Kranten, folders en kerstfooi

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:48

bruintje123 schreef:
Veulen84 schreef:
Die heeft dat niet slim bekeken. De post gebruikt z'n bezorgers als dubbel. Ze bezorgen en post en folders en kleine pakketjes.

Ik denk dat een plaatselijk weekblad en twee reclame folders niet echt bij iets van normale reclame folders op naam horen.
Pakketjes komen hier volgens mij altijd met de bus.

Buiten gebied.


Wel dus :) Folders zijn er landelijk bij (meestal iets van ah/deen/blokker enzo) en weekbladen kunnen die service ook bestellen in het buitengebied. Er zijn zelfs gebieden waar de post dagkranten mee krijgt.

Damon26

Berichten: 138
Geregistreerd: 14-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:52

Citaat:
Ik mag aannemen dat een ieder in z'n werk z'n best doet.
Ik werk deze week 5 dagen van 9-21 uur om mensen van mooie nagels te voorzien, ik krijg ook niks extra's.... (En dat hoeft ook niet :)


Ik zeg toch ook dat je mij niet hoort klagen als mensen niks geven omdat ik zelf voor dit baantje kies en omdat mensen niks verplicht zijn?
Ik vind alleen dat mensen wel even de moeite mogen nemen om de deur open te doen en je kaartje aan te pakken en je verhaaltje aan te horen ook al geef je niks.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:52

LadyMadonna schreef:
Ik mag aannemen dat een ieder in z'n werk z'n best doet.
Ik werk deze week 5 dagen van 9-21 uur om mensen van mooie nagels te voorzien, ik krijg ook niks extra's.... (En dat hoeft ook niet :) )


Ja, maar als je dat doet dan zie je mensen. Als mensen je dan waarderen dan spreken ze dat uit. Bezorgers staan de hele tijd tegen houten deuren aan te kijken. Zijn niet zo veel mensen die de deur opendoen en dankje zeggen. Dus dan is dit een manier om toch wat waardering te geven...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Kranten, folders en kerstfooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:54

Postbodes ook, die bellen ook niet overal aan....
Ik vind het echt onzin, sorry...

Damon26

Berichten: 138
Geregistreerd: 14-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:00

Dat mag. Ik werk zelf ook als postbezorger, en daar krijg je bv. een kerstpakket, en dat krijg je bij de ochtendkrant niet. Ik vind dus dat de bezorgers best wel een keer beloond mogen worden als ze hun werk goed doen. Of mensen het daarmee eens zijn, dat moeten ze helemaal zelf weten. Ik zal er niet wakker van liggen als mensen niks geven of als ze de deur niet open doen. Zelf geven wij wel altijd aan folder/ kranten bezorgers, ook al voordat ik bij de ochtendkrant ging werken. Gelukkig kunnen de meeste mensen het goed rondbrengen van de ochtendkrant wel waarderen, en zijn de mensen die niks geven of de deur niet open doen op één hand te tellen. :)
Laatst bijgewerkt door Damon26 op 19-12-16 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Kranten, folders en kerstfooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:04

Ik krijg ook geen kerstpakket en ook geen vakantie geld. Als ik ziek wordt krijg ik ook niks en als ik niet meer kan werken ook niet....
*\o/* love my job! *\o/*

:')

Damon26

Berichten: 138
Geregistreerd: 14-02-11

Re: Kranten, folders en kerstfooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:08

In één avond €150 opgehaald en vorig jaar in totaal €500. Love my job! *\o/*

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Kranten, folders en kerstfooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:15

Ik heb ook een tijd krantenwijk gelopen, omdat ik simpelweg nog niet oud genoeg was voor een baan als vakkenvuller, en er geen andere baantjes zijn die je het hele jaar door mag doen als 14jarige.
Ik heb toen ook met de kerst gelopen, en achteraf niet eens naar het geld gekeken, ik was zo blij als ik een fijne feestdagengroet kreeg, sommige mensen zijn zo vriendelijk!
Ook wat ouderenflats die het leuk vonden dat ik langs kwam, echt gezellige avonden heb ik toen gehad.
Natuurlijk een paar zuurpruimen en mensen die doen alsof je echt een bedelaar bent, maar dat zal wel 'het idee' zijn, ik was blijer met een vriendelijke groet dan met een euro namelijk.
Sommige mensen waren wel echt bijna gemeen en dat vond ik wel vervelend, maar dat is risico van het vak zullen we maar zeggen :+

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:18

Ik had vroeger een folderwijk omdat dat nu eenmaal het enige baantje is wat je (iig destijds) mocht doen als 13-14 jarige := (geen idee hoe oud ik precies was).
Kreeg meestal inderdaad 0,50 - 2 euro, voor de meesten een kleine moeite en ik had een leuk bedrag aan het eind. Hier komen ze niet, anders zou ik ook wel iets geven. Kleine moeite, groot plezier.

Merkte inderdaad wel dat ik nog best veel kreeg ( ik deed het super vrolijk) en een klasgenoot van mij met permanent chagrijnig gezicht (en humeur) kreeg inderdaad bijna niets :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:19

Ik vind het gewoon een beetje achterlijk om (met of zonder krantjes) bij mensen aan te gaan bellen om ze fijne feestdagen te wensen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:20

Veulen84 schreef:
Wel dus :) Folders zijn er landelijk bij (meestal iets van ah/deen/blokker enzo) en weekbladen kunnen die service ook bestellen in het buitengebied. Er zijn zelfs gebieden waar de post dagkranten mee krijgt.

Dan denk ik dat hier momenteel geen andere folder bezorgers meer langs komen.

AmberG
Berichten: 197
Geregistreerd: 29-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:28

De meiden die bij ons de folders lopen hebben het zo geregeld dat vaderlief het hele jaar lang hun werk doet, en zij met kerst langs de deuren gaan voor geld. Sinds mijn ouders dat door hebben, geven ze hen niets meer.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:30

AmberG schreef:
De meiden die bij ons de folders lopen hebben het zo geregeld dat vaderlief het hele jaar lang hun werk doet, en zij met kerst langs de deuren gaan voor geld. Sinds mijn ouders dat door hebben, geven ze hen niets meer.

Die vaders ook, denk dat mijn vader me uitgebreid uit had gelachen als ik dit voor had gesteld _O-

_fairytale

Berichten: 369
Geregistreerd: 24-01-16
Woonplaats: Heiloo

Re: Kranten, folders en kerstfooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 08:17

Mijn vader helpt mij soms met folders als het er teveel zijn om in 1/2x mee te nemen, en hij vind het ook leuk om te helpen.
Maar wat die meiden doen AmberG, dat vind ik echt ronduit belachelijk.

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Kranten, folders en kerstfooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 08:45

Ik heb ook een krantenwijk gehad maar heb dit nooit gedaan. Ik vond het heel raar om vreemde mensen te vragen voor geld. :') daar werkte ik toch voor? :+ Daarnaast durfde ik het ook niet, want ik was niet zo strikt in de bezorgtijden. :+

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Kranten, folders en kerstfooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 08:52

Ik heb ook nooit gevraagd hoor, vervolgens kwamen heel veel mensen naar buiten gelopen om alsnog wat toe te stoppen. Ik was er veel te verlegen voor. :o

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:02

Danique schreef:
Ik vind het gewoon een beetje achterlijk om (met of zonder krantjes) bij mensen aan te gaan bellen om ze fijne feestdagen te wensen.


Dat mag natuurlijk :)

Toen wij nog in het een appartementencomplex woonde, zagen die "mannetjes" van de folders en kranten natuurlijk niet dat wij NEE/NEE op onze brievenbus hadden staan, want die staat immers op de BG, maar desondanks dat, gaven wij ze altijd wel een kleinigheidje :)

Kleine moeite :), en vaak zijn het hele jongen "gassies" die helemaal blij zijn met 50 cent.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:06

Ik bezorg al 10 jaar de krant. Eerst de middagkrant en nu al ruim 5 jaar de ochtend krant. Ik ben juist heel blij met de kerstfooi.

De wijken worden steeds groter, maar het salaris steeds minder. Daarbij heb je een depothouder die in de nek loopt te hijgen.

Heel vroeger kreeg je nog bonussen voor het correct bezorgen van de krant, dat is niet meer. Voorheen kregen we ook een presentje van de telegraaf, maar je raadt het al, ook die is afgeschaft.

Ik heb goede binding met mijn abonnees en ze kennen mij ook allemaal.

In een goed jaar haal ik ongeveer €500, per wijk op. Maargoed, daar werk ik ook keihard voor en dat mag imo ook best beloond worden.

Flowery

Berichten: 2443
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:09

Ik woon op de 2e verdieping (wel met open trap) maar ik heb hier nog nooit iemand langs zien komen voor de kerstfooi. Ze krijgen van mij ook niks want mijn folders liggen er vaak pas op donderdag ipv maandag/dinsdag en de krantjes mis ik ook vrij vaak _O-

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:13

Ik heb op het plankje naast deur een paar losse euro's liggen voor de collectebussen en de kranten /folder bezorgers.
Vind het wel zo netjes om ze wat te geven die kinders die door weer en wind die krantjes komen bezorgen.

Zelf vroeger ook krantjes gedaan en vond het wel fijn als iemand wat gaf met de kerstmis.

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:14

Peelie schreef:
Ik bezorg al 10 jaar de krant. Eerst de middagkrant en nu al ruim 5 jaar de ochtend krant. Ik ben juist heel blij met de kerstfooi.

De wijken worden steeds groter, maar het salaris steeds minder. Daarbij heb je een depothouder die in de nek loopt te hijgen.

Heel vroeger kreeg je nog bonussen voor het correct bezorgen van de krant, dat is niet meer. Voorheen kregen we ook een presentje van de telegraaf, maar je raadt het al, ook die is afgeschaft.

Ik heb goede binding met mijn abonnees en ze kennen mij ook allemaal.

In een goed jaar haal ik ongeveer €500, per wijk op. Maargoed, daar werk ik ook keihard voor en dat mag imo ook best beloond worden.


Zo is het :) Ben het met je eens! Hard werken mag beloond worden, en het is toch ook een stuk waardering :)

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:17

Gisteren de folderjongen 2€ gegeven. Hij was blij :j

Daar doe ik het voor.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:21

Ik heb een nee / nee sticker en geen krant. Als ze aanbellen vind ik dat zeer asociaal en gewoon bedelen. Ze krijgen dan dus ook niks.

Eerder toen ik nog wel folders kreeg gaf ik nog wel wat.

En dat ze geen kerstpakket krijgen... tja dit is toch beter? 500 euro... Ik krijg een pakketje ter waarde van 30 euro ofzo :')

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:44

Wij geven 1 of 2 euro. Ach, die mensen lopen ook door weer en wind en we lezen de folders en het lokale krantje wel.

Qua krant hebben wij alleen de weekendkrant die zaterdagochtend vroeg in de bus wordt gedaan. Geen idee of die ook langskomt met een kaartje. Ik mag toch niet hopen dat we zaterdagochtend vroeg uit ons bedje worden gebeld... := Ik ben niet zo'n ochtendmens :P

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:46

Jellybeans schreef:
Keet schreef:
Hier krijgen ze een mini kerstpakketje met een paar snoepjes en een centje. Meestal een euro of 1.50


Wat een leuk idee!

Ja wat leuk! Ze zijn bij ons nog niet geweest dat ik weet, dus ik onthoud dit even :)

Waar ik nu woon komen de folders altijd keurig al in het weekend voorafgaand aan de week waarin ze gelden, dat levert de bezorger wel wat op.
In de wijk waar ik tot voor kort woonde kwamen op donderdag (!!!) de folders van de lopende week... Die bezorger had een donderpreek kunnen krijgen, meer niet :+