Collega ontslagen,nu wordt het harstikke saai...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Collega ontslagen,nu wordt het harstikke saai...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 21:31

Ik werk op een accountantskantoor, met ongeveer 10 mensen.
Bij mij op de kamer zitten dus 2 andere meiden. Eén daarvan is een beetje een raar figuur, ze heeft altijd vage klachten (nu weer met de rug) of ze heeft wat anders waardoor ze bijna nooit aanwezig is.
Ik kan heel erg goed opschieten met die andere. We hebben altijd lol, en ik ben ook al een aantal keren in haar nieuwe huis geweest, waarmee ze toen aan het verbouwen waren.
We SMS-en en roddelen en mailen enz.
De andere collega's zijn allemaal van die carrieretijgers. Willen alleen maar slijmen met de directie en werken zich helemaal krom.
Ze zijn soms best aardig, maar vaak ook achterbaks. Schijnheilig
Nou, die collega waar ik zo goed mee op kon schieten, had het al een tijdje niet naar de zin op het werk. Mede door de omgang met de andere collega's. Ze was al wel een tijdje op zoek naar ander werk.
Maar had nog niks gevonden, toevallig heeft ze vorige week een gesprek gehad bij een bedrijf waar ze dus meteen kon beginnen. Maar ja, het opzegtermijn bij ons is 1 maand bij een jaarcontract.
Dus dat werd niet wat. Ze wisten op het werk niet dat ze wat anders zocht.
Nu moest ze vandaag bij de directeur komen, en die vertelde haar dat haar contract niet verlengd werd!!! Kortom, ontslagen!!! Ze mocht als ze wou vandaag al wel vertrekken!!! Hoe sneller, hoe beter.
Mijn collega was dus best blij, want nu kon ze dat ene bedrijf bellen dat ze direct beginnen kon. Er komt ook niemand voor haar in de plaats.
Maar ik vind het helemaal niet leuk, want nu zit ik weer alleen met al die ambitieuze collegaatjes, die denken alleen maar aan werken!! Verdrietig
En het ergste is, een heel erg balletje van een jochie die bij ons werkt, komt "gezellig"op haar plaats zitten!!! D.w.z. tegenover mij!!! Scheve mond
Zucht, ik ga ook op zoek naar wat anders.... Ik vind er niks meer aan.
Dat moest ik even kwijt.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:53

Jeetje..vind het wel een beetje cru om je collega's voor achterbaks uit te maken..
Hoezo mensen niet in hun waarde laten?
Evenals die collega die altijd iets heeft, de manier waarop je dit zegt komt niet leuk over..