Vuurwerk, het is aan!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Wat doe jij als er veel vuurwerk wordt afgestoken?

Ik doe direct aangifte van iedere knal
12 (1%)
Pas als het echt te gek gaat, bel ik de politie
227 (30%)
Ik spreek de afstekers zelf aan
48 (6%)
Het maakt me echt niks uit, ze mogen lekker afsteken wat ze willen
156 (21%)
Ik heb er geen last van
219 (29%)
Ik durf er niks mee te doen
79 (10%)

Totaal aantal stemmen: 741


Ayasha
Blogger

Berichten: 57914
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:44

Vertel eens wat over die 'traditie' sureido?

Elk jaar raken er mensen levenslang invalide, worden er dieren op geblazen, worden er spullen vernielt en men zeikt over de CO uit stoot van auto's maar vuurwerk moet kunnen. :+
Er zit geen enkel voordeel aan. Mooie lichtjes kan ook zonder vuurwerk.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:49

Er ligt her en der wat in mijn tuin , zal zo eens opruimen . Gelukkig hebben ze niks met de containers gedaan , bij de achterdeur hadden ze ook wat gegooid . Beetje jammer blijf met die rotzooi uit mijn tuin :=

lor1_1984

Berichten: 12040
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Vuurwerk, het is aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:59

Ik word nu alweer gestoord van die fb-campagne dat je je stoep moet schoonvegen ivm het vuurwerkafval.
Sodemieter op, ik steek niets af dus ik hoef ook niets op te ruimen en als de buren zich daaraan storen staat het ze vrij om hun eigen paasei zelf op te ruimen.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Sansevieria
Berichten: 4189
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:05

lor1_1984 schreef:
Ik word nu alweer gestoord van die fb-campagne dat je je stoep moet schoonvegen ivm het vuurwerkafval.
Sodemieter op, ik steek niets af dus ik hoef ook niets op te ruimen en als de buren zich daaraan storen staat het ze vrij om hun eigen paasei zelf op te ruimen.

Hé?
Word je nu geacht de troep die iemand anders veroorzaakt heeft op te ruimen?
Moet niet gekker worden 8)7

Als je de rotzooi aan kunt steken ben je vast ook wel in staat een bezem te hanteren lijkt me :D

Edit: behalve als je hebt zitten stunten en een paar vingers mist, dan kon het wel eens wat moeilijker worden natuurlijk....

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Re: Vuurwerk, het is aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:07

Inderdaad bij onze buren is de hele stoep altijd rood en alles blijft liggen, waait onze tuin in en zo. Als mams zich verveelt veegt ze het wel even weer hun kant op.

lor1_1984

Berichten: 12040
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:08

Er wordt idd opgeroepen om je eigen stukje stoep even schoon te vegen.
Nou echt niet, ik ben gisteren niet eens buiten geweest buiten ff vlug de brievenbus checken en dan zou ik de paasei van de buren op moeten ruimen zeker. 8)7

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57914
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Vuurwerk, het is aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:10

Kunnen ze hier best niet komen zeggen. Wordt geen gezellig gesprek dan. ~~}> }:)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Janneke2

Berichten: 22730
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:11

...ik heb vanmorgen vrolijk een deel van het kruispunt schoongeveegd
- en weer andere buren hebben ook zo hun portie voor hun rekening genomen.

Klasse!

Teamwork en opgeruimd staat netjes!

(Dat het mij troep niet is en het van mij niet hoeft - staat er compleet en totaal los van. ;) :) )

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Berdien

Berichten: 64502
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Vuurwerk, het is aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:16

Volgens mij is die campagne er meer op gericht dat als je vuurwerk hebt afgestoken, je het ook weer even opruimt. Ik heb nergens zien staan dat je je ongeluk moet vegen als je niks hebt afgestoken :)

Mijn vader ruimt altijd direct het grote spul van de straat af, en veegt 's ochtends dan de rest aan. Is al zolang ik me kan herinneren zo, en ook al even lang zo dat hij dat als enige van de straat doet. Tja. Hier in de buurt staan ook nog de grote uitgebrande potten overal.

Hier is alles goed de jaarwisseling doorgekomen. Poes lag diep in slaap toen ik weer thuis kwam, de kat van mijn ouders heeft alles van onder het bed meegemaakt en de hond stond in de vensterbank te kijken. En mijn broertje? Die kwam om 00.15 beneden, die was door bijna alles heen geslapen :') _O- Terwijl hij oudjaarsdag dé dag van het jaar vindt, en altijd voor honderden euro's aan vuurwerk haalt. Sukkel :')

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

KittyDylan

Berichten: 8873
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Vuurwerk, het is aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:17

Ik had het liefste de rommel terug de heg over gegooid.... ga ik ook doen bij de rest dat ik vind, heeft mijn moeder ook gedaan :+ (ik ben niet iemand die dat zomaar doet haha)

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Vuurwerk, het is aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:40

Uit eigen verbazing ben ik erachter dat ik zelf op iemand af ben gestapt gisteravond. Onze buren hebben neefjes van de leeftijd 14/15/16 die het wel leuk vonden om Pools vuurwerk naar ons te gooien. Dacht even dat ik bijna de jongens op hun muil ging trimmen aangezien die jongens doorgingen toen ik vroeg of ze uit wilde kijken. -:(-

Uit eigen veiligheid maar naar binnen gegaan.. Niet leuk..

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Vuurwerk, het is aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:55

Hier is het vrij rustig geweest. Overdag hadden m'n buurjongens wel veel knallers. Daarvan raakte de honden wel erg paniek. Uiteindelijk maar gewoon meegenomen richting supermarkten etc en toen was er niks aan de hand. Om 00.00 was er een hoop siervuurwerk (overduidelijk Duits Haha, tja Groningen ..) onder ander van ons zelf en daar gaven ze niks om. Was voorop straat dus dat vonden ze wel prima. Hier heeft iedereen keurig meteen alle dozen opgeruimd en op af en toe een oud rotje na ligt er niks meer. Ik ben geen vuurwerk fan maar ik vind het moment vanaf 00.00 wel leuk. Ook vind ik het zelf afsteken daar wel wat bij horen. Ik snap de tegenstanders ook wel. Zeker als je in zo n 'oorlogsgebied' woont wel. Toch hebben veel mensen er wel plezier van.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:00

Nu heb ik geen stoep en geen vuurwerk op m'n stoep, maar kom op, wat is nu de grote moeite om ff een bezem te pakken, het op een hoopje te vegen, een veger en blik te pakken en t in de container te gooien?
Als de eigenaar van t vuurwerk dit niet doet (en dat hoeft echt niet om 10 uur s morgens...) doe ik het zelf wel. Zeker nu net de regen wordt het allemaal natte drap die je anders naar binnen loopt....

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Vuurwerk, het is aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:02

Heb hier veel jeugd in de buurt wonen....
Dit jaar gewoon na genoeg niks!!!!
Zelfs de buurjongens van 13 en 16 jaar oud.... NIKS!!

Wij hebben het hier gewoon rustig gehad tot de dag zelf.
Terwijl dit wel echt een vuurwerk buurt is.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:26

Ik snap de halfhartigheid van gemeentes niet.
Er waren een paar steden, die met wat verder doorgetrokken regelgeving kwamen, ze krabbelen terug, omdat ze het niet kunnen handhaven.

Nou, wat een signaal.... -O-

Hier is het nog steeds bezig, wat een uit de hand gelopen traditie :( :(
Laten we tradities maar schrappen, alleen maar ellende

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

MyWishMax

Berichten: 25254
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:50

Als het nu echt alleen op de toegestane tijden was en er 'gewoon' siervuurwerk afgestoken werd, dan had ik er minder problemen mee. Het zijn jammer genoeg niet alleen die paar uurtjes, maar hier al weken van te voren en dan halve bommen die afgaan. Vanaf het moment dat de verkoop begint is het hier net een oorlogsgebied. Er wordt naar dieren en mensen gegooid, spullen vernield, hulpverleners lastig gevallen of aangevallen. (niet alleen hier, maar in het hele land)

En ja, dat is een gedeelte opvoeding en normen en waarden, maar blijkbaar is het niet te doen om zich menselijk te gedragen als er met explosieven gespeeld mag worden. Ik snap best wel dat de handhaving lastig is, ik zou ook niet graag handhaven op die regels als je moet uitkijken dat je niet bekogeld wordt met O&N. Maar om nu dagen/weken van te voren al niet meer te komen als er melding gedaan wordt (soms zelfs met naam en adres, want klein dorp), dan maak je het ook wel erg makkelijk om regels aan je laars te lappen.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Vuurwerk, het is aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:55

Dat.....en precies dat MWM is waarom het van mij afgeschaft mag worden!!! Was het maar alleen tussen tien uur savonds en 1 uur snachts maar ik ben gewoon al de hele maand!!!! aan het tobben met mijn hond en dat vind ik serieus niet grappig.

Ik heb de politie gebeld en dat was toch echt bijna 3 weken geleden, dat is toch niet normaal? En trouwens gisteren heb ik de hele dag doffe klappen gehad tot diep in de nacht en ik was er nog niet koud uit of ik hoorde ze weer. Net nog....dus als mensen zich zouden gedragen zou het niet nodig zijn om ertegen op te treden maar het lijkt wel of het steeds gekker wordt. En al die slachtoffers op de eerste hulp? Daar betalen wij met zijn allen aan mee, omdat ze het recht hebben om met vuurwerk te spelen.......pffffff dikke onzin!

En daarbij, beetje schermen achter een traditie vind ik echt zo onzin. Alles verandert dus dit ook, weg ermee! Ga maar naar Scheveningen ofzo maar niet hier in de buurt.

MyWishMax

Berichten: 25254
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Vuurwerk, het is aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:02

Mij lijkt een show door de gemeente georganiseerd juist een goed alternatief. Mooi siervuurwerk en waarschijnlijk wordt het dan wel keurig opgeruimd en blijft het binnen de tijd. Ik vond het trouwens al vreselijk voordat ik honden had, voordat dat als reden gezien wordt ;)

Mijn jongste hond heeft vorig jaar rustig naar buiten zitten kijken met ons en de middelste hond, maar dankzij wat mensen die hun aankopen wilden testen in onze poort hebben wij oud en nieuw gevierd met 2 bange honden. Er zijn gewoon een hoop mensen die spontaan hun manieren vergeten, want waarom moet dat bij ons in de poort waar je niks te zoeken hebt als je hier niet woont en je ziet dat er iemand een hond uit de auto haalt in die poort?

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 02:03

MyWishMax schreef:
Als het nu echt alleen op de toegestane tijden was en er 'gewoon' siervuurwerk afgestoken werd, dan had ik er minder problemen mee. Het zijn jammer genoeg niet alleen die paar uurtjes, maar hier al weken van te voren en dan halve bommen die afgaan. Vanaf het moment dat de verkoop begint is het hier net een oorlogsgebied. Er wordt naar dieren en mensen gegooid, spullen vernield, hulpverleners lastig gevallen of aangevallen. (niet alleen hier, maar in het hele land)

En ja, dat is een gedeelte opvoeding en normen en waarden, maar blijkbaar is het niet te doen om zich menselijk te gedragen als er met explosieven gespeeld mag worden. Ik snap best wel dat de handhaving lastig is, ik zou ook niet graag handhaven op die regels als je moet uitkijken dat je niet bekogeld wordt met O&N. Maar om nu dagen/weken van te voren al niet meer te komen als er melding gedaan wordt (soms zelfs met naam en adres, want klein dorp), dan maak je het ook wel erg makkelijk om regels aan je laars te lappen.


Nou, dat is iets van de laatste jaren, nou ja plm 20 jaren.
Met alle vrijheden en eigen meningen, lijkt vooral de hufterigheid gegroeid.

Ik begin serieus te verlangen naar, opvoeding met een latje.
Dicipline.
Ouders die hun klep moeten houden, die mogen alleen nog maar doen wat buitenstaanders ze opdragen.

Eigen mening, wordt pas gewaardeerd als je 21 bent.

Ouderen die zich misdragen, die krijgen gelijk, zonder pardon een boete, bij geweld mogen ze een paar dagen op een harde brits in de politiecel.

Ik ben zo klaar met de aso's.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Vuurwerk, het is aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 06:35

Ik kan me niet voorstellen dat meer geweld de wereld vriendelijker maakt eigenlijk? Eerder het tegendeel denk ik.
En dat is een probleem, want als je mensen alleen onder controle kunt houden vanuit angst en geweld, dan moet je dat steeds blijven doen, en dan krijg je juist dat mensen zodra het 'kan' ook geen reden zien zich in te houden. Ik heb liever dat mensen meer empathie leren eigenijk.

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Vuurwerk, het is aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 08:28

Nou de lieve aanpak werkt kennelijk ook niet. Alle dure campagnes te spijt, die de belastingbetaler allemaal mag bekostigen, verandert er dus niks. Als ik net op het nieuws hoor dat er onder het bericht over de politieagent die aangereden werd en daarna gereanimeerd moest worden gewoon doodleuk ' op naar de volgende' gezet wordt.... Harder straffen en niet een banketstaaf boete of taakstraf lijkt me op zijn plaats.

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 08:52

A3a1 schreef:
MyWishMax schreef:
Als het nu echt alleen op de toegestane tijden was en er 'gewoon' siervuurwerk afgestoken werd, dan had ik er minder problemen mee. Het zijn jammer genoeg niet alleen die paar uurtjes, maar hier al weken van te voren en dan halve bommen die afgaan. Vanaf het moment dat de verkoop begint is het hier net een oorlogsgebied. Er wordt naar dieren en mensen gegooid, spullen vernield, hulpverleners lastig gevallen of aangevallen. (niet alleen hier, maar in het hele land)

En ja, dat is een gedeelte opvoeding en normen en waarden, maar blijkbaar is het niet te doen om zich menselijk te gedragen als er met explosieven gespeeld mag worden. Ik snap best wel dat de handhaving lastig is, ik zou ook niet graag handhaven op die regels als je moet uitkijken dat je niet bekogeld wordt met O&N. Maar om nu dagen/weken van te voren al niet meer te komen als er melding gedaan wordt (soms zelfs met naam en adres, want klein dorp), dan maak je het ook wel erg makkelijk om regels aan je laars te lappen.


Nou, dat is iets van de laatste jaren, nou ja plm 20 jaren.
Met alle vrijheden en eigen meningen, lijkt vooral de hufterigheid gegroeid.

Ik begin serieus te verlangen naar, opvoeding met een latje.
Dicipline.
Ouders die hun klep moeten houden, die mogen alleen nog maar doen wat buitenstaanders ze opdragen.

Eigen mening, wordt pas gewaardeerd als je 21 bent.

Ouderen die zich misdragen, die krijgen gelijk, zonder pardon een boete, bij geweld mogen ze een paar dagen op een harde brits in de politiecel.

Ik ben zo klaar met de aso's.


Sorry dat ik het zeg. Maar jij bent niet goed wijs.
Ga dan lekker in japan of dat soort landen wonen. Dat is dictatuur. Ik ben blij om in vrij land te mogen wonen.

Grote broer geboren op 7-7-14
Kleine broer geboren 7-11-18

mairead

Berichten: 3214
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 09:05

wemkelover schreef:
Sorry dat ik het zeg. Maar jij bent niet goed wijs.
Ga dan lekker in japan of dat soort landen wonen. Dat is dictatuur. Ik ben blij om in vrij land te mogen wonen.

Modern Japan een dictatuur? :+ Ik vrees dat je weer even de schoolboeken moet induiken en dat je hierom met dat tweede zinnetje van je post ook voorzichtig moet omgaan... :=

Hier trouwens ook van die vuurwerkbommen. Rond 00:00 was het meest siervuurwerk en vuurwerk van 'normaal' volume.
Maar de hele dag (en voor 31 december ook al) en op 1 januari dus nog van die idioot-harde-kan-nooit-legaal-zijn knallen... -O-
Paardjes gelukkig de nacht goed doorstaan. Die Fjord van mij was niet echt onder de indruk. Heb me nog wel zorgen gemaakt over het rieten dak van het huis van de eigenaren van de stal en over de hooiberg, maar da's ook goed gegaan. Gelukkig was het een beetje vochtig ook.

Als ik vanaf nu nog wat hoor ben ik wel in stata om de politie te bellen! Nu moet het maar over zijn: terug naar de orde van de dag.

Ik ben ook best wel pro algemeen vuurwerkverbod voor particulieren. Dan kan je ook beter de overtreders aan pakken.

kerstmuts :j Nu met aanklikbaar onderschrift:
Fjord. Feel the difference!

Janneke2

Berichten: 22730
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Vuurwerk, het is aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 11:32

De aso's mogen van mij stevig worden aangepakt.

Maar wat ik in de krant lees: in grote lijnen is de jaarwisseling rustig verlopen.

Dus conclusies als dat 'de zachte aanpak zou niet werken' zijn op 2 fronten onjuist.
Er is al veel meer dan zachte aanpak alleen- en het blijkt te werken.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:48

wemkelover schreef:
Nou, dat is iets van de laatste jaren, nou ja plm 20 jaren.
Met alle vrijheden en eigen meningen, lijkt vooral de hufterigheid gegroeid.

Ik begin serieus te verlangen naar, opvoeding met een latje.
Dicipline.
Ouders die hun klep moeten houden, die mogen alleen nog maar doen wat buitenstaanders ze opdragen.

Eigen mening, wordt pas gewaardeerd als je 21 bent.

Ouderen die zich misdragen, die krijgen gelijk, zonder pardon een boete, bij geweld mogen ze een paar dagen op een harde brits in de politiecel.

Ik ben zo klaar met de aso's.


Sorry dat ik het zeg. Maar jij bent niet goed wijs.
Ga dan lekker in japan of dat soort landen wonen. Dat is dictatuur. Ik ben blij om in vrij land te mogen wonen.[/quote]

Als vrijheid betekend dat je je als een hufter mag gedragen.
Als dat betekend dat mensen vluchten omdat hun stad weken lang oorlogsgebied is.
Als iets er van zeggen betekent dat je de kans loop vuurwerk naar je toe geslingerd te krijgen.
Ouders die moord en brand gillen omdat jij hun kind ter verantwoording roept.

Als O&N alleen nog maar een feestje is voor degene die vuurwerk kopen.

Janneke, dat zeggen ze al jaren, het is rustig verlopen, volgens mij bedoelen ze dan dat er geen vechtpartijen waren. Of relatief weinig vernielingen.

De zogenaamde vrijheid van mensen, betekend inmiddels dat een grote groep alle vrijheid neemt, de rest heeft daardoor geen vrijheid meer.
Respect is een totaal loos begrip geworden, in hele wijken.
Hier in mijn wijk maakt overigens het kleurtje niet zo uit, zolang het onder de 30 is, is 75% hufter.

Dus ja, er is iets ernstig mis gegaan in de opvoeding, en aangezien het grootste deel nu zelf opvoed.
Doe maar harde methodes ( en Janneke, ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik zie er hier helemaal niks van )
We zijn een land geworden wat van in de top 5 van de onderwijs naar echt een bar laag niveau geschoten.
Deed paar jaar terug een HBO opleiding, die was inmiddels van 2 volle dagen, naar 1 krap dagje gegaan, waar bijna de helft studieuren waren....nou, als ik deeltijd naar school ga, kan ik echt wel 2-3 uurtjes zelf studeren, hoef ik niet voor op school te zijn. Ik wil leren, zo veel mogelijk.
Ohhhh ja, en dan was ook onderdeel van het leren dat je alles zelf uit moest zoeken, dus effectief kennis vergaren was beneden het 0 punt.

Als dit vrijheid is, is het vrijheid voor een beperkt aantal mensen, die zich niet weten te gedragen.
Als dat ook nog eens mensen zijn die erop hengsten of een grote mond geven, als je er wat van zegt....denk ik vrijheid, valt reuze tegen.
Ouders leiden tegenwoordig aan blindheid, als het om hun bloedjes van kinderen gaat.

Dus ja, terug in de tijd, lijkt me een verademing.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ALiuvv, anji, Butterfly, Celebi, ellen05, GrapeshotBot, hagelslag, hiphorse, IASCrawler, iphyn, Lestria, Nanu, Pieke_Gwen, RoronaZorro, Sanne_zepp, Walkure, xxxmh, ynskek, Zick_Zack en 136 bezoekers