Nog meer uitstellers die Habitica gebruiken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Nog meer uitstellers die Habitica gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 17:28

Naar aanleiding van het extreme-uitstel-topic was ik benieuwd of er nog meer Bokkers op Habitica.com zitten?
Als extreme uitsteller ben ik er direct mee begonnen toen ik erover las en daardoor heb ik de afgelopen weken veel meer kunnen doen dan normaal, maar merk nu dat ik de lijsten wel wat strenger in moet stellen want anders begin ik er weer de kantjes van af te lopen. 8-)

Het concept vind ik wel echt geniaal: je to do lijsten online bijhouden en goud, eieren, huisdieren, rijdieren en queestes verdienen door je taken af te vinken.
Hier trouwens mijn lijstje van de eerste dag, voor wie wil weten hoe het eruit ziet:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-11-16 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Merula123

Berichten: 2505
Geregistreerd: 02-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 17:30

Ik ben er ooit mee begonnen maar ik heb nooit te tijd genomen om alles op te zetten :Y)

Peperkroket

Berichten: 6040
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 17:31

Waaauw ik kende dit niet maar dit is echt het beste idee ooit!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 17:33

Ik heb me er juist meteen helemaal 100.000% in gestort, maar nu die eerste obsessiefase voorbij is kost het toch wel wat extra moeite om net zo gemotiveerd mijn taken te blijven doen. Maar goed, ook nu de motivatie voor Habitica dus wat minder (lees; normaler 8-) ) is, ben ik door hun lijstjes afvink&beloningssysteem nog altijd productiever dan ik zonder Habitica was.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Nog meer uitstellers die Habitica gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 18:02

Hmmm. Ik ben vrij gemotiveerd, maar toch schieten er weleens dingen bij in tussen het eigen bedrijf en kind van 2 jaar :+ Ik ga eens kijken, bedankt voor de tip!

SergeantRoos
Berichten: 547
Geregistreerd: 13-06-13

Re: Nog meer uitstellers die Habitica gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 18:16

Ik had er nog nooit van gehoord, maar heb me net meteen geregistreerd :+ Ik ben een enorme uitsteller, dus ben benieuwd of (en hoelang := ) dit werkt!

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nog meer uitstellers die Habitica gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 18:41

Ik ben een extreme uitsteller, ik zal er even naar.kijken. is er ook een app? Want dan ben ik toch wat actiever ermee.

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: Nog meer uitstellers die Habitica gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 18:53

Oeh ik ga dit ook proberen :D

lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:05

Ik ga hier ook eens een poging aan wagen! Al zal het me niet verbazen dat ik ook dit weer uitstel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:15

lshannah schreef:
Ik ga hier ook eens een poging aan wagen! Al zal het me niet verbazen dat ik ook dit weer uitstel...


:') Herkenbaar. Gelukkig werkt hier de 'spaar alle beestjes' en 'maak je outfit compleet' gedachte wel, want ik heb een chronisch tekort aan goud en moet dus wel taken blijven afvinken anders kan ik niets kopen. In het kader van sneue dingen werken bij sneue mensen. :D

Er is ook een app die goed schijnt te werken (mijn zusje gebruikt die), maar ik heb daar geen ervaring mee en weet ook niet waar je die kunt vinden.

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nog meer uitstellers die Habitica gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:34

De app heb ik al.gevonden en hij is inderdaad makkelijk. Staat gewoon in de appstore.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Nog meer uitstellers die Habitica gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:49

Ik gebruik het ook sinds het uitstel topic!
Je beloont jezelf nu alleen als je een to-do niet doet en als je een daily overslaat :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:58

ierusju schreef:
Je beloont jezelf nu alleen als je een to-do niet doet en als je een daily overslaat :o


Hoe dan? Als ik ook maar 1 daily oversla dan verlies ik meteen een deel van mijn leven. En je krijgt juist bonuspunten als je alle dailies op 1 dag afrondt.

Een to do niet doen kan inderdaad gewoon; de to do lijst is meer een soort korte tot lange termijn planningslijst. Ik heb er ook dingen in staan die ik ergens deze week/maand wil doen dus die blijven er gewoon op staan. Het is wel zo dat hoe langer je een to do laat staan, hoe meer die waard wordt (want blijkbaar is het moeilijk voor je om eraan te beginnen) om je te stimuleren om er toch aan te beginnen. :)

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Nog meer uitstellers die Habitica gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:06

Je hebt tussen je gewoontes een regel: niet alle to-do s doen. Die is positief, dus krijg je er punten voor als je je to-do's niet doet.
En bij je dagelijkse taken staat een daily niet doen. Als je die dus aanklikt, krijg je ook punten voor het niet doen van een daily. Dat bedoelde ik meer.

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: Nog meer uitstellers die Habitica gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:10

Hoe werken de gewoontes precies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:24

ierusju schreef:
Ik gebruik het ook sinds het uitstel topic!
Je beloont jezelf nu alleen als je een to-do niet doet en als je een daily overslaat :o


Aha, ik las jouw opmerking als algemene opmerking over Habitica, namelijk dat je altijd punten krijgt als je een daily overslaat. Ik wist anders niet hoe ik de :o smiley moest interpreteren? (nu eigenlijk nog steeds niet :P )

Het mooie aan Habitica is dat iedereen lijsten maakt die voor hem of haar werken. Dus iemand die nooit iets doet kan zichzelf bij de gewoontes extra punten geven als hij de halve lijst aan to do's af heeft. En iemand die heel neurotisch alle taakjes begint te doen om ze zo snel mogelijk af te krijgen zet bij de gewoontes 'sla 1 daily per dag over'.
Dat dat voor mij werkt betekent niet dat dat bij jou ook zo is. :)

@GarBel: Gewoontes zijn dingen die je jezelf aan zou willen leren of die je graag vaker zou willen doen, maar die niet echt in de daily lijst passen. Dus stel je wilt minder roken, dan kun je in de Gewoontes 'minder roken' zetten en elke keer de bijbehorende + aanvinken als je geen sigaret neemt maar iets anders gaat doen. Of je wilt minder koffie drinken en maakt de gewoonte 'thee kiezen ipv koffie' aan. Elke keer als je een kopje thee pakt duw je op de plus (positieve gewoonte), en elke keer dat je toch voor koffie gaat druk je op de -. Bij mij staat 'naar het paard' onder Gewoontes omdat ik het gevoelsmatig niet vind passen om hem in het lijstje met vervelende dagelijkse dingen te zetten. Dus het is ook een kwestie van gevoel.

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:27

OMG ik kende dit niet maar ik dank je op mijn blote knietjes, of eigenlijk doet mijn vriend dat :')

Ik ben gewoon aards lui :o Ik ga gelijk beginnen!

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:28

Ik ben zo erg dat ik dingen voor school inlever 3 weken nadat de uiterste datum was :o echt heel erg.

Sterker nog, sinds dat uitsteltopic bestaat ben ik aan het uitstellen om me daar te melden :=

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:32

Ja ik ben mij ook aan uitstellen om aan het uitsteltopic te beginnen. :o

Bedankt voor je uitleg over de dagelijkse dingen.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:33

Ik heb net Habitica gedownload op telefoon en al wat dingen ingevuld. Ik ben benieuwd, vind het idee wel erg leuk en er zijn ook zeker wel wat dagelijkse gewoontes die ik wil veranderen... minder Bokken bijvoorbeeld.. ;)

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:36

TerraHowrse schreef:
Ik ben zo erg dat ik dingen voor school inlever 3 weken nadat de uiterste datum was :o echt heel erg.

Sterker nog, sinds dat uitsteltopic bestaat ben ik aan het uitstellen om me daar te melden :=

Dit _O-

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:39

Oke 2 minuten geprobeerd ik vind het niks doei Habitica :wave:

( := )

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:42

Ik meld me, heb het door dit topic vanmiddag gedownload :D echt een leuke app, ookal begrijp ik er nog niet veel van :') In de winkels kun je eigenlijk alleen dingen kopen met diamantjes, hoe krijg je die? En wat kan je met de andere muntjes?

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:42

GarBel schreef:
TerraHowrse schreef:
Ik ben zo erg dat ik dingen voor school inlever 3 weken nadat de uiterste datum was :o echt heel erg.

Sterker nog, sinds dat uitsteltopic bestaat ben ik aan het uitstellen om me daar te melden :=

Dit _O-

Het is echt een serieus probleem, eigenlijk helemaal niet om te lachen _O-
En vervolgens zit ik een week naar de uiterste datum totaal te stressen ''nu moet ik het echt doen''
week later.. ''Terra! Verdorie! Nou heb je het nog niet gedaan!'' (tegen mezelf dan he, ik praat graag in derde persoon) en dan weer een week later zit ik zo erg in de stress dat ik er slecht door in slaap kom, maar dan kan ik er niet meer aan beginnen want dan zie ik hoeveel werk het eigenlijk is en dan krijg ik nog meer stress :')

Echt Terra logica dit.

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: Nog meer uitstellers die Habitica gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:45

Ik kan een boekverslag in een avond schrijven en er een 8 voor krijgen..
hoezo geoefende uitsteller :roll: