Terroriserende schoonmoeder

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 08:37

Oh, van die mensen die je dingen cadeau geven die helemaal niet bij je passen, brrr :=
Een vriendin van mij kwam dus recent thuis en toen hadden haar schoonouders twee schilderijen opgehangen in haar woonkamer... En geen kleine, nee, een meter hoog en een halve meter breed elk.
Een beetje dit idee, alleen dan de goedkope Action-versie in natuurlijk:

Afbeelding

(Deze vind ik stiekem best wel gaaf, maar die van haar echt niet!)

tyleysmiley

Berichten: 1896
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:36

Ik weet niet meer wie het vroeg een paar pagina's terug, over het meenemen van de kleinkinderen door papa, naar je schoonloeder, 'oma' dus.
Ik had al kindjes voor ik mijn man leerde kennen en samen hebben we een zoon van bijna 2.
Die gaat dus no way in hell, samen met papa naar zijn moeder, en ik heb haar al bijna 1 jaar niet gezien, onze zoon dus ook niet. Mensen vragen wel eens of ik me daar niet schuldig over voel:echt nog niet met 1 haar op m'n hoofd. Ik wil zo'n dominante manipuleren de schreeuwheks niet bij mijn kind in de buurt. Het heeft haar nooit geïnteresseerd of de kinderen erbij waren of niet, maar als ik uit de buurt was, en mijn man kreeg de wind van voren, waar de kinderen bij waren, dan hoorde ik, terwijl ik terugkwam van een lange wandeling met de hond bijv, haar al terwijl ik nog de poort door moest komen. Mijn zoon van 12 kwam dan wel eens zeggen:sjongejonge mama, ze zat weer zo te zeuren of te mopperen tegen Fred. Onze jongste zoon was dan vaak overstuur. Ze heeft hem als baby van 7 maanden oud cola uit haar blikje laten drinken, daar moest mijn man twee x iets van zeggen dat dat niet mocht, en dan niet een beetje cola, maar flinke teugen uit haar rietje. Ze denkt alles beter te weten en heeft overal verstand van, ga je daar tegenin, dan ben je de gebeten hond.
Tja en aangezien ik me niks laat vertellen, en al helemaal niet op zo'n manier, botst dat en komt het nooit meer goed, sterker nog de dag dat ze komt te overlijden, ga ik met vriendinnen een feestje bouwen, zo'n hekel heb ik aan dat figuur. Ik zal ook niet meegaan naar haar uitvaart, dat weet mijn man, ook niet om hem te steunen, dat krijg ik echt oprecht niet voor elkaar. Onze zoon is haar eerste en enige kleinkind en daar had ik graag een lieve oma voor gewild, maar niet zo één.
De laatste keer dat ik met haar contact had, over whatsapp zei ze dat ik erin kon stikken, toen zei ik, terwijl ik zo echt niet ben, maar wat zat het me hoog, dat ik de bal graag terug kaatste en dat het een waardeloze pannekoek van een nepoma is en dat ze maar een ander kleinkind moest zoeken. Zegt ze, daar heeft ons Freddy(jaja voor haar is hij met 49 jaar nog steeds haar Freddy) ook wat over te zeggen. Ik zei, op het moment dat jij zegt dat zijn vrouw erin kan stikken en alles loopt te verdraaien en de boel loopt te manipuleren, heeft jouwww Freddy er niks meer over te zeggen nee, maar gelukkig zitten we op 1 lijn, doeiiii, heb haar geblokkeerd op WhatsApp en sindsdien geen contact meer mee.

Over het behangetje hierboven :daar had ik niks overheen geplakt, maar het eraf geplukt en bij haar gvd d'r hele ramen mee dichtgeplakt, daaaaar heb je je behang, jij ouwe gek.
Toen wij ons huis lieten verbouwen, ging schoonmoeder ook uit zichzelf kijken, man had gezegd dat het die week niet kon, want er werd met drie man gestukadoord en wij waren er zelf ook niet. Gaat ze toch en loopt daar in huis tussen de werkmannen door overal commentaar op te leveren. Ze is ongeveer 1.60m hoog en zeker net zo breed, en heeft met haar uitstekende achterkant nog een stuk muur gestempeld, piswoest waren we... Zucht, sorry allemaal, wat een gezeur weer }:0

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:35

Sorry maar om dat stuk muur gestempeld moest ik toch wel even lachen!!
Het mentale beeld alleen al.
Oeh, zou dat zo’n zuignap-geluid gemaakt hebben als ze loskwam?

En over die cadeautjes:
Ik had voor Mn verjaardag bonnen gevraagd van een winkel met Belgische mode.
Had er gekregen van ouders en van schoonloeder en schoonoma samen.
Als ik nu een stuk aanheb uit die winkel zeggen mijn ouders steevast gewoon “mooi!” maar schoonmama vraagt steeds of dat met haar bon gekocht is.
(Ik zeg dan steeds dat dat met die van Mn ouders gekocht is)

tyleysmiley

Berichten: 1896
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:39

Optiwolk, dankzij jouw zuignapcommentaar, hoor ik er nou dat sjjjjjjllllurppppp geluid bij. Ooh dat zou wat zijn geweest als ze vast gezogen had gezeten, dan had ik opdracht gegeven om te laten inmetselen hoor, mooie opbergkast van maken *\o/*

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 11:14

Ik vind dat jullie je allemaal samen met je schoonmoeder moeten opgeven voor dat programma van Patty Brard op TLC. :')

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 11:15

Amandavd schreef:
Ik vind dat jullie je allemaal samen met je schoonmoeder moeten opgeven voor dat programma van Patty Brard op TLC. :')


Hahahaha ja ga met liefde met dat mens een stukje varen }:)
Of ze terug komt is een tweede O:)

meggiemeg

Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:09

De moeder van mijn man en tv, dat is des duivels die tv

CharleyT
Berichten: 3989
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:10

meggiemeg schreef:
De moeder van mijn man en tv, dat is des duivels die tv


Serieus? Die types bestaan dus nog echt ook.

meggiemeg

Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:25

Ja echt, ze bestaan nog. Mijn man heeft de kerk en de regels achter zich gelaten (al voordat hij mij leerde kennen) en dat accepteert ze nog steeds niet.
Zo probeert ze ook bij haar kleinkinderen allerlei dingen uit, vertellen dat sinterklaas niet bestaat als ze 5 jaar oud zijn, ze neemt ze mee winkelen naar de kledingwinkel zodat ze dan wel de juiste kleding hebben in haar ogen, zonde van het geld want die kleren worden nooit gedragen door de kleinkinderen. Op zondag is niemand welkom, moederdag/vaderdag wordt de dag ervoor gevierd, verjaardag is op vrijdag want als je dat op zaterdag viert ben je niet voor de zondag thuis. Was trouwens ook hun excuus om niet op onze bruiloft te komen, wij trouwden op een zaterdag.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:50

ik heb mij vorige week bij deze groep aangesloten.
En zou nu even het verhaal doen hoe mijn geliefde schoonvader tegen mij doet _O-

vanaf dag 1 kijkt hij mij al boos aan of eigenijk toen ik hem de hand gaf om kennis te maken.
Het bleef in begin bij boos kijken maar ja werd al na 3 maand erger dat die begon te schreeuwen tegen mij als ik iets pakte ofzo. Daardoor durfde ik iets niet te pakken en vroeg ik het aan mijn vriend en dan begon hij ook boos te doen al die tijd genegeerd.

Januari 2018 kwam ik er achter dat hij mij achter mijn rug poedersuiker en nog erge dingen over mij zei maar niks in mij gezicht zeggen. op dat moment heb ik tegen mijn vriend gezegd dat ik er klaar mee was en niet meer wilde komen als die vader thuis is.

in Juli is mijn vader met spoed opgenomen in ziekenhuis en moest zo snel mogelijk naar mijn moeder aangezien die bussen niet optijd reden en niemand mij kon brengen heeft mijn vriend zijn vader gevraagd en die wilde mij wel brengen. Op dat moment deed hij super aardig .

daarna kwam ik weer regelmatig thuis bij hun als die vader thuis was waren en andere bij deed hij nog wel eens raar tegen mij maar waren ik en mijn vriend met hem deed die aardig.

24 november moest ik samen met hem werken voor dezelfde band en toen deed die ook heel erg aardig. maar daarna begon het weer gesnauw als ik bij hun thuis kwam maar ja negeerde het.

Met kerst is die vader weer boos op mij geworden om echt niks ( het was 15.30 en mijn vriend wilde nog hele middag eten gaan eten terwijl wij om 17.00 bij mijn ouders gingen eten en ik op grappige manier zei denk je er even om dat je niet te veel eet )en ik ben toen voor het eerst na jaar tegen in gegaan. en ben naar huis gegaan.

dag later ben ik bij mijn schoonmoeder op bezoek gegaan en die vertelde aan mij dat die man zegt dat hij hoopt dat mijn vriend en ik uit elkaar gaan en ga zo maar even door.

op dit moment heb ik zo iets als die vent thuis is kom ik daar niet meer en ja ik zeg serieus verjaardagen af zoals zondag van mijn schoonzusje omdat ik klaar ben met die man

MIjn vriend en zijn moeder proberen steeds met hem te praten en te zeggen dat die normaal moet doen . maar ja hij is zo koppig dat het niet lukt.

ik snap niet wat ik verkeerd heb gedaan, heb ook al keer met hem alleen gepraat en dan doet die alsof er niks aan de hand is en alsof die mij mag.


ben blij dat dit topic er is want ik had niet echt iemand die dit kon begrijpen op mijn schoonmoeder na haar schoonouders deden ook raar tegen haar. (zit vast in die familie van mijn schoonvader := )

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:58

Wat een geweldig topic!

Mijn vriend heeft ook zo een vreselijke schoonmoeder. :Y)
Zelf heb ik het gelukkig best aardig getroffen.

Ik ga nog even meelezen en zal zeker eens wat plaatsen over de ‘grappen’ hier.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 13:10

Tylysmiley: Ik wist niet dat mijn man een broer had :D het lijkt wel of we dezelfde schoonloeder hebben :=

Dat programma met Patty Brard op TLC daar zou ik met mijn schoonloeder niet voor open staan. Er is teveel gebeurd en dat mens moet gewoon opgenomen in een TBS kliniek.

meggiemeg

Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 13:24

Ik voel het hetzelfde als velen hier in het topic denk ik. Op een gegeven moment is het genoeg. Dan is de wil weg om er nog voor open te staan het nog een (zoveelste) kans te geven. Het is alleen zo jammer dat de andere partij dat vaak niet inziet en ons dan als onwelwillend bestempeld...

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:27

Hier een schoonmoeder van mijn vriend.... O:)

ik ga vanmiddag het gesprek aan (met mijn eigen moeder dus) om haar te zeggen dat ik de mate waarin zij meent voor ons als stel/ons als gezin/mij dingen te bepalen echt te gortig is.

Vanmorgen was een beetje de druppel. Zij spreekt met mijn dochter af dat wij zaterdag naar een pretpark gaan. Ik was daar niet bij. Dochter is 6 dus is het meer een belofte dan een afspraak geweest vrees ik. Maar ik ben sinds gisteravond ziek, flink verkouden, ijskoud en voel me gewoon belabberd. Krijg ik net het bericht, gaan we nou morgen daarheen dan? nou mam, als ik me morgen nog zo voel en dat verwacht ik, gaan wij daar niet heen nee. Ja dan kleed je maar goed aan en paracetamol doet wonderen, want het is voor haar (mijn dochter) de laatste keer dat ze er heen kan (ik heb namelijk onze abbo's opgezegd, zij die van hen nog niet).
Euhm... hallo.... volgens mij zei ik net dat ik niet van plan ben om mee te gaan of er moet een wonder gebeuren.

En dat is iets heel kleins, maar zulke dingen gebeuren wekelijks, zo niet dagelijks. En het begint wekelijks en dagelijks meer te irriteren.

Waarschijnlijk krijgt uiteindelijk mijn vriend de schuld als ik dit gesprek ga voeren. Krijgt ie altijd namelijk. En in zekere zin is het ook zijn schuld :') want ik heb vreselijk veel moeite met grenzen aangeven (rara hoe dat ooit ontstaan is) en mijn vriend zegt: schat, als jij niet wil wil je niet. klaar. Gelukkig veel steun van hem dus, maar hij kan zich niet helemaal inleven in hoe het voelt voor mij, omdat hij supernuchter is en meteen denkt schijt :') maar dat kan ik niet zo goed.... dus.... wish me luck :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:44

Kan je dochter niet alleen met je moeder gaan dan? Jij kan rustig uitzieken, dochter blij en moeder heeft geen poot om op te staan qua klagen.

Ik geniet van de immense rust sinds ik voor schoonpa de deur heb dichtgetrokken. Heerlijk. Vriend gaat alleen naar zijn ouders, ik vul die extra tijd in als paardentijd of om in huis dingen te doen, te lezen...

Anoniem

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 12:01

Kind meegeven aan je moeder en veel plezier wensen?

czarina

Berichten: 1265
Geregistreerd: 07-10-08
Woonplaats: Aan het einde van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 12:07

Succes winnii, idd wat varekaj zegt, is het een idee om ze samen te laten gaan? Dan heb jij ook even rust.
Al begrijp ik volledig je punt over dat ze constant jou grenzen uitbreid.

Mijn eigen moeder doet dat ook enorm bij onze oudste zoon. Hem dingen beloven en dan teleurgesteld worden op ons dat we andere plannen hadden, want ja ze had het al beloofd.
Nu gaat ze nooit uitjes doen, maar ze wil altijd dat hij komt logeren, en dan het liefst de hele vakantie en dan heeft ze altijd van die dingetjes als fietsen of de tuin opknappen etc.
Nu word ik er steeds iets strenger in. NEE! Is ook een antwoord heeft mijn partner me steeds ingefluisterd.
Langzaam gaat ze het leren dat ze eerst moet overleggen met ons. Dus ipv:
Kom je met de vakantie meteen weer logeren.
Zegt ze nu:
Het mag vast niet, maar kom je gelijk begin van de vakantie logeren.
Maar dat zegt ze dan wel altijd waar onze zoon bij is, zodat hij er vanaf weet en wij dus vaak weer de gebeten hond zijn

meggiemeg

Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:29

Ze zijn gewoon bang dat als ze het wel in de juiste volgorde vragen dat het antwoord nee is...
Wilde net zeggen wie weet hebben jullie al hele andere plannen waar de kinderen nog niet van op de hoogte zijn gesteld en dan geef je hun het gevoel te moeten kiezen terwijl er niets te kiezen valt. Zo verkeerd van de oma's!
Inderdaad alleen NEE moet voldoende zijn. Is lastig maar als je het eenmaal onder de knie hebt gaat het steeds makkelijker :D

Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:55

Ben benieuwd hoe het straks gaat A. is zwanger nu en de schoonouders van hun beide word het de eerste kleinkind.heb al gewaarschuwd dat een met heel veel speelgoed aan komt zetten.. Deed ze al bij ons als kind en bij kinderen van neven.

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:28

Nou gesprek is geweest, vriendlief kreeg inderdaad de schuld... We gaan niet mee morgen, en heb alle andere dingen die ooot dwarszaten er ook uitgegooid.... het was een heel heftig en emotioneel gesprek met een hele boze moeder... Maar ik ben me toch een partij opgelucht dat ik het eindelijk allemaal gezegd heb. Pfff ben nu wel fysiek een beetje ingestort want is niet helemaal handig als je ziek bent blijkbaar...

Daarna dochter opgehaald en haar reactie was alleen maar oooooooh dan gaan we gewoon als jij weer beter bent mama. Had haar anders idd best meegegeven maar in dit geval dacht ik echt.... No. Not today. Of ja morgen dan ...

Nu liggen we lekker samen onder een dekentje een film te kijken en denk dat we dat morgen nog eens fijn gaan herhalen....

meggiemeg

Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:37

Knap dat je hebt doorgezet, het is inderdaad niet leuk dit soort gesprekken, zeker als je al een aantal dingen kunt voorspellen.
De reactie van je dochter is wel super lief! Geniet van je tijd samen en knap snel weer op!

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:50

lieve kleine meid is je dochter Wennii <3 !
Gelukkig heb je het gezegd!

Anoniem

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:12

Wat een verhalen weer zeg := Jeetje, soms denk je dat het niet erger kan en dan lees ik hier weer een verhaal.

Dat van het behang :oo Wat vreselijk!
Hier hadden we een pittige discussie toen we ons huis net hadden gekocht over een lelijke plant die in de tuin stond. Schoonloeder wilde er een plantendeskundige bij hebben om dat ding te redden.
Ik heb degene die de tuin leeg ging halen geïnformeerd dat die plant er als eerste uit moest := (Lees dat ding nam de halve tuin in beslag en was al half aan het rotten)
Sowieso was 'schoonfamilie' nogal van het 'MIJN zoon heeft een huis, dus wij bepalen en nemen vreemde mensen mee in ZIJN huis'

Je hebt een hele lieve dochter Wennii! :D

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:26

[***] schreef:
Wat een verhalen weer zeg := Jeetje, soms denk je dat het niet erger kan en dan lees ik hier weer een verhaal.

Dat van het behang :oo Wat vreselijk!
Hier hadden we een pittige discussie toen we ons huis net hadden gekocht over een lelijke plant die in de tuin stond. Schoonloeder wilde er een plantendeskundige bij hebben om dat ding te redden.
Ik heb degene die de tuin leeg ging halen geïnformeerd dat die plant er als eerste uit moest := (Lees dat ding nam de halve tuin in beslag en was al half aan het rotten)
Sowieso was 'schoonfamilie' nogal van het 'MIJN zoon heeft een huis, dus wij bepalen en nemen vreemde mensen mee in ZIJN huis'

Je hebt een hele lieve dochter Wennii! :D


O dat laatste gebeurde ook bij vriendin. Hun zoon kocht een huis, hun zoon ging trouwen, hun zoon kreeg een kind. Vriendin was er schijnbaar bij voor de versiering en als draagmoeder.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:55

Dat heeft een vriendin van mij ook. Die haar schoonma heeft het ook steeds over “Piet z’n huis”. Eh, zonder die chick had Piet helemaal geen huis want ZIJ heeft een goede baan met een vast contract, hij niet!