’n oren...
ze heeft de hele tijd aan tafel zitten grijnzen als ze mijn kant op keek bah bah ...

saskia23

Berichten: 936
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 19:56

lieveli schreef:
yeentll schreef:
Ik heb dus ook zo'n loeder van een schoonmoeder, helaas heeft zij mijn vriend volledig in haar macht en verzorgd hem nog alsof het een baby is. Ze maakt 1x in de week bij ons schoon en dan worden ook altijd mijn spulletjes in tassen gepropt en doucheartikelen in bakjes en alles van hem blijft op de wastafel staan. Ook zet ze accessoires in huis vaak anders neer als ze is wezen schoonmaken.

Een wasmachine hebben we niet want dat vindt zij onzin, want ze brengt toch alles naar de wasserette... maar mijn kleding wordt dus uit de wasmand gevist en in tassen gepropt om vervolgens in de berging te zetten. Mijn vriend blijft zijn handen boven haar hoofd houden en zeggen dat ze alles zo goed bedoeld, maar ik word er ondertussen zo gek van. Met kerst heeft ze letterlijk tegen mijn vriendin gezegd; 'Ik weet niet of ze wel zo goed bij ons in de familie' past, dan voel je je echt heel klein. En het probleem is dat ik mn mond gewoon niet durf open te trekken, maar zo beslist momenteel bijna alles omtrent ons huis.


Ren weg, zo hard als je kunt. Als je partner geen front met jou kan vormen en al die dingen dus met jou laat gebeuren en het nog goed praat ook, heb je een banketstaaf van een knul aan de haak geslagen. Je verdient beter!


Dit dus _/-\o_

lovelyfiefy

Berichten: 5091
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 20:41

lieveli schreef:
yeentll schreef:
Ik heb dus ook zo'n loeder van een schoonmoeder, helaas heeft zij mijn vriend volledig in haar macht en verzorgd hem nog alsof het een baby is. Ze maakt 1x in de week bij ons schoon en dan worden ook altijd mijn spulletjes in tassen gepropt en doucheartikelen in bakjes en alles van hem blijft op de wastafel staan. Ook zet ze accessoires in huis vaak anders neer als ze is wezen schoonmaken.

Een wasmachine hebben we niet want dat vindt zij onzin, want ze brengt toch alles naar de wasserette... maar mijn kleding wordt dus uit de wasmand gevist en in tassen gepropt om vervolgens in de berging te zetten. Mijn vriend blijft zijn handen boven haar hoofd houden en zeggen dat ze alles zo goed bedoeld, maar ik word er ondertussen zo gek van. Met kerst heeft ze letterlijk tegen mijn vriendin gezegd; 'Ik weet niet of ze wel zo goed bij ons in de familie' past, dan voel je je echt heel klein. En het probleem is dat ik mn mond gewoon niet durf open te trekken, maar zo beslist momenteel bijna alles omtrent ons huis.


Ren weg, zo hard als je kunt. Als je partner geen front met jou kan vormen en al die dingen dus met jou laat gebeuren en het nog goed praat ook, heb je een banketstaaf van een knul aan de haak geslagen. Je verdient beter!


hier ben ik het inderdaad helemaal mee eens ^

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:04

Niemand die issues heeft met schoonvaders? (daar kan ik namelijk boeken over schrijven... Ex-schoonvader in dit geval...)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:35

Mijn schoonvader wou mijn ex zijn financiele zaken niet uit handen geven, hij hield zelfs zijn bankpas bij. Terwijl ik samen met mijn vriend woonde en we daar iedere keer geld moesten halen.. Ik voelde me dan zo gekleineerd en het voelde gewoon niet zoals het hoorde. Meerdere keren iets van gezegd maar dat werd compleet genegeerd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:28

CharmingS schreef:
Mijn schoonvader wou mijn ex zijn financiele zaken niet uit handen geven, hij hield zelfs zijn bankpas bij. Terwijl ik samen met mijn vriend woonde en we daar iedere keer geld moesten halen.. Ik voelde me dan zo gekleineerd en het voelde gewoon niet zoals het hoorde. Meerdere keren iets van gezegd maar dat werd compleet genegeerd..



Kan je in zo'n geval geen aangifte doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:41

Hier kon ik gisteren mijn schoonmoeder wel wurgen. Mijn vriend zijn petekind kwam een weekend op bezoek. Dit bleek al in het verkeerde keelgat te zijn geschoten, blijkbaar is hij nog nooit een weekend bij hun gaan slapen.
Nu ja, ze slapen er regelmatig maar dan zijn zijn ouders en broer er bij. Hij was er dus nog nooit alleen geweest.

Nu goed, na een hoop gezaag gisteren maar snel even met neefje binnen gesprongen. Is ze dat kind helemaal beginnen bespelen dat wat ik had gepland niet goed was, dat hun betere activiteiten hadden etc. Toen ze begon dat hij wel bij hun mocht blijven voor de rest van de dag ben ik recht gestaan, heb gemeld dat dit een weekendje bij ons was en heb ik hem mee naar huis genomen.

Pech wil dat vriend gisteren ziek is geworden. Ipv dat we hem met ons 2’en naar huis gingen brengen ging ik alleen rijden. Is een half drama geweest bij schoonmoeder dat ik alleen ging rijden. Heb dan maar gevraagd of ze vond dat ik niet kon rijden. Nee dat was het niet. Wat dan wel? Geen idee.

Goed, kom ik dus bij schoonzus aan rond 20.00, bleek mijn schoonmoeder in de voormiddag naar hun had gebeld om te zeggen dat mijn vriend ziek was en dat hul wel achter het neefje gingen want dat kon niet zijn dat ik met dat kind alleen bezig was en ik ging dat niet aankunnen. Schoonmoeder en vader waren notabene zelf ziek.

Schoonzus heeft zich blijkbaar boos gemaakt en gezegd dat dat kind bleef waar hij zat. Ze vond trouwens dat ik het super had gedaan. Ik gaf aan enorm verschoten te zijn van mijn schoonmoeder want zo herken ik haar niet. Schoonzus gaf aan dat ze altijd zo doet als er een kleinkind in het spel is en dat ze van haar moeder is verschoten toen ze zelf kinderen kreeg. Ze negeert jou blijkbaar als ouder en doet haar zin. Ik hou mijn hart vast want binnen 20 weken is ons eigen wondertje er. Nu dat blijkt dat ze mij dus ook totaal niet compatibel vind als moeder zullen er nog de nodige woorden vallen. Zo spijtig dat iemand zo kan veranderen als er kinderen zijn :n

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:02

Wat een verhalen hier, ook van die schoonvader die het geld van zijn zoon en vriendin beheerde, van de gekke ...

@DeMolenhoek: een gewaarschuwd mens telt voor 2 en je hebt een medestander in je schoonzus.

Anoniem

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:06

Ja, ben ergens wel blij dat ik het nu al weet. Onze deur staat altijd open als we thuis zijn, maar door dit voorval is beslist dat de deur toe is eenmaal de baby er is. Ik heb geen zin in een schoonmoeder die te pas en te onpas haar mening komt verkondigen.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:09

Poeh hee! Dat is balen...Gelukkig schoonzus wel aan jouw kant, dat is al zó veel waard +:)+

Ik zou het nu alvast met schoonmoeder bespreekbaar maken dat je hier erg van geschrokken bent, en haar vast voorbereiden op wat er wel of niet gaat gebeuren zodat je niet in je kraamtijd de strijd voor het eerst aan hoeft te gaan....

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:10

yeentll schreef:
Ik heb dus ook zo'n loeder van een schoonmoeder, helaas heeft zij mijn vriend volledig in haar macht en verzorgd hem nog alsof het een baby is. Ze maakt 1x in de week bij ons schoon en dan worden ook altijd mijn spulletjes in tassen gepropt en doucheartikelen in bakjes en alles van hem blijft op de wastafel staan. Ook zet ze accessoires in huis vaak anders neer als ze is wezen schoonmaken.

Een wasmachine hebben we niet want dat vindt zij onzin, want ze brengt toch alles naar de wasserette... maar mijn kleding wordt dus uit de wasmand gevist en in tassen gepropt om vervolgens in de berging te zetten. Mijn vriend blijft zijn handen boven haar hoofd houden en zeggen dat ze alles zo goed bedoeld, maar ik word er ondertussen zo gek van. Met kerst heeft ze letterlijk tegen mijn vriendin gezegd; 'Ik weet niet of ze wel zo goed bij ons in de familie' past, dan voel je je echt heel klein. En het probleem is dat ik mn mond gewoon niet durf open te trekken, maar zo beslist momenteel bijna alles omtrent ons huis.

Ik had die vriend van je toch even wakker geschud. Als hij zo geen mening had gehad, had ik hem voor de keuze gesteld. :n echt totaal niet aantrekkelijk zo'n vent.

ElsieC

Berichten: 223
Geregistreerd: 08-09-16
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:12

WAAUW
Ik zou ze er voor de rest van mijn leven geen woord meer tegen praten. Wat een ongelofelijke strontouders!! -:(- Dit verdien jij helemaal niet!

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:15

DeMolenhoek schreef:
Ja, ben ergens wel blij dat ik het nu al weet. Onze deur staat altijd open als we thuis zijn, maar door dit voorval is beslist dat de deur toe is eenmaal de baby er is. Ik heb geen zin in een schoonmoeder die te pas en te onpas haar mening komt verkondigen.


Meid, maak je niet druk, jij hebt zo meteen de grootste troef in handen namelijk het kind van haar zoon!! Geniet ervan en speel het vrolijk uit. Simpel gezegd :Jij ben de moeder en zij is de oma, jouw regels en jouw huis, gedraagt ze zich niet dan opzouten!!!!

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:23

Ik heb het geluk getroffen met 2 schoonvaders en 1 schoonmoeder op dit moment. We wonen bij mijn vriend zijn stief-vader in op dit moment omdat een woning in Zuid-Holland op dit moment niet te krijgen lijkt te zijn. Mijn vriend zijn moeder woont op 20 minuten afstand en ik heb zelfs ruim driekwart jaar met haar samen gewerkt. Het is een prima vrouw maar ze heeft mijn vriend levenslang beschadigd met egoistische keuzes, iets wat ik soms met moeite naar de achtergrond druk. Zijn stief-vader is een lieve man maar na een ernstige hersenbloeding is hij nooit meer de oude geworden en is hij erg op zijn rust gesteld. Mijn vriend zijn vader woont ongeveer even ver van ons af als zijn moeder maar is Turks. Nu is dat op zich geen probleem maar hij spreekt gebrekkig nederlands, schrijft en leest het niet. Dit maakt de communicatie tussen ons al moeilijk laat staan het cultuur verschil. Ik ben een Hollandse, blonde meid die opgevoed is door een alleenstaande moeder dus ik zeg gewoon wat ik vind, op een beleefde normale manier. Hij zag mijn vriend liever samen met een Turks meisje....

Maar gelukkig van alle 3 niet zo'n verschrikkelijke last... wel een schoon-broer die hier de hele tent terroriseert met zijn drink en rook gedrag...

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:36

Mijn schoonmoeder is er ook zo een die denkt dat haar opvoeding de enige juiste is en dat ze alles kan maken, zo verteld ze gerust aan een kind van 6 dat sinterklaas niet bestaat en doet er alles aan om dat te verpesten.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:49

meggiemeg schreef:
Mijn schoonmoeder is er ook zo een die denkt dat haar opvoeding de enige juiste is en dat ze alles kan maken, zo verteld ze gerust aan een kind van 6 dat sinterklaas niet bestaat en doet er alles aan om dat te verpesten.

Oei, soms _-:( }:) -:(- en wat zeg jij dan??

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 22:18

Nou dat zal ik hier maar niet herhalen :x
Ik heb daar al zoveel gezegd wat beter niet nog een keer gezegd kan worden ook al is het de waarheid.
Zij heeft liever iemand die op alles ja nee en amen zegt, laat ik nu niet zo'n persoon zijn.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 07:20

Van sommige uitspraken hier wordt ik toch wel verdrietig. Je kan toch niet van je partner verlangen dat hij breekt met zijn ouders? Ik heb geen ouders meer dus dat zal er mee te maken hebben.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 07:30

Laurora schreef:
Jeminee wat schrik ik van de verhalen hier zeg... :oo
Ik heb ook eens een schoonloeder gehad. Zij vond mij niet goed genoeg voor haar zoon en heeft ons heel erg tegen elkaar opgezet. Toen mijn ex vreemd begon te gaan en bepaalde... Euh... Niet leuke dingen deed bij mij vond ze dat mijn eigen schukd. Want haar engeltje kon níks fout doen. Nog steeds blij dat ik daar op tijd weg heb kunnen komen (ook vanwege mijn ex, maar zijn moeder was ook echt wel een k*twijf)


Oh hier meldt zich nog zo'n geval, inmiddels een hele fijne schoonfamilie waar ik nu door omstandigheden (o.a. met mijn eigen moeder, en omdat ons eigen huisje nog niet klaas is van vriend en mijzelf) al een paar maanden inwoon. En nog zijn ze begripvol, geweldig!

kohtje: Ergens niet, en ergens hoop je dat hij inziet wat er tegen je gedaan wordt. Natuurlijk wil je niet dat hij de band verbreekt met ouders maar je hoopt wel dat hij ook de andere kant van het verhaal in gaat en wil zien. Het willen is dan vaak het punt, en ik snap dat dat ook moeilijk is, maar in dit geval (en in bovenstaand en in mijn eigen ervaring) is het wel een reden om ongelukkig te worden in een (inmiddels vorige) relatie.

meggiemeg: Ugh, zelfs op m'n vrije dag kan ik daar als pedagogisch medewerker zoooo laaiend om worden, misschien een eigen trauma gehad als kind oid? :Y)


Nessa: hoe is het daar in terroriserende-schoonmoeder-land?

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 07:48

Heel stil. Maar komt omdat we niks horen en vriend neemt ook heen contact op. Heerlijk zo. Vriendlief zit nu onwijs goed in zijn vel

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 08:11

kohtje schreef:
Van sommige uitspraken hier wordt ik toch wel verdrietig. Je kan toch niet van je partner verlangen dat hij breekt met zijn ouders? Ik heb geen ouders meer dus dat zal er mee te maken hebben.

Ik heb dat nooit aan mijn man gevraagd, het zijn en blijven zijn ouders. Punt alleen wel is dat hij wel wat mag zeggen van dit gedrag, dat dat kwetsend is en niet wenselijk. Dat je als partner is sommige situaties toch wel achter elkaar staat en elkaar steunt.
Wat helaas er vaak wel van komt is dat de ouders maar van mening blijven zo te kunnen doen en dat ze daar vaak zelf hun kind mee weg jagen. Tenminste zo was het wel bij ons.
De ouders van mijn man bleven mij maar zwart maken, bleven de feiten maar omdraaien, bleven mij maar kwetsen, terwijl ze heel goed weten hoe het wel zit, dat is dan ook niet echt leuk om dat steeds als kind aan te moeten horen en daar ben je wel een keer klaar mee.