ik wil de kachel aan.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: ik wil de kachel aan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 08:09

Zodra de zon op de ramen schijnt loopt de temperatuur hier vlot op naar 21 graden binnen. Maar helaas koelt het pokke snel af omdat sommige kozijn versleten zijn (huis komt uit 1980)

Afgelopen week was niet gezellig, want de oude cv had kuren (warm water was mogelijk, kachel? helaas storing) dus tegen de avond kwamen mij bij de truien en dikke broeken tevoorschijn en lekkere warme sokken. Eergisteren zelfs de houtkachel voor het eerst aangehad. HEERLIJK.

Nu is er gisteren een nieuwe CV geplaatst en ik ben helemaal gelukkig.

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km


anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 08:12

Onze houtkachel brandt ook alweer. Dat is een van de weinige voordelen aan de winter.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 08:14

Hier ook de kachel aan als ik het koud heb met twee truien aan. Wil gewoon een binnentemperatuur van 19-20 graden.

Wat trouwens wel goed helpt om de doorbloeding in je voeten te stimuleren is ze te masseren door een golfballetje te rollen met je voet. Betere doorbloeding is warmere voeten.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: ik wil de kachel aan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 08:21

Onze vloerverwarming gaat vanzelf aan als het onder de 11 graden is buiten.
En vanaf gister staat de houtkachel ook aan.

Hier hebben we dikke muren van natuursteen, die hebben altijd even nodig om op te warmen.

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: ik wil de kachel aan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 08:35

Ik heb de verwarming (vloerverwarming) gister weer aangezet, het was 18 graden in huis en dat vind ik toch net niet comfortabel meer. Gewoon doen dus!

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: ik wil de kachel aan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 08:40

Ik heb sinds eergisteren ook maar de verwarming in mijn kamer aangezet. Ik zit in een studentenkamer dus die warmt vrij snel op als de verwarming aan staat. Maar eergisteren zat ik eerst zo te rillen, zelfs met een warm wollig vest aan, dat ik had besloten dat het zo niet langer kon. O:) xD
Nu merkte ik vanochtend ook hoe heerlijk het is om het gewoon niet ijskoud te hebben als je onder de dekens vandaan komt om 6:00. Dat maakt het opstaan al een stuk makkelijker.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 08:48

Hier gaat de houtkachel ook al weer aan hoor, ga echt niet in de kou zitten als ik lekker even wil gaan zitten, zolang ik bezig ben vind ik het geen probleem als het een graad of 18 is, maar om in die temperatuur stil te gaan zitten is me toch echt te koud.
Even een uurtje de kachel aan, paar dikke blokken aan om de kou uit huis te jagen, heerlijk!

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Mizora

Berichten: 18089
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 08:52

Hier staat de kachel op 14 graden maar ben ik in de kamer waar ik m zit ook aan het bijstoken met een elektrisch kacheltje. Ik zit namelijk in een zeer slecht geïsoleerde woning in een schuur gebouwd van dik 100m2 die warm gestookt wordt dmv vloerverwarming. Keuze uit alles of niets heet stoken en dan op een gastank. Dan is 15m2 met elektriciteit heet stoken uiteindelijk toch voordeliger.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: ik wil de kachel aan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 08:58

Ik weet nog dat ik me realiseerde dat ik, en ik alleen, mag bepalen wanneer de verwarming aangaat in mijn huis! Ik heb mijn verwarming volgens mij in juli nog aangehad: temperatuur beneden de 20 is verwarming aan, daar heb ik 'm voor.

Vanochtend was het hier al afgekoeld tot 17,5. Ik ga me niet in de kou ongelukkig voelen.

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 08:58

Mijn kruikje is alweer een tijdje mijn beste vriend. Ik kan niet slapen met koude takkels xD dikke aanrader.

Joker's Valentine

Valentijn5
Berichten: 1661
Geregistreerd: 11-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 08:58

Ik heb hem nog niet aangehad. Maar heb ook last van koude voeten. Kan eigenlijk geen nachthemd meer aan. Maar als je voeten eenmaal warm zijn is heel je lichaam warm. En het is me tot nu toe gelukt zonder verwarming aan te doen. Moet een beetje letten op de kosten. Maar gelukkig ben ik niet de enige die het koud heeft. Ik dacht al...

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 09:02

Nou hier al ruim een week de verwarming aan gedaan in de ochtend...ff lekker op 20graden!
En in de avond rond 19uur meestal ff een uurtje op 23graden!

Ik snap echt niet dat er mensen zijn die zo gierig zijn dat ze in de kou gaan zitten... :? :brr:

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

Mizora

Berichten: 18089
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 09:10

Cerastes schreef:
Nou hier al ruim een week de verwarming aan gedaan in de ochtend...ff lekker op 20graden!
En in de avond rond 19uur meestal ff een uurtje op 23graden!

Ik snap echt niet dat er mensen zijn die zo gierig zijn dat ze in de kou gaan zitten... :? :brr:


Als we in dit huis niet opletten stoken we tussen de 5.000-10.000 euro aan gas per jaar weg. Daar ga je vanzelf zuiniger van stoken. Dat geld sparen we liever om te gebruiken voor isolatie.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 09:12

Hier nog niet. Ik vind het best nog goed meevallen eigenlijk.
Als ik echt koud krijg gaat hij wel aan natuurlijk, maar nu vind ik het nog te vroeg. Enkel in de badkamer begin ik hem een beetje te missen dus lang zal het niet meer duren.

uva uvam vivendo varia fit

MelanieB

Berichten: 25868
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 09:15

Hier nog niet, maar als we nog in ons vorige huisje hadden gezeten stond ie al lang aan. Huidig appartement heeft goede isolatie, dus valt me niks tegen en ben best een kou kleum.

En in de slaapkamer is het altijd warm, nadeel van aan de galerie zitten.. Maarja in de winter is het dus niet zo erg, t word in ieder geval niet snel koud. :))
Alleen in de badkamer is het wel koud.. brr.

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner
Individueel Zilver en team Zilver WK Kisbér 2019 | Team Goud WK Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud WK Oirschot 2023

Anoukloves_
Berichten: 568
Geregistreerd: 24-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 09:15

Hier de houtkachel ook al aan, heerlijk! En de kruik gaat mee het bed in :z

Kerstmuts

Ballard_L

Berichten: 2490
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: ik wil de kachel aan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 09:18

Deze week vond ik het toch echt wel te koud, dus heb hem sinds een paar dagen aan. Ik ga niet de hele dag thuis zitten met 18 graden. Daar ben ik een te erge koukleum voor :P

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: ik wil de kachel aan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 09:22

Hier is de kachel nog niet aangeweest. Nou is het bij ons nog niet koud in huis, we profiteren van de warmte van de onderburen, en ik heb het niet snel koud. 18 graden vind ik meer dan prima :').

❤️

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 09:23

hmm, toevallig dacht ik vanochtend dat het wel weer tijd wordt voor de verwarming. Kachel werkt hier helaas niet doordat er een scheur in zit. Zo rond deze tijd baal ik daar echt van... Maar wil ook geen nieuwe kopen omdat we de boel open willen laten maken voor een echte open haard.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Warboel
Berichten: 14676
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 09:25

Hier was het van de week ook zo koud in huis! Hebben even twee avonden de verwarming aangehad om de kou uit het huis te halen, gisteren was het al niet echt meer nodig. Gelukkig een goed geïsoleerd huis wel.
Overigens vond m'n vriend het nog te vroeg, maar ik had het zo koud :brr:

Nou hebben we sinds kort jonge parkietjes waar hij helemaal gek van is... en hij vroeg zich af of zij het niet koud hadden... dus heb ik de parkieten als smoes gebruikt om toch de verwarming even lekker te stoken O:) "nee schat ik denk dat ze het echt erg koud hebben!" "oei nou dan moeten we 'm maar even opdraaien" _O- ik ook weer blij :Y)

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: ik wil de kachel aan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 09:31

euh, het is oktober.

Zeg gewoon die verwarming aan :=

fjordjes

Berichten: 12019
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 09:32

Nee de verwarming nog niet aan gehad en dat is heel wat voor mij! Door de warmte de afgelopen dagen was het constant 23 graden in huis dus hoefde niet te stoken. Plus mijn buurvrouw heeft een baby van nu een maand oud dus die stoken hoog. Erg handig een tussenwoning.
De slaapkamer staat het raam dag en nacht open en liefst ook geen verwarming aan.

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 09:35

Ik ben de enige thuis die het altijd koud heeft, de rest niet dus bij ons Brand er nog geen kachel. Ik zit dus savonds met een onesie en pantoffels aan en dan ben ik nog maar een beetje koud. Ik heb mazzel als fluf bij me komt liggen, beenverwarming <3

Geen pantoffels aan --> hele avond koud :brr:

You can't have a positive life and a negative mind.

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 09:53

Hier stellen we het verwarming aanzetten ook zo lang mogelijk uit, maar... sinds we verhuist zijn hebben we een houtkachel en een eigen bos (= gratis hout :D )

Dus de houtkachel staat al op *\o/* onze kat is er blij mee, ligt heel de dag zijn billen te roosteren.

Afbeelding

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: ik wil de kachel aan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 09:56

ik heb toevallig gisteravond mijn gaskachel even aan gehad.
Was in de avond toch wel erg koud zo op de bank. Komende dagen zal die weer uitstaan want dan werk ik toch tot 23.30 :')

Freek-Willem Pleasure: Z1+11 <3
Mexwell †27-12-2019, Skuggi † 01-08-2022 rust zacht lieverds Y;(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 96Laura, Aeva, Amazonbot, amy495, Bnet, craiester, IASCrawler, Lagonda, Lalladidoo, marygoround, monica73, Snippergroen, soesie, Telpeva, Vuri, Xayah en 200 bezoekers