Die oh zo gekke acties van oma

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Re: Die oh zo gekke acties van oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:08

Mijn opa, onlangs overleden, had een kunstoog de laatste paar jaren. Hij presteerde het nog wel eens om zijn oog er niet goed in te doen waardoor hij er makkelijk uitviel. Zo is hij zijn oog dus ook eens verloren op een kneiterdrukke parkeerplaats om vervolgens op zijn knietjes onder auto te zoeken of hij zijn oog konden vinden. Dat alleen was al hilarisch maar hij vroeg bij elke voorbijganger met een brede grijns op zijn gezicht of iemand toevallig zijn oog had gezien. :') De reacties van die mensen waren onbetaalbaar, haha.

Eline_S_S

Berichten: 3524
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Die oh zo gekke acties van oma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 18:36

Mijn vriend die heet Florian. Nou vergeet mijn oma steeds zijn naam en noemt hem altijd Flippe, want dat kan ze op een of andere manier wel onthouden :roll: Inmiddels noemt de hele familie hem Flippie _O-

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Die oh zo gekke acties van oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:52

Haha zoveel grappige dingen met mijn oma mee gemaakt waar ik rode wangen van kreeg.
Mijn oma had net de chemotherapie gehad en bij ieder ziekebuis bezoek ging ik met haar mee. Ik werkte wel en ging zoveel mogelijk mee of kwam iets later maar ik was er altijd.

Zo zaten we om 18.50 in haar kamertje in het ziekenhuis over de chemo te praten en ze zei dat ze dan snel honger kreeg en daarna ziek.
Dus ik vroeg haar wat ze wilde maar ze hoefde niks want de kantine was al dicht zei ze toen.
Ik zei wacht even en rende naar beneden naar de kantine. De deuren gingen net dicht en ik zette heel aso mijn voet er tussen. De kantine juffrouw vroeg wat ik deed en ik zei ik wil graag nog 4 kroketten voor mijn oma, ze heeft honger :))
Paar minuten later liep ik met 4 kroketten de kamer op maar de verpleegster zei dat dat niet mocht.
Onder mijn jas stiekem mee gesmokkeld en daar zaten we hoor aan de kroketten.

Oma zei: maar ze ruiken straks de kroketten! En ze laat een KEIHARDE scheet.
Zo, zegt ze. Neusje vol _O-

amy_leftover

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:08

Mijn oma probeert nog aardig met de tijd mee te gaan, zo ook op het gebied van computers/telefoon.
Zo heeft ze facebook en ging ze chatten in van die chatboxen. Deed ze zich voor als een jonge vrouw :o
En als ze vroegen om een foto, stuurde ze gewoon een foto uit haar jonge jaren, zo een uit de jaren 40, met bijbehorend kapsel en zwart-wit natuurlijk :')

maatje987

Berichten: 2956
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: zoetermeer

Re: Die oh zo gekke acties van oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:42

Mijn lieve oma dit jaar 90 geworden ( grote familie oudste tante had mijn oma kunnen zijn )

Laatat was ze bij ons omdat ze ging verhuizen en mijn oom en tante alles verhuisde dus wij moest een dagje op haar letten geen probleem , smiddags zaten we soep te eten in de tuin oma zat heerlijk te genieten op een gegeven moment zegt ze kijk die vogels spelen tikkertje terwijl ze wees naar een groepje vogels

Oma is zwaar demend maar aommige acties vergeet ik gewoon niet meer

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Die oh zo gekke acties van oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:55

Mijn oma lag in het ziekenhuis en ze lag samen met een andere vrouw op de kamer maar daar had ze geen zin in hoor. Dus ze zei tegen ons 'Ik doe gewoon alsof ik doof ben' haha. Nou ze hoefde niet te doen alsof hoor, ze was hartstikke doof.

De oma van mijn man vond dat het niet nodig was om te bieden voor iets dat minder dan 2,50 gulden had gekost.

En mijn eigen oma deed voor het ontbijt en de lunch bidden en ook meteen danken dan hoefde dat niet meer na het eten want ze at maar 1 of 2 broodjes.

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Re: Die oh zo gekke acties van oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 08:11

Dit verhaal speelt zich af op een mooie zomerdag zo'n 28 jaar geleden.....

Dan staat er opeens politie aan je deur, of we ook weten waar buurman Berend is.....
Die was vanochtend al vroeg vertrokken vertelden we, de beste man was altijd druk.
De politie vertelde ons dat ze zijn auto hadden gevonden in het kroondomein maar van de buurman geen enkel spoor..en aangezien de auto total los was vreesde men dat hij gewond was gaan dwalen.
Nu hadden we in die tijd een hecht buurtje en al gauw vertrok iedereen die kon richting het kroondomein om te helpen zoeken. Ik bleef achter omdat mijn dochter toen nog een baby was.
Opeens zie ik buurman Berend doodgemoedereerd aan komen fietsen en haast me naar buiten om te vragen waar hij vandaan kwam. Ja, uit het kroondomein! hij had een ongelukkie gehad met zijn auto en was lopend naar de dichts bijzijnde camping gegaan om daar een fiets te lenen. Hij vond het wel vreemd dat hij daar niemand had gezien om om een fiets te vragen dus had ie er maar zo even 1 geleend en een briefje achtergelaten...(logisch, ook de gehele camping was in het kroondomein op zoek naar een gewonde man) Onderweg bemerkte hij grote drukte in het bos waaronder veel politie, hij heeft toen aan een voorbijganger gevraagd wat er aan de hand was en hoorde dat ze een oude gewonde man zochten. Ik hebbe geen tied om te proaten zei hij tegen mij, hij moest snel de garage bellen voor zijn auto en dan terug naar het bos om die arme oude stakker te zoeken...hij kende het kroondomein als geen ander want was daar geboren en zijn hele leven bosarbeider geweest.
Maar Berend zei ik..ze zoeken jou!! Dat kon niet zei hij, ik ben niet gewond en al helemaal geen ouwe man (hij was toen bijna 80 :+ )
Heb toen maar gauw de politie gebeld om te vertellen dat buurman Berend terecht was.....

Berend is inmiddels al jaren dood, maar dit verhaal nog steeds springlevend....

Eline_S_S

Berichten: 3524
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Die oh zo gekke acties van oma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 11:23

_O- _O-

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:44

mirim schreef:
Over mijn oma kan ik een boek schrijven denk ik.
Ze was zoooo leuk :)
Op 48 jarige leeftijd kreeg ze nog een nakomertje.
Ze liep met haar in de kinderwagen te wandelen in haar wijk in Amsterdam.
Opeens schiet het elastiek van haar onderbroek stuk. ( zo'n vijftig jaar gelden had je nog van die onderbroeken met een elastiek door een boordje geregen )
En wat doe je dan ? Je onderbroek glijdt naar beneden...met een hand vasthouden en de kinderwagen duwen is geen optie.
Snel om je heen kijken dus...geen mensen in de buurt? Uit je onderbroek stappen en hard doorlopen!!!
Ze heeft hem niet eens opgeraapt _O-
O dit heeft mijn oma ook eens gehad, alleen stapte zij net een overvolle bus in met een giga rij achter haar. Ze is haar onderbroek gestapt, heeft betaald en is voor in de bus gaan zitten om iedereen te groeten :)

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:00

_O- _O- _O- _O-
Wat een verhalen in dit topic, echt hilarisch!!!
Mijn opa's en oma's zijn al tientallen jaren geleden overleden maar ik weet ook nog wel een aantal dingen. Mijn opa van vaderskant was een hele lieve man, oma daarentegen was een ahumm….
Opa vond het leuk om oma te plagen af en toe, van die kleine dingetjes waar zijn dan boos om werd haha. Zo had mijn opa een magneet en hij ging dan stiekem de schaar magnetisch maken. Als oma dan iets moest naaien dan bleef de naald eraan plakken tot grote ergernis :D Ook hadden wij op een gegeven moment van die nepspinnen, best groot en ze zagen er griezelig uit. Opa vroeg stiekem of hij zo'n spin mocht lenen?? Tuurlijk opa! Hij heeft dus stiekem de spin bovenop de kast gelegd. Toen oma ging stoffen raakte ze met de stofdoek die spin en die viel dus naar beneden…oma is zich helemaal rotgeschrokken en opa kwam niet meer bij van het lachen _O-
Ik vind het nog steeds heel jammer dat ik zo jong was toen ze overleden. Geniet van je opa's en oma's zolang ze er nog zijn!!

bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:04

Mijn oma heeft laatst ook weer iets gedaan, ontZettend dapper en ik heb er smakelijk om gelachen.

Oma woont in een bejaardendorp waar iedereen de achterdeur open heeft zodat iedereen gezellig bij elkaar langs kan. De laatste tijd zijn daar wel redelijk veel inbraken, maar bij oma nog nooit. Tot een week of twee terug... oma liep naar de schuur, maar zag iemand in de keuken staan. Ze werd zo kwaad dat ze diegene heeft gefouilleerd en de broek naar beneden getrokken om te kijken of ze niets (en ook geen sleutels) in haar zakken had. Inbreker weg en oma belt de politie, maar niet 112. Bij t algemene nummer had ze 48 wachtenden voor zich en toen heeft ze maar opgehangen. Mijn oom komt 's avonds en ze vertelt het verhaal. Oom boos en zegt dat ze 112 had moeten bellen en aangifte moet doen. Volgende dag ging ze aangifte doen. Oom agent geeft aan dat ze 112 had moeten bellen. Haar reactie: " maar ik ben toch niet gewond. En ook geen nood en ik werd ook niet geslagen".

87 jaar en 1.58 groot, maar dapper. Oh en de maandag erop gewoon weer de achterdeur open, want "ja, je vader komt toch zo"....

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48395
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:45

Mijn oma keek voetbal, er werd gescoord en ze juichte. Even later zag je het doelpunt in de herhaling en oma juichte weer, want er werd nog een keer gescoord :))

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Die oh zo gekke acties van oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 03:35

Ooh ik hoorde vandaag toch weer een mooie van m'n oma <3 Van de week zat ze met opa in de woonkamer tv te kijken oid. Zegt opa ineens tegen haar; "Wat zit je haar leuk vandaag zeg! Wil je wel verkering met mij?" Nou echt, ik smolt <3 En oma vet blij "Ik heb ja gezegd!" En nee, ze zijn niet dement oid, maar ik vond het zo lief :+:

Tigress

Berichten: 8939
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Die oh zo gekke acties van oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:21

oooh :+: :+:

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:47

Mijn opa, alweer 24 jaar geleden overleden, maakte de leukste versprekingen. Knoflook was standaard knoklook, Ruud Gullit heette Ruud Gulp, zijn nefroloog dr Kluchert begroette hij standaard met dr Koekert.
Ook belde hij ons iedere dag en als ik opnam zei hij altijd heel theatraal: hallo poppedijntje en dan klopte hij 3x met zijn vinger op de hoorn. Dat was lang leuk maar toen ik 16 was deed ie het nog en kon ik er al even niet meer om lachen :') en toen had je nog geen nummerherkenning :+ , dus ik was vaak de sjaak. Mijn gehandicapte zus daarentegen vond het prachtig dus ach....
Leuke herinneringen. Ik heb nu nog 1 oma, ze is nu 92. Was altijd een hele leuke en nuchtere vrouw. Ze heeft een hersenbloeding gehad en is veranderd in een depressie, nerveuze vrouw die haar kleinkinderen liever niet meer op bezoek wil. Ook jammer.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Die oh zo gekke acties van oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:07

Mijn opa had voor mijn neefjes een Pokébal gekocht op internet, toen mijn nichtje langskwam bij mijn opa en oma zag ze hem liggen en vroeg of opa ook op Pokémonjacht ging. 'Nee, het enige waarop ik jaag zijn de vrouwen!' met een brede grijns terwijl mijn oma er schaapachtig bij zat :+

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:03

Maartje1990 schreef:
Mijn opa mag ook?

Geen gekke actie o uitspraak, maar ik vind m wel geweldig. Toen ik een jaar of 18 was heb ik mijn opa verteld dat ik op meisjes viel ipv jongens..... Ik was doosbenauw heb er zelfs nog een topic over geopend bang dat hij het zou afkeuren. Maar zijn eerste woorden "oh dan moeten WE een vriendinnetje voor je gaan zoeken!" :D


Onze familie verkneukelde altijd over het fantastisch bedachte verhaal waarmee mijn oma ontkende dat een oudoom van mij homoseksueel was..

Nee, hij is geen homo.. Hij woonde maar alleen in dat grote huis, dus heeft hij iemand die ook alleen woonde gevraagd om bij hem te komen wonen.. voor de gezelligheid... :') :') :j :j :') :')