Eindigt ons hoofdstuk hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Eindigt ons hoofdstuk hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:10

Dat is wat ik mij al een tijdje afvraag. Morgen ben ik 2 jaar samen met mijn vriend, heb ik er zin in? Nee.

De eerste kleine irritaties begonnen in de zomer. Hij woonde een tijdje bij ons in huis wat ik super vond maar steeds minder. Hij voerde namelijk niks uit, ging na het eten direct op de bank liggen, kom nooit mijn bed even opmaken. Ik stond vroeg op want ik moest gewoon naar stage namelijk, hij had vakantie. Dan was ik om 5 uur weer thuis en dan heeft ie de hele dag liggen gamen in mijn bed. Niet eens onder de douche geweest of even naar beneden gegaan om mijn ouders gedag te zeggen. Dit vond ik allemaal erg raar, hij heeft 3 jaar op zichzelf gewoond (nu weer) en was altijd heel netjes en opruimend.

We wilden eigenlijk in de zomer gaan samenwonen, ik ben hier van afgehaakt want mijn vader ging goed achteruit met zijn gezondheid. Daarbij wilde ik ook liever niet met iemand samenwonen die zo'n vreselijk luie student is. En daarbij hebben we nog alle tijd van de wereld om ooit eens samen te wonen, right?

In augustus hoorde ik van mijn ouders dat ik een paard mocht kopen. Na 13 jaar verzorgpaarden kwam mijn ultieme wens in vervulling. Jammer voor vriendlief dat hij een bloedhekel heeft voor paarden en ze ook doodeng vindt. Niemand staat mij nog in de weg om deze droom werkelijkheid te maken, dus ik ben er voor gegaan en heb een geweldig paard gekocht.

De irritaties onderling begonnen weer, hij vroeg nooit naar Tinkerbell en mij, hoe het ging etc. Dit aangegeven en hij gaf inderdaad toe dat hij erg kortaf deed als het over haar ging. Ook als we bij elkaar waren en ik begon over haar was het "o leuk.". Maar hij ging beter z'n best doen, wat uitte in enorm geforceerd gedrag. We spraken elkaar steeds minder, zagen elkaar minder, deden (doen) het minder tot niet :+ . Het toppunt was dat ik het al de hele week had over de MRI scan voor mijn vader en dat we daar als gezin heel zenuwachtig voor waren. Hij wist precies wanneer en hoelaat dit ging gebeuren en een week later vroeg hij er nog niet naar. Tot ik er zelf over begon 'oh ja, tsja ben ik vergeten. Maarja vertel dan."

Heftig gesprek gehad en dat het van beide kanten niet lekker liep. Heb gezegd dat we realistisch moeten blijven en beter op een hoogtepunt moeten stoppen en als vriendjes uitelkaar moeten gaan ipv vijanden. Daar had ik dan wel weer een punt maar we gingen het proberen en eraan werken. Afgesproken elkaar minstens 2x per week te zien. Dat is ons welgeteld 1x gelukt.

Ik ben er best klaar mee. Ik wil het ook uitmaken. We zijn meer goede vriendjes dan een stel. Ik heb er geen gevoel meer bij ookal hou ik nog hartstikke veel van hem. Maar hoe dan, na 2 jaar? Zo opgenomen in elkaars familie, dezelfde vrienden etc. etc. Hoe kan dat zo ineens niet meer zo zijn? Hoe moet je het eigenlijk uitmaken? Jongens maakten het altijd met mij uit..

Het is allemaal enorm stressvol, ik loop nu fulltime stage, ben ineens moeder van een paard geworden ( :+ ). Ik heb hem al bijna 2 weken niet gezien en ik vind dat helemaal niet erg.

Uit gaat het sowieso.. een break wil ik niet. Maar hoe ga ik dit ooit uitpakken? Lekker handig met onze 2 years anniversary morgen pff.
Laatst bijgewerkt door Murthul op 10-11-16 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aangepast op verzoek


Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Eindigt ons hoofdstuk hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:15

Ik herken me eigenlijk wel een beetje in jou. Ik vond het ook erg moeilijk om het uit te maken met mijn vriend omdat ik zo opgenomen was in zijn familie (en hij in de mijne), we zaten in dezelfde vriendengroep, enz. Ik was echt alleen maar bezig met wat anderen ervan zouden vinden als ik er een punt achter zou zetten, maar achteraf ben ik zo blij dat ik het gedaan heb en is het me echt heel erg meegevallen.

Meid, kies alsjeblieft voor jezelf en steek geen tijd en energie in zo'n relatie. Als het op is, is het op. Mijn vader zei op een gegeven moment tegen me "Zolang je bij hem blijft, zal je ook je ware liefde niet tegenkomen." Jullie hebben een leuke tijd gehad, veel van elkaar gehouden, maar jullie zijn uit elkaar gegroeid en nu zit er gewoon niet meer in. Dan kun je beter zoals jij ook al aangaf als vrienden uit elkaar gaan in plaats van wachten tot het straks een keer escaleert.


Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

marleen_88

Berichten: 14042
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:17

Ik vind dat eerlijkheid altijd het belangrijkste is. Spreek met hem af, vertel hem wat in dit topic staat en vertel dat het over is.
Eromheen draaien heeft geen nut.
Succes!

Doe wel en zie niet om

Jette

Berichten: 1455
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:21

Ik heb redelijk in dezelfde situatie gezeten. Maar wel zonder het samenwonen stuk.

Op een gegeven moment loopt het gewoon niet meer, kan je nog zo dezelfde vrienden hebben en in elkaars familie zijn opgenomen. Als het niet werkt dan werkt het niet meer. Bij mij is het toen uiteindelijk ook uit gegaan, wel in semi-overleg. Ik ben er alsnog een half jaar lang kapot van geweest, terwijl ik wist dat het niet meer ging. De interesse in elkaar was weg, hoe leuk we elkaar ook vonden.

Gedeelde vrienden komt trouwens wel goed, ik spreek mijn vrienden nog steeds veel en zo staan we ook wel eens samen op een feestje. Maar zolang je niet als vijanden uit elkaar gaat is dat helemaal niet erg. Z'n ouders kom ik ook met regelmaat tegen en ook daar kan ik prima even gezellig mee praten. Als het maar niet escaleert en een groot gevecht wordt tussen jullie blijven vrienden gewoon je vrienden en is het ook niet erg om hem een keer tegen te komen.

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Eindigt ons hoofdstuk hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:24

Ik heb ook in zo'n situatie gezeten.
Alleen hield hij wél van paarden, en woonden we al samen.
Na veel goede gesprekken hebben we beiden gezegd: "Nu is het klaar, jij je weg, ik mn weg."

Het valt niet mee, en mensen missen is enorm verschrikkelijk.
Maar je leven delen met iemand waar je niet gelukkig van wordt?
Je hele leven nog lang?
Met kans op kinderen?
En later misschien wel een scheiding??

Wees er voor... dat zou ik zeggen.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:26

Nee precies. Hoe we het eerst al hadden over de namen van onze kinderen moet ik er nu echt niet aan denken..

Ik dacht wel oprecht dat we nog heeel lang samen zouden zijn. Maarja..

Edit: maar wat nu? Moet ik een appje sturen dat we moeten praten oid? Morgen is ons jubileum en momenteel ben ik zo ziek als een hond..

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Eindigt ons hoofdstuk hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:35

Ik herken een beetje het verloop van gevoelens, de irritatie etc etc. Ik heb het toendertijd ook uitgemaakt en achteraf was het een hele opluchting. Er zat geen toekomst in, zeker niet als ik er nu kritisch over nadenk.

Gewoon met hem afspreken thuis (niet op een openbare plek), gaan zitten en vertellen dat je het niet meer ziet zitten. Of dat nou vandaag of toevallig morgen op het 2 jarig jubileum is. Rekken is nergens goed voor.

We are not defined by the things that make us seperate and distinct
but by the moments that we share and the memories we make.

Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Eindigt ons hoofdstuk hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:49

Lees je eigen bericht even terug. Ik lees geen enkel positief punt over je relatie..
Gewoon eerlijk dat je niet verder wil.
Maakt toch niks uit dat je morgen 2 jaar samen bent. Ik denk ook niet dat hij heel erg zal schrikken van de boodschap.

Succes!

Horses are like shoes, you need one in every color!
[HTT] Volg de bouw van ons stalgebouw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:58

De kogel is door de kerk. Hem een appje gestuurd dat we moeten praten en dat hij blij is dat ik het zeg omdat hij al de hele dag er nadacht over hoe hij het moest doen..

Hij komt zo hierheen en dan sluiten we ons hoofdstuk.

Bedankt voor jullie reacties. Dit topic mag eventueel gesloten worden.

@beatje jij ben vreselijk gemeen en onaardig. Ga alstjeblieft wat anders met je tijd doen dan mij zitten te zieken.

Anoniem

Re: Eindigt ons hoofdstuk hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:01

Goed dat je gaat praten! Sterkte met je gesprek. :(:)

Kirja
Berichten: 1232
Geregistreerd: 07-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:02

Goed dat jullie in gesprek gaan, zal niet makkelijk zijn maar wel het beste als ik het zo lees. Heel veel sterkte :(:)

Mama van 2 prachtige kindjes!

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:17

Ik wil je heel veel sterkte wensen TS, zoiets is nooit leuk om te doen.. Ik hoop dat jullie nu zonder ruzie uit elkaar kunnen gaan, voordat het uit de hand gaat lopen. :(:)

En beatje, jij hebt echt géén toevoeging aan dit topic gewoon. Dat jij het anders doet betekent niet dat TS het niet zo mag doen. Ze heeft het er volgens mij lastig genoeg mee, als dit topic voor haar kan helpen, wie ben jij dan om er op zo'n gevoelloze manier op te reageren.

*pum*

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:21

goed van je dat je hem een bericht hebt gestuurd. Succes zo met het gesprek.

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:22

Succes met het gesprek, ik denk dat je er goed aan doet en misschien is het voor jullie beide wel een opluchting!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Eindigt ons hoofdstuk hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:24

Zo'n gesprek komt nooit uit, dan is het bijna een verjaardag dan weer een jubileum en dan weer een groot feest van het een of ander.
Gewoon doen, dit is voor jou niet fijn en hij zal zelf ook wel aanvoelen dat er iets mis is. Daar moet over gepraat worden.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:27

Het lijkt voor hem in ieder geval niet onverwacht te komen. Misschien denkt hij precies hetzelfde als jij, en zijn jullie straks beide blij als het eruit is. Veel succes!

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:09

_Dominique schreef:
De kogel is door de kerk. Hem een appje gestuurd dat we moeten praten en dat hij blij is dat ik het zeg omdat hij al de hele dag er nadacht over hoe hij het moest doen..

Hij komt zo hierheen en dan sluiten we ons hoofdstuk.

Bedankt voor jullie reacties. Dit topic mag eventueel gesloten worden.

@beatje jij ben vreselijk gemeen en onaardig. Ga alstjeblieft wat anders met je tijd doen dan mij zitten te zieken.


Ergens wel fijn dat hij het ook voelde? Missen ga je hem toch wel, maar dit is geen jongen waar je gelukkig van wordt. En uitmaakgesprekken zijn verschrikkelijk, heel veel succes!
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 20-10-16 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote & reactie op een verwijderd bericht verwijderd.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Queelens

Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:22

Og meid alsjeblieft kies voor jezelf en jouw geluk en daarmee waarschijnlijk uiteindelijk ook voor zijn geluk.
Ik lees in alles dat je er geen zin meer in hebt.

Iets meer dan een jaar geleden zat ik in hetzelfde schuitje. Ook precies 2 jaar een relatie en sinds de zomervakantie niet zo happy meer ermee. Bij ons was het niet omdat die een ongeïnteresseerde l*l was. Maar meer omdat het was zoals het was en ik het allemaal niet zo meer voelde en vast ook wat andere dingen maargoed.

Hoe ik het aan heb gepakt en wat ik jou ook aan kan raden: Ga in gesprek met hem en geef eerlijk aan dat je het er over wilt hebben. Leg duidelijk uit dat je het niet meer ziet zitten om verder te gaan omdat jij er niet gelukkig van wordt en hij ook niet. (en ook duidelijk aangeven dat je geen ruimte meer ziet voor verbeteringen). Geef vooral ook aan waarom, ook al is dat niet leuk voor hem om te horen. Zorg in ieder geval dat jullie elkaar kunnen begrijpen.

En dat het vervelend is in verband met familie en vrienden. Jammer dan. Mij moeder was ook dol op mijn ex en lag als een kind te janken toen die weg ging. Idem voor zijn moeder richting mij en we deelden ook dezelfde vrienden. Dat komt allemaal wel op zijn pootjes terecht.

En meid ik koos er toen voor dat ik niet meer dat leven wilde leiden wat ik toen had en vond dat ik meer verdiende en ook meer wat bij me paste.
Ik ben nu 1 jaar verder en het is misschien een beetje snel maar ik ga dit jaar nog met de man van mijn leven samenwonen. Dus you go girl het komt echt wel goed met jou en ook met hem ook al lijkt dat nu even niet zo.

En ik lees nu je berichtje van vanavond. Goed gedaan en veel succes!

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

Anoniem

Re: Eindigt ons hoofdstuk hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:43

Het is gebeurd. Jeminee wat hou ik zielsveel van die jongen en wat ga ik hem missen.. :n

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Eindigt ons hoofdstuk hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:45

Heel veel sterkte. :(:)


Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Eindigt ons hoofdstuk hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:45

Sterkte komende tijd. Bewaar je openingspost goed, die ga je nog nodig hebben voor de moeilijke momentjes.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Eindigt ons hoofdstuk hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:58

Heel lastig maar ik vind het erg knap van je! Sterkte :(:)

*pum*

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Eindigt ons hoofdstuk hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:18

Je gaat het samen zijn met iemand missen, zo te lezen de jongen zelf wat minder, ook al denk je nu dat je nog veel van hem houdt.

Goed gedaan meis, je hebt voor jezelf gekozen!

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:23

Sterkte.. Het is nooit makkelijk of leuk..

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 00:16

Knap van je meid, de komende tijd zal het zeker pijn doen.

Liefdesverdriet is zwaar kl*te, ook als je het zelf uitmaakt.

Heel veel sterkte komende tijd.

Dikke knuffel :(:)

Dag lieve mam, love you always
De rooie schurk en het kleine meisje. Lieve Bibi rust zacht, zo plotseling uit het leven gerukt. je hebt nog geen 4 jaar mogen worden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bolletje29, Eleadoras, flooooo, Gambler99, kimmetje26, Laibadji, Moonlight91, MyWishMax, NadjaNadja, Nustice, ogidni, Shivaya, spruitje12, winnetou4502, xRooss, xSannee en 125 bezoekers