Terroriserende schoonmoeder

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 17:24

haha jouw huis toch?
dus dan is het heel logisch dat jij gewoon thuis bent. _O-

En ja als ze zo raar door gaan raken ze waarschijnlijk hun zoon wel kwijt ja.
sommige mensen :+

kan je vriend niet met zoon daarheen gaan de dag voor zijn verjaardag ofzo :P ?

vind het overigens heel knap/dapper/goed van jou dat jij er zelf voor gekozen heb om het contact te stoppen.

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 17:28

Komt ze toch maar lekker op een andere dag langs als jij er niet bent, of gaat hij later bij hun langs. _O-

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 17:46

Ze willen je wegjagen uit je eigen huis? Wat zegt je vriend hiervan?

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-18 18:07

Hij vroeg of ik thuis was of weg was. Dus heb gezegd dat ik vast naar stal ben maar niet weet hoe laat ik thuis ben. Ook dat ik daar geen rekening mee ga houden. Want ik woon daar.

Vind ie weer lastig. Want hij wil niet dat er ruzie is. Heb gezegd dat zijn ouders hem in lastig parket brengen. Ik sta erboven. Dus nu heeft ie doorgegeven dat ze ermee moeten dealen dat ik daar woon en ik in zijn leven ben. Dat ze het hebben ze accepteren anders zijn ze hem kwijt. Heeft ie geen reactie op gehad

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:08

Dat is duidelijke taal en een beter signaal had hij niet af kunnen geven, vind het knap van hem!

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:13

Maar ik vind dan wel weer dat ie dat al had kunnen zeggen voordat ie vraagt of TS dan thuis is. Mij zou het echt aan mijn derrière oxideren hoe mijn ouders over mijn partner denken, als ik mijn verjaardag of wat dan ook vier en hun mogen m om wat voor reden dan ook niet hebben ze er maar mee te dealen dat ie er is en gedragen ze zich maar. Ze hoeven niet met m te praten maar ik NIET enige vorm van aanpassing doen omdat hun het niet zint. Dan komen ze maar niet.

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:14

Poeh heftig zeg! Dan ben ik toch blij met mijn schoonouders, zo heerlijk normaal. Goed dat jullie beide sterk blijven. Zulke mensen geven nooit op.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-18 18:18

Vriendlief staat achter mij. Maar vind het soms lastig om gelijk tegengas te geven. Sowieso opkomen voor zichzelf vind ie lastig. En daar maakt zijn dominante moeder heerlijk gebruik van

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:19

friendly schreef:
Maar ik vind dan wel weer dat ie dat al had kunnen zeggen voordat ie vraagt of TS dan thuis is.

Ik kan me wel voorstellen dat hij het eerst heeft overlegd. Dan had hij dit niet hoeven zeggen tegen zijn ouders, dat zal vast niet makkelijk zijn geweest, zeker in het begin niet om dit soort duidelijke taal te zeggen, eenmaal wat vaker duidelijk zijn maakt dat vast makkelijker. (in mijn geval met mijn schoonouders wel)

Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:29

Ik ben nu de blogs van Mrs op mamaplaats aan het lezen.

Misschien herkenbaar voor je.

Malyma
Berichten: 335
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:29

Fijn hè, zulke mensen.. Zelf kan ik niet veel anders dan zulke mensen flink op afstand houden. Een ouder/ouders die zo aan hun kind trekken, dat is echt ongezond. Kan ook echt wel moeilijk zijn om je daarvan los te maken hoor.
Goed van je vriend dat hij nu meer voor zichzelf opkomt.

Mijn moeder is als de schoonmoeder in dit verhaal. Al had ik toch al nooit een echt goede relatie met haar, heeft het toch nog lang geduurd voordat ik er echt een punt achter kon zetten. Sinds ze me niet meer kan beïnvloeden met haar negativiteit, lijkt het nu pas alsof ze begint bij te draaien.

kiki1976

Berichten: 16850
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:35

Het is voor mannen die altijd bij mama onder de plak hebben gezeten moeilijk om daar tegenin te gaan.

Heb het hier ook meegemaakt met mijn schoonmoeder. Wamt oh oh oh wat was ze bang om haar zoon kwijt te raken. Heeft er in het begin heel wat aan gedaan om hem voor zichzelf te houden. Helaas voor haar deed hij wat hij zelf wilde al bleef hij wel vaak naar haar pijpen dansen.

Op den duur ging ze te ver, en daar heeft hij ook echt een stokje voor gestoken. Maar toen hadden wij ondertussen samen een kindje. Mijn schoonmoeder is het type, die wilt altijd het belangrijkste worden gevonden en eigent zich ook alles toe (soms met extreem claim gedrag). Zo zei ze heel vaak tegen onze zoon "kom maar bij mama ipv oma". Onze zoon wilde naar zijn vader en zij hield hem bewust vast/tegen. Toen is mijn man geploft van woede en haar goed op haar nummer gezet. Ik ben zijn vader, en jij niet meer dan zijn oma, en jij hebt niet het lef om hem bij mij weg te houden.
En ik wil niet hebben dat jij net doet alsof je zijn mama bent. Nee dat was per ongeluk. Nou zegt mijn man, wel toevallig altijd als je hem bij ons vandaan hebt zeg je mama, staan we erbij is het oma.
Nou toen was ze weer zielig en ging huilen. Normaal was mijn man daar gevoelig voor maar sinds toen niet meer.

Nu vind ze hem hard en afstandelijk geworden. Nee hoor moeders, je hij is volwassen geworden en danst niet meer naar jouw pijpen. En laat zich niet meer manipuleren door je.
Mijn man komt ook niet heel vaak meer bij zijn ouders, want als hij wel komt dan word er altijd wel weer gelijk een klusje voor hem verzonnen wat hij moet doen.

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:43

Ik heb in oktober 2016 het contact definitief gebroken met mijn schoonloeder. Nadat ze mij uitschold met mijn dochter op haar arm was de maat vol na jarenlange treitersessies (politie op mijn dak dat ik geld zou hebben gestolen bij haar thuis, de BV uitwerken, mijn familie opbellen over hoe slecht ik was en uithoren, etc). Pas toen ik mijn scheiding had aangevraagd werd mijn man wakker. Na mediation tussen mij en mijn man nog bij elkaar. Schoonloeder is niet meer welkom bij ons, ook niet met verjaardagen. Mijn man gaat wel naar haar met de kids en dat is prima zolang ze niet negatief praat over mij waar de kids bij zijn, dan is het ook afgelopen. Helaas zitten wij nog midden in de ellende daar mijn man een bedrijf heeft met haar, ik hoop dat dit snel achter de rug is. Ze blijft haat zaaien, liegen, bedriegen en stoken. Ik gun niet snel iemand het aller ergste, maar haar..... Oh ja, niet onbelangrijk, ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik haar heb misdaan. Vroeger konden we prima door één deur en opeens niet meer. Ik heb echt geen idee. Als ik het haar vraag zegt ze dat ik het zelf wel weet. Niemand uit haar omgeving kan mij ook antwoord geven. Ik krijg alleen te horen dat ik slecht ben en alles bij elkaar zou liegen. Als ik vraag naar voorbeelden krijg ik geen antwoord. Ik weet het dus echt niet. Niemand eigenlijk. ik denk dat zij het zelf ook niet eens weet.

BigOne
Berichten: 38214
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:47

Mer1980 schreef:
Ik heb in oktober 2016 het contact definitief gebroken met mijn schoonloeder. Nadat ze mij uitschold met mijn dochter op haar arm was de maat vol na jarenlange treitersessies (politie op mijn dak dat ik geld zou hebben gestolen bij haar thuis, de BV uitwerken, mijn familie opbellen over hoe slecht ik was en uithoren, etc). Pas toen ik mijn scheiding had aangevraagd werd mijn man wakker. Na mediation tussen mij en mijn man nog bij elkaar. Schoonloeder is niet meer welkom bij ons, ook niet met verjaardagen. Mijn man gaat wel naar haar met de kids en dat is prima zolang ze niet negatief praat over mij waar de kids bij zijn, dan is het ook afgelopen. Helaas zitten wij nog midden in de ellende daar mijn man een bedrijf heeft met haar, ik hoop dat dit snel achter de rug is. Ze blijft haat zaaien, liegen, bedriegen en stoken. Ik gun niet snel iemand het aller ergste, maar haar..... Oh ja, niet onbelangrijk, ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik haar heb misdaan. Vroeger konden we prima door één deur en opeens niet meer. Ik heb echt geen idee. Als ik het haar vraag zegt ze dat ik het zelf wel weet. Niemand uit haar omgeving kan mij ook antwoord geven. Ik krijg alleen te horen dat ik slecht ben en alles bij elkaar zou liegen. Als ik vraag naar voorbeelden krijg ik geen antwoord. Ik weet het dus echt niet. Niemand eigenlijk. ik denk dat zij het zelf ook niet eens weet.

Waarschijnlijk werd de relatie met haar zoon echt definitief toen er kinderen kwamen en besefte schoonloeder toen dat ze echt nooit van je af zou komen en liet ze toen haar ware aard zien.

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:51

Je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben... Jammer dat ze het nooit gezegd heeft toen ik het haar op de man af vroeg.

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:54

Een vriendin heeft ook problemen met schoonmoeder maar wat ik hier lees heeft zij het nog redelijk.
Zo wat afschuwelijk dat die schoonmoeder s zo ertussen proberen te komen.

Jis_

Berichten: 11580
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:20

Nessa schreef:
Dit is ontstaan omdat ik hun lieftallige zoontje heb weggehaald.
Ik ben de andere vrouw in zijn leven nu.

Mijn vriend accepteert dit dus ook echt niet. Zegt dit constant. En als ze problemen hebben met mij daar met mij over moeten hebben.

Hij heeft ze nu dus een ultimatum gegeven. Normaal doen of hem kwijtraken.
Nu willen ze dus wel praten met mij. Maar hun mening over mij zal daarin niet veranderen lijkt mij.

Zoals ik verder lees uit jullie berichten kan ik dus het beste wel het gesprek aangaan.
Maar inderdaad, voor mijn vriend.



Zulke moeders zijn er helaas. Gek en triest eigenlijk dat je je kind, door jaloezie niet los kunnen laten noem maar op, in feite geen gelukkig leven gunt met iemand. Denk dat het dan ook niet uit maakt wie het is.

Popstra
Berichten: 13731
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:29

Je schoonmoeder is een jaloers loeder.

Ik zou geen contact herstellen want die veranderd niet en je vriend er vrij in laten hen wel te bezoeken enz.
Ik zelf kom ook niet bij mn schoonfamilie. Al 20 jaar niet.
Mijn man komt wel gewoon bij zn moeder. Laat ik hem ook gewoon zn gang in gaan.
Gaat prima zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:29

friendly schreef:
Maar ik vind dan wel weer dat ie dat al had kunnen zeggen voordat ie vraagt of TS dan thuis is. Mij zou het echt aan mijn derrière oxideren hoe mijn ouders over mijn partner denken, als ik mijn verjaardag of wat dan ook vier en hun mogen m om wat voor reden dan ook niet hebben ze er maar mee te dealen dat ie er is en gedragen ze zich maar. Ze hoeven niet met m te praten maar ik NIET enige vorm van aanpassing doen omdat hun het niet zint. Dan komen ze maar niet.



_/-\o_ :')

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 09:23

Nessa schreef:
Dit is ontstaan omdat ik hun lieftallige zoontje heb weggehaald.
Ik ben de andere vrouw in zijn leven nu.

Mijn vriend accepteert dit dus ook echt niet. Zegt dit constant. En als ze problemen hebben met mij daar met mij over moeten hebben.

Hij heeft ze nu dus een ultimatum gegeven. Normaal doen of hem kwijtraken.
Nu willen ze dus wel praten met mij. Maar hun mening over mij zal daarin niet veranderen lijkt mij.

Zoals ik verder lees uit jullie berichten kan ik dus het beste wel het gesprek aangaan.
Maar inderdaad, voor mijn vriend.


Je kunt alles heel lang voor je vriend blijven doen, simpelweg omdat je van hem houdt. Ik heb dit 19 jaar voor mijn man gedaan, elke keer weer pogingen, elke keer weer een herhaling van hetzelfde.
Waarom zouden ze je nu ineens wel kunnen accepteren en al die tijd ervoor niet? Puur omdat hun zoon ze onder druk zet? Ons of niets? Dat gaat niet de manier zijn, dat gaat geen stand houden.
Het lijkt mij dat dit mensen zijn die gewend zijn hun zin te krijgen, dat soort mensen is lastig een andere zienswijze te laten zien laat staan te accepteren.

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 09:27

Meggiemeg, dat is een heel oud bericht van TS terwijl er allang updates zijn.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 10:05

Popstra schreef:
Je schoonmoeder is een jaloers loeder.

Ik zou geen contact herstellen want die veranderd niet en je vriend er vrij in laten hen wel te bezoeken enz.
Ik zelf kom ook niet bij mn schoonfamilie. Al 20 jaar niet.
Mijn man komt wel gewoon bij zn moeder. Laat ik hem ook gewoon zn gang in gaan.
Gaat prima zo.


Zo doen wij het nu ook. Mijn vriend heeft alleen contact met ze als het nodig is. Hij heeft er ook geen behoefte meer aan.

Ze blijft elk moment die ze kan pakken mij zwart maken. Ooms en tantes mogen mij dus ook niet. Neven en nichten wel. Die weten precies hoe zij in elkaar steekt

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:51

Ze leren er dus niet van, ze drijven hun zoon zelf weg door zo door te blijven gaan.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 12:01

Klopt. Ik vind het wel erg jammer.
Echt raar dat mensen zo kunnen doen. En zoveel meer schoonouders. :(

Laatst zat mijn vriend ergens mee.
Hij heeft toen mijn vader gebeld. Te zot toch gewoon, dat hij niet terecht kan bij zijn ouders...

yeentll

Berichten: 833
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Nederland

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:13

Ik heb dus ook zo'n loeder van een schoonmoeder, helaas heeft zij mijn vriend volledig in haar macht en verzorgd hem nog alsof het een baby is. Ze maakt 1x in de week bij ons schoon en dan worden ook altijd mijn spulletjes in tassen gepropt en doucheartikelen in bakjes en alles van hem blijft op de wastafel staan. Ook zet ze accessoires in huis vaak anders neer als ze is wezen schoonmaken.

Een wasmachine hebben we niet want dat vindt zij onzin, want ze brengt toch alles naar de wasserette... maar mijn kleding wordt dus uit de wasmand gevist en in tassen gepropt om vervolgens in de berging te zetten. Mijn vriend blijft zijn handen boven haar hoofd houden en zeggen dat ze alles zo goed bedoeld, maar ik word er ondertussen zo gek van. Met kerst heeft ze letterlijk tegen mijn vriendin gezegd; 'Ik weet niet of ze wel zo goed bij ons in de familie' past, dan voel je je echt heel klein. En het probleem is dat ik mn mond gewoon niet durf open te trekken, maar zo beslist momenteel bijna alles omtrent ons huis.