Terroriserende schoonmoeder

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 08:48

superpony schreef:
Ze ziet haar eigen fouten niet.

Veel mensen zullen de hand niet in eigen boezem steken denk ik als het daar op aan komt.
Ik vind het wel een mooie eigenschap als iemand een fout durft toe te geven.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 09:27

Met fouten toegeven is toch niets mis?

Mijn schoonloeder ook, alles is schoonpapa zn schuld en als alles rond is van papieren gaat ze heel veel bewijzen -zegt ze- naar buiten brengen wat hij allemaal mispeuterd heeft.
Wat bereik je daarmee? Dat iedereen je een oud, rancuneus, gek wijf vind?
Joh leef en laat leven. Van de ruzie te willen uitdiepen word je echt niet beter.
Achja. Kan ze nog eens thuis zitten met een burn-out en dan klagen dat ze geen geld genoeg heeft :roll:

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 09:40

De moeder van mijn vriend is heel denigrerend naar haar man toe. We stonden in de c&a (toen mocht ik nog mee) en ze vroeg aan ons of we nog wat gezien hadden. Wij schudde nee, die man kreeg niet eens tijd om wat te zeggen. Het was gelijk dit is niet zijn soort winkel kom we gaan. En sleurde hem nog net niet de winkel uit.

Of zijn telefoon was kapot (iPhone) dus ik zeg van joh dan koop je toch een refurbished iPhone 6/7. Nee hij heeft niet zo een nieuw toestel nodig. We kopen wel een goedkope Samsung voor hem. Dan kan schoonzus hem ook helpen dat snapt zij tenminste.
Hij had totaal niks te zeggen, zelfs dat hij iPhone gewoon heel fijn vind werd niet naar geluisterd.

En hun zitten dan op de bank met de 2 nieuwste modellen van Samsung. Want hun mogen wel een nieuwe telefoon _-:(

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 09:57

Schoonmoeder ging gezellig nagels knippen aan de keuken tafel deze ochtend heb nog net niet op dr gekotst gatverdamme. Weet heel goed dat ik super vies ben van alles wat met nagels te maken heeft.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 10:06

k_m schreef:
Schoonmoeder ging gezellig nagels knippen aan de keuken tafel deze ochtend heb nog net niet op dr gekotst gatverdamme. Weet heel goed dat ik super vies ben van alles wat met nagels te maken heeft.


Yuck :r
Hoe bedenk je het ook... zit je daar met je broodje kom zij aan |o

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 10:09

Ik zat vrijdagavond ook bij een vriendinnetje en die pa begon z'n nagels te knippen. :r Weliswaar uit het zicht want hij draaide zich om en het is zijn huis maar ik kan daar gewoon niet zo goed tegen :')

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 10:10

Shaggy09 schreef:
Ik zat vrijdagavond ook bij een vriendinnetje en die pa begon z'n nagels te knippen. :r Weliswaar uit het zicht want hij draaide zich om en het is zijn huis maar ik kan daar gewoon niet zo goed tegen :')


Maar dat doe je toch niet waar gasten bij zijn :x

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 10:23

Jaa hij ziet mij meer als maatje dan als gast denk ik :') Maar ik vind het ook echt heel erg goor. Alleen al het geluid van zo'n nagelknippertje, ik krijg er de rillingen van. :brr:

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 10:57

@k_m: wat jammer dat je niet daadwerkelijk over d'r heen gekotst hebt. Dan had je daadwerkelijk laten zien dat je kotsmisselijk word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 10:58

k_m schreef:
Schoonmoeder ging gezellig nagels knippen aan de keuken tafel deze ochtend heb nog net niet op dr gekotst gatverdamme. Weet heel goed dat ik super vies ben van alles wat met nagels te maken heeft.


Gadverdamme wat smerig :=
Waarom doet iemand dat überhaupt aan de keukentafel! Doe dat lekker in de badkamer ofzo :=

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 11:00

Exact!! Ze knipte tot 3 jaar terug ook de teennagels van Mn vriend want dat kon die zogezegd niet zelf. Dat heb ik hem toch snel wijs gemaakt dat die dat lekker zelf kan doen :+

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 11:26

meggiemeg schreef:
superpony schreef:
Ze ziet haar eigen fouten niet.

Veel mensen zullen de hand niet in eigen boezem steken denk ik als het daar op aan komt.
Ik vind het wel een mooie eigenschap als iemand een fout durft toe te geven.


Iedereen maakt fouten. Maar het is meer waarop. Als je probeert met haar eruit te komen, draait ze echt alles om. Ze blijft ook echt net zolang doorgaan tot wij knikten en toegaven. Het is een soort dominantie van; ik ben moeder en jullie zijn de kinderen.
En ik heb echt respect voor ouderen en alles, maar op een gegeven moment kun je gewoon een volwassen gesprek voeren met je kinderen.

Onze zoon is 21 en die domineren we niet. We proberen hem te steunen en goed an te voelen of je luistert, je mening gaat geven of hem aanmoedigt etc. Hij weet heel goed wat mijn fouten zijn bijv en ik vaak ook. Probeer daar ook juist open over te zijn.

Ik kom gewoon uit een andere familie. Mijn moeder en oma komen uit een nette buurt van Amsterdam en zijn altijd vrij opgevoed. Mijn oma kwam uit 1912 en was al echt modern in opvoeding. Mijn moeder uit 1943 heeft dat ook overgenomen.
Mijn man zijn familie kwam uit een volksbuurt en hadden meteen vooroordelen over mij/ons. Ze zijn/waren veel jonger en heel antiek in dat ouder-kind verhaal.

Mijn man wordt nu 47, werkt hard, hebben een mooi koophuis, dieren, etc. Hij krijgt 0,0 respect van zijn moeder wat hij bereikt heeft en moet daar echt alleen zitten en luisteren naar alle kwaaltjes. Als ze dan klaagt dat ze ons nooit ziet en hem te weinig, probeert hij het echt uit te leggen, maar is het gelijk; ja maar......en dan begint ze en houdt niet op tot hij het dan weer zo laat.

Het resultaat is dat ze ons niet ziet en hem weinig, dus ze snapt ook niet dat het geen gewenst effect heeft.

Nagels knippen vind ik ook smerig. Dat doen we in de badkamer en niet als er visite is ofzo. Snap dat soort dingen niet. Ik zou het niet eens prettig vinden als er mensen om me heen zitten.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:44

Wish me luck ik en m'n vriend hebben een bouwgrond gekocht, moeten het nog officieel meedelen :+ toen we het over kopen hadden was het al. 'zou je niet beter eerst gaan huren??' 'als je zo samenwoont leer je elkaar pas echt kennen hoor' 'ja je gaat ook nog vaak thuiskomen en dan is dat allemaal niet zo leuk en makkelijk als nu als je nog moet koken hoor' 'ge gaat nog verschieten',...... nog NOOIT iets positief!

Ook op het familiefeest nog geen 5 min na mijn vriend moest vertrekken voor de voetbaltraining begon ze er over. Begon ze over een vriendin van mij die ging huren, kreeg al gelijk de ja zouden jullie ook niet eerst huren blabla want ge gaat nog verschieten. Ik zeg we zijn toevallig vorige week naar de bank geweest en dat viel best mee. En dan zegt ze ineens tegen de broer 'oh ja maar bij jullie gaat dat wel makkelijker gaan he, want jullie kunnen eerst in het 2de huis van x gaan wonen'. Okéééé thnx for the support

Altijd ook lekker achter de rug van m'n vriend om. Hij komt soms wel voor me op maar soms zegt hij ook van ze bedoeld het goed. Soms bedoeld ze het ook goed maar moet ze nog niet zo lomp en negatief lopen doen over alles!! Toen ze zei van ja dan leert ge elkaar pas echt kennen en het is allemaal niet zo makkelijk heb ik ook gwn gezegd van dan moet je nooit gaan samenwonen he. En dan zo van 'jaa maaaaar je leert elkaar dan kennen blabla' Oh zo vermoeiend. Jij wilt gwn je zoontje niet uit huis hebben klaar.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:57

k_m schreef:
Wish me luck ik en m'n vriend hebben een bouwgrond gekocht, moeten het nog officieel meedelen :+ toen we het over kopen hadden was het al. 'zou je niet beter eerst gaan huren??' 'als je zo samenwoont leer je elkaar pas echt kennen hoor' 'ja je gaat ook nog vaak thuiskomen en dan is dat allemaal niet zo leuk en makkelijk als nu als je nog moet koken hoor' 'ge gaat nog verschieten',...... nog NOOIT iets positief!

Ook op het familiefeest nog geen 5 min na mijn vriend moest vertrekken voor de voetbaltraining begon ze er over. Begon ze over een vriendin van mij die ging huren, kreeg al gelijk de ja zouden jullie ook niet eerst huren blabla want ge gaat nog verschieten. Ik zeg we zijn toevallig vorige week naar de bank geweest en dat viel best mee. En dan zegt ze ineens tegen de broer 'oh ja maar bij jullie gaat dat wel makkelijker gaan he, want jullie kunnen eerst in het 2de huis van x gaan wonen'. Okéééé thnx for the support

Altijd ook lekker achter de rug van m'n vriend om. Hij komt soms wel voor me op maar soms zegt hij ook van ze bedoeld het goed. Soms bedoeld ze het ook goed maar moet ze nog niet zo lomp en negatief lopen doen over alles!! Toen ze zei van ja dan leert ge elkaar pas echt kennen en het is allemaal niet zo makkelijk heb ik ook gwn gezegd van dan moet je nooit gaan samenwonen he. En dan zo van 'jaa maaaaar je leert elkaar dan kennen blabla' Oh zo vermoeiend. Jij wilt gwn je zoontje niet uit huis hebben klaar.



Sterkte, klinkt als mijn schoonloeder!

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:15

@k_m: hoe naar je schoonmoeder het ook brengt, ze heeft wel gelijk. Je leert elkaar beter kennen als je gaat samenwonen. Dan zie je ineens die sokken naast de wasmand in plaats van erin. :D En dat het soms tegenvalt dat je het huishouden nog moet doen als je allebei moe uit je werk komt is ook waar.
Aan de andere kant is samenwonen ook gewoon leuk en gezellig, zeker als je dat met je liefste doet. En als er dan sokken naast de wasmand liggen of je bent allebei te moe om te koken, dan praat je daarover. En dan kom je eruit en valt het best mee ...

Veel plezier met jullie nieuwe huis in wording. Geniet van het proces samen en later van het samenwonen!

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:18

Je leert elkaar nog veel beter kennen door samen op vakantie te gaan in een tentje of een caravan. Als je dat al eens hebt gedaan, valt dat huis samen ook best mee. En dan kan je beter kopen dan huren. Huren is geld geven aan mensen/bedrijven die al bulken van het geld. Met je maandelijkse hypotheek komt je huis steeds dichter naar je toe.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:06

Ja ze doet gwn alsof we vreemden zijn voor elkaar maar hebben regelmatig al house sitting gedaan bij mensen en zien elkaar 5 dagen in de week :+

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:46

Ach je weet nooit hoe de toekomst loopt.
Stel woonde al 10 jaar samen in hun huurhuis, besloten te trouwen en kochten een huis.
Na een half jaar werd zij verliefd op een ander, en lagen ze in scheiding. Zegt helemaal niets.

Mijn man en ik leerde elkaar kennen in '94, in '95 kregen we een relatie. Ondanks de afstand van 165 km heeft dit bij ons nooit voor problemen gezorgd. We zagen elkaar alleen in het weekend, en met de kerst- en bouwvak vakantie extra.
In '97 lieten we ons inschrijven voor een huurhuis, maar als snel vonden we een erg leuk koophuis. Begin '98 de sleutel en het flinke verbouwen kon beginnen. En we zijn nog steeds samen <3

Mijn schoonmoeder wilde in die tijd zich ook overal mee bemoeien, zij zou het allemaal wel even regelen. Nou dacht het niet!
We bepalen alles lekker zelf wel wat voor kleuren we wilde etc. Mijn schoonvader hebben we echt heel veel hulp aan gehad

Arethe
Berichten: 2560
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:53

Heb nog wel een verhaal van een vriendin die hier goed past, toestemming om te delen.

Schoonmoeder is echt een verschrikking, om die reden nu ook weinig tot geen contact meer met haar. Maar toentertijd hadden ze net de sleutel van hun eerste huis en waren ze samen aan het klussen. Schoonmoeder had een idee voor een behang op de muur maar vriendin vond dit verschrikkelijk, paste echt niet bij hun stijl. Schoonmoeder bleef maar doordrammen en discussiëren maar vriendin hield voet bij stuk. Volgende dag kwam ze binnen in het huis, rarara wat hing op de muur? Het behang van voorkeur van schoonloeder!! Zij ontzettend boos opgebeld, schoonloeder snapte niet wat er nou was, dat stond toch prachtig en ze had al die moeite gedaan en vervolgens was vriendin zo ondankbaar? Een verhaal van de tientallen die zij erover heeft.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:10

Wow, wat erg, zo maar een muur behangen met ongewenst behang. Heeft de vriendin het er eigenhandig van af getrokken? En de sleutel direct teruggevraagd?

Arethe
Berichten: 2560
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:14

Zelfde dag ging er ander behang overheen.
Sleutel duurde iets langer omdat haar man (toen nog vriend) het ietsje lastiger vond, maar is inmiddels gelukkig ook weer terug.

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:21

Arethe schreef:
Zelfde dag ging er ander behang overheen.
Sleutel duurde iets langer omdat haar man (toen nog vriend) het ietsje lastiger vond, maar is inmiddels gelukkig ook weer terug.

Oh my!!! Echt wat een kreng zeg.

Ik zou het ook echt dezelfde dag er nog aftrekken.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 00:37

Ik had het behang eraf getrokken en bij haar voor de deur geflikkerd. Dan kan je bij mij echt oprotten. :=

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 00:38

Wauw... :+ Die had ik echt niet meer willen zien. Ongelofelijk.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 00:55

Je doet het toch nooit goed. Mijn familie is anti huren en ML zijn familie is niet gewend om te kopen.......We hebben een kind samen, alsof dat niet het meeste bindt??

Het gaat me echt te ver dat mensen zo durven te beslissen over andermans leven en huis etc.

Ik heb echt weleens in een winkel gestaan, toen nog met mijn moeder, dat ik een leuke lamp zag en dan ML gebeld en foto gestuurd. Maar dan gaat het toch in overleg en vraag ik ook mn moeders mening.

Mijn moeder heeft ooit een trui gekocht op vakantie voor mijn man. Zij vond hem zo mooi en de trui was erg duur, dus ze was bloednerveus om hem mee te nemen en te geven. Mijn tante zat in mode, dus dat scheelde wel, maar mn moeder heeft de rest van de vakantie met pijn in haar buik erom gelopen.
Gelukkig kon mn man het waarderen.
En ze heeft een paar jaar terug met sinterklaas een droger laten bezorgen, omdat die van ons al even kapot was. Daar heeft ze echt wel heel erg lang naar gekeken, vergeleken en in winkels advies gevraagd. Maar ze vond het echt enorm spannend....

Mijn man zijn moeder daarentegen nam weleens kleding mee vroeger en dan moest ze dat 100x vertellen, wilde 10x bedankt en na een jaar hoorden we het nog, terwijl ze echt duidelijk zijn smaak niet kent.

Het is niet altijd wat je doet, maar ook hoe.