Mijn vriend did it, rijbewijs ingevorderd :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:27

Joanieke schreef:
mirriezz schreef:
Ik word van mensen die zo hard rijden zo boos he. Echt serieus, je vriend moet leren wat hij andere mensen aan doet (als hij zichzelf in een boom boort, kan ik daar eigenlijk niet mee zitten).
Scheuren doe je op het circuit, daar is het voor. Op de weg rijd je normaal.

Wat voor auto rijdt je vriend? Ik zou hem namelijk eens willen uitnodigen in een wat oudere, goedkopere auto te rijden. Ik rijd zelf een Alto, prima auto, maar wat kleinere kreukelzone dan de bmw/audi waarin de gemiddelde hardrijder rijdt.

Ik rijd nooit te hard en houd vrij veel afstand, omdat ik weet dat ík degene ben die uit zijn auto geslepen wordt op het moment dat er een botsing ontstaat. Die van mij is nou eenmaal het kleinst en het lichtst.

Ik zou ook zeker niet meer bij hem in de auto stappen en vind een begrenzer zoals iemand anders opperde helemaal geen slecht idee.


Dit dus, ik rijd ook in een kleine oude Peugeot. Als hij met mij een ongeluk zou krijgen ben ik degene die het lootje legt, moet er niet aan denken... :brr:


Als ik dit soort verhalen hoor dan twijfel ik gewoon of ik niet beter mijn auto weg kan doen en sparen tot ik een enorme en benzinesluipende Hummer ofzo kan kopen.
Maar om nou vanwege zulke idioten die zich niet kunnen gedragen afhankelijk te zijn van het ov... Daar pas ik dan toch ook weer voor.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Mijn vriend did it, rijbewijs ingevorderd :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 16:31

Ik ben nu even naar mijn paard en zal straks verder reageren op de reacties :)

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6639
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Mijn vriend did it, rijbewijs ingevorderd :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:35

Ik vrees dat het enige wat hij hier van gaat leren is dat hij in het vervolg niet meer dan 50 km/uur te hard moet rijden.

Persoonlijk zou ik niet meer bij hem in de auto stappen. Dan maar afhankelijk van het openbaar vervoer.

Ik hoop dat je sterk in je schoenen staat en je je niet door lieve praatjes enzo van zijn kant in laat palmen.

moonfish13
Berichten: 18229
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:39

Pfffff.. -O-
Ik zou echt woest worden hoor, en aanpassen of het is écht klaar.
En ja, dit vind ik crimineel gedrag!
Het zal je partner/kind/moeder/oma/name it maar zijn die de dood ingejaagd wordt door zo'n debiel!
Misschien moet hij eens gaan babbelen met een brandweerman, die mensen uit auto's geknipt heeft waarbij ze er zónder benen uitkwamen.
Gewoon totaal gecrusht en niet meer uit het wrak te krijgen.
Nog maar te zwijgen over hersenletsel of gewoon voor het leven arbeidsongeschikt zijn, dan praat ik niet eens over dat iemand nooit meer wakker wordt. :n

Flessuh

Berichten: 1424
Geregistreerd: 02-04-13
Woonplaats: Hindeloopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:39

Maureen95 schreef:
Heb hem net aan de telefoon gehad. Vuurwerk kan niet meer teruggebracht worden. Ik ben nu echt boos want hij maakt er nog een grapje van ook! Gelukkig slaap hij vanavond bij zijn ouders. Ben echt pis en pisnijdig nu.


je kunt gewoon weigeren bij hem in te stappen tot hij zijn rijgedrag verbetert.. Als hij het doet met jou er naast is het niet alleen zijn leven waar hij mee speelt..

Hoop voor jullie financiële situatie dat de boete meevalt maar als hij al vaak een boete heeft gehad zou ik er niet op rekenen -O-
Als je dikke boete krijgt plus emg cursus loopt het toch snel op..
Laatst bijgewerkt door Flessuh op 20-12-16 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

J0anieke

Berichten: 4877
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:40

NadjaNadja schreef:
Ik vrees dat het enige wat hij hier van gaat leren is dat hij in het vervolg niet meer dan 50 km/uur te hard moet rijden.

Persoonlijk zou ik niet meer bij hem in de auto stappen. Dan maar afhankelijk van het openbaar vervoer.

Ik hoop dat je sterk in je schoenen staat en je je niet door lieve praatjes enzo van zijn kant in laat palmen.

Ik vrees dat hij als nog harder dan 50 km/h gaat rijden, maar dan meer in zijn achterruitkijk spiegel gaat kijken of hij niet stiekem achtervolgd word... Als hij echt zo eigenwijs is...

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:40

Om eerlijk te zijn hoop ik dat jouw vriend en bestuurders zoals je vriend zijn rijbewijs niet terug krijgt voor een hele lange tijd en na een cursus hoe-rijd-ik-niet-als-een-idioot.

musiqolog
Berichten: 3332
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:44

Joanieke schreef:
NadjaNadja schreef:
Ik vrees dat het enige wat hij hier van gaat leren is dat hij in het vervolg niet meer dan 50 km/uur te hard moet rijden.

Persoonlijk zou ik niet meer bij hem in de auto stappen. Dan maar afhankelijk van het openbaar vervoer.

Ik hoop dat je sterk in je schoenen staat en je je niet door lieve praatjes enzo van zijn kant in laat palmen.

Ik vrees dat hij als nog harder dan 50 km/h gaat rijden, maar dan meer in zijn achterruitkijk spiegel gaat kijken of hij niet stiekem achtervolgd word... Als hij echt zo eigenwijs is...

Rustig aan joh, je kent die hele jongen niet!

TS is 21. Als haar vriend ongeveer even oud is, kan hij nog genoeg leren. Bij mensen van 45 is dat een stuk lastiger.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:46

mirriezz schreef:
Joanieke schreef:

Dit dus, ik rijd ook in een kleine oude Peugeot. Als hij met mij een ongeluk zou krijgen ben ik degene die het lootje legt, moet er niet aan denken... :brr:


Als ik dit soort verhalen hoor dan twijfel ik gewoon of ik niet beter mijn auto weg kan doen en sparen tot ik een enorme en benzinesluipende Hummer ofzo kan kopen.
Maar om nou vanwege zulke idioten die zich niet kunnen gedragen afhankelijk te zijn van het ov... Daar pas ik dan toch ook weer voor.


Is dat zo aso dan? :o Ik rijd een mercedes vito, zo duur zijn die nou ook weer niet. Een iets grotere auto was min of meer verplicht door mijn vriend die idd niet wil dat ik in zo'n mega schattig maar dodelijk klein koekblik het loodje leg. Die dingen moesten verboden worden vind hij. :=

Ik rijd overigens een mercedes vito, geen hummer of zo hoor. Maar kan wel lekker overal overheen kijken en toen laatst bij de afslag zuidplein iedereen opeens persé stil moest gaan staan was ik daar erg blij mee! :o

J0anieke

Berichten: 4877
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:47

musiqolog schreef:
Joanieke schreef:
Ik vrees dat hij als nog harder dan 50 km/h gaat rijden, maar dan meer in zijn achterruitkijk spiegel gaat kijken of hij niet stiekem achtervolgd word... Als hij echt zo eigenwijs is...

Rustig aan joh, je kent die hele jongen niet!

TS is 21. Als haar vriend ongeveer even oud is, kan hij nog genoeg leren. Bij mensen van 45 is dat een stuk lastiger.

Het zijn haar eigen woorden dat hij eigenwijs is, sorry, ik heb hier echt geen goed woord voor.. Ik hoop dan echt dat die som geld voor hem zoveel is dat hij wel een klap ondervind. Dat 1000x liever dan iemand zijn leven.. -O-

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:52

Kana schreef:
Om eerlijk te zijn hoop ik dat jouw vriend en bestuurders zoals je vriend zijn rijbewijs niet terug krijgt voor een hele lange tijd en na een cursus hoe-rijd-ik-niet-als-een-idioot.


Dat precies. Ik hoop ook dat hij eerst verplicht zo'n cursus moet doen.
Ik rij ook graag lekker vlot hoor, maar meer dan 50 km te hard vind ik compleet idioot.

Flessuh

Berichten: 1424
Geregistreerd: 02-04-13
Woonplaats: Hindeloopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:54

Ik rijd zelf elke dag in fiat panda van halverwege Friesland naar Almere.. Vaak baal ik dat de beelden van mijn dashcam niet ingeleverd kunnen worden bij de politie gezien het gedrag van de grotere auto's... Bedoel mijn kreukelzone bestaat uit mijn knieën...
Laten we hopen dat hij van de straf leert iig, en TS er niet al teveel last van heeft

J0anieke

Berichten: 4877
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:57

Flessuh schreef:
Ik rijd zelf elke dag in fiat panda van halverwege Friesland naar Almere.. Vaak baal ik dat de beelden van mijn dashcam niet ingeleverd kunnen worden bij de politie gezien het gedrag van de grotere auto's... Bedoel mijn kreukelzone bestaat uit mijn knieën...
Laten we hopen dat hij van de straf leert iig, en TS er niet al teveel last van heeft

Hier sluit ik me bij aan, ik hoop oprecht dat hij hier van leert. Einde voor mij. Succes TS, zal wel even lastig worden de komende tijd, hoop dat het voor jou heel erg meevalt!

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:01

Es_ther schreef:
Maar alsnog praat je veel goed van je vriend.
Het is geen bekeuring van 10 km te hard, maar echt 50.

Hij brengt zichzelf, maar ook andere mensen hiermee in gevaar.

Er zijn ook mensen die 80 rijden op de snelweg waar je 130 mag. Die brengen anderen net zo wel in gevaar.

Ik quote mezelf even vanaf de eerste pagina voordat ik iedereen over mij heen krijg:
Winged schreef:
Bij Utrecht is het volgens mij al jaren rond de 100 km per uur. En sowieso, 150 waar je 120 zou Mogen is alsnog veels te hard.

Zuur voor hem, maar misschien leert hij er eindelijk van :)

Flowery

Berichten: 2443
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:06

Heel eerlijk zou dit voor mij einde relatie zijn :o Als mijn vriend het inzicht niet heeft wat hij aan kan richten als hij 50 km/u (of misschien wel meer) te hard rijdt, vind ik dat ik wel iemand beters verdien.
Ik zou hem dan nooit vertrouwen met toekomstige kinderen achterin een auto bv. Ik vind ook dat dit gedrag veel meer zegt over een persoon dan enkel "hij houdt van racen".

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:10

Flowery, serieus? Jeetje die jongen maakt een domme fout en wordt gestraft. Om dan de relatie te verbreken? Iedereen maakt fouten. Het is hoe je ze oplost wat belangrijk is. Wanneer meneer zijn rijgedrag niet aanpast is er pas een probleem.

En om nu al te "zeuren" over toekomstige kinderen zal de meeste mannen alleen maar harder weg doen scheuren :7 :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:12

musiqolog schreef:
Het meeste is al gezegd. Vriend van TS klinkt als een hardleerse snelheidsduivel die het gevaar van zijn rijstijl niet inziet. TS kan het beste zelf leren autorijden.

Waar ik me wel aan stoor is de toon van sommige reacties als zou TS het goedpraten. Nou nee. Ze zegt steeds dat ze pisnijdig is. Sterker nog: ze opent een topic om het van zich af te schrijven. Laat die tik op zijn vingers nou maar aan haar over (en de officier van justitie). Voor je het weet zit je onbewust te stoken.


Nou, erg mee eens zeg! TS komt hier even haar hart luchten en nu krijgt ze een massa prekende bokkers over zich heen. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb ook een enorme hekel aan van die extreme hardrijders (understatement). Maar het is toch volkomen zinloos om als een betweterige schooljuf met het vingertje te gaan zwaaien tegen TS, terwijl zij niet degene is die te hard gereden heeft? :?

Sterkte TS. Ik hoop dat je ondanks deze tegenvaller samen leuke feestdagen hebt!

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:13

Selka schreef:
Flowery, serieus? Jeetje die jongen maakt een domme fout en wordt gestraft. Om dan de relatie te verbreken? Iedereen maakt fouten. Het is hoe je ze oplost wat belangrijk is. Wanneer meneer zijn rijgedrag niet aanpast is er pas een probleem.

En om nu al te "zeuren" over toekomstige kinderen zal de meeste mannen alleen maar harder weg doen scheuren :7 :7


Ja, iedereen maakt fouten. Maar na 11 keer is het geen fout meer maar een beslissing.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:13

Winged schreef:
Er zijn ook mensen die 80 rijden op de snelweg waar je 130 mag. Die brengen anderen net zo wel in gevaar.
Onzin; alles wat vrachtwagen is, zit tussen 80-90 km :D


Ontopic: jammer dat het bij wet niet zo is geregeld: > 50km > auto kwijt... _/-\o_

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:13

Winged, hoezo is dat gevaarlijk? Als jij met een trailer 80 rijdt op de rechterstrook, zou ik niet weten waarom dat gevaarlijk is. Het is ook toegestaan. Pas als je structureel langzamer rijdt dan 60 op de snelweg, zeker op de linker rijstrook, terwijl er geen sprake is van files, ben je in overtreding en kunnen ze je van de weg afhalen. De snelheidsverschillen zijn op de snelweg sowieso groot. Des te belangrijker dat de echte snelheidsduivels flink bekeurd worden en bij 50+ snelheidsovertreding hun rijbewijs kwijtraken. (En ja, ik rijd ook wel eens te hard, maar zeker geen 50 km)

pvdbosch
Berichten: 491
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:16

151 per uur, met correctie en afremmen, (waarschijnlijk had ie de politie opgemerkt)
dat is gewoon asociaal, gelukkig vorderen ze van die idoten (tijdelijk) hun rijbewijs in.
Laatst bijgewerkt door pvdbosch op 20-12-16 17:18, in het totaal 3 keer bewerkt

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:17

Neverland schreef:
Selka schreef:
Flowery, serieus? Jeetje die jongen maakt een domme fout en wordt gestraft. Om dan de relatie te verbreken? Iedereen maakt fouten. Het is hoe je ze oplost wat belangrijk is. Wanneer meneer zijn rijgedrag niet aanpast is er pas een probleem.

En om nu al te "zeuren" over toekomstige kinderen zal de meeste mannen alleen maar harder weg doen scheuren :7 :7


Ja, iedereen maakt fouten. Maar na 11 keer is het geen fout meer maar een beslissing.


Waar staat 11 keer? Volgens mij heeft een bokker dat gezegd en heeft TS helemaal geen uitspraken gedaan over de hoeveelheid eerdere boetes.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Mijn vriend did it, rijbewijs ingevorderd :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:17

Staat op de eerste pagina :)

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:18

Askja schreef:
Winged, hoezo is dat gevaarlijk? Als jij met een trailer 80 rijdt op de rechterstrook, zou ik niet weten waarom dat gevaarlijk is. Het is ook toegestaan. Pas als je structureel langzamer rijdt dan 60 op de snelweg, zeker op de linker rijstrook, terwijl er geen sprake is van files, ben je in overtreding en kunnen ze je van de weg afhalen. De snelheidsverschillen zijn op de snelweg sowieso groot. Des te belangrijker dat de echte snelheidsduivels flink bekeurd worden en bij 50+ snelheidsovertreding hun rijbewijs kwijtraken. (En ja, ik rijd ook wel eens te hard, maar zeker geen 50 km)

Ik had het over de personenauto's zonder een trailer/aanhanger erbij. Dus auto's die normaal met het verkeer mee horen te rijden en waarbij je er dus op rekent dat ze ook minimal 110/120 rijden waar je 120 mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:18

Ik zit regelmatig bij mijn vader in de auto die graag het gaspedaal intrapt, maar pas nu ik zelf aan het rijden ben merk ik hoe ongelofelijk ziek ik ervan kan worden. Als ik inhaal geef ik expres wat gas bij, maar toch blijven er mensen achter je pushen en duwen die per se met 150 over de snelweg willen knallen. Ik vind het echt belachelijk, en hoop eigenlijk dat dit soort mensen hun rijbewijs gewoon kwijtraken.