Importkosten Fedex België

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
The_Cat

Berichten: 7285
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Importkosten Fedex België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-16 10:52

Ik zoek iemand die misschien gelijke ervaringen heeft.

Ik had (geek dat ik ben) via de Blizzard store een item gekocht, met de waarde van 25 dollar. Extra shipping fees kwam het op 34 dollar ongeveer. Ik dacht dat ik best safe zat, want 25 dollar is ong 23 euro, en de waarde van import ligt op 22 euro. Dus ik dacht dat het allemaal ok was. Pakketje was netjes aangekomen, allemaal in orde, dacht ik.

Gisteren ineens een brief van Fedex in de bus, met een geweldige factuur waarde van 40 euro. Met als uitleg BTW invoertaksen. Ik viel bijna van men stoel, 40 euro btw invoer voor een product dat maar 23 euro waarde heeft >;) Heb 2 keer gebeld ondertussen, vandaag is dan eindelijk de aap uit de mouw gekomen dat blizzard een foute factuur doorgestuurd heeft, waar enkel de productwaarde op stond en niet de verzendingkosten. Blijkbaar is er dan een of andere regeling in België die zegt dat ze daar zelf een waarde mogen op plakken, en voor mijn pakket kreeg dan een waarde van 150 euro, en daar moet ik nu btw op betalen. De juiste factuur opsturen naar hen kan ervoor zorgen dat ze de juiste waarde er op plakken, maar dan moet ik 70 euro dossierskosten betalen.. Ik vind het allemaal een beetje een afzetterij, en het enige wat ze me nu nog zeggen is: je kan het proberen te verhalen op je leverancier.. Ik ga nu nog een mailtje sturen naar Blizzard, maar verwacht er weinig van tegen zo'n gigant..

Iemand hier nog al ervaringen gehad en eventueel misschien een tip? :p


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.


chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Importkosten Fedex België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 10:55

Verzendkosten tellen ook mee, daarbij is de Dollar vrij sterk geworden waardoor de waarde hoger uitvalt. Hoe het verder in belgie zit weet ik niet maar wat ik hierboven al zei geeft wel aan waar het vandaan komt0..

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

The_Cat

Berichten: 7285
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-16 11:07

chocobroodje schreef:
Verzendkosten tellen ook mee, daarbij is de Dollar vrij sterk geworden waardoor de waarde hoger uitvalt. Hoe het verder in belgie zit weet ik niet maar wat ik hierboven al zei geeft wel aan waar het vandaan komt0..

Ja het probleem is echter dat deze dus niet op de factuur naar de douane stond (ook al had ik ze betaald) en ze dus zelf iets mogen regelen


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Importkosten Fedex België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 11:28

Hoe bedoel je dat? Ze mogen zelf de verzendkosten invullen? Het is lastig soms met dat buiten europa bestellen ;). Het is niet atijd even transparant. Hier in Nederand hebben we een site die alles voor je kan uitrekenen (inklaringskosten, btw enz) is er zoiets niet in belgie?

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 11:31

Fedex stuurt (althans zakelijk) altijd netjes een specificatie van de importkosten. Dus administratiekosten, btw & importkosten. Kan dan inderdaad best vlot oplopen, volgens mij zijn de administratiekosten alleen al 12,50 (althans bij ons dan).

Dus dan kan je best op een bedrag van rond de 40 euro zitten ja. Leuk is anders maar dat is het risico van net boven/net onder het vrije orderbedrag zitten..

Edit; oh lees nu dat ze zelf een waarde erop hebben geplakt.. Als het de fout van Blizzard is zou ik het inderdaad bij Blizzard uitvechten. Fedex doet alleen de rompslomp mbt import en doen alleen wat ze moeten doen. Hoe cru ook.

The_Cat

Berichten: 7285
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-16 11:39

Ja zal het gewoon moeten betalen. Heb net met Blizzard een 20 minuten aan het discussiëren geweest. Zij beweren dat ze niets fout doen door geen fees op de invoice te zetten, omdat het 'variabel' kan zijn. Terwijl ze blijkbaar niet willen begrijpen dat als ze die fees er wel hadden opgezet, ik geen denkbeeldig bedrag gekregen had. Ik ben niet aan het discussiëren over het feit dat ik btw moet betalen, want dat is nu niet echt men probleem, maar wel dat er nu meer is aangerekend dan zou moeten zijn omdat blizzard besloten heeft maar half de factuur in te vullen.. Maar beide partijen wijzen elkaar aan als verantwoordelijke (blizzard zegt dat Fedex dat moet regelen en Fedex zegt Blizzard) dus er zit voor mij niets anders op als gewoon de factuur van 40 euro te betalen.. Ik vind dat echt ontzettend belachelijk van Blizzard. Als ze mij dan toch 8 dollar aanrekenen kunnen ze dat toch gewoon op de factuur zetten...

Citaat:
Hoe bedoel je dat? Ze mogen zelf de verzendkosten invullen? Het is lastig soms met dat buiten europa bestellen ;). Het is niet atijd even transparant. Hier in Nederand hebben we een site die alles voor je kan uitrekenen (inklaringskosten, btw enz) is er zoiets niet in belgie?


Ja, volgens Fedex wel. Als er geen totale kost van het pakket op de invoice staat (dus zoals in dit geval enkel waarde product en voor de rest 0) hebben ze een tabel met afmetingen waarbij ze zich op baseren. Voor mijn doosje (van ocharme 0,400kg) wordt die waarde dan gezet op 150 euro. Waar ik vervolgens dus btw op mag betalen.
Laatst bijgewerkt door The_Cat op 23-12-16 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Anoniem

Re: Importkosten Fedex België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 11:41

Dat had inderdaad makkelijker voor iedereen geweest. Snap je frustratie wel hoor, het is een hap geld voor zo'n klein bedrag, maar volgens mij zit Blizzard hier idd fout, die moeten ervoor zorgen dat het papierwerk compleet en kloppend is. Anders krijg je dit soort ellende..

Fedex heeft het geregeld.. Met de papieren die ze hebben.. Als die incompleet zijn dan moeten zij ook maar gaan gokken. Alleen poedersuiker dat jij nu de dupe ervan bent inderdaad..

The_Cat

Berichten: 7285
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Importkosten Fedex België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-16 11:46

Yup, weer een les geleerd.. Ik denk dat ik niet snel nog iets van Blizzard Store zal kopen..


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Importkosten Fedex België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 12:12

Dat is een duur lesje.
En alsnog een duur artikel.
Balen!

Cat in de zak :(:)

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie