Mogelijk broertje overleden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joltsje

Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Mogelijk broertje overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:56

Volledig met sneeuwpop eens.

Eerder zei ik dat je wel contact moest zoeken om rust te vinden.


Maar als ik het zo lees doe je het vanwege de verkeerde redenen. Je wilt bevestiging zodat je zeker weet dat je vader een rotzak is en je terecht boos op hem mag zijn. Dat lijkt me de onrust niet waard die jij dat andere gezin haat bezorgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 00:11

Joltsje schreef:
Maar als ik het zo lees doe je het vanwege de verkeerde redenen. Je wilt bevestiging zodat je zeker weet dat je vader een rotzak is en je terecht boos op hem mag zijn. Dat lijkt me de onrust niet waard die jij dat andere gezin haat bezorgen


Ik heb de posts van TS nog eens doorgelezen, maar dat zie ik eigenlijk nergens staan. Ik lees alleen dat ze erg boos zal zijn op haar vader als het inderdaad zo blijkt te zijn dat ze een broer had. Dat lijkt me trouwens best begrijpelijk. Maar ik lees nergens dat ze contact wil omdat ze bevestiging wil dat haar vader een rotzak is. Dus waarom deze aanname?

Joltsje

Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 00:17

safina schreef:
Joltsje schreef:
Maar als ik het zo lees doe je het vanwege de verkeerde redenen. Je wilt bevestiging zodat je zeker weet dat je vader een rotzak is en je terecht boos op hem mag zijn. Dat lijkt me de onrust niet waard die jij dat andere gezin haat bezorgen


Ik heb de posts van TS nog eens doorgelezen, maar dat zie ik eigenlijk nergens staan. Ik lees alleen dat ze erg boos zal zijn op haar vader als het inderdaad zo blijkt te zijn dat ze een broer had. Dat lijkt me trouwens best begrijpelijk. Maar ik lees nergens dat ze contact wil omdat ze bevestiging wil dat haar vader een rotzak is. Dus waarom deze aanname?



Hmm.. misschien heb ik inderdaad wel te snel gelezen. Meer in de trand dat ze dan boos op haar vader is inderdaad.

@ts ik zou dan toch willen adviseren eerst je vader meer te vragen. Zonder dat je het andere gezin vragen gaat stellen.

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Re: Mogelijk broertje overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 17:23

Als je toch per se contact wil opnemen, kun je misschien beter een brief sturen met de vraag om contact op te nemen. Dan overval je de familie minder.

DNA_onbekend
Berichten: 13
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 02:13

Ik wilde nog even een update plaatsen.

Ik heb de moeder een bericht gestuurd en daarin hun vrijgelaten om wel of niet te reageren.
Ik heb een heel lief berichtje terug gekregen dat ze het fijn vond dat ik contact zocht en dat het dus inderdaad om mijn half broertje gaat.

Ik wil iedereen nog bedanken voor hun steun en advies die mij gegeven is!

Storm

Berichten: 20830
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Mogelijk broertje overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 05:35

Wat fijn dat je zo'n lief bericht terug hebt gekregen! Is het nu 'klaar' of blijven jullie contact houden?

Santos_05

Berichten: 3070
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Mogelijk broertje overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 06:50

Wat fijn dat je bericht terug hebt gehad!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:24

Fijn dat er goed gereageerd werd op je initiƫle berichtje ts

Ik snap wel dat je wil weten hoever zit, wat er waarbij ine en situatie als dit
Dan hoeft er niet eens een relatie met de familie van die persoon te ontstaan of wat dan ook
Maar dan weet je tenminste hoe het zit
Dat geeft ook gewoon al rust denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:37

DNA_onbekend schreef:
Ik wilde nog even een update plaatsen.

Ik heb de moeder een bericht gestuurd en daarin hun vrijgelaten om wel of niet te reageren.
Ik heb een heel lief berichtje terug gekregen dat ze het fijn vond dat ik contact zocht en dat het dus inderdaad om mijn half broertje gaat.

Ik wil iedereen nog bedanken voor hun steun en advies die mij gegeven is!


Ik ben blij voor je dat je een lief berichtje terug hebt gekregen.

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:44

DNA_onbekend schreef:
Ik wilde nog even een update plaatsen.

Ik heb de moeder een bericht gestuurd en daarin hun vrijgelaten om wel of niet te reageren.
Ik heb een heel lief berichtje terug gekregen dat ze het fijn vond dat ik contact zocht en dat het dus inderdaad om mijn half broertje gaat.

Ik wil iedereen nog bedanken voor hun steun en advies die mij gegeven is!


Wat fijn!
Hoe is het nu voor je om je vermoeden bevestigd te zien?

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:44

DNA_onbekend schreef:
Ik wilde nog even een update plaatsen.

Ik heb de moeder een bericht gestuurd en daarin hun vrijgelaten om wel of niet te reageren.
Ik heb een heel lief berichtje terug gekregen dat ze het fijn vond dat ik contact zocht en dat het dus inderdaad om mijn half broertje gaat.

Ik wil iedereen nog bedanken voor hun steun en advies die mij gegeven is!


Fijn dat het zo opgepakt is door zijn moeder en je nu weet hoe het zit. Vind het knap van je dat je bericht hebt gestuurd, is toch een beladen verhaal inmiddels.

Kan je het nu voor jezelf afsluiten?

Joltsje

Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Mogelijk broertje overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:48

wat fijn ts dat het zo gelopen is.

een vraag stellen kan altijd, zo zie maar weer.

ga je er nu inderdaad nog wat mee doen? en is je beeld van je vader nu ook veranderd?

DNA_onbekend
Berichten: 13
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 20:01

Bedankt voor alle reacties.

@storm. Dat weet ik nog niet. Ik heb gisteren pas contact opgenomen dus het is nog erg pril.

@Sonja inderdaad. Ik wilde gewoon weten hoe het zat inderdaad en niet met de onzekerheid te moeten leven. Uiteraard had ik van hun kant kunnen begrijpen als ze liever de boot af hadden willen houden.

@Nikaas @Marlies @Joltsje Ik denk dat ik jullie vragen tegelijk kan beantwoorden. Ik had eigenlijk wel een soort lamgeslagen gevoel ondanks dat de vermoeden er was. Ik vind het heel erg er niet voor hem te hebben kunnen zijn als grote zus zijnde. Ook vind ik het heel erg dat dat door mijn vader mij eigenlijk ontnomen is. Ik ben nu nog bozer op mijn vader dat hij wel wist dat de jongen niet in een stabiele situatie zat en dat hij daar nooit als vader zijnde zijn verantwoordelijkheden in genomen heeft. Ik vind het heel erg dat hij hem niet heeft proberen te beschermen en steunen toen hij het nodig had. Ik durf wel te zeggen dat de haat naar mijn vader gegroeid is en het voor mij bevestigd zoals hij is.

Ik heb nog wat vragen gestuurd aan zijn moeder. Wederom is ze vrij om daar wel of niet antwoord op te geven. Als ze dat niet wilt dan kan ik dat begrijpen.

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:03

Ik hoop dat ze met je wil praten en je daardoor wil helpen om dit verdriet te verwerken.
Ik begrijp heel goed de haat naar je vader. Ik hoop dat je het wel bij hem kunt laten.

DNA_onbekend
Berichten: 13
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 00:48

Ik weet niet of er nog mensen zijn die zich afvragen hoe het afgelopen is....

Maar in de tussentijd heb ik nog contact gehouden met de familie en deze week ga ik ze ontmoeten.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Mogelijk broertje overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 01:05

Wat spannend TS en ook wel heel fijn denk ik om al je vragen beantwoord te krijgen en te weten hoe je broer was. Snap dat je daar nieuwsgierig naar bent. Sterkte en succes!

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Mogelijk broertje overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 01:21

Ik lees het verhaal nu pas maar wat ontzettend dapper dat je contact opgenomen hebt. Ik begrijp je gevoel naar je vader toe helemaal. Ik hoop dat de ontmoeting met de moeder van jouw halfbroer een goed gevoel gaat geven en je vragen beantwoord kan krijgen. Succes!!

Sincere

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 01:26

DNA_onbekend schreef:
Ik weet niet of er nog mensen zijn die zich afvragen hoe het afgelopen is....

Maar in de tussentijd heb ik nog contact gehouden met de familie en deze week ga ik ze ontmoeten.


Goh wat een bijzondere update! Hoop dat het voor beide partijen een hele fijne ontmoeting zal zijn. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 04:03

Sincere schreef:
DNA_onbekend schreef:
Ik weet niet of er nog mensen zijn die zich afvragen hoe het afgelopen is....

Maar in de tussentijd heb ik nog contact gehouden met de familie en deze week ga ik ze ontmoeten.


Goh wat een bijzondere update! Hoop dat het voor beide partijen een hele fijne ontmoeting zal zijn. :j


Ik ook! :j

Santos_05

Berichten: 3070
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Mogelijk broertje overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 07:03

Wat fijn dat je de familie gaat ontmoeten. Je vader heeft je half-broer blijkbaar niet anders behandeld dan jou, maar helaas zat hij in een andere situatie.
Succes bij de ontmoeting!

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Mogelijk broertje overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 08:08

Wat spannend zeg!

Winged

Berichten: 33007
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Mogelijk broertje overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:20

Wat spannend! Waar hoop je op?

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Mogelijk broertje overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:23

Succes met de ontmoeting. Het zal spannend zijn. Ook voor die familie zal het spannend zijn.

DNA_onbekend
Berichten: 13
Geregistreerd: 11-11-16

Re: Mogelijk broertje overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 14:28

Dank jullie wel! Ik ben erg benieuwd. Gezien we in de tussentijd regelmatig contact hebben gehouden weet ik dat ze er positief in staan.

@winged ik hoop nergens op. Het zou fijn zijn als er een soort klik is en er dus niet van die ongemakkelijke stiltes vallen. Maar ik heb geen verwachtingen, dan kan het ook niet tegenvallen

Storm

Berichten: 20830
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Mogelijk broertje overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:46

Wat stoer van je zeg!